adam1501 Napisano 6 Październik 2011 Share Napisano 6 Październik 2011 Gorzej jak zaistnieje potrzeba wymiany DR z jakiegoś tam powodu i WK wyśle na ustalenie brakujących parametrów i diagnosta ustali te brakujące w DR. Jesli w systemie będa inne to się troche sprawa pokomplikuje. Co nie zmienia stanu rzeczy, że jak teraz dokona przebudowy i będzie jeździł na starym DR to nikt się do takiego stanu rzeczy z natury nie przyczepi. A jeżeli ktoś się dopatrzy tych osi to zawsze będą dwie lub trzy drogi: "Za oś pojedynczą rozumie się oś oddaloną od osi sąsiedniej o więcej niż 1,8 m lub dwie sąsiednie osie oddalone od siebie o mniej niż 1 m" a stwierdzenie "Za oś pojedynczą uważa się oś oddaloną ... " jest dla ustalenia max (ograniczenie administracyjne) nacisku tej/tych osico w trym przypadku nie ma zastosowania, ponieważ DMC tej przyczepki = 600 kg W tym przypadku jeśli odległość pomiędzy osiami nie przekracza 1 m - ilość osi=1; ilość kół=4. a po tylu latach kto będzie pamiętał jak to było naprawdę i jak to zostało zinterpretowane jak klient pójdzie w zaparte że taka była od początku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Październik 2011 Share Napisano 6 Październik 2011 a np. dla takiej (gdyby osie były<1 m ) też wpiszesz 1 oś i liczba kół 24 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Październik 2011 Share Napisano 6 Październik 2011 Po kolei. Bo już zaczynacie tworzyć trochę W dowodzie rejestracyjnym jaki ma autor pytania nie ma ani ilości osi, ani nacisku. Zatem autor NIE MUSI zgłaszać zmian z tym związanych w WK. A dowód jako taki nadal obowiązuje. Nawet jeśli w przyszłości powstaną rozbieżności przy okazji wymiany DR - to nie będzie winą klienta ta sytuacja i nie on ją będzie wyjaśniał. Warunek - nie może się zmienić (+- 5 kg) masa własna. Akta pojazdów przechowuje się tak długo, jak pojazd jest zarejestrowany! Po wyrejestrowaniu lub ubyciu na inny teren akta się kasuje (a zasadniczo można skasować) o 5 latach. W praktyce nie każdy urząd to robi, bo czasami trudno wyłapać w archiwum takie akta, a stare systemy z automatu nie wyszukiwały takich danych. Akta pojazdu w obecnej formie (czyli ksero wszystkiego co się da, najlepiej kilka razy i koniecznie z wieloma pieczątkami i podpisami) mamy od 26 marca 2001 roku. Wcześniejsze "akta" to różnie - czasem było trochę kserówek, jakieś zaświadczenia, czasem niekoniecznie... ale lata 80-te to co najwyżej wpisy w rejestrach - na dotarcie do konkretnych dok. źródłowych bym nie liczył. Należy mieć na uwadze też, że przed 2001 roku każdy urząd miał własny system rejestracji i w praktyce zasadniczo pełną dowolność co do sposobu i zakresu przechowywania dokumentów do rejestracji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Październik 2011 Share Napisano 6 Październik 2011 jeżeli wpisujemy liczbę osi - 2 przy rozstawie poniżej 1m to jaki wpisac nacisk osi? max nacisk pojedyńczej podzielony przez liczbę osi "rozumianych" lub gdy nie musimy ograniczać to wtedy DMC / liczba osi np dla powyższego Zręb-u 10t / 6 = 16,3 kN czyli 6 osi z max naciskiem 16,3 kN - zakładając że odległości <1m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waga50 Napisano 6 Październik 2011 Share Napisano 6 Październik 2011 I jeszcze jeden aspekt tej sprawy a mianowicie znak zakazu B-7. Miałem klienta, który wjechał pod ten znak z przyczepką dwu osiową ale odległość między osiami mniejsza niż metr? