Skocz do zawartości

Stanowisko MI w sprawie przczepek lekkich SAM


blakop

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 65
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    9

  • DARIO64

    7

  • Jacdiag

    5

  • darkdog

    5

W końcu jest pisemna opinia MI ws

Tobezterminowego badania pojazdów marki SAM z 07.10.2011r.

 

 

To jeszcze trzeba poczekać na nowelizację PoRD bo dla niektórych to będzie mało i zaraz podniosą się głosy że to nie jest opinia prawna tylko stanowisko i można to sobie wsadzić do .... :razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jeszcze trzeba poczekać na nowelizację PoRD bo dla niektórych to będzie mało i zaraz podniosą się głosy że to nie jest opinia prawna tylko stanowisko i można to sobie wsadzić do .... :razz:

Niektórym to nawet ciężkim młotem tego z głowy nie wybijesz. Nic nie potrzeba zmieniać w ustawie PoRD. Tam jest jasno zapisane i potwierdził to sąd jak i SKO.

Mam tez nadzieje, że już jest po wyborach i pewne ośrodki szkoleniowe dokładnie zostaną prześwietlone. Żeby potem nie było tak.

http://wiadomosci.onet.pl/kraj/minister-nie-reagowal-na-skandaliczne-szkolenia,1,4241752,wiadomosc.html

Jestem zdecydowanym przeciwnikiem takich szkoleń i na pewno mnie nie przekona o ich pozytywnych skutkach.

http://www.tvn24.pl/12690,1697623,0,1,szokujace-nagrania-ze-szkolen-kierowcow,wiadomosc.html

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O i tak powinny być wszystkie przepisy jasno krótko i na temat

Czy jasno i krótko ? lata całe to trwa, jednak chciałbym jeszcze zobaczyć coś takiego na temat badania amortyzatorów w pojazdach skierowanych ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jasno i krótko ? lata całe to trwa

Zgadza się Janusz że to trwa ale czy niemożna odrazu tak zformułować tych przepisów żeby były proste jasne przejrzyste, a nie zastanawiać się po 100 razy czy aby dobrze to zrozumiałem zastosowałem a może tak a może nie :-(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja się czepiam ale dla mnie zawarte w piśmie sformułowanie "przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczające 3,5 t (tak więc również i przyczepy lekkie)" brzmi równie bezsensownie jak "motocykle o pojemności skokowej silnika do 350ccm (a więc również motorowery)". Przecież nie można domniemywać, że jakiś przepis obowiązujący jeden rodzaj pojazdów będzie obowiązywał inny rodzaj pojazdów tylko dlatego, że podobnie się nazywają?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja się czepiam

Nie czepiasz się, bo skoro Przyczepa lekka to oddzielny rodzaj pojazdu (a tak jest) to masz rację, że jest informacja zrobiona na kolanie pod potrzebę chwili ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

informacja zrobiona na kolanie pod potrzebę chwili

:ok

Sposób w jaki wytłumaczone jest dlaczego przyczepa lekka SAM nie podlega OBT jest bardzo asekuracyjny, bo z pisma wynika, że niby mogła by podlegać podlega a nie podlega :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja się czepiam ale dla mnie zawarte w piśmie sformułowanie "przyczepy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczające 3,5 t (tak więc również i przyczepy lekkie)

Ten fragment akurat jest dla mnie zrozumiały,ciekawe ile będziemy czekali na nowelizację ustawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olga - a miesiąc już minął nie?

Miesiąc minął, to prawda...ale od wpływu jeszcze nie ;)

 

No i doczekaliśmy się. :)

Wszystkie WK otrzymały tą informację, więc trochę się ujednolici postępowanie w sprawie SAM-ek.

 

Czy potrzebne było to całe zamieszanie wokół tego tematu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko że moim zdaniem zawiera niedopuszczalną tezę.

Jaką ,że lekka łapie się w przyczepy do 3,5t? Spójrz na lekką z punktu masy. To jest ogólny zapis z PoRD ,reszta szczegółów jest w dalszych zapisach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest ogólny zapis z PoRD
Pozwolę sobie nie zgodzić się z tym. Ogólny to jest zapis w ustępie 5;
5. Okresowe badanie techniczne pojazdu przeprowadza się corocznie, z zastrzeżeniem ust. 6-10.
mówiący równocześnie, że ust. 6 jest pierwszym spośród szczegółowych. Gdyby przyjąć Twój tok myślenia to konsekwentnie należałoby dostrzec dualizm następny wynikający z ust.7 i dający niejednoznaczność dla przyczep rolniczych o DMC mniejszym od 3,5t. Wszak to też przyczepa, więc 3-2-1.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie nie zgodzić się z tym.

