adam1501 Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 nie okreslasz ładownosci tylko podajesz DMC Czyżby na pewno? Zgodnie z PoRD każdy pojazd ma ładowność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Oczywiście TNBT -bezterminowo a jak! i wężykiem, wężykiem to wszystko! [ Dodano: 22-09-2011, 14:29 ] nie okreslasz ładownosci tylko podajesz DMC Czyżby na pewno? Zgodnie z PoRD każdy pojazd ma ładowność. każdy to ma raczej nośność, czyli DMC. a co, jak tym j.w. przypadku gdy MWŁ = DMC to gdzie tu ładowność? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Może 4 opcja ? -lekka -specjalna -inna (baner reklamowy) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Może 4 opcja ?-lekka -specjalna -inna (baner reklamowy) To już jest najbardziej precyzyjnie bo okresla też rodzaj zabudowy z powodu której jest specjalna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 a co, jak tym j.w. przypadku gdy MWŁ = DMC to gdzie tu ładowność? A ile może ważyć baner? 20kg, 100kg, bo jeżeli MW=DMC to nic na tym nie można przewozić, nawet banera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 A ile może ważyć baner? 20kg, 100kg, bo jeżeli MW=DMC to nic na tym nie można przewozić, nawet banera Adam ,brniemy trochę ,w tym przypadku to rzeczywiście chyba Mw= Dmc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 a co, jak tym j.w. przypadku gdy MWŁ = DMC to gdzie tu ładowność? A ile może ważyć baner? 20kg, 100kg, bo jeżeli MW=DMC to nic na tym nie można przewozić, nawet banera Ale Ci się komplikator włączył... Przeciż ta przyczepka nie służy do przewożenia banera tylko JEST tym banerem. /jak podaje Mirek.G baner zamontowany na stałe/ Nie wpuszczajmy sie maliny, tak samo jest z przyczepkami kempingowymi, specjalna i MW = DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Ale Ci się komplikator włączył... Po części tak, bo taką przyczepą mogę przywieść też i 300kg rur dla szwagra bo się zmieszczą pomiędzy banerami w ramach reklamy, można też ten baner wymienić i zamontować np. na stelażu lub materiału o innej masie.... Dlatego lepiej z niej jest zrobić lekką-inną i określić ładowność, wszyscy są zadowoleni i nikt do nikogo nie będzie miał jakiś ale jak klient użyję jej do czegokolwiek innego niż reklama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Jest to dobre rozumowanie i mające sens , wszystko zależy od klasyfikacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Ale Ci się komplikator włączył... Po części tak, bo taką przyczepą mogę przywieść też i 300kg rur dla szwagra bo się zmieszczą pomiędzy banerami w ramach reklamy, można też ten baner wymienić i zamontować np. na stelażu lub materiału o innej masie.... Dlatego lepiej z niej jest zrobić lekką-inną i określić ładowność, wszyscy są zadowoleni i nikt do nikogo nie będzie miał jakiś ale jak klient użyję jej do czegokolwiek innego niż reklama. No to zależy o czym mówimy: 1.O przyczepce na której zamontowano baner więc lekka, wozi baner. ale konstrukcja pod baner jest na stałe, więc inny bo nadwozie to baner? Baner z mozliwością przewożenia ładunków? Innych banerów? 2. O przyczepce które jest banerem: http://www.autoandi.pl/przyczepy_reklamowe.html Jeśli o tej drugiej to została ona wyprodukowanan jako podwozie do baneru i ja tam nie widzę skrzyni czy przestrzeni ładunkowej do przewożenia towarów. Nawet dla szwgra nie da się tam tych rur przewieżć a tak na poważnie to nie można przewozu towarów na czymś takim sankcjonować. A jeśli coś ma być "do wszystkiego" to przeważnie jest to do niczego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Baner z mozliwością przewożenia ładunków? Innych banerów? Chociażby - zwiniętych i umocowanych w konstrukcji ramy