Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

szyszon

zmiana miejsc Renault Trafic

Polecane posty

szyszon

Witam kolegów po fachu. Mam klienta, który chce przerobić Trafica ciężarowego 3 osoby na 6 osób. Szyby boczne wstawił. Siedzenia z pasami zamontował tylko, że śruby przez podłogę wystają!!! Mówię mu że tak nie przejdzie. I jeszcze czy szyby w tylnych drzwiach muszą być? Samochód po takiej przeróbce był by ciężarowy czy osobowy? Bo pewnie jak ciężarowy to musi mieć przegrodę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog

jeszcze przydałoby się oświadczenie od producenta czy płyta podłogowa jest przystosowania do montarzu kolejnych rzędów siedzeń

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szyszon

ale siedzenia powinny być w oryginalne punkty mocowań zamontowane w/g mnie? a nie na wylot śrubami przez podłogę? co z tego że wszystko solidnie zrobione ale nie w/g przepisów? mam rację?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
Siedzenia z pasami zamontował tylko, że śruby przez podłogę wystają!!!

To jaka to podłoga z orginalnymi punktami kotwiczenia siedzeń jak śruby wystają na wylot

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szyszon

no właśnie ta podłoga widocznie nie jest przystosowana do nowych rzędów siedzeń. Aż strach się podpisać pod tym, bo wa razie wypadku to lepiej nie myśleć co z tymi fotelami się stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Witam kolegów po fachu. Mam klienta, który chce przerobić Trafica ciężarowego 3 osoby na 6 osób. Szyby boczne wstawił. Siedzenia z pasami zamontował tylko, że śruby przez podłogę wystają!!! Mówię mu że tak nie przejdzie. I jeszcze czy szyby w tylnych drzwiach muszą być? Samochód po takiej przeróbce był by ciężarowy czy osobowy? Bo pewnie jak ciężarowy to musi mieć przegrodę?

 

Powinno to być robione na podłodze z oryginalnymi punktami mocowania siedzeń.

 

Przegroda w zależności od rocznika.

i jeszcze to:

 

Jeżeli pojazd określony jako BB o maksymalnej masie nieprzekraczającej 3.500 kg:

- ma więcej niż 6 miejsc siedzących (bez kierowcy),

lub

- spełnia następujące warunki:

a) liczba miejsc siedzących (bez kierowcy) nie przekracza sześciu,

b) P - (M + N x 68) Ł N x 68

gdzie P, M oraz N określono w pkt 1, tak jak dla nadwozia wielozadaniowego AF,

to nie jest on uznawany za pojazd kategorii N.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

przegroda byc powinna i nie trzeba patrzeć na date pierwszej rej. tyklo na dzien wykonywania zmian konstrukcyjnych , tak tłumaczą panowie na szkoleniach .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
przegroda byc powinna i nie trzeba patrzeć na date pierwszej rej. tyklo na dzien wykonywania zmian konstrukcyjnych , tak tłumaczą panowie na szkoleniach .

Gdzie zapisany jest ten dzień?????????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

nigdzie ,ale pamietam że 25 04 2010. było szkolenie na temat przebudów poj. i panowie szkolący własnie mówili o tym a było to w Lublinie , może byłeś ?. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
może byłeś ?.

Zdaje się, że byłem, jeżeli szkolącym był GK, to byłem nawet na pewno.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
przegroda byc powinna i nie trzeba patrzeć na date pierwszej rej. tyklo na dzien wykonywania zmian konstrukcyjnych , tak tłumaczą panowie na szkoleniach .

 

Raczej nie w tym przypadku.

jak nie miał do tej pory bo jest sprzed 29 maja 1999, to teraz miałby mieć pomimo, że był i nadal jest ciężarowym. :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

szkolącym był \GK i panowie rzeczoznawcy z chyba z |Krosna :)

 

[ Dodano: 09-12-2011, 16:38 ]

|Marek są rózne szkoły jedni wymagaja kratki przy zmianach np. ja , a inni nie wymagają ich nawet przy badaniu na vat 1. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj

przegroda byc powinna i nie trzeba patrzeć na date pierwszej rej. tyklo na dzien wykonywania zmian konstrukcyjnych , tak tłumaczą panowie na szkoleniach .

