mirek.g Napisano 21 Grudzień 2011 Napisano 21 Grudzień 2011 Przyjeżdża auto na lawecie,rok produkcji 2010,po wypadku ( rozbite bardzo) na ustalenie danych-rok produkcji,badanie ważne.Czy powinienem to zaznaczyć w zaświadczeniu? Cytuj
DARIO64 Napisano 21 Grudzień 2011 Napisano 21 Grudzień 2011 Chyba już o tym było, czy w takim przypadku można zastosować to 11) w którym w czasie badania technicznego stwierdzono ślady uszkodzeń lub naruszenie elementównośnych konstrukcji pojazdu, mogących stwarzać zagroŜenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego - obejmuje sprawdzenie i ocenę stanu technicznego pojazdu oraz spełnienia warunków technicznych, w sposób określony w pkt 1 i 7 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia oraz w pkt 1 działu I załącznika nr 4 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek; Cytuj
markes30 Napisano 21 Grudzień 2011 Napisano 21 Grudzień 2011 To chyba przy OBT. Przy każdym badaniu technicznym ! Cytuj
mirek.g Napisano 21 Grudzień 2011 Autor Napisano 21 Grudzień 2011 Czyli w sytuacji o której piszę nie mogę ustalić danych? Ps.Badanie dodatk. 6.9. 60 zł. Cytuj
Marek1 Napisano 21 Grudzień 2011 Napisano 21 Grudzień 2011 Czyli w sytuacji o której piszę nie mogę ustalić danych? Ps.Badanie dodatk. 6.9. 60 zł. Dane możesz ustalić. Jeśli pojazd jest uszkodzony to musisz umieścić adnotację w uwagach że: W czasie badania stwierdzono że pojazd posiada uszkodzenia mogące zagrażć BRD. Poruszanie się pojazdem jest możliwe po naprawie tych uszkodzeń i przeprowadzeniu badania o którym mowa w par. 3 pkt.11 RminInfr z dnia 18.09.2009 DzU nr 155 z 2009r. Przepisy art. 132 ust 4 PoRD, stosuj odpowiednio Cytuj
pietrek_k Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 A jak samochód może się poruszać skoro jest na lawecie bo cały przód zmiażdżony, albo całe zawieszenie urwane, to niby jak zrobicie badanie na kanale??? Chyba że z lawetą wjedzie? Tylko co w zaświadczeniu zapiszecie pojazd wjechał nie o własnych siłach tylko na lawecie? Moim zdaniem przy ustaleniu danych powinno się te dane ustalić i wszystko przecież ja nie dopuszczam pojazdu do ruchu, nie potwierdzam zgodności z art. 66 tylko ustalam dane potrzebne do zarejestrowania. Paranoja goni paranoje. Niedługo diagnosta będzie miał obowiązek zatrzymywać pojazdy na drodze i eliminować je z ruchu. Cytuj
blakop Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 Więc dane ustalisz, ale jednocześnie nie możesz być ślepy na widoczne ślady uszkodzeń skoro ustawa każe Ci wprost na takie sytuacje reagować podczas KAŻDEGO badania (nie tylko okresowego). Cytuj
JANUSZ60 Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 Moim zdaniem przy ustaleniu danych powinno się te dane ustalić i wszystko przecież ja nie dopuszczam pojazdu do ruchu, Pewnie, WK dopuści do ruchu połowę auta na podstawie Twego zaświadczenia, bo Tobie się nie chce napisać w uwagach co widziałeś ,,, a handlarzom o to właśnie chodzi, sklecą to byle jak, przegląd ma ważny, więc po co kasę ładować ?? Cytuj
pietrek_k Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 Wiem, że ustawa mi nakazuje tylko jak mam pobrać 94,00 zł za wpisanie że auto np ma urwane przednie lewe koło, przecież nic więcej nie sprawdzę bo stan auta na to nie pozwala. Chyba że wpis taki na zaświadczeniu dam gratis a panowie z TDT mnie uwalą że nie pobrałem kasy. Cytuj