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Październik 2011 Share Napisano 6 Październik 2011 A co do osi - przepis zdaje się nie określa jednoznacznie, czy chodzi o ilość z natury, czy o ilość w rozumieniu przepisów o warunkach technicznych. Osobiście uważam, że powinna to być ilość w rozumieniu warunków technicznych. A dlatego, że jest powiązane ściśle z kolejną rubryką na DR - z naciskiem osi. A tenże nacisk jest podawany już w formach przewidzianych w warunkach technicznych. I w tym układzie dochodzi do małego paradoksu, że podajemy np. nacisk na grupę dwóch osi - zgodnie z warunkami technicznymi jako jedną wartość, natomiast piszemy obok, że osie są dwie... A naciski osi obok DMC w warunkach kontroli drogowej i warunków poruszania się po drogach mają decydujące znaczenie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Październik 2011 Share Napisano 6 Październik 2011 No jednak liczyłem na to że odpowie ktoś kto wpisuje /Gee?/ dane do DR i jednoznacznie odpowie co i jak wpisuje. Wiem że czytałem gdzieś wypowiedź nt Bogusława Maćkowskiego ale nie już miałem szczęścia jej drugi raz na forum znaleźć, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Październik 2011 Share Napisano 6 Październik 2011 No jednak liczyłem na to że odpowie ktoś kto wpisuje /Gee?/ dane do DR i jednoznacznie odpowie co i jak wpisuje. ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 6 Październik 2011 Share Napisano 6 Październik 2011 ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Październik 2011 Share Napisano 6 Październik 2011 ??? Cieszyć to się można nieraz z tego co jest wpisane do DR. To jak wpisują z DIPu to wiadomo. Ale czy wiecie co wpisują kiedy np. przyczepka dwuosiowa ma badania ważne z kraju poprzedniej rejestracji i nie ma DIPu, bo spotkałem się już z brakiem logiki w tych zapisach. Dlatego pytam, a jak wiecie to odpowiedzcie, może pośmiejemy sie razem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 6 Październik 2011 Share Napisano 6 Październik 2011 No jednak liczyłem na to że odpowie ktoś kto wpisuje /Gee?/ Gee ? - nie ... ale np blakop, & Olga & sisters (dawno nie widziana) & ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Październik 2011 Share Napisano 6 Październik 2011 No jednak liczyłem na to że odpowie ktoś kto wpisuje /Gee?/ Gee ? - nie ... ale np blakop, & Olga & sisters (dawno nie widziana) & ... No nie każdy ma tu wypisany swoje desus... Sorry Blakop, już Cię słucham! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Październik 2011 Share Napisano 7 Październik 2011 Jak mi z dokumentów nie wynikało, to wysyłałem na badanie - co tu kombinować? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Październik 2011 Share Napisano 7 Październik 2011 Jak mi z dokumentów nie wynikało, to wysyłałem na badanie - co tu kombinować? Też tak uważam Ale miałem już takie DR z przekombinowanymi danymi tj. ilość osi 2, nacisk 10,00kN, DMC 1900 kg a osie rozstawione o 0.90 m... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 7 Październik 2011 Share Napisano 7 Październik 2011 No tu jest zagwozdka No bo powiedzmy mam niemiecki dowód i ma w polu 7 (które zawiera trzy podrubryki - 7.1, 7.2 7.3) wypełnione dwie kratki - no to zakładam, że osie są dwie. Jak trzy to trzy. Jak jedne to jedna. Ale niestety odległości pomiędzy nimi nie znam, tak samo jak nie znam zasad wypełniania tych rubryk w Niemczech. Jak jeszcze widzę, że ilość rubryk w stosunku do podanych mas nie bardzo mi pasuje to mogę się domyślać, że być może coś tam policzono jako oś podwójną itd. Ale to ja - dobrze wiem, że wiedza większości pracowników WK nie sięga tak daleko, aby zawracać sobie tym głowę... Często jest pytanie wprost do właściciela "ile toto ma osi?" i na tym ustalanie się kończy. Trudno nawet mieć pretensje o taki stan rzeczy - pracowników WK NIKT nie szkoli w tym zakresie, generalnie się od nich aż takiej wiedzy nie wymaga i