Skocz do zawartości

Nietypowa przyczepa i nietypowy sposob jej holowania


zuraw

Rekomendowane odpowiedzi

Opony masz nieoryginalne to fakt.

Wygląda że oś przedniaa i tylna mają różne rozmiary.

Ale to już inny temat.

Co z tego że może mają one wyższą nośność.

Producent zostawił to nieszczęsne dla Ciebie 6,00 kN max dop. nacisku na oś. w DR.

990 kg DMC, podział masy przód/tył ?

Optymistycznie niech będzie 40% na 60% /w rzeczywistości jest na pewno gorzej/

tj. 396 kg przód i 594 kg tył.

Czyli tył 5,82 kN , 6 kN jest dop. więc zostało 0,18 kN na ew. nacisk haka.

Taka wartość jest niedozaakceptowania, nie ma takich haków.

Montaż haka niemożliwy ze względu na przeciążenie osi tylnej.

To tak trochę bezlitosnej matematyki.

 

Zakladam, ze liczby wziales z madrej ksiazki, wiec ich nie kwestionuje. Mozesz jeszcze dla porownania zamiescic tutaj wartosci dla zwyklego malucha? Masy sa nieco inne, jestem ciekawy jak bardzo roznia sie wartosci koncowe wiedzac, ze rozklad mas w maluchu, ze wzgledu na silnik umeiszczony za tylna osia jest 70/30, a mimo to maluchy maja haki i moga cignac przyczepy. Pytam z czystej ciekawosci, bo nei mam dostepu do tych materialow.

 

Moze wlasnie z powodu malego zapasu nacisku na tylna os w latach 70' stwierdzono, ze mozna obciazyc caly samochod w miare rownomiernie stosujac hak na dachu? Nie wiem i pewnie tego sie nie dowiemy. Natomaist ciekaw jestem wyniku dla zwyklego malucha.

 

A teraz najważniejsze:

Producent NIE OKREŚLIŁ dla tego pojazdu MMC przyczepy więc nie możesz niczego ciągnąć bo nie wiadomo ile by to miało być.

A może inaczje to ujmę bardziej "łopatologicznie"

Producent określił tę wartość, to jest ZERO kg.

A mimo to sa bisy, ktore moga cignac bez problemu przyczepy czy nawet bardziej zlozone zestawy jak ten, ktorego zdjecia zamiescilem na chyba pierwszej stronie.

 

No na pewno nie temu czego oczekujesz, czyli podania sposobu na ominięcie prawa.

Pomyliłeś fora...

A czy gdziekolwiek zapytalem jak ominac prawo? :shock: Nie wkladaj mi prosze w usta slow, ktoryh nie powiedzialem. Przeczytaj jeszcze raz dyskusje i zobacz ze pytam wlasnei o obowiazujace przepisy w tym zakresie i z wielkim bolem po 4 stronach pisania napisales druga rzecz po linku do pliku o hakach, ktora nieco moze wyjasniac w kwesti typowego haka holowniczego do bisa. Z tym, ze ja nie pytam o typowe roziwazanie, co zawarlem juz w tytule watku. Jak wyglada sprawa w typowym rozwiazaniu wiem doskonale. Ale nie tego chce sie dowiedziec.

 

Oczywiscie no offence, ale jednak chcialbym uzyskac to o co prosze - jakies wskazania na przeisy, ktore moga cos rozjasnic w tym konkretnym przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 68
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • zuraw

    28

  • Marek1

    18

  • DARIO64

    6

  • blakop

    5

Top Posters In This Topic

Posted Images

To powiedz i prosze jaki byl silnik w moim fiacie na pdostawie VIN:

ZFA126A0000xxxxxxx (iksami zastapilem numer kolejny nadwozia)

Akurat iksami zastąpiłeś to co dla programu serwisowego najważniejsze. :D

Ale chyba nie trzeba być znawcą żeby wiedzieć że w maluchach takiego silnika nie było.

 

To akurat nie z serwisowego.

