Skocz do zawartości

Przyczepka SAM remont


kz

Rekomendowane odpowiedzi

Gorzej jak zaistnieje potrzeba wymiany DR z jakiegoś tam powodu i WK wyśle na ustalenie brakujących parametrów i diagnosta ustali te brakujące w DR. Jesli w systemie będa inne to się troche sprawa pokomplikuje.

Co nie zmienia stanu rzeczy, że jak teraz dokona przebudowy i będzie jeździł na starym DR to nikt się do takiego stanu rzeczy z natury nie przyczepi.

A jeżeli ktoś się dopatrzy tych osi to zawsze będą dwie lub trzy drogi:

"Za oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m"
a stwierdzenie "Za oś pojedynczą uważa się oś oddaloną ... " jest dla ustalenia max (ograniczenie administracyjne) nacisku tej/tych osi

co w trym przypadku nie ma zastosowania, ponieważ DMC tej przyczepki = 600 kg

W tym przypadku jeśli odległość pomiędzy osiami nie przekracza 1 m - ilość osi=1; ilość kół=4.

a po tylu latach kto będzie pamiętał jak to było naprawdę i jak to zostało zinterpretowane jak klient pójdzie w zaparte że taka była od początku :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek1

    11

  • blakop

    5

  • Olga

    5

  • danielg539

    4

Top Posters In This Topic

Posted Images

Po kolei. Bo już zaczynacie tworzyć trochę 8)

 

W dowodzie rejestracyjnym jaki ma autor pytania nie ma ani ilości osi, ani nacisku. Zatem autor NIE MUSI zgłaszać zmian z tym związanych w WK. A dowód jako taki nadal obowiązuje.

Nawet jeśli w przyszłości powstaną rozbieżności przy okazji wymiany DR - to nie będzie winą klienta ta sytuacja i nie on ją będzie wyjaśniał. Warunek - nie może się zmienić (+- 5 kg) masa własna.

 

Akta pojazdów przechowuje się tak długo, jak pojazd jest zarejestrowany! Po wyrejestrowaniu lub ubyciu na inny teren akta się kasuje (a zasadniczo można skasować) o 5 latach. W praktyce nie każdy urząd to robi, bo czasami trudno wyłapać w archiwum takie akta, a stare systemy z automatu nie wyszukiwały takich danych.

 

Akta pojazdu w obecnej formie (czyli ksero wszystkiego co się da, najlepiej kilka razy i koniecznie z wieloma pieczątkami i podpisami) mamy od 26 marca 2001 roku. Wcześniejsze "akta" to różnie - czasem było trochę kserówek, jakieś zaświadczenia, czasem niekoniecznie... ale lata 80-te to co najwyżej wpisy w rejestrach - na dotarcie do konkretnych dok. źródłowych bym nie liczył.

 

Należy mieć na uwadze też, że przed 2001 roku każdy urząd miał własny system rejestracji i w praktyce zasadniczo pełną dowolność co do sposobu i zakresu przechowywania dokumentów do rejestracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli wpisujemy liczbę osi - 2 przy rozstawie poniżej 1m to jaki wpisac nacisk osi?

max nacisk pojedyńczej podzielony przez liczbę osi "rozumianych"

lub gdy nie musimy ograniczać to wtedy DMC / liczba osi

 

np dla powyższego Zręb-u

10t / 6 = 16,3 kN

 

czyli 6 osi z max naciskiem 16,3 kN - zakładając że odległości <1m

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jeszcze jeden aspekt tej sprawy a mianowicie znak zakazu B-7. Miałem klienta, który wjechał pod ten znak z przyczepką dwu osiową ale odległość między osiami mniejsza niż metr? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co do osi - przepis zdaje się nie określa jednoznacznie, czy chodzi o ilość z natury, czy o ilość w rozumieniu przepisów o warunkach technicznych.

Osobiście uważam, że powinna to być ilość w rozumieniu warunków technicznych. A dlatego, że jest powiązane ściśle z kolejną rubryką na DR - z naciskiem osi. A tenże nacisk jest podawany już w formach przewidzianych w warunkach technicznych. I w tym układzie dochodzi do małego paradoksu, że podajemy np. nacisk na grupę dwóch osi - zgodnie z warunkami technicznymi jako jedną wartość, natomiast piszemy obok, że osie są dwie... A naciski osi obok DMC w warunkach kontroli drogowej i warunków poruszania się po drogach mają decydujące znaczenie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jednak liczyłem na to że odpowie ktoś kto wpisuje /Gee?/ dane do DR i jednoznacznie odpowie co i jak wpisuje.

Wiem że czytałem gdzieś wypowiedź nt Bogusława Maćkowskiego ale nie już miałem szczęścia jej drugi raz na forum znaleźć,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

??? :?

 

:D:D:D

 

Cieszyć to się można nieraz z tego co jest wpisane do DR.

To jak wpisują z DIPu to wiadomo.