Marek1 Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 Wiem, że ustawa mi nakazuje tylko jak mam pobrać 94,00 zł za wpisanie że auto np ma urwane przednie lewe koło, przecież nic więcej nie sprawdzę bo stan auta na to nie pozwala. Chyba że wpis taki na zaświadczeniu dam gratis a panowie z TDT mnie uwalą że nie pobrałem kasy. Jakie 94 zł, za co Masz wpisać w uwagi to co widzisz, w ramach tego BT które wykonujesz 94 zł to pobierzesz za powypadkowy jak akurat do przyjedzie do ciebie na przegląd po naprawie. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 Masz wpisać w uwagi to co widzisz, Dokładnie ,,,gdyż WK tego nie widzi , a w końcu powinniśmy współpracować ,,, Inna sprawa, że WK widząc w umowie czy fakturze zapisy typu "po wypadku" tez powinien kierować na badanie ,,, Cytuj
DARIO64 Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 Jakie 94 zł, za co Marek ,a jaki jest zakres tego co zacytowałem ? Skoro badanie mamy wykonać przy każdym innym to pietrek ma trochę racji . jak akurat do przyjedzie do ciebie na przegląd po naprawie A przed naprawą mu nie wolno ? Odmówisz? Cytuj
JANUSZ60 Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 A przed naprawą mu nie wolno ? Odmówisz? Tylko na jego wniosek i tylko wynik N ,,,jak myślisz zechce ??? Cytuj
DARIO64 Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 ,,jak myślisz zechce ??? Są różne zboczenia. Cytuj
Marek1 Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 Marek ,a jaki jest zakres tego co zacytowałem ? To co zacytowałeś, to jest zakres badania jakie należy przeprowadzić w pojeździe w którym stwierdzono takie usterki w czasie innego BT. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 to jest zakres badania jakie należy przeprowadzić w pojeździe w którym stwierdzono takie usterki w czasie innego BT. To jeszcze nic , tylko jak byś dokładnie poczytał zakres jako dodatkowe oraz objaśnienia do zaświadczenia odnośnie wykreślania punktów 1 i 2 to już nie takie pewne, czy możesz to w ogóle wykonać bez ustalenia wyniku badania ,,, Cytuj
Marek1 Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 to jest zakres badania jakie należy przeprowadzić w pojeździe w którym stwierdzono takie usterki w czasie innego BT. To jeszcze nic , tylko jak byś dokładnie poczytał zakres jako dodatkowe oraz objaśnienia do zaświadczenia odnośnie wykreślania punktów 1 i 2 to już nie takie pewne, czy możesz to w ogóle wykonać bez ustalenia wyniku badania ,,, Janusz, czyżby udzielała Ci się ta jednostka chorobowa związana z "wykreślaniem pkt 1 i 2 " na zaświadczeniu? Ponoć lekarze są w tej sprawie bezradni, już tu jest jeden taki beznadziejny przypadek Cytuj
JANUSZ60 Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 To nie jednostka chorobowa tylko konkretne zalecenie dla diagnostów , nie stosujesz się do tego ??? Cytuj
pietrek_k Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 To ok. Ustalam dane i wpisuję że pojazd uszkodzony w wyniku kolizji drogowej, bo na to wskazuje wygląd. Opiszę dokładnie co jest uszkodzone. Po jakimś czasie przyjeżdża pan z TDT i zagląda i pyta się czy wykonałem czynności z badania dod. gdzie stwierdziłem te uszkodzenia i dlaczego nie pobrałem opłaty z poz. 6.10. To co mam temu panu odpowiedzieć ? Cytuj
