Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

DIAGNOSTA__

Tempo 100 a Zaświdczenie pr. o pozytywnym bad. stateczności

Polecane posty

DIAGNOSTA__

Mam taki problem.

Przyjechał na przegląd okresowy + 100km/h klient autobusem z 1997 roku.

Posiada dokument wystawiony przez producenta że w 1998 roku autobus spełniał wymogi Tempo 100 w załączniku jest wpisane żę ma odpowiednie :

zadymienie

Hałas

ABS

Retarder

Ale brak wpisu o Zaświdczeniu producenta o pozytywnym badaniu stateczności ruchu przy rozerwaniu przedniej opony.

Moje pytanie brzmi czy w tym roczniku te autobusy były badane pod tym kątem Czy można honorować te zaświadczenie ponieważ producenta ani przedstawiciela tego autobusu juz dzis niema w Polsce.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Iamthelaw
Rozdział 6. Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h

§ 23. [Dodatkowe warunki] 1. Stosunek mocy maksymalnej silnika autobusu do dopuszczalnej masy całkowitej

powinien wynosić co najmniej 11 kW/t.

2. Autobus powinien być typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie

co najmniej z 06 serią poprawek.

3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po

rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej.

4. Autobus powinien być wyposażony w:

1) przyrząd kontrolny - tachograf samochodowy o zakresie pomiarowym co najmniej do 125 km/h;

2) ogranicznik prędkości o nastawionej prędkości granicznej 100 km/h;

3) opony o głębokości rzeźby bieżnika co najmniej 3 mm;

4) opony homologowane według Regulaminu nr 54 EKG ONZ; nie dopuszcza się opon bieżnikowanych na

osiach z kołami pojedynczymi, o ile nie są osiami składowymi osi wielokrotnych, oraz opon o pogłębionych

(nacinanych) rowkach bieżnika;

5) siedzenia wyściełane o wysokości oparć co najmniej 650 mm, a w przypadku siedzeń w ostatnim rzędzie -

560 mm;

6) pasy bezpieczeństwa co najmniej dwupunktowo mocowane, automatycznie blokujące się, ze zwijaczami na

siedzeniach, przed którymi nie ma innych siedzeń, oraz na siedzeniu kierowcy; punkty kotwiczenia pasów

powinny spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; w pobliżu takich siedzeń powinno być

oznakowanie nakazujące zapięcie pasów;

7) siedzenia homologowane według Regulaminu nr 17 lub spełniające wymagania Regulaminu nr 80 EKG ONZ

oraz w pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, przy czym punkty kotwiczenia pasów powinny

spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; przepis stosuje się do zarejestrowanych po raz pierwszy:

a) autobusu nowego typu - po dniu 31 grudnia 1998 r.,

b) pozostałych autobusów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - po dniu 30 września

1999 r.;

8 ) wyściełane podłokietniki na skraju każdego zespołu dwóch siedzeń uniemożliwiające przemieszczanie się

pasażerów na boki;

9) przegrodę zabezpieczającą kierowcę przed uderzeniem z tyłu;

10) urządzenia zabezpieczające bagaż przed przemieszczaniem się w przestrzeni pasażerskiej.

Jeżeli nie ma zaświadczenia o stateczności ruchu i nie jest w stanie go uzyskać i dostarczyć to niestety do "100" się nie nadaje.

A co z resztą? Homologacja, opony, stosunek mocy do masy, itp?

To, że w 1998 spełniał warunki tempo 100 nie oznacza, że spełnia je dzisiaj.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Jeżeli nie ma zaświadczenia o stateczności ruchu i nie jest w stanie go uzyskać i dostarczyć to niestety do "100" się nie nadaje.

 

I wszystko w temacie zaświadczenie takie jest niestety warunkiem koniecznym :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mik8181

nie ma potwierdzenia o statecznosci po rozerwaniu jednej z opon nie ma badania 100

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
nie ma potwierdzenia o statecznosci po rozerwaniu jednej z opon nie ma badania 100

 

Jak to nie ma jest badanie tylko wynik negatywny, 126 złociszy droga nie chodzi :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mik8181

no chodzilo mi o to ze DBT z wynikiem negatywnym nie spelnia wymagan dla autobusu 100. przepraszam zle sie wyrazilem :)

 

[ Dodano: 14-01-2012, 22:39 ]

a tak apropo odnosnie zaswiadczenia o zadymieniu i tak musisz je sprawdzic. a dotego nie zauwazylem nigdzie ogranicznika predkosci

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lisek

Czy jest możliwe że Mercedes 512 autobus ale przerobiony z ciężarówki ma od producenta zaświadczenie z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Czy jest możliwe że Mercedes 512 autobus ale przerobiony z ciężarówki ma od producenta zaświadczenie z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej?