efekt jest taki jaki jest, że 90% pracowników WK zapewne nie zna podstawowych granicznych wartości nawet tych najważniejszych parametrów pojazdów zawartych w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 7 Październik 2011 Share Napisano 7 Październik 2011 Trudno nawet mieć pretensje o taki stan rzeczy - pracowników WK NIKT nie szkoli w tym zakresie, generalnie się od nich aż takiej wiedzy nie wymaga i efekt jest taki jaki jest, że 90% pracowników WK zapewne nie zna podstawowych granicznych wartości nawet tych najważniejszych parametrów pojazdów zawartych w DR. Niestety ale jest to prawda, której nastepstwem są DR zawierajace masę błędów. No bo powiedzmy mam niemiecki dowód i ma w polu 7 (które zawiera trzy podrubryki - 7.1, 7.2 7.3) wypełnione dwie kratki - no to zakładam, że osie są dwie. Jak trzy to trzy. Jak jedne to jedna. Ale niestety odległości pomiędzy nimi nie znam, tak samo jak nie znam zasad wypełniania tych rubryk w Niemczech. Ale najwazniejsze jest aby był aktualny przegląd i nie ma problemu z zarejestrowaniem pojazdu. Problem pojawia się dopiero jak nie ma ważnego OBT, bo wówczas nawet nie wystarcza zwykłe OBT bo do tego trzeba jeszcze wystawić DIP no i dokonac pomiaru geometrii osi pojazdu. Nasze przepisy sa strsznie chore Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Październik 2011 Share Napisano 7 Październik 2011 No tu jest zagwozdkaNo bo powiedzmy mam niemiecki dowód i ma w polu 7 (które zawiera trzy podrubryki - 7.1, 7.2 7.3) wypełnione dwie kratki - no to zakładam, że osie są dwie. Jak trzy to trzy. Jak jedne to jedna. quote] Z DR niemieckim to jest jeszcze prościej bo Ilość osi jest podana w robryce L, a w rubrykach 7.1, 7.2, 7.3 są podane konstrukcyjne naciski na grupę osi a w 8.1, 8.2, 8.3 maksymalne administracyjne dopuszczalne naciski na grupę osi Stąd jeżeli w L jest 2 a nacisk jest podany tylko w w 7.1 i 8.1 to jest to właśnie ta "nasza" oś uważana za pojedynczą. Dałby nam kiedyś jakiś dobry los tak precyzyjne dokumenty jak DR niemiecki albo austriacki Przy rejestracji pojazdu na ważnym przeglądzie z kraju poprzedniej rejestracji i niejasnosciach w danych pojazdu polecam skorzystanie ze skierowania na SKP na ustalenie danych bo w tym zakresie coś tam, coś tam wiecej wiemy Takie rozbieżności trzeba później traktować jako "oczywiste pomyłki w DR". A za odpowiedź dziekuję bo mi to wreszcie coś wyjaśnia no i oczywiście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 7 Październik 2011 Share Napisano 7 Październik 2011 WK oczywiście wpisze takie dane, jakie odczyta diagnosta lub to, co jest wpisane w homologacji i nikogo tu tym nie zaskoczę Częściej spotykam się w takich przypadkach z zapisami na zaświadczeniu- liczba osi 1 i uważam to za prawidłowe, jeżeli nacisk osi jest podany jako wielkość stanowiąca sumę dwóch osi składowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 7 Październik 2011 Share Napisano 7 Październik 2011 liczba osi 1 i uważam to za prawidłowe, jeżeli nacisk osi jest podany jako wielkość stanowiąca sumę dwóch osi składowych. W tym przypadku jeśli odległość pomiędzy osiami nie przekracza 1 m nie inaczej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Październik 2011 Share Napisano 7 Październik 2011 liczba osi 1 i uważam to za prawidłowe, jeżeli nacisk osi jest podany jako wielkość stanowiąca sumę dwóch osi składowych. W tym przypadku jeśli odległość pomiędzy osiami nie przekracza 1 m nie inaczej a już było widać światełko w tunelu chyba chcę do Niemiec i co ty na to Blakop? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 7 Październik 2011 Share Napisano 7 Październik 2011 Pen... nic mnie nie poprawiasz... Oczywiście nazewnictwo "osie składowe" używa się w przypadku osi wielokrotnej, w pojedynczej to są osie sąsiednie i tu nie ma sumy. [ Dodano: 07-10-2011, 20:56 ] co ty na to Blakop? Widzisz...sama się poprawiłam. A blakop dobrze wie, że ja się tu doszkalam z "warunków technicznych" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Październik 2011 Share Napisano 7 Październik 2011 WK oczywiście wpisze takie dane, jakie odczyta diagnosta lub to, co jest wpisane w homologacji i nikogo tu tym nie zaskoczę Częściej spotykam się w takich przypadkach z zapisami na zaświadczeniu- liczba osi 1 i uważam to za prawidłowe, jeżeli nacisk osi jest podany jako wielkość stanowiąca sumę dwóch osi składowych. No to może ja zapytam, a nie prościej by było tak jak w niemieckich dokumentach, liczba osi tyle ile ich konstrukcujnie jest, a nacisk taki jaki wynika z rodzaju osi czyli dla pojedynczej pojedynczy a dla wielokrotnej sumaryczny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 7 Październik 2011 Share Napisano 7 Październik 2011 No to może ja zapytam, a nie prościej by było tak jak w niemieckich dokumentach, liczba osi tyle ile ich konstrukcujnie jest, a nacisk taki jaki wynika z rodzaju osi czyli dla pojedynczej pojedynczy a dla wielokrotnej sumaryczny? Nie wiem czy tak by było dobrze, skoro w naszych DR jest tylko jedna pozycja dla nacisku osi - "Największy dopuszczalny nacisk osi". Czy zawsze suma nacisków osi podzielona przez ilość osi w pojeździe da prawidłowy wynik? Bo przecież nie zawsze naciski osi w danym pojeździe są równe, prawda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 7 Październik 2011 Share Napisano 7 Październik 2011 No to może ja zapytam, a nie prościej by było tak jak w niemieckich dokumentach, liczba osi tyle ile ich konstrukcujnie jest, a nacisk taki jaki wynika z rodzaju osi czyli dla pojedynczej pojedynczy a dla wielokrotnej sumaryczny? Nie wiem czy tak by było dobrze, skoro w naszych DR jest tylko jedna pozycja dla nacisku osi - "Największy dopuszczalny nacisk osi". Czy zawsze suma nacisków osi podzielona przez ilość osi w pojeździe da prawidłowy wynik? Bo przecież nie zawsze naciski osi w danym pojeździe są równe, prawda? W przypadku osi wielokrotnej nie ma to znaczenia bo naciski na osie składowe są zawsze równe. Sprawa się komplikuje w przypadku np. przyczepy trzyosiowej którs ma jedną oś pojedynczą a drugą podwójną uważaną za jedną os. Podanie "dorozumianej" ilości osi i najwiekszgo dop. admn. nacisku jednej z nich jest dalekie do precyzji. Trudno w oparciu o to ustalić jaką nośność mają mieć opony poszczególnych osi. I tu jest jednak przewaga np. niemieckich dokumentów. Podanie konstrukcyjnej ilości osi i nacisków dla każdej z tych osi lub grupy osi jeśli są wielokrotne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 8 Październik 2011 Share Napisano 8 Październik 2011 Sprawa się komplikuje w przypadku np. przyczepy trzyosiowej którs ma jedną oś pojedynczą a drugą podwójną uważaną za jedną os.Właśnie o to mi chodziło, bo w jednym pojeździe mogą być różne osie. A tak z ciekawości zapytam...może być taka kombinacja w jakimś pojeździe: jedna oś pojedyncza, a druga wielokrotna? Jeśli tak, to w jakim? W przypadku osi wielokrotnej nie ma to znaczenia bo naciski na osie składowe są zawsze równe.Ale nawet jeżeli są równe, to w przypadku osi wielokrotnej nie ma wątpliwości jak wpisywać. Nowa przyczepa rolnicza i na homologacji jest tak: liczba osi – 1 oś wielokrotna (tandem) Nacisk na oś – X Nacisk na 1 oś składową – ½ X Nacisk na 2 oś składową – ½ X W DR wpisałam: liczba osi – 2 najw. dop. nacisk. osi – ½ X Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.