Marek1 Napisano 22 Grudzień 2011 Napisano 22 Grudzień 2011 To ok. Ustalam dane i wpisuję że pojazd uszkodzony w wyniku kolizji drogowej, bo na to wskazuje wygląd. Opiszę dokładnie co jest uszkodzone. Po jakimś czasie przyjeżdża pan z TDT i zagląda i pyta się czy wykonałem czynności z badania dod. gdzie stwierdziłem te uszkodzenia i dlaczego nie pobrałem opłaty z poz. 6.10. To co mam temu panu odpowiedzieć ? Popatrz powyżej na mój post do Dario...pomyśl.... Już wiesz o co chodzi? Zakres TEGO badania o którym mowa wykonujesz gdy sprawdzasz usunięcie tych usterek które stwierdziłeś teraz przy okazji bieżącego BT. I wtedy dopiero klient za nie płaci. [ Dodano: 22-12-2011, 18:27 ] To nie jednostka chorobowa tylko konkretne zalecenie dla diagnostów , nie stosujesz się do tego ??? Do zaleceń *****na zaświadczeniu zawsze. Nawiązuję do forsowanego na tym forum rozstrzygania przy KAŻDYM BT o sprawności pojazdu przez wykreślenie JEDNEJ z pozycji 1, 2 Cytuj
pietrek_k Napisano 23 Grudzień 2011 Napisano 23 Grudzień 2011 Czyli jak przyjeżdża ktoś na OBT lub DBT i ma jakieś uszkodzenia, które zagrażają BRD to wpisuję w uwagach na zaświadczeniu te uszkodzenia i że zagraża BRD kasuje tylko za OBT lub DBT i każe mu przyjechać po naprawie to sprawdzam czy naprawił i pobieram dopiero te 94,00 (poz. 6.10) ? Przy OBT daję wynik N a przy DBT bez wyniku wykreślam poz 1 i 2 na zaśw. Czy teraz dobrze kombinuję? Wiem że może trochę mieszam ale jeszcze nie miałem do czynienia z takim badaniem i chcę wiedzieć co po kolei no i jak się tłumaczyć przy wizycie z TDT jak padnie pytanie dlaczego tak a nie inaczej. Cytuj
Marek1 Napisano 23 Grudzień 2011 Napisano 23 Grudzień 2011 Czyli jak przyjeżdża ktoś na OBT lub DBT i ma jakieś uszkodzenia, które zagrażają BRD to wpisuję w uwagach na zaświadczeniu te uszkodzenia i że zagraża BRD W jednym z postów poprzednich jest formułka którą wpisujesz. kasuje tylko za OBT lub DBT i każe mu przyjechać po naprawie to sprawdzam czy naprawił i pobieram dopiero te 94,00 (poz. 6.10) No tutaj to trochę jest zamieszania bo jak stwierdzasz te usterki przy DBT to klient może, po naprawie, wykonać to badanie na innej SKP. Jeśli są te usterki powodem wyniku N przy OBT to stwierdzenie usunięcia usterek jest możliwe tylko w Twojej SKP ale już nie jest w trybie badania z poz 6.10 cennika, tylko w trybie normalnego ponownego sprawdzenia pojazdu po usunięciu usterek poz. 2...cennika Przy OBT daję wynik N a przy DBT bez wyniku wykreślam poz 1 i 2 na zaśw. chcę wiedzieć co po kolei no i jak się tłumaczyć przy wizycie z TDT jak padnie pytanie dlaczego tak a nie inaczej. Przed TDT to możesz sie tylko tłumaczyć jesli nie zatrzymałeś DR pojazdu który zagraża BRD bo jest to obligatoryjne. Jednak jak juz widać ten szczególny przypadek umieszczania adnotacji o uszkodzeniach ma związek i zastosowanie dla DBT i DR tak czy tak jest juz przeważnie zatrzymany. Także nie zatrzymuje się żadnych dokumenów w takich przypadkach dla pojazdu sprowadzonego z zagranicy. Tylko adnotacja i opis na zaświadczeniu. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.