 

Poz. Zawartość Znaczenie

1 Z Kraj producenta: Włochy

2 FA Producent: Fiat

4 126 Model: Fiat 126p

7 000 Wartość stała, pozycja nie kodowana

10 0XXXXXXX Numer seryjny produkcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat iksami zastąpiłeś to co dla programu serwisowego najważniejsze. :D

Ale chyba nie trzeba być znawcą żeby wiedzieć że w maluchach takiego silnika nie było.

 

To akurat nie z serwisowego.

 

Poz. Zawartość Znaczenie

1 Z Kraj producenta: Włochy

2 FA Producent: Fiat

4 126 Model: Fiat 126p

7 000 Wartość stała, pozycja nie kodowana

10 0XXXXXXX Numer seryjny produkcji

 

Ale zobacz - sam piszesz w poz.10 - numer seryjny produkcji i wlasnie tylko to ziksowalem.

 

Problem jednek jest w tych tabelkach, bo napisane tam jest ze to PF126p, gdy tymczasem jest PF 126 BIS, czyli inny model jakby nie patrzec. Dodatkowo w drugiej tabelce napisane jest, ze w bisach numer powinien zaczynac sie od SUF, gdy tymczasem jest ZFA.. To dosc znaczace bledy, gdyz nie typuja w sposob jednoznaczny bisa jako pojazdu 3-drzwiowego a standardowy 2-drzwiowy 126p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zuraw podziwiam Twoją determinację. Naprawdę. Mało tego jestem pewien, że dopniesz swego.

 

Homologacja to nie mantra i nigdy jak mantra brzmieć nie będzie. Pisząc o homologacji nie miałem na myśli całego pojazdu i przyczepki, tylko elementów użytych do ich budowy. Vide zaczep w przyczepie i hak holowniczy. Hak, który Ty chcesz sobie zbudować. Odpowiednia cecha na kuli to nie wszystko. Homologowana jest konstrukcja całego haka oraz jej mocowanie w miejscach przewidzianych przez konstruktora danego pojazdu.

 

Piszesz, że chcesz wszystko wykonać zgodnie z prawem. Chwała Ci za to. Ale...

 

Masz PF126P Bis według DR oczywiście.

Zbudujesz do niego super przyczepkę. Przyznam, że pomysł przyczepki niezły.

Zbudujesz samodzielnie i zamocujesz hak holowniczy.

Ze wszystkimi papierami pojedziesz na OSKP żeby wszystko zgodnie z prawem zalegalizować.

 

Proponuję Ci zrobić tak:

Po wszystkim jak już będziesz miał wszystko gotowe i super pomalowane pojedź na SKP ponieważ żeby ciągać przyczepę musisz mieć adnotację HAK w DR.

Powiedz diagnoście: Witam pana mam PF126p Bis, który nigdy nie był homologowany do ciągnięcia przyczepy tak więc w DR w poz.O1 i O2 mam wpisane kreski. Zbudowałem i zamocowałem sobie samodzielnie na dachu hak holowniczy. Proszę mi wydać zaświadczenie że mój pojazd jest przystosowany do ciągnięcia przyczep i określić masę ciągniętej przyczepy.

 

Kolego zuraw życzę Ci powodzenia albo ciemnego diagnosty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie tylko to ziksowalem

Jak już napisałem wcześniej, zaiksowałeś najważniejsze .Do programu serwisowego wpisuje się właśnie 7 ostatnich(przynajmniej wpisywało) , w serwisowym pokaże wszystko typ ,model,pojemność itp.Ten z którego dałem fotki nie jest zbyt dokładny.

W kazdym razie integralna czescia samochodu jest kratownica wiazaca tylne zawieszenie (kolumny MacPhersona) z reszta elementow nosnych karoserii. Ianczej mowiac samochod bez niej nie moglby istniec, ale niemalze sama krata moglaby pojechac

Czy to nie podciąga pod pojazd zbudowany na ramie konstrukcji własnej?

Wiesz jaki miałbyś plus rejestrując jako SAM-a? Mógłbyś określić masy przyczep i sposób mocowania haka.