Piany z tego powodu nie mam zamiaru bić. :D

Gdyby przyjąć Twój tok myślenia to konsekwentnie należałoby dostrzec dualizm

Przecież napisałem

reszta szczegółów jest w dalszych zapisach

między innymi w ust.7. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile będziemy czekali na nowelizację ustawy.

 

Jak by to ująć??? Ja czekam 6 rok na zalegalizowanie stacji prowadzonych przez nie przedsiębiorców bez numeru KRS takich jak szkoły samochodowe i wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego. Takich pism ale podpisanych przez nie tylko Pana Dyrektora z MI ale również podsekretarzy stanu w MI mam kilka i nic się nie zmienia :razz:

 

Ale nadal jestem optymistą może z Samkami pójdzie szybciej. W końcu teraz wykreślili w art. 83 zapis nr KRS o ile przedsiębiorca taki numer posiada to teoretycznie powinni zalegalizować a tu cisza.

 

Nie pisz Błażej, że mamimy ludzi mówiąc, że nikt forum nie czyta i nie ma to wpływu na przepisy bo przykład SAMKI jest ewidentny. A Ty myślisz, że było jakieś spotkanko na którym MI postanowiło coś zmienić?

 

Nie mój drogi spowodowały to różne punkty widzenia i sygnalizacja problemu na forum. Kilkakrotnie w tej sprawie z argumentami w decyzjami SKO oraz opiniami od 2003 pisały Urzędy z kujawsko-pomorskiego. To wiem. Było nawet spotkanie u Wojewody Kujawsko-Pomorskiego na którym byli przedstawiciele urzędów i tam również w formie pisemnej a nie tylko ustnej zasygnalizowano temat. Być może inni też poruszali ten problem rozbieżnych opinii.

I to dzięki tej grupie się coś zmieniło. Nie bagatelizuj tego tylko dlatego, że nie lubisz MI.

 

Temat samek powiedzmy od dzisiaj to temat archiwum. Na topie jest teraz sugerowanie stacjom by podczas jakiegokolwiek badania czy to okresowego czy dodatkowego żądać dokumentów protokołu doraźnego po wypadku. Temat wywołała PISKP swoim pismem.

 

Temat nie jest jednoznacznie uregulowany w przepisach.

 

Czy potrzebne było to całe zamieszanie wokół tego tematu?

Tak potrzebne było gdyż w 2003r. MI poleciło pisemnie wykonywać badania przyczepek lekkich marki SAM bezterminowo. W 2010r. MI poleca wykonywać je co roku. Pojawia się decyzja SKO powołując się na wyrok WSA stwierdzający bezterminowo. SKO nie ma pojęcia, że opiera się na starym stanie prawnym z 2001/2002r. gdzie były inne grupy pojazdów "pojazd samochodowy" co nie oznacza przyczepy a w 2002r. wprowadza ustawa obowiązek corocznych dla "pojazdu" a więc także przyczepki. w 2011 ponownie pojawia się pisemne stanowisko MI, że przyczepki lekkie marki SAM corocznie podlegają badaniom.

 

Nie wiem czy pamiętacie ale jakiś czas temu pojazd do nauki jazdy w tym samym artykule tylko innym ustępie był badany co roku albo co pół roku.

 

Ostatnio modny wyraz: dualizm przepisu hehe dobre.

 

Fakt gdyby nie zrobiło się głośno o terminie badania przyczepki marki SAM wówczas powielano by tę patologię. Ma to ogromne skutki czy przyczepka podczas wypadku miała ważne badania czy nie? Koszty badań. A prywatnie uważam to za bzdurę. Jeśli mamy przyczepę homologowaną wówczas przechodzi specjalne etapy homologacji. Z całym szacunkiem dla osób, które mają pojęcie o ich budowaniu jaką mamy pewność, że przyczepa jest wykonana w sposób i z elementów trwałych i nie zagraża po kilku latach BRD? Żadnych. Diagnosta nie sprawdza każdej śrubki, spawów, mocowań nie mówiąc o testach wytrzymałościowych. Rzadko zażąda opinii rzeczoznawcy samochodowego.

I jeździ to takie z wpisem bezterminowo.

