Skocz do zawartości
DIAGNOSTA__

Tempo 100 a Zaświdczenie pr. o pozytywnym bad. stateczności

Rekomendowane odpowiedzi

DIAGNOSTA__

Mam taki problem.

Przyjechał na przegląd okresowy + 100km/h klient autobusem z 1997 roku.

Posiada dokument wystawiony przez producenta że w 1998 roku autobus spełniał wymogi Tempo 100 w załączniku jest wpisane żę ma odpowiednie :

zadymienie

Hałas

ABS

Retarder

Ale brak wpisu o Zaświdczeniu producenta o pozytywnym badaniu stateczności ruchu przy rozerwaniu przedniej opony.

Moje pytanie brzmi czy w tym roczniku te autobusy były badane pod tym kątem Czy można honorować te zaświadczenie ponieważ producenta ani przedstawiciela tego autobusu juz dzis niema w Polsce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Iamthelaw
Rozdział 6. Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h

§ 23. [Dodatkowe warunki] 1. Stosunek mocy maksymalnej silnika autobusu do dopuszczalnej masy całkowitej

powinien wynosić co najmniej 11 kW/t.

2. Autobus powinien być typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie

co najmniej z 06 serią poprawek.

3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po

rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej.

4. Autobus powinien być wyposażony w:

1) przyrząd kontrolny - tachograf samochodowy o zakresie pomiarowym co najmniej do 125 km/h;

2) ogranicznik prędkości o nastawionej prędkości granicznej 100 km/h;

3) opony o głębokości rzeźby bieżnika co najmniej 3 mm;

4) opony homologowane według Regulaminu nr 54 EKG ONZ; nie dopuszcza się opon bieżnikowanych na

osiach z kołami pojedynczymi, o ile nie są osiami składowymi osi wielokrotnych, oraz opon o pogłębionych

(nacinanych) rowkach bieżnika;

5) siedzenia wyściełane o wysokości oparć co najmniej 650 mm, a w przypadku siedzeń w ostatnim rzędzie -

560 mm;

6) pasy bezpieczeństwa co najmniej dwupunktowo mocowane, automatycznie blokujące się, ze zwijaczami na

siedzeniach, przed którymi nie ma innych siedzeń, oraz na siedzeniu kierowcy; punkty kotwiczenia pasów

powinny spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; w pobliżu takich siedzeń powinno być

oznakowanie nakazujące zapięcie pasów;

7) siedzenia homologowane według Regulaminu nr 17 lub spełniające wymagania Regulaminu nr 80 EKG ONZ

oraz w pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, przy czym punkty kotwiczenia pasów powinny

spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; przepis stosuje się do zarejestrowanych po raz pierwszy:

a) autobusu nowego typu - po dniu 31 grudnia 1998 r.,

b) pozostałych autobusów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - po dniu 30 września

1999 r.;

8 ) wyściełane podłokietniki na skraju każdego zespołu dwóch siedzeń uniemożliwiające przemieszczanie się

pasażerów na boki;

9) przegrodę zabezpieczającą kierowcę przed uderzeniem z tyłu;

10) urządzenia zabezpieczające bagaż przed przemieszczaniem się w przestrzeni pasażerskiej.

Jeżeli nie ma zaświadczenia o stateczności ruchu i nie jest w stanie go uzyskać i dostarczyć to niestety do "100" się nie nadaje.

A co z resztą? Homologacja, opony, stosunek mocy do masy, itp?

To, że w 1998 spełniał warunki tempo 100 nie oznacza, że spełnia je dzisiaj.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Jeżeli nie ma zaświadczenia o stateczności ruchu i nie jest w stanie go uzyskać i dostarczyć to niestety do "100" się nie nadaje.

 

I wszystko w temacie zaświadczenie takie jest niestety warunkiem koniecznym :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mik8181

nie ma potwierdzenia o statecznosci po rozerwaniu jednej z opon nie ma badania 100

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
nie ma potwierdzenia o statecznosci po rozerwaniu jednej z opon nie ma badania 100

 

Jak to nie ma jest badanie tylko wynik negatywny, 126 złociszy droga nie chodzi :P

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mik8181

no chodzilo mi o to ze DBT z wynikiem negatywnym nie spelnia wymagan dla autobusu 100. przepraszam zle sie wyrazilem :)

 

[ Dodano: 14-01-2012, 22:39 ]

a tak apropo odnosnie zaswiadczenia o zadymieniu i tak musisz je sprawdzic. a dotego nie zauwazylem nigdzie ogranicznika predkosci

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
lisek

Czy jest możliwe że Mercedes 512 autobus ale przerobiony z ciężarówki ma od producenta zaświadczenie z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Czy jest możliwe że Mercedes 512 autobus ale przerobiony z ciężarówki ma od producenta zaświadczenie z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej?