Ale czy wiecie co wpisują kiedy np. przyczepka dwuosiowa ma badania ważne z kraju poprzedniej rejestracji i nie ma DIPu, bo spotkałem się już z brakiem logiki w tych zapisach.

Dlatego pytam, a jak wiecie to odpowiedzcie, może pośmiejemy sie razem :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jednak liczyłem na to że odpowie ktoś kto wpisuje /Gee?/

Gee ? - nie ...

ale np blakop, & Olga & sisters (dawno nie widziana) & ...

:D

No nie każdy ma tu wypisany swoje desus...

Sorry Blakop, już Cię słucham!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mi z dokumentów nie wynikało, to wysyłałem na badanie - co tu kombinować?

 

Też tak uważam :ok

Ale miałem już takie DR z przekombinowanymi danymi tj. ilość osi 2, nacisk 10,00kN, DMC 1900 kg a osie rozstawione o 0.90 m...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tu jest zagwozdka

No bo powiedzmy mam niemiecki dowód i ma w polu 7 (które zawiera trzy podrubryki - 7.1, 7.2 7.3) wypełnione dwie kratki - no to zakładam, że osie są dwie. Jak trzy to trzy. Jak jedne to jedna. Ale niestety odległości pomiędzy nimi nie znam, tak samo jak nie znam zasad wypełniania tych rubryk w Niemczech. Jak jeszcze widzę, że ilość rubryk w stosunku do podanych mas nie bardzo mi pasuje to mogę się domyślać, że być może coś tam policzono jako oś podwójną itd. Ale to ja - dobrze wiem, że wiedza większości pracowników WK nie sięga tak daleko, aby zawracać sobie tym głowę... Często jest pytanie wprost do właściciela "ile toto ma osi?" i na tym ustalanie się kończy. Trudno nawet mieć pretensje o taki stan rzeczy - pracowników WK NIKT nie szkoli w tym zakresie, generalnie się od nich aż takiej wiedzy nie wymaga i efekt jest taki jaki jest, że 90% pracowników WK zapewne nie zna podstawowych granicznych wartości nawet tych najważniejszych parametrów pojazdów zawartych w DR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno nawet mieć pretensje o taki stan rzeczy - pracowników WK NIKT nie szkoli w tym zakresie, generalnie się od nich aż takiej wiedzy nie wymaga i efekt jest taki jaki jest, że 90% pracowników WK zapewne nie zna podstawowych granicznych wartości nawet tych najważniejszych parametrów pojazdów zawartych w DR.

Niestety ale jest to prawda, której nastepstwem są DR zawierajace masę błędów.

No bo powiedzmy mam niemiecki dowód i ma w polu 7 (które zawiera trzy podrubryki - 7.1, 7.2 7.3) wypełnione dwie kratki - no to zakładam, że osie są dwie. Jak trzy to trzy. Jak jedne to jedna. Ale niestety odległości pomiędzy nimi nie znam, tak samo jak nie znam zasad wypełniania tych rubryk w Niemczech.

Ale najwazniejsze jest aby był aktualny przegląd i nie ma problemu z zarejestrowaniem pojazdu. Problem pojawia się dopiero jak nie ma ważnego OBT, bo wówczas nawet nie wystarcza zwykłe OBT bo do tego trzeba jeszcze wystawić DIP no i dokonac pomiaru geometrii osi pojazdu. Nasze przepisy sa strsznie chore :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tu jest zagwozdka

No bo powiedzmy mam niemiecki dowód i ma w polu 7 (które zawiera trzy podrubryki - 7.1, 7.2 7.3) wypełnione dwie kratki - no to zakładam, że osie są dwie. Jak trzy to trzy. Jak jedne to jedna. quote]

 

Z DR niemieckim to jest jeszcze prościej bo Ilość osi jest podana w robryce L, a w rubrykach 7.1, 7.2, 7.3 są podane konstrukcyjne naciski na grupę osi

a w 8.1, 8.2, 8.3 maksymalne administracyjne dopuszczalne naciski na grupę osi

Stąd jeżeli w L jest 2 a nacisk jest podany tylko w w 7.1 i 8.1 to jest to właśnie ta "nasza" oś uważana za pojedynczą.

Dałby nam kiedyś jakiś dobry los tak precyzyjne dokumenty jak DR niemiecki albo austriacki :pada:

Przy rejestracji pojazdu na ważnym przeglądzie z kraju poprzedniej rejestracji i niejasnosciach w danych pojazdu polecam skorzystanie ze skierowania na SKP na ustalenie danych bo w tym zakresie coś tam, coś tam wiecej wiemy ;)

Takie rozbieżności trzeba później traktować jako "oczywiste pomyłki w DR".

A za odpowiedź dziekuję bo mi to wreszcie coś wyjaśnia no i oczywiście :piwo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WK oczywiście wpisze takie dane, jakie odczyta diagnosta lub to, co jest wpisane w homologacji i nikogo tu tym nie zaskoczę :)

Częściej spotykam się w takich przypadkach z zapisami na zaświadczeniu- liczba osi 1 i uważam to za prawidłowe, jeżeli nacisk osi jest podany jako wielkość stanowiąca sumę dwóch osi składowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczba osi 1 i uważam to za prawidłowe, jeżeli nacisk osi jest podany jako wielkość stanowiąca sumę dwóch osi składowych.

