DIAGNOSTA__ Napisano 6 Grudzień 2011 Napisano 6 Grudzień 2011 Mam taki problem. Przyjechał na przegląd okresowy + 100km/h klient autobusem z 1997 roku. Posiada dokument wystawiony przez producenta że w 1998 roku autobus spełniał wymogi Tempo 100 w załączniku jest wpisane żę ma odpowiednie : zadymienie Hałas ABS Retarder Ale brak wpisu o Zaświdczeniu producenta o pozytywnym badaniu stateczności ruchu przy rozerwaniu przedniej opony. Moje pytanie brzmi czy w tym roczniku te autobusy były badane pod tym kątem Czy można honorować te zaświadczenie ponieważ producenta ani przedstawiciela tego autobusu juz dzis niema w Polsce. Cytuj
Iamthelaw Napisano 6 Grudzień 2011 Napisano 6 Grudzień 2011 Rozdział 6. Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h§ 23. [Dodatkowe warunki] 1. Stosunek mocy maksymalnej silnika autobusu do dopuszczalnej masy całkowitej powinien wynosić co najmniej 11 kW/t. 2. Autobus powinien być typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie co najmniej z 06 serią poprawek. 3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej. 4. Autobus powinien być wyposażony w: 1) przyrząd kontrolny - tachograf samochodowy o zakresie pomiarowym co najmniej do 125 km/h; 2) ogranicznik prędkości o nastawionej prędkości granicznej 100 km/h; 3) opony o głębokości rzeźby bieżnika co najmniej 3 mm; 4) opony homologowane według Regulaminu nr 54 EKG ONZ; nie dopuszcza się opon bieżnikowanych na osiach z kołami pojedynczymi, o ile nie są osiami składowymi osi wielokrotnych, oraz opon o pogłębionych (nacinanych) rowkach bieżnika; 5) siedzenia wyściełane o wysokości oparć co najmniej 650 mm, a w przypadku siedzeń w ostatnim rzędzie - 560 mm; 6) pasy bezpieczeństwa co najmniej dwupunktowo mocowane, automatycznie blokujące się, ze zwijaczami na siedzeniach, przed którymi nie ma innych siedzeń, oraz na siedzeniu kierowcy; punkty kotwiczenia pasów powinny spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; w pobliżu takich siedzeń powinno być oznakowanie nakazujące zapięcie pasów; 7) siedzenia homologowane według Regulaminu nr 17 lub spełniające wymagania Regulaminu nr 80 EKG ONZ oraz w pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, przy czym punkty kotwiczenia pasów powinny spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; przepis stosuje się do zarejestrowanych po raz pierwszy: a) autobusu nowego typu - po dniu 31 grudnia 1998 r., b) pozostałych autobusów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - po dniu 30 września 1999 r.; 8 ) wyściełane podłokietniki na skraju każdego zespołu dwóch siedzeń uniemożliwiające przemieszczanie się pasażerów na boki; 9) przegrodę zabezpieczającą kierowcę przed uderzeniem z tyłu; 10) urządzenia zabezpieczające bagaż przed przemieszczaniem się w przestrzeni pasażerskiej. Jeżeli nie ma zaświadczenia o stateczności ruchu i nie jest w stanie go uzyskać i dostarczyć to niestety do "100" się nie nadaje. A co z resztą? Homologacja, opony, stosunek mocy do masy, itp? To, że w 1998 spełniał warunki tempo 100 nie oznacza, że spełnia je dzisiaj. Cytuj
Qnick Napisano 6 Grudzień 2011 Napisano 6 Grudzień 2011 Jeżeli nie ma zaświadczenia o stateczności ruchu i nie jest w stanie go uzyskać i dostarczyć to niestety do "100" się nie nadaje. I wszystko w temacie zaświadczenie takie jest niestety warunkiem koniecznym Cytuj
mik8181 Napisano 14 Styczeń 2012 Napisano 14 Styczeń 2012 nie ma potwierdzenia o statecznosci po rozerwaniu jednej z opon nie ma badania 100 Cytuj
Qnick Napisano 14 Styczeń 2012 Napisano 14 Styczeń 2012 nie ma potwierdzenia o statecznosci po rozerwaniu jednej z opon nie ma badania 100 Jak to nie ma jest badanie tylko wynik negatywny, 126 złociszy droga nie chodzi Cytuj
mik8181 Napisano 14 Styczeń 2012 Napisano 14 Styczeń 2012 no chodzilo mi o to ze DBT z wynikiem negatywnym nie spelnia wymagan dla autobusu 100. przepraszam zle sie wyrazilem [ Dodano: 14-01-2012, 22:39 ] a tak apropo odnosnie zaswiadczenia o zadymieniu i tak musisz je sprawdzic. a dotego nie zauwazylem nigdzie ogranicznika predkosci Cytuj
lisek Napisano 18 Grudzień 2012 Napisano 18 Grudzień 2012 Czy jest możliwe że Mercedes 512 autobus ale przerobiony z ciężarówki ma od producenta zaświadczenie z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej? Cytuj