banera. Nie ma nic złego w określaniu ładowności w pojeździe specjalnym, ja osobiście zawsze określam. Nie wpuszczajmy sie maliny, tak samo jest z przyczepkami kempingowymi, specjalna iMW = DMC. W kempingu? A jak wrzucisz 20 kg prowiantu, materace, krzesełka to... przekroczysz dmc i co? Dlatego właśnie nie ma nic złego, a przede wszystkim nie jest to niezgodne z przepisami jeśli określimy tą ładowność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Dlatego właśnie nie ma nic złego, a przede wszystkim nie jest to niezgodne z przepisami jeśli określimy tą ładowność. No i może nic niema złego w określeniu ładowności w poj.specjalnych tylko powiec czemu jak kilka krotnie robiłem obt kenpingu z Holandi gdzie i w dr jest określona ładownośc to za każdym razem tel.z Wk dlaczego określiłem ładownośc skoro dla poj.specjalnych tego parametru się nie ustala i coty nato Psujku i odtamtej pory nie ustalam ładowności dla kępingów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Dlatego właśnie nie ma nic złego, a przede wszystkim nie jest to niezgodne z przepisami jeśli określimy tą ładowność. No i może nic niema złego w określeniu ładowności w poj.specjalnych tylko powiec czemu jak kilka krotnie robiłem obt kenpingu z Holandi gdzie i w dr jest określona ładownośc to za każdym razem tel.z Wk dlaczego określiłem ładownośc skoro dla poj.specjalnych tego parametru się nie ustala i coty nato Psujku i odtamtej pory nie ustalam ładowności dla kępingów. Ładnie to clou wyłuszczyłeś Darkdog. Chodzi o to że w specjalnych nawet jeżeli jest różnica pomiędzy MW a DMC to to nie jest ładowność w tym samym rozumieniu co dla pojadów służących do przewożenia ładunku i ja tej różnicy też niewykazuję przy specjalnych jako ładowności, XXXX w rubryce. Decydujące jest DMC i tego DMC ma kierowca nie przekraczać, a jeśli przekroczy to wiadomo, "osiowe"! W Polsce może jeszcze nie, ale już np. w Niemczech za kemping możesz spokojnie zapłacić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 dla pojadów służących do przewożenia ładunku i ja tej różnicy też niewykazuję przy specjalnych jako ładowności, XXXX w rubryce. a dla pomocy drogowej też XXX Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 dla pojadów służących do przewożenia ładunku i ja tej różnicy też niewykazuję przy specjalnych jako ładowności, XXXX w rubryce. a dla pomocy drogowej też XXX nie inaczej i tak samo bym zrobił dla tego "banerwozu" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Chodzi o to że w specjalnych nawet jeżeli jest różnica pomiędzy MW a DMC to to nie jest ładowność w tym samym rozumieniu co dla pojadów służących do przewożenia ładunku PORD jakoś nie rozróżnia tych pojazdów. Decydujące jest DMC i tego DMC ma kierowca nie przekraczać, Aha... pojazd specjalny MW np. 12000 kg DMC i MMC 12000... hmm... to rozumiem, że kierowca biegnie obok i kieruje pociągając za sznurki bo do auta wsiąść nie może bo przekroczy DMC... to żarcik oczywiście, ale pokazuje bezsens czepiania się jak diagnosta określi ładowność w specjalnym. Tym bardziej, że PORD na to pozwala. tylko powiec czemu jak kilka krotnie robiłem obt kenpingu z Holandi gdzie i w dr jest określona ładownośc to za każdym razem tel.z Wk dlaczego określiłem ładownośc skoro dla poj.specjalnych tego parametru się nie ustala i coty nato Psujku Uprzejmie bym poprosił pana/panią dzwoniącą o uzupełnienie wiedzy bo: 56) dopuszczalna ładowność - największą masę ładunku i osób, jaką może przewozić pojazd, którastanowi różnicę dopuszczalnej masy całkowitej i masy własnej pojazdu; 36) pojazd specjalny - pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnejfunkcji, która powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji; Nie