 

Nie jest to możliwe.

Producent wyprodukował pojazd ciężarowy który ktoś inny na autobus przerobił o czym producent nic nie wie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Nie jest to możliwe.

 

Nie byłby taki pewien , w Polsce różne rzeczy są możliwe :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Nie byłby taki pewien , w Polsce różne rzeczy są możliwe :D

 

Pewnie tak, w końcu skaner i drukarka prawie w każdym domu... :evil::evil::evil:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Pewnie tak, w końcu skaner i drukarka prawie w każdym domu...

 

Mi bardziej chodziło o odważnych w ASO którzy czasem nie boją się w ogóle wystawiać takich kwitów, miałem kiedyś taki przypadek z Volvo i zaświadczenia z ABS'u. Miał wystawiony kwit na numer nadwozia z serwisu że ma ABS i spełnia warunki dla ADR a na samochodzie ABS'u brak :razz:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Czy jest możliwe że Mercedes 512 autobus ale przerobiony z ciężarówki ma od producenta zaświadczenie z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej?

 

Jest to mozliwe, tak przynajmniej twierdzi producent zbudowy:

http://www.cms-auto.com.pl/?cms=certyfikaty

Jeszcze jedna kwestia odnosnie autobusów wykonanych na podwoziu sprintera - w większości przypadków nie są one przerabiane z cięzarówki, tylko z pojazdu przeznaczonego do homologacji wieloetapowej. Taki Sprinter nie posiada przegrody pomiędzy częścią pasażerską i ładukkową oraz może posiadać penme fabryczne wyposażenie ułatwiające zabudowę, jak np. kompresor klimatyzacji o zwiekszonej wydajności itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
pozwalający zwiększyć prędkość naszych autobusów z 90 na 100 km/h.

:?::?::evil:

 

3. Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:

1) samochodu osobowego, motocykla lub samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t:

a) na autostradzie – 140 km/h,

b) na drodze ekspresowej dwujezdniowej – 120 km/h,

c) na drodze ekspresowej jednojezdniowej oraz na drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu – 100 km/h,

d) na pozostałych drogach – 90 km/h;

2) zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1: = autobusy

a) na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych

dla każdego kierunku ruchu – 80 km/h,

b) na pozostałych drogach – 70 km/h.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Czy jest możliwe że Mercedes 512 autobus ale przerobiony z ciężarówki ma od producenta zaświadczenie z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej?

 

Jest to mozliwe, tak przynajmniej twierdzi producent zbudowy:

http://www.cms-auto.com.pl/?cms=certyfikaty

 

Czy chodzi o to stwierdzenie:

"Nasze minbusy MB Sprinter, VW Crafter zostały przebadane przez instytut DEKRA pod kątem poruszania się z prędkością 100 km/h. Posiadamy certfikat TEMPO 100 nr 200922652 pozwalający zwiększyć prędkość naszych autobusów z 90 na 100 km/h."

 

I gdzie tu mowa o zaświadczeniu wydanym przez producenta pojazdu? :shock:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
wolciodd

witam kolegów.

przyjezdza na badanie okresowe autobus maksymalna predkosć 100 km/h

czy podczas badania wymagacie "Zaświadczenie o stateczności pojazdu " ?

pytam dlatego ze ja wymagam przy badaniu i przyjedzają ze skargą do szefa ze ja nie zorbiłem a pojechał do kolejnej stacji i mu podbili badanie bez problemu !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

My wymagamy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
darkdog
My wymagamy.

:ok

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Tomek D

Ja też bym wymagał

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Qnick
My wymagamy.

 

Za każdym razem ? Bo ja przy pierwszym badaniu zawsze sobie robię ksero i potem już nie wołam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
marian07

czy wymagacie dokumenty od badania zwalniacza i abs

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.