 

Nie jest to możliwe.

Producent wyprodukował pojazd ciężarowy który ktoś inny na autobus przerobił o czym producent nic nie wie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Nie jest to możliwe.

 

Nie byłby taki pewien , w Polsce różne rzeczy są możliwe :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Nie byłby taki pewien , w Polsce różne rzeczy są możliwe :D

 

Pewnie tak, w końcu skaner i drukarka prawie w każdym domu... :evil::evil::evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
Pewnie tak, w końcu skaner i drukarka prawie w każdym domu...

 

Mi bardziej chodziło o odważnych w ASO którzy czasem nie boją się w ogóle wystawiać takich kwitów, miałem kiedyś taki przypadek z Volvo i zaświadczenia z ABS'u. Miał wystawiony kwit na numer nadwozia z serwisu że ma ABS i spełnia warunki dla ADR a na samochodzie ABS'u brak :razz:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Czy jest możliwe że Mercedes 512 autobus ale przerobiony z ciężarówki ma od producenta zaświadczenie z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej?

 

Jest to mozliwe, tak przynajmniej twierdzi producent zbudowy:

http://www.cms-auto.com.pl/?cms=certyfikaty

Jeszcze jedna kwestia odnosnie autobusów wykonanych na podwoziu sprintera - w większości przypadków nie są one przerabiane z cięzarówki, tylko z pojazdu przeznaczonego do homologacji wieloetapowej. Taki Sprinter nie posiada przegrody pomiędzy częścią pasażerską i ładukkową oraz może posiadać penme fabryczne wyposażenie ułatwiające zabudowę, jak np. kompresor klimatyzacji o zwiekszonej wydajności itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
pozwalający zwiększyć prędkość naszych autobusów z 90 na 100 km/h.

:?::?::evil:

 

3. Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:

1) samochodu osobowego, motocykla lub samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t:

a) na autostradzie – 140 km/h,

b) na drodze ekspresowej dwujezdniowej – 120 km/h,

c) na drodze ekspresowej jednojezdniowej oraz na drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu – 100 km/h,

d) na pozostałych drogach – 90 km/h;

2) zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1: = autobusy

a) na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych

dla każdego kierunku ruchu – 80 km/h,

b) na pozostałych drogach – 70 km/h.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Czy jest możliwe że Mercedes 512 autobus ale przerobiony z ciężarówki ma od producenta zaświadczenie z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej?

 

Jest to mozliwe, tak przynajmniej twierdzi producent zbudowy:

http://www.cms-auto.com.pl/?cms=certyfikaty

 

Czy chodzi o to stwierdzenie:

"Nasze minbusy MB Sprinter, VW Crafter zostały przebadane przez instytut DEKRA pod kątem poruszania się z prędkością 100 km/h. Posiadamy certfikat TEMPO 100 nr 200922652 pozwalający zwiększyć prędkość naszych autobusów z 90 na 100 km/h."

 

I gdzie tu mowa o zaświadczeniu wydanym przez producenta pojazdu? :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wolciodd

witam kolegów.

przyjezdza na badanie okresowe autobus maksymalna predkosć 100 km/h

czy podczas badania wymagacie "Zaświadczenie o stateczności pojazdu " ?

pytam dlatego ze ja wymagam przy badaniu i przyjedzają ze skargą do szefa ze ja nie zorbiłem a pojechał do kolejnej stacji i mu podbili badanie bez problemu !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

My wymagamy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
My wymagamy.

:ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek D

Ja też bym wymagał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
My wymagamy.

 

Za każdym razem ? Bo ja przy pierwszym badaniu zawsze sobie robię ksero i potem już nie wołam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian07

czy wymagacie dokumenty od badania zwalniacza i abs

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.