Qnick Napisano 11 Październik 2011 Share Napisano 11 Październik 2011 U naszej policji funkcjonuje liniowe myślenie, Bo po prawdzie powinno to być właśnie tak zapisane prosto i klarownie a nie tu DMC tam MMC i weź się potem kłoć kto ma rację No ale to niestety nie jest pierwszy przykład że coś w naszych przepisach jest "prawie dobrze" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 12 Październik 2011 Share Napisano 12 Październik 2011 Moim zdaniem - nie dotykać tylko uświadomić klienta, że może ciągnąc przyczepkę o większym DMC niż O wpisane w DR tylko musi pamiętać by nie załadowywał jej do pełna. Po prostu decyduje rzeczywista masa ciągnionej przyczepy. Dokładnie tak jest np. w Niemczech.(....)U naszej policji funkcjonuje liniowe myślenie, DMC zestawu pojazdów wyliczają z sumowania DMC pojazdu + DMC przyczepy a powini wyliczać z DMC pojazdu + MMC przyczepy z rubryki O1, DR pojazdu ciągnącego Właściwie to Policja po sprawdzeniu DMC zespołu pojazdów (z tabliczki znamionowej pojazdu ciągnącego czy z dowodu rejestracyjnego) może zsumować rzeczywiste masy całkowite pojazdu i przyczepy (z wagi lub z dokumentów przewozowych i rejestracyjnych) i już. No może jeszce sprawdzić zachowanie proporcji tych mas. Problem polega na tym, że niestety nie w Polsce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 12 Październik 2011 Share Napisano 12 Październik 2011 Moim zdaniem - nie dotykać tylko uświadomić klienta, że może ciągnąc przyczepkę o większym DMC niż O wpisane w DR tylko musi pamiętać by nie załadowywał jej do pełna. Po prostu decyduje rzeczywista masa ciągnionej przyczepy. Dokładnie tak jest np. w Niemczech.(....)U naszej policji funkcjonuje liniowe myślenie, DMC zestawu pojazdów wyliczają z sumowania DMC pojazdu + DMC przyczepy a powini wyliczać z DMC pojazdu + MMC przyczepy z rubryki O1, DR pojazdu ciągnącego Właściwie to Policja po sprawdzeniu DMC zespołu pojazdów (z tabliczki znamionowej pojazdu ciągnącego czy z dowodu rejestracyjnego) może zsumować rzeczywiste masy całkowite pojazdu i przyczepy (z wagi lub z dokumentów przewozowych i rejestracyjnych) i już. No może jeszce sprawdzić zachowanie proporcji tych mas. Problem polega na tym, że niestety nie w Polsce Właśnie o to chodzi bo liczą nie od tej strony. Punktem wyjścia nie może być DMC z DR przyczepy ale jej masa rzeczywista, która nie może być z kolei wieksza niż rzeczywista masa pojazdu albo maksymalna masa przyczepy jaką pojazd może ciągnąć. Całość zaś nie może przekraczać DMC zespołu pojazdów. W tym ujęciu DMC przyczepy nie ma żadnego zastosowania bo nawet jak jest większe niż MMC to i tak tej przyczepy nie można bardziej obciążyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 12 Październik 2011 Share Napisano 12 Październik 2011 Moim zdaniem - nie dotykać tylko uświadomić klienta, że może ciągnąc przyczepkę o większym DMC niż O wpisane w DR tylko musi pamiętać by nie załadowywał jej do pełna. Po prostu decyduje rzeczywista masa ciągnionej przyczepy. Dokładnie. Jakiej zmiany konstrukcyjnej dokonano by w tej przyczepce? Spuszczono powietrze, do połowy, z kół? Skoro można zmniejszyć w przyczepce to pokombinujmy inaczej. Analogicznie zmniejszycie mi DMC w ciągniku siodłowym? W sumie 18 ton do niczego mi niepotrzebne, a podatek od środków transportowych muszę wyższy płacić. Zmniejszę sobie DMC do 8 ton i zmieszczę się w środkowych widełkach podatku? To jak damy radę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 13 Październik 2011 Autor Share Napisano 13 Październik 2011 Dokładnie. Jakiej zmiany konstrukcyjnej dokonano by w tej przyczepce? Spuszczono powietrze, do połowy, z kół? Skoro można zmniejszyć w przyczepce to pokombinujmy inaczej. Analogicznie zmniejszycie mi DMC w ciągniku siodłowym? W sumie 18 ton do niczego mi niepotrzebne, a podatek od środków transportowych muszę wyższy płacić. Zmniejszę sobie DMC do 8 ton i zmieszczę się w środkowych widełkach podatku? To jak damy radę? Może nie popadajmy w skrajności. Myśląc w ten sposób, to zapytam o rzeczywistą masę całkowitą: czy kierowca jadący samochodem c. o DMC powyżej 3,5t lecz nie załadowanym, a jego MW wynosi 3,49t, to może kierować z kategorią B? Bo napewno nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 13 Październik 2011 Share Napisano 13 Październik 2011 To tak jak ja jechałbym autobusem 40 osobowym. Jadę sam pustym i nie muszę mieć kat.D Panowie nie warjujmy.DMC jest ważna w naszym kraju i kropka. A jeśli chodzi o tą przyczepke lekką SAM to DMC można by było mu obniżyć bez żadnego kombinowania zmian konstrukcyjnych. Masa własna zostaje. DMC zmiejszam, ale facet móglby przewozić tylko beczke z paliwem, albo powietrze bo zmiejszyła by mu się ładowność. Elementy konstrukcji są wytrzymałe. DMC miejsze - nic nie zagraza. Gość ma tylko strate w ładunku i tyle pieśni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
al41 Napisano 13 Październik 2011 Share Napisano 13 Październik 2011 Można. Dwie strony wypocin a drugi post wypowiedział się i to prawidłowo. MOŻNA Kiedy i jak to będziemy dyskutować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 14 Październik 2011 Share Napisano 14 Październik 2011 Panowie nie warjujmy.DMC jest ważna w naszym kraju i kropka. Nikt nie kwestionuje DMC pojazdu. Mówimy tylko, że największa masa zespołu pojazdów jest u nas źle zdefiniowana i przez to są ciągłe problemy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 14 Październik 2011 Share Napisano 14 Październik 2011 Można. Dwie strony wypocin a drugi post wypowiedział się i to prawidłowo. MOŻNA Kiedy i jak to będziemy dyskutować. Czytając dwa pierwsze posty; mozna! ale zgodnie z przepisami,po zmianach konstrukcyjnych, a jakie tu nastapiły zmiany, fikcyjne? To tak jak ja jechałbym autobusem 40 osobowym.Jadę sam pustym i nie muszę mieć kat.D To nie dokońc to samo, tu mówimy o prowadzeniu pojazdów w zakresie do 3,5 T Panowie nie warjujmy.DMC jest ważna w naszym kraju i kropka. A jeśli chodzi o tą przyczepke lekką SAM to DMC można by było mu obniżyć bez żadnego kombinowania zmian konstrukcyjnych. Masa własna zostaje. DMC zmiejszam, ale facet móglby przewozić tylko beczke z paliwem, albo powietrze bo zmiejszyła by mu się ładowność. Elementy konstrukcji są wytrzymałe. DMC miejsze - nic nie zagraza. Gość ma tylko strate w ładunku i tyle pieśni. No to jednak trzeba sę zdecydować: Albo DMC jes ważne i go nie zmieniam albo jest nieważne i zmieniam... To DMC jest o tyle ważne bo to już jest raz ustalone DMC w oparciu o dokumenty i konstrukcję pojazdu już raz przedstawione do rejestracji, a teraz w oparciu o tę samą konstrukcję i te same dokumenty ustalić inne DMC bo za I-razem to była...pomyłka? Hipotetycznie, po jakimś czsie klient kupuje jednak auto które może może ciągnąć 750 kg i przyjeżdża znowu na zmianę DMC i co, znowu zmiana, w oparciu o co?[quote] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elliot Napisano 16 Październik 2011 Share Napisano 16 Październik 2011 Może nie popadajmy w skrajności. Myśląc w ten sposób, to zapytam o rzeczywistą masę całkowitą: czy kierowca jadący samochodem c. o DMC powyżej 3,5t lecz nie załadowanym, a jego MW wynosi 3,49t, to może kierować z kategorią B? Bo napewno nie. No ten przykład, który podałeś akurat jest zupełnie bezsensu. Od kiedy to kat. B jest uzależniona od rzeczywistej masy całkowitej? PORD. Art. 88.2. Prawo jazdy uprawnia do kierowania: 3) kategorii B: a) pojazdem samochodowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t, z wyjątkiem autobusu lub motocykla Jeśli chcecie obniżać DMC na zasadzie "chcenia klienta" to nie widzę powodu aby robić to tylko w przyczepach, a innych pojazdach nie. Bo czym to uzasadnicie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 24 Luty 2015 Share Napisano 24 Luty 2015 Wczoraj miałem klienta z przyczepka na zmianę dmc. W dowodzie opisana jako sam, rodzaj - przyczepa towarowa, ładowność 700kg i bez hamulca najazdowego. Pomimo roku produkcji 1983 wyglądała bardzo świeżo Chciał ją zrobić na lekką. Na razie odmówiłem ze względu na brak jakichkolwiek zmian upoważniających do zmniejszenia dmc ale nie wiem czy znowu nie przyjedzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 24 Luty 2015 Share Napisano 24 Luty 2015 Chciał ją zrobić na lekką.To on niech robi, a Ty trzymaj się przepisów Czyli każdy niech zostanie przy swoim. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.