Samo wykonanie autka mi się podoba ,raczej nie wyglądasz na takiego co robi lipę która rozleci się na pierwszym zakręcie ,ale jeśli chodzi o hak to podzielam ostatnie zdania Jackowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego zuraw podziwiam Twoją determinację. Naprawdę. Mało tego jestem pewien, że dopniesz swego.

Proponuję Ci zrobić tak:

 

Rozumiem co chcesz mi przekazac, ale teraz zobacz jak sie ma rzeczywistosc do tego co piszesz. Taki hak zakladam na zwyklego malucha (nie bisa) i jade z taka przyczepa na OBT. Maluch moze miec hak holowniczy, wiec zalozmy ze nie ma przeszkod, zeby na nim zarejestrowac caly zestaw. Z kolei ja wykazuje, ze zmiany konstrukcyjne dokonane w moim bisie umozliwiaja i pociagnieice przyczepy i otrzymuje stosowany wpis do DR o haku. Nastepnie zakladam taka przyczepe do siebie i zgodnie z prawem moge ja ciagnac. Oczywiscie sytuacja jest czysto hipotetyczna, ale pokazuje jeden z wielu sposobow na pokonanie zlozonego problemu prostymi krokami.

 

Rozwiazanie jakie uniemozliwiloby takie dzialanie widzialbym w adnotacji w DR o adaptacji pojazdu do nietypowego holowania przyczepy. Wtedy zaden inny maluch nie moglby w zgodzie z zapisami takiej przyczepy pociagnac z wyjatkiem tego, ktory taki wpis by posiadal. Nie mam jednak zielonego pojecia jak sie mialby taki wpis do przeisow i na jakiej zasadzie moglby on powstac, jesli w ogole moglby. Stosuje sie w ogole wpisy tego rodzaju? Pewne tak, jak chocby pokazany tu na forum w ktoryms watku wpis w DR o - i tu nie pamietm - odstepstwie? - ze pojazd wyposazony jest w swiatla amerykanskie.

 

Tak sobie gdybam.

 

[ Dodano: 31-10-2011, 20:58 ]

Za dużo kombinujesz.

Ale dzieki temu osignalem to, co osiagnalem. I to nie w sprzecznosci z przepisami. Rozumiem twoje niezadowolenie z tego faktu, bo przesledzilem sobie to forum i widze, ze jako jeden z niewielu zawsse stanowczo interpretujesz przepisy na niekorzysc strony przeciwnej.

 

Jako przyklad zadam ci pytanie, czy zarejestrwalbys mi w PL malucha z 83 roku z kierownica z prawej strony, ktorego sprowadzilbym z GB?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to nie podciąga pod pojazd zbudowany na ramie konstrukcji własnej?

Wiesz jaki miałbyś plus rejestrując jako SAM-a?

 

O tym pisałem w jednym w pierwszych postów.

Większość z tych dyskusji tutaj byłaby w tym temacie zbędna po rejestracji tego jako SAM.

Ale jak ktoś dobrych rad nie słucha to co można z tym zrobić?

Upór to jest dobra cecha bo w końcu doprowadza do realizacji tego co zamierzone, ale także to zła cecha bo w ślepym uporze nie dostrzega się innych rozwiązań.

I tak już pewnie zostanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako przyklad zadam ci pytanie, czy zarejestrwalbys mi w PL malucha z 83 roku z kierownica z prawej strony, ktorego sprowadzilbym z GB?

Pytanie co prawda nie do mnie

2. Kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niŜ trzy, którego konstrukcja umoŜliwia rozwijanie prędkości

przekraczającej 40 km/h, nie powinna być umieszczona po prawej stronie pojazdu.

3. Przepis ust. 2 stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tej chwili raczej zamiana na SAMa nie whodzi w rachube, wiec pozostaje ciagnac temat w formie jaka mam.

 

[ Dodano: 31-10-2011, 21:37 ]

Pytanie co prawda nie do mnie

Ale skoro juz zacytowales przepisy, o ktorych myslalem, to odpowiedz brzmi tak, mozna zarejestrowac, czy nie, nie mozna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powodzenia,temat dla nas jest nowy ,jeszcze chyba żaden z nas się z czymś takim nie spotkał .W którymś poście miałeś podany namiar na Jagiellońską, i zupełnie poważnie nie zaszkodzi u nich podpytać.