 

Gdzie zapisany jest ten dzień?????????

 

Dokładnie. Wszystkie warunki techniczne liczymy od daty rejestracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

nie wszystkie :)

 

[ Dodano: 09-12-2011, 17:01 ]

nie które od roku prod.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g
nie które od roku prod.

 

A jakie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

:-D np. zagłowki ,zaczep do holowania :)

 

[ Dodano: 09-12-2011, 18:13 ]

9) w zagłówki na siedzeniach wyposażonych w pasy bezpieczeństwa mocowane co najmniej w trzech punktach, z wyjątkiem siedzeń w pojeździe z nadwoziem otwartym oraz siedzeń tylnych w pojeździe z nadwoziem rodzaju coupe o układzie siedzeń "2+2"; przepis stosuje się do pojazdów wyprodukowanych po dniu 31 grudnia 1995 r.;

19) w zaczep do holowania z przodu pojazdu, a w odniesieniu do samochodu osobowego także z tyłu; zaczep do holowania powinien wytrzymywać siłę zarówno ciągnącą, jak i ściskającą równą co najmniej połowie ciężaru wynikającego z dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, na którym jest zamocowany; przepis stosuje się do pojazdu wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1999 r.;

 

[ Dodano: 09-12-2011, 18:14 ]

:-D na tym samym kiedyś przyłapał mnie chyba adam 1501 :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick

A gdzie jest napisane że sam. ciężarowy musi poosiadać kratkę, bo mnie się wydaje że może być ciężarowy bez kratki i bez wpisu VAT w DR :P a może się mylę to mnie naprostujcie :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja 1999 r.;

8) przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:

a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80 % wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,

b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,

c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,

d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JANUSZ60

Dz u nr 32 , poz 262 par 8 ,,, jak wyżej ,,,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
7) w samochodzie ciężarowym powinno być oddzielone od przestrzeni ładunkowej trwałą przegrodą o odpowiedniej wytrzymałości; przepis stosuje się do samochodu ciężarowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 29 maja 1999 r.;

przegroda, o której mowa w pkt 7, w samochodzie ciężarowym o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t powinna odpowiadać następującym warunkom:

a) powinna być pełna na całym poprzecznym przekroju wnętrza pojazdu, co najmniej do wysokości odpowiadającej 80 % wysokości oparć siedzeń znajdujących się przed nią,

b) powyżej wysokości, o której mowa w lit. a, dopuszcza się, aby odległość między elementami przegrody wynosiła nie więcej niż 100 mm w dowolnych wzajemnie prostopadłych kierunkach,

c) odległość od przegrody do ścian wewnętrznych bocznych oraz sufitu pojazdu nie powinna przekraczać 50 mm,

d) powinna wytrzymać równomiernie przyłożone na całej powierzchni równoległe do osi podłużnej pojazdu obciążenie odpowiadające dwukrotnej masie ładunku przewidzianego do umieszczenia w przestrzeni ładunkowej.

 

No racja :pada: o tym zapomniałem :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam1501
:-D na tym samym kiedyś przyłapał mnie chyba adam 1501 :-D

:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

:-D np. zagłowki ,zaczep do holowania :)

 

Brawo ,szacun.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539

Żartujecie, czy naprawdę Wam to umknęło?

Ja o tym pamietałem, ale przyszła mi do głowy taka myśl, że bez zmiany tych przepisów nie możma zrezygnować z określania roku produkcji pojazdu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777
przegroda byc powinna i nie trzeba patrzeć na date pierwszej rej. tyklo na dzien wykonywania zmian konstrukcyjnych , tak tłumaczą panowie na szkoleniach .

 

Raczej nie w tym przypadku.

jak nie miał do tej pory bo jest sprzed 29 maja 1999, to teraz miałby mieć pomimo, że był i nadal jest ciężarowym. :shock:

 

 

no to i pasów na tylnych siedzeniach tez mógłby nie mieć ? ze względu na pierwszą rej.?

przypominam że jest to poj. po zmianach konstrukcyjnych .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.