 

:ok

W tym przypadku jeśli odległość pomiędzy osiami nie przekracza 1 m

 

nie inaczej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

liczba osi 1 i uważam to za prawidłowe, jeżeli nacisk osi jest podany jako wielkość stanowiąca sumę dwóch osi składowych.

 

:ok

W tym przypadku jeśli odległość pomiędzy osiami nie przekracza 1 m

 

nie inaczej

 

a już było widać światełko w tunelu :roll: chyba chcę do Niemiec :o

i co ty na to Blakop?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pen... nic mnie nie poprawiasz... :-P

Oczywiście nazewnictwo "osie składowe" używa się w przypadku osi wielokrotnej, w pojedynczej to są osie sąsiednie i tu nie ma sumy.

 

 

[ Dodano: 07-10-2011, 20:56 ]

 

co ty na to Blakop?

Widzisz...sama się poprawiłam.

A blakop dobrze wie, że ja się tu doszkalam z "warunków technicznych" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WK oczywiście wpisze takie dane, jakie odczyta diagnosta lub to, co jest wpisane w homologacji i nikogo tu tym nie zaskoczę :)

Częściej spotykam się w takich przypadkach z zapisami na zaświadczeniu- liczba osi 1 i uważam to za prawidłowe, jeżeli nacisk osi jest podany jako wielkość stanowiąca sumę dwóch osi składowych.

 

No to może ja zapytam, a nie prościej by było tak jak w niemieckich dokumentach, liczba osi tyle ile ich konstrukcujnie jest, a nacisk taki jaki wynika z rodzaju osi czyli dla pojedynczej pojedynczy a dla wielokrotnej sumaryczny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może ja zapytam, a nie prościej by było tak jak w niemieckich dokumentach, liczba osi tyle ile ich konstrukcujnie jest, a nacisk taki jaki wynika z rodzaju osi czyli dla pojedynczej pojedynczy a dla wielokrotnej sumaryczny?

Nie wiem czy tak by było dobrze, skoro w naszych DR jest tylko jedna pozycja dla nacisku osi - "Największy dopuszczalny nacisk osi".

Czy zawsze suma nacisków osi podzielona przez ilość osi w pojeździe da prawidłowy wynik?

Bo przecież nie zawsze naciski osi w danym pojeździe są równe, prawda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może ja zapytam, a nie prościej by było tak jak w niemieckich dokumentach, liczba osi tyle ile ich konstrukcujnie jest, a nacisk taki jaki wynika z rodzaju osi czyli dla pojedynczej pojedynczy a dla wielokrotnej sumaryczny?

Nie wiem czy tak by było dobrze, skoro w naszych DR jest tylko jedna pozycja dla nacisku osi - "Największy dopuszczalny nacisk osi".

Czy zawsze suma nacisków osi podzielona przez ilość osi w pojeździe da prawidłowy wynik?

Bo przecież nie zawsze naciski osi w danym pojeździe są równe, prawda?

 

W przypadku osi wielokrotnej nie ma to znaczenia bo naciski na osie składowe są zawsze równe.

Sprawa się komplikuje w przypadku np. przyczepy trzyosiowej którs ma jedną oś pojedynczą a drugą podwójną uważaną za jedną os.

Podanie "dorozumianej" ilości osi i najwiekszgo dop. admn. nacisku jednej z nich jest dalekie do precyzji.

Trudno w oparciu o to ustalić jaką nośność mają mieć opony poszczególnych osi.

I tu jest jednak przewaga np. niemieckich dokumentów.

Podanie konstrukcyjnej ilości osi i nacisków dla każdej z tych osi lub grupy osi jeśli są wielokrotne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa się komplikuje w przypadku np. przyczepy trzyosiowej którs ma jedną oś pojedynczą a drugą podwójną uważaną za jedną os.
Właśnie o to mi chodziło, bo w jednym pojeździe mogą być różne osie.

A tak z ciekawości zapytam...może być taka kombinacja w jakimś pojeździe: jedna oś pojedyncza, a druga wielokrotna? Jeśli tak, to w jakim? :)

 

W przypadku osi wielokrotnej nie ma to znaczenia bo naciski na osie składowe są zawsze równe.
Ale nawet jeżeli są równe, to w przypadku osi wielokrotnej nie ma wątpliwości jak wpisywać.

Nowa przyczepa rolnicza i na homologacji jest tak:

liczba osi – 1 oś wielokrotna (tandem)

Nacisk na oś – X

Nacisk na 1 oś składową – ½ X

Nacisk na 2 oś składową – ½ X

 

W DR wpisałam:

liczba osi – 2

najw. dop. nacisk. osi – ½ X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.