waldorff Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 Auto z Japoni data pierwszej rejestracji 27.01.2000 z Niemiec Toyota yaris z wiadomego programu xxx wychodzi 12.1999 z wiadomej stronki"ruskiej"też tak samo problem w tym,że urząd celny wystawil kwity na 2000 i W.K. nie chce zarejestrować.Klient już sie poddał i chce 1999 a ja tez nie chce poprawic na 2000.Temat roku produkcji wertowany wiadomo programy mogą sie mylic ale na logike ciężko przetransportowac auto z Japoni i sprzedac w 3 tyg.Ciekawe co będzie dalej powiedziałem,żeby sie odwolał od decyzji U.C. no ale to będzie troche trwało lub rzeczoznawca i jak będę mial podkładke na 2000 to przeprawię.Myslę,że słusznie postepuję?Mial ktoś może podobny kłopot i jak to sie skończylo? Cytuj
grzegorz70 Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 Może pismo od przedstawiciela producenta, powinno być najbardziej wiarygodne. Cytuj
waldorff Napisano 9 Grudzień 2011 Autor Napisano 9 Grudzień 2011 Może pismo od przedstawiciela producenta, powinno być najbardziej wiarygodne.Takie pismo może być "podkładką" przy ustaleniu roku produkcji ale czy jest dokumentem?Wedle ustawy tylko rzeczoznawca. Cytuj
luket Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 Można jeszcze pooglądać brykę. Pasy (data prod), osłony plastikowe i inne z wytłoczoną datą. Jak 1999 to nawet rzeczoznawca nie pomoże, a jak 2000 to trza by było się zastanowić ... Cytuj
waldorff Napisano 9 Grudzień 2011 Autor Napisano 9 Grudzień 2011 Jak 1999 to nawet rzeczoznawca nie pomoże, a jak 2000 to trza by było się zastanowić ...Jak wystawi rzeczoznawca 1999 to mi to rybka mam podkladke i poprawie.Tylko ciekawi mnie jak to sie skonczy i zadalem pytanie czy ktos mial taka zajadke i czym to sie skonczylo.Pasow nie sprawdzalem i innych oznak "produkcji" ale zdaje sie z japoncami taka dedukcja jest trudna . Spojrz na date pierwszej rejestracji 27.01 Cytuj
adamos Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 Zadzwoń do pierwszego lepszego dealera toyoty i podaj im vin, w większości marek da się określić kiedy auto zostało wyprodukowane. Niejednokrotnie tylko na podstawie telefonicznej informacji podejmuje decyzję o tym nieszczęsnym roku produkcji, pewnie dlatego że przez lata pracuje u różnych dealerów i nigdy się nie zdarzyło aby ktoś odmówił pomocy. Czasem proszę o print screena. ps. poza tym co wam da że pasy są z 99 ? przecież to są półprodukty, efektem końcowym jest pojazd i to jego data produkcji się liczy a nie kiedy pasy ew. szyby zostały wyprodukowane, przecież tego typu produkty są w inne fabryce produkowane. Reasumując: rzeczoznawca niepotrzebny, ty tu podejmujesz decyzję. Dzwoń do toyoty, nawet do centrali. Cytuj
blakop Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 Takie pismo może być "podkładką" przy ustaleniu roku produkcji ale czy jest dokumentem?Wedle ustawy tylko rzeczoznawca. I tu się mylisz. Zgodnie z przepisami to właśnie producent jest jedynym wiarygodnym źródłem ustalenia roku produkcji, natomiast dokument rzeczoznawcy jest wyłącznie dokumentem pomocniczym o charakterze fakultatywnym. Dlatego zaświadczenie od producenta jest wypełnieniem wprost przesłanki wynikającej z przepisów i ma decydujące i ostateczne znaczenie dla ustalenia rocznika. Cytuj
waldorff Napisano 9 Grudzień 2011 Autor Napisano 9 Grudzień 2011 Reasumując: rzeczoznawca niepotrzebny, ty tu podejmujesz decyzję. Dzwoń do toyoty, nawet do centrali.Serwis potwierdził 12.1999.A rzeczoznawca potrzebny bo nawet pismo z serwisu to tylko podkladka.Ja już mogę spac spokojnie tylko klient ma klopot.Ciekawe jak to sie skonczy z różnych żródeł wiem,że UC nie łatwo odwołuje swoje decyzje. [ Dodano: 09-12-2011, 10:11 ] Zgodnie z przepisami to właśnie producent jest jedynym wiarygodnym źródłem ustalenia roku produkcjiJak to sie ma przy pierwszej rejestracji w kraju, w którym rozporządzeniu pisze,że diagnosta ma prawo żądać pisma od producenta. Cytuj
adamos Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 Pewnie że nie łatwo, bo na tej podstawie ustalają cło, które wiadomo dla młodszego rocznika jest naturalnie wyższe. Oficjalne pismo od producenta i skarga na działanie UC, tylko czy klient to przełknie Twoja rola się skończyła, reszta w rękach właściciela pojazdu. Cytuj
blakop Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 Nigdzie nie jest napisane że masz prawo żądać, ale masz jak najbardziej prawo przyjąć to jako bezsporny dowód w sprawie, skoro przepis wyraźnie stanowi, że to tylko producent może to podać. Cytuj
Olga Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 Temat zawyżonego w dokumentach roku produkcji w sprowadzonym pojeździe przerabiałam nie raz i nigdy nie było problemu z poprawą w UC - wydają korekty i już. Cytuj
darkdog Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 nie było problemu z poprawą w UC - wydają korekty i już. Dokładnie ja też tak miałem pare razy że klieńci wcześniej składali akcyzne niż robili BT i co zoonk z rocznikiem ,ale niebyło problemu z UC zeby to zmienił Cytuj
waldorff Napisano 9 Grudzień 2011 Autor Napisano 9 Grudzień 2011 No i takich odpowiedzi oczekiwalem Dzięki jak klient sie zjawi to też tak mu doradzę Cytuj
Olga Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 Klient po prostu dostał potwierdzenie zapłaty akcyzy z rokiem produkcji, jaki wpisał w deklaracji, więc musi to sprostować, a nie odwoływać się od decyzji UC. Przypuszczam, że zapłaci jeszcze raz 17 zł opłaty skarbowej. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 Mial ktoś może podobny kłopot i jak to sie skończylo? Urząd celny przepisał dokumenty i żadnych problemów ,,, Klient po prostu dostał potwierdzenie zapłaty akcyzy z rokiem produkcji, jaki wpisał w deklaracji, Dokładnie ,,, Cytuj
pentagram Napisano 9 Grudzień 2011 Napisano 9 Grudzień 2011 Mój UC żąda ustalenia roku prod. przez SKP i nie ma takich niespodzianek Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.