Marek1 Napisano 18 Grudzień 2012 Napisano 18 Grudzień 2012 Czy jest możliwe że Mercedes 512 autobus ale przerobiony z ciężarówki ma od producenta zaświadczenie z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej? Nie jest to możliwe. Producent wyprodukował pojazd ciężarowy który ktoś inny na autobus przerobił o czym producent nic nie wie... Cytuj
Qnick Napisano 18 Grudzień 2012 Napisano 18 Grudzień 2012 Nie jest to możliwe. Nie byłby taki pewien , w Polsce różne rzeczy są możliwe Cytuj
Psuj Napisano 19 Grudzień 2012 Napisano 19 Grudzień 2012 Nie byłby taki pewien , w Polsce różne rzeczy są możliwe Pewnie tak, w końcu skaner i drukarka prawie w każdym domu... Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Qnick Napisano 19 Grudzień 2012 Napisano 19 Grudzień 2012 Pewnie tak, w końcu skaner i drukarka prawie w każdym domu... Mi bardziej chodziło o odważnych w ASO którzy czasem nie boją się w ogóle wystawiać takich kwitów, miałem kiedyś taki przypadek z Volvo i zaświadczenia z ABS'u. Miał wystawiony kwit na numer nadwozia z serwisu że ma ABS i spełnia warunki dla ADR a na samochodzie ABS'u brak Cytuj
danielg539 Napisano 19 Grudzień 2012 Napisano 19 Grudzień 2012 Czy jest możliwe że Mercedes 512 autobus ale przerobiony z ciężarówki ma od producenta zaświadczenie z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej? Jest to mozliwe, tak przynajmniej twierdzi producent zbudowy: http://www.cms-auto.com.pl/?cms=certyfikaty Jeszcze jedna kwestia odnosnie autobusów wykonanych na podwoziu sprintera - w większości przypadków nie są one przerabiane z cięzarówki, tylko z pojazdu przeznaczonego do homologacji wieloetapowej. Taki Sprinter nie posiada przegrody pomiędzy częścią pasażerską i ładukkową oraz może posiadać penme fabryczne wyposażenie ułatwiające zabudowę, jak np. kompresor klimatyzacji o zwiekszonej wydajności itp. Cytuj
Jacdiag Napisano 19 Grudzień 2012 Napisano 19 Grudzień 2012 pozwalający zwiększyć prędkość naszych autobusów z 90 na 100 km/h. 3. Prędkość dopuszczalna poza obszarem zabudowanym, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5, wynosi w przypadku:1) samochodu osobowego, motocykla lub samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t: a) na autostradzie – 140 km/h, b) na drodze ekspresowej dwujezdniowej – 120 km/h, c) na drodze ekspresowej jednojezdniowej oraz na drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu – 100 km/h, d) na pozostałych drogach – 90 km/h; 2) zespołu pojazdów lub pojazdu niewymienionego w pkt 1: = autobusy a) na autostradzie, drodze ekspresowej lub drodze dwujezdniowej co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu – 80 km/h, b) na pozostałych drogach – 70 km/h. Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
Marek1 Napisano 19 Grudzień 2012 Napisano 19 Grudzień 2012 Czy jest możliwe że Mercedes 512 autobus ale przerobiony z ciężarówki ma od producenta zaświadczenie z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej? Jest to mozliwe, tak przynajmniej twierdzi producent zbudowy: http://www.cms-auto.com.pl/?cms=certyfikaty Czy chodzi o to stwierdzenie: "Nasze minbusy MB Sprinter, VW Crafter zostały przebadane przez instytut DEKRA pod kątem poruszania się z prędkością 100 km/h. Posiadamy certfikat TEMPO 100 nr 200922652 pozwalający zwiększyć prędkość naszych autobusów z 90 na 100 km/h." I gdzie tu mowa o zaświadczeniu wydanym przez producenta pojazdu? Cytuj
wolciodd Napisano 9 Listopad 2013 Napisano 9 Listopad 2013 witam kolegów. przyjezdza na badanie okresowe autobus maksymalna predkosć 100 km/h czy podczas badania wymagacie "Zaświadczenie o stateczności pojazdu " ? pytam dlatego ze ja wymagam przy badaniu i przyjedzają ze skargą do szefa ze ja nie zorbiłem a pojechał do kolejnej stacji i mu podbili badanie bez problemu ! Cytuj
Qnick Napisano 12 Listopad 2013 Napisano 12 Listopad 2013 My wymagamy. Za każdym razem ? Bo ja przy pierwszym badaniu zawsze sobie robię ksero i potem już nie wołam. Cytuj
marian07 Napisano 22 Styczeń 2014 Napisano 22 Styczeń 2014 czy wymagacie dokumenty od badania zwalniacza i abs Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 22 Styczeń 2014 Napisano 22 Styczeń 2014 czy wymagacie dokumenty od badania zwalniacza i abs Witam Kolegę.Na przyszłość korzystaj z opcji "szukaj".Odpowiedź na pytanie znajdziesz np.tutaj http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=8596&highlight=dokumenty++badania+zwalniacza Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.