adamos Napisano 20 Styczeń 2015 Share Napisano 20 Styczeń 2015 To badanie dotyczy pojazdów do 3,5t (rodzaj nieistotny) oraz tylko w nielicznych przypadkach, a przede wszystkim przy badaniu pokolizyjnym. Źródła szukaj w rozporządzenie 996 http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20120000996 strona 58 1. ok, ale wcześniej ciśnienie w ogumieniu, poza tym jest minimalna wartość przylegania dla pojedynczego amortyzatora zależna od masy własnej pojazdu (na stronie 58) 2. albo 3 zależy od przylegania słabszego amortyzatora na danej osi. Przeczytaj przepis, może Ci się trochę rozjaśni, liczymy albo względną albo bezwzględną wartość różnicy dla danej osi, nie da się zgodnie z przepisami wykonać obu obliczeń dla jednej osi, te warunki się wykluczają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 20 Styczeń 2015 Share Napisano 20 Styczeń 2015 To badanie dotyczy pojazdów do 3,5t (rodzaj nieistotny) wg DzU 2012 996 zał 2 lp. 1.2.1. 1.2.1. Pomiar skuteczności tłumienia zawieszenia (dotyczy tylko samochodu osobowego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnostagdansk Napisano 20 Styczeń 2015 Share Napisano 20 Styczeń 2015 Ok czyli sprawa jasna Musi spełnić warunek w zależności od masy przylegania koła do podłoża jeżeli go NIE spełni to nie ma co liczyć dalej wynik NEGATYWNY jeżeli go spełni to w zależności czy stopień przylegania przekracza czy nie przekracza ( tu od razu upierdliwe pytanie a co jeśli akurat jest 35 % ) tych 35 % to stosujemy metodę 2 względną gdzie obliczamy na krzyż lub 3 bez względną gdzie po prostu odejmujemy niższą od wyższej Co to są te nieliczne przypadki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 20 Styczeń 2015 Share Napisano 20 Styczeń 2015 To badanie dotyczy pojazdów do 3,5t (rodzaj nieistotny) wg DzU 2012 996 zał 2 lp. 1.2.1. 1.2.1. Pomiar skuteczności tłumienia zawieszenia (dotyczy tylko samochodu osobowego) Człowiek uczy się całe życie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 20 Styczeń 2015 Share Napisano 20 Styczeń 2015 Co to są te nieliczne przypadki ? Dz.U.poz 996 ze zm. Przeczytaj dokładnie § 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy: to będziesz wiedział. Specjalnie nie napiszę dokładnie co to są te "nieliczne przypadki" ponieważ jak sam przeczytasz to lepiej zapamiętasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 20 Styczeń 2015 Share Napisano 20 Styczeń 2015 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnostagdansk Napisano 20 Styczeń 2015 Share Napisano 20 Styczeń 2015 Dzięki za odpowiedzi Czytałem od deski do deski materiały szkoleniowe Dz. Ust. 951 Warunki techniczne cały nawet porównywałem z tym ze strony ministerstwa Dz. Ust. 996 Zakres i sposób wykonywania badań cały nawet porównywałem z tym ze strony ministerstwa Prawo o ruchu drogowym wybrane Dział I rozdział 1 oraz 3 i kontrola ruchu drogowego I inne wybrane przez ośrodek szkolenia ustawy i nigdzie nie mogę znaleźć informacji gdzie by było napisane coś w stylu: "pojazdy do 3,5 t podlegają badaniu skuteczności tłumienia opisanym w Dz. Ust. 996 załącznik 2 dział 1 punkt 1.2.1. niezależnie od przeznaczenia" To że pojazdy do 3,5 t podlegają badaniu amortyzatorów dowiedziałem się ze szkolenia i tego forum potwierdziłem info ale w przepisach nie znalazłem. Zresztą na "chłopski" rozum było to logiczne że nie sprawdzę nawet na okręgówce amortyzatorów pojazdu N3. Czy ktoś się orientuje gdzie szukać albo chociaż dać znać coś w stylu nikt się nie zagłębia w takie sprawy tak jest i tego się trzymamy Jestem świeży próbuje zdobyć uprawnienia i motam się jak młody jastrząb ..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 Dzięki za odpowiedzi Czytałem od deski do deski materiały szkoleniowe To trzeba przeczytać kilkanaście razy... i nigdzie nie mogę znaleźć informacji gdzie by było napisane coś w stylu:"pojazdy do 3,5 t podlegają badaniu skuteczności tłumienia opisanym w Dz. Ust. 996 załącznik 2 dział 1 punkt 1.2.1. niezależnie od przeznaczenia" W tabelce na stronie 58 w kolumnie po lewej jest napisane: "1.2.1. Pomiar skuteczności tłumienia zawieszenia (dotyczy tylko samochodu osobowego)" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 Czytałem od deski do deski materiały szkoleniowe Bardziej nastaw się na czytanie aktów prawnych.Materiały szkoleniowe to też różne interpretacje przepisów,które niekoniecznie