marbie Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Co byście napisali w opisie zmian? Podobno siodło jest zmieniane na "eurolorowskie", długość się nie zmienia. Jak nazwać tką operacje w opisie zmian? Czy robiliscie już coś takiego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 trochę to chyba nie takie proste - ciągnik siodłowy najczęściej nie ma zaczepu (taka moja wiedza). Wymontowanie siodła, zrobienie nadbudowy Lory, zrobienie zaczepu.......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 5 Październik 2011 Autor Share Napisano 5 Październik 2011 No tak, ale tak jak napisałem jest to urzadzenie montowane na siodle, więc uniwersalne i posiada swój własny zaczep. Moze ktoś ma informacje na temat takiego wynalazku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 ale tak jak napisałem jest to urzadzenie montowane na siodle Na siodle, czy zamiast siodła? To istotna róznica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 5 Październik 2011 Autor Share Napisano 5 Październik 2011 Na siodle. Ale siodło jest podobno zmieniane na tzw lohrowskie. Problem polega na tym, że kiedyś przy pierwszej rejestracji diagnosta zrobił to jako c. siodłowy. Teraz pytanie, czy da się to sprostować, czy trzeba zmiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Problem polega na tym, że kiedyś przy pierwszej rejestracji diagnosta zrobił to jako c. siodłowy. Jeżeli pojazd ma siodło to jest to ciągnik siodłowy a co do niego jest podpiete to juz inna bajka. Tak na marginesie to jak wygląda takie siodło, bo jakos nie kojarzę? Ta zabudowa ma własne koła, czy w całości spoczywa na samochpdzie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 5 Październik 2011 Autor Share Napisano 5 Październik 2011 Jeżeli pojazd ma siodło to jest to ciągnik siodłowy a co do niego jest podpiete to juz inna bajka. No nie taka inna bajka bo zestaw c. siodłowy z naczepą max. 16,5m, a za tym będzie ciągnieta przyczepa i zestaw taki przekracza 16,5m. Więc po to maja być te zmiany. [ Dodano: 05-10-2011, 09:24 ] http://www.agriaffaires.pl/uzywany-sprzet/czlonowy-pojazd/1854320/scania-124-420.html# Wygląda to tak jak ten pojazd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegorz70 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Jak dla mnie, to nadal jest to ciągnik siodłowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Wygląda to tak jak ten pojazd Chyba nie twierdzisz, że cała ta zabudowa spoczywająca na ciagniku jest zamocowana wyłącznie do siodła? Zreszta to siodło lohrowskie jak sądzę nie ma za wiele wspólnego ze zwykłym siodłem a jest elementem łaczącym zabudowę z podwoziem. Jeżeli tak jest to trzeba wykonać zmiany konstrukcyjne i po temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Jeżeli pojazd ma siodło to jest to ciągnik siodłowy a co do niego jest podpiete to juz inna bajka. No nie taka inna bajka bo zestaw c. siodłowy z naczepą max. 16,5m, a za tym będzie ciągnieta przyczepa i zestaw taki przekracza 16,5m. Więc po to maja być te zmiany. [ Dodano: 05-10-2011, 09:24 ] http://www.agriaffaires.pl/uzywany-sprzet/czlonowy-pojazd/1854320/scania-124-420.html# Wygląda to tak jak ten pojazd. A jakie dokumenty ma ta zabudowa? Daj jakiś skan. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 5 Październik 2011 Autor Share Napisano 5 Październik 2011 Problem w tym, że jeszcze nie mam nic, bo czekam na samochód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Problem w tym, że jeszcze nie mam nic, bo czekam na samochód. Jezeli ma swój osobny DR a tam MW i DŁ dla całej zabudowy to ma cechy naczepy, zresztą rodzaj również powinien być okreslony w dokumentach. Jeżeli naczepa to specjalizowana, podrodzaj-inny, kod 307 zgodnie z KLASYFIKACJĄ POJAZDÓW (Załącznik Nr 4 do DZ.U. z 2007 r., Nr 137 poz. 968 z późn zm.) I jezeli przekracza wymiary to wtedy wniosek o odstepstwo. Jeżeli dane w dokumetach dotyczą osobno zabudowy na ciągnik i osobno przyczepy to wtedy zmiany z ciągnika na ciężarowy podrodzaj 07 podest. Zmiana MW, ładowności i wymiarów pojazdu. No i oczywiście faktura od przedsiębiorcy uprawnionego do dokonywania zmian w pojeździe. Nie miałem takiego przypadku ale tak bym to widział. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 5 Październik 2011 Autor Share Napisano 5 Październik 2011 Tylko, że tu wychodzi na to, że błędnie ustalono rodzaj pojazdu. Chodzi juz teraz nie tylko o ten ciągnik, który ma być samochodem c., ale jeszcze o naczepę, która w rzeczywistości jest przyczepą. Czy w takim przypadku też dodatkowe, tzn zmina rodzaju pojazdu, a wzałaczniku napisać błędnie ustalony rodzaj pojazdu? [ Dodano: 05-10-2011, 12:38 ] http://www.agriaffaires.pl/uzywany-sprzet/czlonowy-pojazd/1854320/scania-124-420.html# no i oczywiście, czy klasyfikacja jako specjalny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 czy klasyfikacja jako specjalny? Niby dlaczego specjalny? To nie Pomoc Drogowa a ni nie Pogotowie techniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Tylko, że tu wychodzi na to, że błędnie ustalono rodzaj pojazdu. Chodzi juz teraz nie tylko o ten ciągnik, który ma być samochodem c., ale jeszcze o naczepę, która w rzeczywistości jest przyczepą. Czy w takim przypadku też dodatkowe, tzn zmina rodzaju pojazdu, a wzałaczniku napisać błędnie ustalony rodzaj pojazdu? [ Dodano: 05-10-2011, 12:38 ] http://www.agriaffaires.pl/uzywany-sprzet/czlonowy-pojazd/1854320/scania-124-420.html# no i oczywiście, czy klasyfikacja jako specjalny? Na pewno nie pojazd specjalny bo w klasyfikacji podrodzaju jest 307 przewóz pojazdów jako specjalizowany ale to nie jest specjalny. Co do zmian to wszystko zależy od tego co jest w dokumentach tej zabudowy. Jeśli naczepa to zadnych zmian, tylko wniosek o odstepstwo za przekroczoną długość. Może być jednak że jest to przyczepa to wtedy zmiana mogłaby dotyczyć ciągnika z siodłowego na inny. Jednak tu ciągnięcie odbywa się poprzez sprzęg siodłowo-hakowy więc może okreslenie "siodłowy" jest nadal własciwe, tym bardziej że część ładunku obciążą to siodło. Wtedy z racji tego ta zabudowa musiała by być raczej naczepą. Taka zabudowa bez ciągnika wygląda tak: http://moto.gratka.pl/tresc/lohr-jv17s-lohr-jv17s-1991r-12485697.html#pokaz-zdjecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Siodło do takiego zestawu jest montowane na dole za tylną osią. (jeśli się nie mylę). Łączy się to z przyczepą typu tandem. Siodło po prosty może przenieść duże naciski pionowe a żaden zaczep typowy dla przyczep takiego nacisku nie przenosi. Podejrzewam, że siodło zostało zdemontowane, założone najazdy i dołożone siodło do przyczepy. Ja bym to zakwalifikował jako samochód cieżarowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Siodło do takiego zestawu jest montowane na dole za tylną osią. (jeśli się nie mylę). Łączy się to z przyczepą typu tandem. Siodło po prosty może przenieść duże naciski pionowe a żaden zaczep typowy dla przyczep takiego nacisku nie przenosi. Podejrzewam, że siodło zostało zdemontowane, założone najazdy i dołożone siodło do przyczepy. Ja bym to zakwalifikował jako samochód cieżarowy. To dalej jest zależne od tego do jakiego rodzaju jest zaliczona ta zabudowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Jestem przekonany, że to z tyłu to będzie przyczepa. Tylko