 

No ale dobrze cała Polska ma możliwość wykonywać jednomyślnie. A idealnie to będzie jak w Pord będzie poprawiony przepis a nie tylko pismo.

 

Jak byście myśleli, że nie będzie nowych problemów z niejasnym przepisem to przygotujcie się na zaniżanie DMC przyczepy poniżej 4290. Za chwilę powstanie nowa kategoria prawa jazdy i ludzie aby nie iść na egzaminy będą wymuszać na diagnostach i urzędach zaniżanie DMC przyczep. Niech żyje pomysłowość.

 

Zatem nie denerwujcie się, nie skaczcie na innych forumowiczów bo mają inne zdanie.

 

Ten kraj ze swoim systemem prawnym ma zaplanowane regularne tematy na forum diagnostów z aktualizacją przynajmniej raz na kwartał kolejnego bubla. Część z nich uda się wyprostować. Wiem było by prościej wysłać projekt na forum diagnostów i tu ocenili by go diagności i urzędnicy czyli ludzie od czarnej roboty i wykonawstwa, ale PO CO? :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może inni też poruszali ten problem rozbieżnych opinii.

I to dzięki tej grupie się coś zmieniło. Nie bagatelizuj tego tylko dlatego, że nie lubisz MI.

 

Nie rozumiem za bardzo. Wiem, że wiele środowisk poruszało ten problem. Między innymi Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pracowników Wydziału Komunikacji (pismo niebawem będzie na stronie) - gdzie w sposób krótki, rzeczowy, może i szorstki wytknięto postępowanie AB jak i wszelkie komplikacje z tego wynikłe. Zapewne był to jeden z wielu głosów, które w końcu przechyliły szalę rozsądku...

Ale forum??? Sugerujesz, że ktoś z MI czyta to forum i dlatego zmieniono opinie?? No wybacz Boguś, ale o do mnie nie przemawia 8)

 

Generalnie nowa opinia MI zmienia coś tylko dla tych, którzy swe postępowanie pod naporem MI w ostatnich miesiącach zmienili. Dla tych, którzy kierowali się zdrowym rozsądkiem i zasadami technik prawodawczych przy interpretacji przepisów, informacja MI to jedynie powód do uśmieszków i rozrywki przy porannej kawie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie nowa opinia MI zmienia coś tylko dla tych, którzy swe postępowanie pod naporem MI w ostatnich miesiącach zmienili. Dla tych, którzy kierowali się zdrowym rozsądkiem i zasadami technik prawodawczych przy interpretacji przepisów, informacja MI to jedynie powód do uśmieszków i rozrywki przy porannej kawie :)

 

Tak przy kawie i to w niedzielny poranek :-)

To wszystko jest chore każdy interpretować może po swojemu bo nie ma konkretnych i jednoznacznych przepisów :-)

Ale z drugiej strony może to i dobrze zawsze jest jakaś furtka wyjścia :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem dla osób, które mają pojęcie o ich budowaniu jaką mamy pewność, że przyczepa jest wykonana w sposób i z elementów trwałych i nie zagraża po kilku latach BRD? Żadnych. Diagnosta nie sprawdza każdej śrubki, spawów, mocowań nie mówiąc o testach wytrzymałościowych.

 

Skoro uważasz, że pojazdy SAM w większym stopniu zagrażają bezpieczeństwu ruchu niż pojazdy fabryczne, to może należało by zakazać ich rejestracji?

Jak dla mnie to 15 czy 20 letnia przyczepa lekka w porównywalnym stopniu może zagrażać bezpieczeństwu ruchu nie zeleżnie od tego czy jest konstrukcja fabryczna czy SAM-em.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro uważasz, że pojazdy SAM w większym stopniu zagrażają bezpieczeństwu ruchu niż pojazdy fabryczne, to może należało by zakazać ich rejestracji?

Jak dla mnie to 15 czy 20 letnia przyczepa lekka w porównywalnym stopniu może zagrażać bezpieczeństwu ruchu nie zeleżnie od tego czy jest konstrukcja fabryczna czy SAM-em.

 

Dokładnie - w pełni podzielam tą opinię.

Po co nam w takim razie badania zgodności z warunkami technicznymi wymagane przed rejestracją, skoro z założenia te przyczepki im nie odpowiadają wobec takiej opinii??

A skąd wiesz, co klient przerobił, zaniedbał, czy co tam jeszcze w dwudziestoletniej "Niewiadówce"??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.