bolesław Napisano 17 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 17 Sierpień 2011 A ja bym się olał na to. Jak już bym miał coś robić to zrobił bym zmiany konstrukcyjne. Tabliczke i DMC zostawił bym bez zmian. A dlatego chociażby żeby pan kierowa nie poruszał się tym autem na kat. B. Ewentualnie bym zważył autko. I określił ładowność. Napewno zwrócił bym uwagę na zwis tylny. Jak by było OK to hajda dalej. A ja nie będę obliczał, czy mu rama wytrzyma. DMC nie przekroczy i to jest dla mnie ważne. Może to najlepsze wyjście. Dmc jak na TZ,zważyć to auto i wtedy będzie wiadomo czy na opinii jest to samo. Wtedy określić ładowność do dmc z TZ i bez żadnych kombinacji, bo to wygląda na zmianę pod kat. prawa jazdy i podatek. Mamy urządzenie do sprawdzania amortyzatorów z wagą do nacisków osi to będę wiedział ile to autko waży. Jeszcze ta opinia. Powiedzcie proszę panowie co musi zawierać taka opinia bo przyznam szczerze,że nie widziałem jeszcze takiego papieru do zmian konstr. quote - napisz proszę na co nalęży zwrócić uwagę jesli chodzi o zwis tylny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 17 Sierpień 2011 Share Napisano 17 Sierpień 2011 Jeszcze ta opinia. Powiedzcie proszę panowie co musi zawierać taka opinia bo przyznam szczerze,że nie widziałem jeszcze takiego papieru do zmian konstr. Powinna zawierać wszystko to co Ciebie interesuje w danym przypadku. Parametry, których na stacji nie jesteś w stanie określić abyś mógł przy jej pomocy dokonać badania technicznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 17 Sierpień 2011 Share Napisano 17 Sierpień 2011 Pozostawienie zaś oryginalnej tabliczki z DMC pierwotną, też jest błędem i to chyba większym niż zmiana, ponieważ pozostawiasz niezgodność.Nabijając tabliczkę zastępczą wiadomo, że było coś robione i patrząc na oryginalną tabliczkę wiemy, że "majstrowano" przy DMC tak to nic nie wiadomo Taki błąd jak opisujesz jest w sporej części samochodów ciężarowych, którym ograniczono DMC do wartości administracyjnych. Ja bym zostawił tabliczkę znamionową z 5T i ewentualnie woził kserówki jakby ktoś miał wątpliwości. Przecież klient może za rok będzie chciał mieć znów 5T pojazd i co wtedy? Co innego to ograniczenia administracyjne, a co innego zmiany powodujące zmniejszenie DMC. Administracyjne ograniczenia widać, zmiany konstrukcyjne nie koniecznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 17 Sierpień 2011 Share Napisano 17 Sierpień 2011 Nie ma koncertu życzeń Jak nie ma jak jest . Klient ma prawo do zmian w pojeździe w granicach przepisów. Administracyjne ograniczenia widać, zmiany konstrukcyjne nie koniecznie. Dla tego, jak już pisałem, kserówki w folijkę i w skrytkę w aucie. Jeśli ktoś ma wątpliwości - pokazujemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bolesław Napisano 18 Sierpień 2011 Autor Share Napisano 18 Sierpień 2011 Powinna zawierać wszystko to co Ciebie interesuje w danym przypadku. Parametry, których na stacji nie jesteś w stanie określić abyś mógł przy jej pomocy dokonać badania technicznego. Chodzi o opinię rzeczoznawcy. OK, są parametry, ale czy musi być opis dokonanych zmian, np był pojazd skrzyniowy, ciężarowy, zdemontowano skrzynię i zamontowano najazdy w taki i taki sposób i teraz ma przeznaczenie do przewozu pojazdów itd. Czy to ma tak wyglądać? Koledzy napiszcie proszę! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Sierpień 2011 Share Napisano 18 Sierpień 2011 był pojazd skrzyniowy, ciężarowy, zdemontowano skrzynię i zamontowano najazdy w taki i taki sposób i teraz ma przeznaczenie do przewozu pojazdów itd. Czy to ma tak wyglądać Tak to ma tak wyglądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 18 Sierpień 2011 Share Napisano 18 Sierpień 2011 Przeczytałem i nie wiem o co chodzi - przecież nie ma problemu zmiany DMC u producenta. Wystawi nawet nową tabliczkę i homologację. Jest jeden problem to kosztuje. Takie same uprawnienia mają zakłady wykonujące zabudowy. Więc o co chodzi - bo ja widzę, że o prawo jazdy kat b oraz opłaty drogowe. I cały czas chodzi o jedno o pieniądze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 18 Sierpień 2011 Share Napisano 18 Sierpień 2011 przecież nie ma problemu zmiany DMC u producenta Z tym bywa róznie, np: Mercedesie takie coś nie przechodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 18 Sierpień 2011 Share Napisano 18 Sierpień 2011 A zależy na który model Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 18 Sierpień 2011 Share Napisano 18 Sierpień 2011 Wystawi nawet nową tabliczkę i homologację. Homologację na zmiany w używanym pojeździe?? No bardzo ciekawe - tylko takie coś NIE ISTNIEJE!! Nie mona homologować zmian wprowadzanych w używanych pojazdach. Można jedynie uzyskać zaświadczenie, że dany model był homologowany zgodnie z takimi a takimi danymi. Z tym bywa róznie, np: Mercedesie takie coś nie przechodzi. A zależy na który model Dokładnie Taki Sprinter 416 ma szeroki zakres mas w homo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 19 Sierpień 2011 Share Napisano 19 Sierpień 2011 Sprinter 416 ma szeroki zakres mas w homo Co nie zmienia faktu, że pojazd jak już zostanie zarejestrowany to Mercedes nie zmieni DMC i nie wyda innej TZ niż ta pierwotna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 19 Sierpień 2011 Share Napisano 19 Sierpień 2011 Co nie zmienia faktu, że pojazd jak już zostanie zarejestrowany to Mercedes nie zmieni DMC i nie wyda innej TZ niż ta pierwotna. TZ nie wyda - bo i przepis do tego nie zmusza. Oświadczenie o zmianie DMC w trybie paragrafu 14 rozp.o rejestracji pojazdów i owszem. IVECO, RENAULT, MERCEDES Kocham te marki PS Tylko trzeba wiedzieć z kim i jak rozmawiać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr probola Napisano 25 Sierpień 2011 Share Napisano 25 Sierpień 2011 Mam pytanie czy w pojazd sprowadzony z zagranicy jako ciężarowy może mieć dokonane zmiany konstrukcyjne, przed pierwszą rejestracją cz po .Chodzi o vw POLO w dowodzie francuskim jest 2 -osobowy i ciężarowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 25 Sierpień 2011 Share Napisano 25 Sierpień 2011 czy w pojazd sprowadzony z zagranicy jako ciężarowy może mieć dokonane zmiany konstrukcyjne, przed pierwszą rejestracją To zależy w jakim WK będzie rejestrowany . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piotr probola Napisano 25 Sierpień 2011 Share Napisano 25 Sierpień 2011 Dzięki tak myślałem , dobrze by było zrobić zmiany razem z pierwszym przeglądem ,w DR i KP miał by już osobowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 25 Sierpień 2011 Share Napisano 25 Sierpień 2011 To zależy w jakim WK będzie rejestrowany Dokładnie, co WK to inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.