 

[ Dodano: 31-10-2011, 21:43 ]

Ale skoro juz zacytowales przepisy, o ktorych myslalem, to odpowiedz brzmi tak, mozna zarejestrowac, czy nie, nie mozna?

Skoro auto zarejestrowane w 1983 ,to ja nie widzę problemu.

A jak kierownica po środku? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz, to jest problem wiekszosci z was tutaj na forum - nikt nie powie wprost - nie wiem, tylko udziela odpowiedzi zupelnie nie zwiazanej z pytaniem. Zapytam wiec wprost - czy ty na pdostawie przytoczonych przepisow zarejestrowalbys taki samochod, czy nie i dlaczego?

 

EDIT:

Widze, ze edytowales. Tak, mozna go spokojei zarejestrowac. Co do kierownicy po srodku, nie zastanawialem sie nad tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem na forum pytanie z prosba o pomoc w znalezieniu stosownych przepisow, a nie o rady wg waszych widzi-wam-sie. Jesli nie jestescie w stanie podac stosowanych paragrafow, powiedzcie to wprost i temat uznamy za zakonczony.

udzieliłem chyba najprostrzej porady podając adres Jagiellońska 80

niestety został wyśmiany :razz:

i nadal domagasz się porad :evil:

 

Przedostatnim musialem kawalek dalej, bo bylo to pierwsze badanie i musialem przejechac sie na najblizsza OSKP.

a ten kawałek dalej to dokąd ... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udzieliłem chyba najprostrzej porady podając adres Jagiellońska 80

niestety został wyśmiany :razz:

i nadal domagasz się porad :evil:

Jesli to jest cala twoja wiedza, jaka jestes w stanie mi przekazac na zadane pytanie, to nie swiadczy o tobie najlepiej. Jesli zas nie wiesz jak mi pomoc, napisz, ze nie wiesz lub nic nie pisz - zaoszczedzisz sobie i mnie zbednych komentarzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisalem na forum pytanie z prosba o pomoc w znalezieniu stosownych przepisow, a nie o rady wg waszych widzi-wam-sie. Jesli nie jestescie w stanie podac stosowanych paragrafow, powiedzcie to wprost i temat uznamy za zakonczony.

 

No to dostałeś całą masę odpowiedzi że jest to niemożliwe albo że jest to możliwe w innej sytuacji no i o co Ci chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj jeszcze raz moja wypowiedz, ktora zacytowales, sprobuj ja zrozumiec i zastanow sie dlaczego twoja odpowiedz jest bez sensu.

 

Powinieneś był zauważyć że już od pewnego momentu bez sensu są Twoje pytania, więc nie moższ już dostać na nie innych odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek - kimkolwiek jestes - nie pisz prosze juz nic wiecej w moim watku, jesli nie rozumiesz prostej prosby o przepisy. Prosze. :razz:

 

Jeśli nie rozumiesz tych odpowiedzi to nie wchodź już na to forum na którym jetesmy, bo nie ma żadnego porozumienia, my o chlebie Ty o niebie...

Dostałeś odpowiedzi:

BIS którym dysponujesz nie jest przewidziany do holowania przyczepy a Ty chcesz na to jakiś paragraf?

Tico, Matiz też nie są przewidziane przez producenta do holowania przyczepy.

Nie ma na to żadnego paragrafu, ew. zapis w dokumencie w homologacji czy dokumentacji techn. samochodu i koniec.

Jak coś przez producenta nie jest przewidziane do czegos to swoim uporem tego nie zmienisz.

Producent WIE co wyprodukował, w tym wypadku pojazd który nie jest przewidziany do holowania przyczepy.

Posiadacze takich aut wiedzą co kupili i co mają i nie wymyślają bzdur twojej postaci.

Jak nie jesteś w stanie tego zrozumieć to nie jesteśmy Ci w stanie pomóc.

Dobranoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.