muszą być takie jak Panów z TDT. Później w pracy przekonasz się sam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnostagdansk Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 Faktycznie tego nie zauważyłem - nie dokładne czytanie wychodzi. Dzięki za pomoc czyli wychodzi na to że ---> tylko samochody osobowe czyli jak jest ----> Skoda Octavia i ma wpisane w dowodzie rejestracyjnym samochód osobowy to robimy a jak ta sama Skoda Octavia z zamontowana kratką ze zmienionym dowodem rejestracyjnym będzie miała wypadek i jest w dowodzie wpisane samochód ciężarowy i jest po wypadku to już nie robimy badania amortyzatorów Dla osób które w przyszłości będą być może korzystać z materiału Samochód osobowy – pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu pasażerów, zdolny do przewożenia nie więcej niż dziewięciu osób, wraz z kierowcą[1], oraz ich bagażu[2]. Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego może wynosić do 3500 kg Wszystkim dziękuje za odpowiedzi pytanie zostało w 100 % wyczerpane ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego może wynosić do 3500 kg A to gdzie wyczytałeś??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 Pewnie z materiału szkoleniowego.Bo w ustawie PoRD mamy 40) samochód osobowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego może wynosić do 3500 kg A to gdzie wyczytałeś??? Pewnie zdiagnostagdansk napisał/a: materiału szkoleniowego. albo pomylił z kat. N1 - pojazdy o masie maksymalnej nieprzekraczającej 3,5 tony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 albo pomylił z kat. N1 A raczej zdolny chłopak, ma własną interpretację definicji ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 Dopuszczalna masa całkowita samochodu osobowego może wynosić do 3500 kg niekonieczne http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=12545 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 W podlinkowanych tematach znajdziesz, że nie ma ograniczenia DMC dla samochodów osobowych, a pewne marki i modele (USA - np. HUMMER) będą zawsze ten parametr przebijać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnostagdansk Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 Faktycznie to jest tak jak mówicie Samochód osobowy - pojazd samochodowy przeznaczony konstrukcyjnie do przewozu nie więcej niż 9 osób łącznie z kierowcą oraz ich bagażu Że do 3.5 t i że musi mieć wpis w dowodzie to moja interpretacja. Do 3,5 t się zgadzam ale z tym wpisie w dowodzie rejestracyjnym to właśnie chodziło mi o kat M1 robimy bad amortyzatorów oraz N1 nie robimy badania Prawda czy nie prawda ? Życie diagnosty w praktyce przestaje wyglądać tak słodko jak to na kursie przedstawione .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 Prawda czy nie prawda ? 1.2.1. Pomiar skuteczności tłumienia zawieszenia (dotyczy tylko samochodu osobowego) Życie diagnosty w praktyce przestaje wyglądać tak słodko jak to na kursie przedstawione .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnostagdansk Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 Zgupiałem to ta Skoda Octavia z kratką i wpisie w dowodzie rejestracyjnym samochód ciężarowy będzie podlegała pod te badanie ?? <---1.2.1. Pomiar skuteczności tłumienia zawieszenia (dotyczy tylko samochodu osobowego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 No jak, jak ciężarowy, a pomiar skuteczności dotyczy osobowego! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 Zgupiałem Już Literalnie odpowiedź brzmi NIE Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 (dotyczy tylko samochodu osobowego) - tylko osobowego, a więc takiego, który w dowodzie rejestracyjnym jest określony jako o-so-bo-wy! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
diagnostagdansk Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 Dzięki ja nie mam pytań Wymęczyłem wszystkim dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi i że się nie zniechęcili bo wiem że pytania należą do kategorii "oczywista oczywistość" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 "oczywista oczywistość" - oj jak pięknie by było, żeby tak było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Styczeń 2015 Share Napisano 21 Styczeń 2015 Dzięki ja nie mam pytań Nie ma za co.Pewnie niebawem się pojawią i też służymy pomocą Głowa do góry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.