ma zapisu (może kiedyś był, nie wiem), że w pojazdach specjalnych ładowności nie określa się. Mało tego, można nim przewozić osoby i rzeczy, więc de facto jakaś ładowność jest (w tych do przewozu przystosowanych, rzecz jasna) i jeśli DMC > MW to takową można bez problemu ustalić. odtamtej pory nie ustalam ładowności dla kępingów. Kemping jest o tyle specyficzny, że faktycznie część z nich ma DMC = MW i wtedy fizycznie tej ładowności nie ma. Ale jest to sporadycznie spotykane. Bez obrazy darkdog, ale mam nadzieję, że nie po każdym telefonie z WK zmieniasz zdanie. Jesteśmy specjalistami i musimy bronić swoich racji a nie poprawiać dokumenty po każdym telefonie. Jeszcze jeden przykład. U mnie miałem kemping (przyczepę) gdzie MW=DMC i w WK wywalili gały i dzwonili do mnie czemu nie ma ładowności (wpisałem 0). Po krótkiej rozmowie i wyjaśnieniu zarejestrowali. Pewnie bym się tłumaczył gdyby ładowność był a ja bym nie wpisał. Ale tak to już jest, że co WK to inaczej, tylko my nie broniąc swoich racji upewniamy ich w ich przekonaniu, że mają rację, a nawet jak nie mają to pokrzyczą przez telefon i będzie na ich. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Bez obrazy darkdog, ale mam nadzieję, że nie po każdym telefonie z WK zmieniasz zdanie. Jesteśmy specjalistami i musimy bronić swoich racji a nie poprawiać dokumenty po każdym telefonie. Ja się niobrażam Psujku tylko pytam się poco te nasze badania OBT OSTATNIO robiłem Citroena Jampera doke gdzie stwierdzam 7 miejsc siedzących bo tyle było orginalnie i co pani z WK nieprzyjeła dokumentów bo ona w dr ma napisane 6 miejsc I co byś zrobił w tym przypadku.Tłumacze pani że to stwierdziłem z natury a ona mi nato panie a coto jest natura to w jaki sposób mam to wytłumaczyć robić zdjęcia i wysyłać do WK No prosze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 I co byś zrobił w tym przypadku. Poinformował bym panią, że nakłania mnie do poświadczenia nieprawdy w dokumencie urzędowym - a to jest karalne. I, że co najwyżej mogę wykonać zmiany konstrukcyjne, jeśli wyjaśni klientowi czemu ma dopłacić. A zdaniem MI wyjaśnianie takich rzeczy leży w gestii WK. Jakbym Ci zaczął wyliczać ile osób już mi uprawnienia "zabierało" przez telefon... Ja wiem, że urzędnicy są różni, tak samo jak i diagności. Niejedną batalię już przeprowadziłem (w słusznej sprawie) łącznie z wizytami u Naczelnika SP (Na moim terenie jest powiat grodzki i starostwo). Jeśli masz rację nie bój się postawić - przecież Cię nie pogryzą. Bo tak to na Tobie wymusza co chcą a potem do klienta jeszcze Ci cztery litery obrobią... A w razie W Ty bekniesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Ja wiem, że urzędnicy są różni, tak samo jak i diagności. Niejedną batalię już przeprowadziłem (w słusznej sprawie) łącznie z wizytami u Naczelnika SP (Na moim terenie jest powiat grodzki i starostwo). Jeśli masz rację nie bój się postawić - przecież Cię nie pogryzą. Bo tak to na Tobie wymusza co chcą a potem do klient jeszcze Ci cztery litery obrobią... Ja ze swoim WK niemam żadnego problemu nawet w trudnych sytuacjach Kierowniczka Wk dzwoni i konsultuje się z nami jak to rozwiązać .Dlatego żawsze powtarzam dopuki niebędzie jednoznacznych przepisów czy Dlanas i czy do WK to każdy bedzie mondry i każdy na swoją strone będzie to interpretował . [ Dodano: 22-09-2011, 20:49 ] Ja jestem wstanie wszystko zrozumieć ale niestety niejestem prawnikiem chociaż i oni mają problemy z interpletacją naszych przepisów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Jak masz co innego w DR, a co innego z natury, to albo badanie z opisem zmian, albo N za niezgodność - I WSZYSTKO W TEMACIE. A co do masy własnej w specjalnym - w jednym