to daje możliwości poruszania się zespołem do 18,75m. Nie miałoby sensu tak kombinować dla naczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Jestem przekonany, że to z tyłu to będzie przyczepa. Tylko to daje możliwości poruszania się zespołem do 18,75m. Nie miałoby sensu tak kombinować dla naczepy. No to się zgadza. Ale zagwozdka ciekawa. Tu mam TZ do zabudowy z tego linka: http://moto.gratka.pl/tresc/lohr-jv17s-lohr-jv17s-1991r-12485697.html#pokaz-zdjecie Podaje parametry dla całej zabudowy czy dla samej przyczepy? W końcu część ciężaru spoczywa na pojeżdzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 5 Październik 2011 Autor Share Napisano 5 Październik 2011 Właśnie mój problem był zarejestrowany w 2008 r. i przyjechał z Hiszpanii. Wczoraj bardzo podobny zestaw rejestrował kolega, ale już z Francji i wszystko było jasne: samochód ciężarowy i jego MW razem z zabudową, a przyczepa tez ciężarowa i MW bez zabudowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Trochę zgłebiłem temat. Kolega kiedyś naprawiał taki samochów i trzeba było podnieśc kabinę, ale nad kabiną był najazd i kierowca musiał odczepić lohrę i ponoć zajeło mu to 20 min (na wyposażeniu lohry jest zestaw narzędzi specjalnych do rozłączania zestawu). Jeżeli w omawianym przypadku jest podobnie to mamy tu doczynienia z pewnego rodzju pojazdem o nadwoziu wymiennym, czego nasze przepisy nie przewidują. W mojej ocenie pojazdem ciągnącym jest ciągnik siodłowy, na którym zamontowana jest nadwozie wymienne, natomiast lohra jest przyczepą o nieco odmiennej konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Trochę zgłebiłem temat. Kolega kiedyś naprawiał taki samochów i trzeba było podnieśc kabinę, ale nad kabiną był najazd i kierowca musiał odczepić lohrę i ponoć zajeło mu to 20 min (na wyposażeniu lohry jest zestaw narzędzi specjalnych do rozłączania zestawu). Jeżeli w omawianym przypadku jest podobnie to mamy tu doczynienia z pewnego rodzju pojazdem o nadwoziu wymiennym, czego nasze przepisy nie przewidują.W mojej ocenie pojazdem ciągnącym jest ciągnik siodłowy, na którym zamontowana jest nadwozie wymienne, natomiast lohra jest przyczepą o nieco odmiennej konstrukcji. Czyli pomału dochodzimy do pytania: Czy jaki ciągnik samochodowy może ciągnąć przyczepę? [ Dodano: 05-10-2011, 15:18 ] Właśnie mój problem był zarejestrowany w 2008 r. i przyjechał z Hiszpanii. Wczoraj bardzo podobny zestaw rejestrował kolega, ale już z Francji i wszystko było jasne: samochód ciężarowy i jego MW razem z zabudową, a przyczepa tez ciężarowa i MW bez zabudowy. Podobny to nie znaczy taki sam. Poza tym miał już dokumenty które coś określały. Podobnie to jest z tym Twoim przypadkiem, że trzeba się odnieść do dokumentów tego pojazdu w tym także tych na podstawie których był rejestrowany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 Czyli pomału dochodzimy do pytania: Czy ciągnik siodłowy może ciągnąć przyczepę? Lub do pytania czy pojazd może mieć nadwozie wymienne. Odpowiedź jest prosta TAK , tylko, że nie w naszym kraju, bo mamy przepisy nijak nie pasujace do teraźniejszości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 5 Październik 2011 Share Napisano 5 Październik 2011 [ Dodano: 05-10-2011, 15:41 ] Czyli pomału dochodzimy do pytania: Czy ciągnik siodłowy może ciągnąć przyczepę? Lub do pytania czy pojazd może mieć nadwozie wymienne. Odpowiedź jest prosta TAK , tylko, że nie w naszym kraju, bo mamy przepisy nijak nie pasujace do teraźniejszości Ciekawe jest jak to to, jest opisane w dokumentach. To jest punkt wyjścia do dalszych decyzji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.