będzie, w innym nie. Definicja wyraźnie zaznacza taką możliwość. Ale nie można tez popadać w skrajności, że KAŻDY specjalny ma ładowność. Psuj przesadza. Jeśli dana przyczepka sama w sobie jest w istocie banerem z przykręconymi kółkami i dyszlem, to MW = DMC i tyle. Baner zainstalowany na zwykłej przyczepce w sposób, który nie wykluczy jej użytkowania również do przewozu towarów to już jak najbardziej ładowność może mieć. Czemu Wy tak uwielbiacie komplikować sobie życie? najprostsze rzeczy komplikujecie sobie, a potem ogólna tendencja, że przepisy niejasne i dajecie pole do popisu pseudo-interpretatorom, co za kasę smarują Wam takie opinie, że na końcu nie wiecie, czy to przyczepka, czy prom kosmiczny, a winne niby są przepisy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Jak masz co innego w DR, a co innego z natury, to albo badanie z opisem zmian, albo N za niezgodność - I WSZYSTKO W TEMACIE. A co do masy własnej w specjalnym - w jednym będzie, w innym nie. Definicja wyraźnie zaznacza taką możliwość. Ale nie można tez popadać w skrajności, że KAŻDY specjalny ma ładowność. Psuj przesadza. Jeśli dana przyczepka sama w sobie jest w istocie banerem z przykręconymi kółkami i dyszlem, to MW = DMC i tyle. Baner zainstalowany na zwykłej przyczepce w sposób, który nie wykluczy jej użytkowania również do przewozu towarów to już jak najbardziej ładowność może mieć. Czemu Wy tak uwielbiacie komplikować sobie życie? najprostsze rzeczy komplikujecie sobie, a potem ogólna tendencja, że przepisy niejasne i dajecie pole do popisu pseudo-interpretatorom, co za kasę smarują Wam takie opinie, że na końcu nie wiecie, czy to przyczepka, czy prom kosmiczny, a winne niby są przepisy... No i o to pytał Mirek.G i taka była moja odpowiedź. Ale temat został rozbudowany do jakichś innych tematów chociaż sam Psuj ostatnio strofował przy innej okazji, że nie udzielamy odpowiedzi nt. tylko wszystko naokoło. w końcu też w innym poście Psuj też twierdził że: Wiam czy przyczepa kempingowa może posiadać ładowność? Może, aczkolwiek nie musi. Przyczepa taka nie jest w zasadzie przeznaczona do przewozu osób lub rzeczy. Zazwyczaj jednak jest mała różnica między DMC a MW własnie ze względu na bagaże i prowiant osób mających zamiar mieszkać w takowej przyczepie. Do podobieństwa tych przypadków się właśnie odwoływałem. Więc o co kaman? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 22 Wrzesień 2011 Share Napisano 22 Wrzesień 2011 Powiem krótko Psuj. Masz drugą żółtą kartkę. Nie zmuszaj nas, żebyś się dorobił czerwonej... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Wrzesień 2011 Share Napisano 23 Wrzesień 2011 Psuj przesadza. Jeśli dana przyczepka sama w sobie jest w istocie banerem z przykręconymi kółkami i dyszlem, to MW = DMC i tyle. A o czym ja piszę? Własnie o tym i nie przesadzam. Przesadzają niektórzy urzędnicy odsyłając takie pojazdy z wpisaną ładownością. Ale temat został rozbudowany do jakichś innych tematów chociaż sam Psuj ostatnio strofował przy innej okazji, Owszem został rozbudowany, ale dyskusja jest spoko i nikt nie naskakuje na nikogo, że: "rzucił temat i się zwinął" - prawda? Powiem krótko Psuj. Masz drugą żółtą kartkę. Nie zmuszaj nas, żebyś się dorobił czerwonej... Póki co od kartek to tu my (moderatorzy i admin) jesteśmy. Nie podoba się? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 23 Wrzesień 2011 Share Napisano 23 Wrzesień 2011 Nie takie przewroty się robiło Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 23 Wrzesień 2011 Share Napisano 23 Wrzesień 2011 Nie takie przewroty się robiło Czyżbyś nawiązywał do tego czerwonego paska ostrzeżeń pod avatarem moderatora? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.