artursxp Napisano 21 Styczeń 2012 Share Napisano 21 Styczeń 2012 Czytałem wcześniejsze fora i chyba znam odpowiedź ale chciałbym aby forumowicze upewnili mnie w moim przekonaniu: Posiadam pojazd Man tgl 12.240 z dmc 11990kg chciałbym zamienić w nim dmc na 12ton. Dokumenty jakie posiadam to: oświadczenie producenta MAN Polska że pojazd posiada homologacje 12ton oraz otrzymałem tabliczkę znamionowa z nowymi danymi. Pytanie brzmi: Czy w takim razie mogę dokonać zmiany Dmc z 11990kg na 12Ton? Gdzie mam się udać? I czy istnieje jakiś przepis który by temu zabraniał??? Bo słyszę ciągle różne opinie zarówno diagnostów jak i wydziałów komunikacji! Proszę o pomoc! Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 21 Styczeń 2012 Share Napisano 21 Styczeń 2012 W mojej ocenie jest wszystko co potrzebujesz,wizyta na OSKP zmiany konstrukcyjne,wizyta w WK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Styczeń 2012 Share Napisano 21 Styczeń 2012 wizyta na OSKP zmiany konstrukcyjne A jakie to niby zmiany konstrukcyjne tu zaszły? Moim zdaniem WK powinien to zmienić bez badania - wyłącznie z oświadczeniem przedstawiciela producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 21 Styczeń 2012 Share Napisano 21 Styczeń 2012 Moim zdaniem WK powinien to zmienić bez badania - wyłącznie z oświadczeniem przedstawiciela producenta. Jeśli tak to oki,nie upieram się,ale czy WK to zrobi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Styczeń 2012 Share Napisano 21 Styczeń 2012 Jeden pewnie tak... inny niekoniecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 21 Styczeń 2012 Share Napisano 21 Styczeń 2012 To się podepnę jeśli chodzi o zmianę DMC bo może będę miał podobny przypadek z MAN'em. Jest sobie pojazd MAN 14. ileś tam, był sprowadzony z zagranicy i został zarejestrowany w PL. Pojazd został zarejestrowany w PL na DMC administracyjne 11990 kg nie wiadomo z jakiego powodu (być może tak było w zagranicznym DR) natomiast konstrukcyjne DMC na TZ było 14200 kg. Przy okresowym po sprowadzeniu zostało zapisane w DIP i potem e DR odpowiednio F2. 11990 kg i F1.14200 kg. Jest klient który chce to kupić, ale chce z wywrotki zrobić asenizacyjny czyli wywalić skrzynię i założyć beczkę i nie pasuje mu DMC 11990 kg bo po założeniu beczki i napełnieniu jej przekroczy to DMC wobec tego chce zrobić DMC zgodną z konstrukcyjną czyli 14200 kg. Tabliczka znamionowa zginęła po sprowadzeniu i teraz jest zastępcza, a nowy klient jest w stanie uzyskać od MAN'a nową TZ na 14200 kg i wyciąg ze świadectwa homologacji na 14200 kg. Kazałem mu na razie zapytać się w WK czy mu to przełkną z tymi papierami od producenta a jak by to przeszło to może przyjechać do mnie na zmianę konstrukcyjną oczywiście po zważeniu pojazdu i uzyskaniu UDT'u na beczkę. Co Wy na to czy jest to do przejścia czy lepiej sobie odpuścić i posłać go na drzewo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 21 Styczeń 2012 Share Napisano 21 Styczeń 2012 Czy w takim razie mogę dokonać zmiany Dmc z 11990kg na 12Ton? Na Twoim miejscu bym to przemyślał . Dla 10kg pakować się w dodatkowe koszty . Sprawdź sobie stawki podatku jakie obowiązują u Ciebie ,ewentualne zakazy itp. itd . eden pewnie tak... inny niekoniecznie Pewnie tak . 4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznychpojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się: 1) dowód rejestracyjny pojazdu; 2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Styczeń 2012 Share Napisano 21 Styczeń 2012 a nowy klient jest w stanie uzyskać od MAN'a nową TZ na 14200 kg i wyciąg ze świadectwa homologacji na 14200 kg. Analogicznie jak wskazał powyżej Dario64 nie ma przeszkód pod warunkiem otrzymania stosownych "kwitów" od producenta lub jego przedstawiciela. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 21 Styczeń 2012 Share Napisano 21 Styczeń 2012 nie ma przeszkód pod warunkiem otrzymania stosownych "kwitów" od producenta lub jego przedstawiciela. Tak myślałem ale zapytać nie zaszkodzi. Jak będą wszystkie kwity od producenta to dopiero ma zadzwonić i się umówimy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Styczeń 2012 Share Napisano 21 Styczeń 2012 Na Twoim miejscu bym to przemyślał . Dla 10kg pakować się w dodatkowe koszty . Mylisz się Dario - właśnie teraz opłaca się mieć okrągłe 12 ton. A w niektórych przypadkach wkrótce będzie to niezbędne (np na "L") Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 21 Styczeń 2012 Share Napisano 21 Styczeń 2012 właśnie teraz opłaca się mieć okrągłe 12 ton. A w niektórych przypadkach wkrótce będzie to niezbędne (np na "L") Chyba że tak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
winerek Napisano 21 Styczeń 2012 Share Napisano 21 Styczeń 2012 4. W przypadku zgłoszenia przez właściciela pojazdu wniosku o zmianę danych technicznychpojazdu dotyczących mas i nacisków osi, zawartych w dowodzie rejestracyjnym, wynikającą ze zmiany właściwych, określonych w przepisach warunków technicznych, do wniosku dołącza się: 1) dowód rejestracyjny pojazdu; 2) oświadczenie wystawione przez producenta lub przedstawiciela producenta potwierdzające, że pojazd był homologowany zgodnie z wnioskowanymi danymi technicznymi. A jakie warunki techniczne zmieniły się w kwestii DMC że można zastosować ten przepis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 21 Styczeń 2012 Share Napisano 21 Styczeń 2012 A jakie warunki techniczne zmieniły się w kwestii DMC że można zastosować ten przepis? Generalnie to ten zapis umożliwiał zmianę z 16t na 18t aut które były rejestrowane w czasach ograniczeń dmc do 16t . Trzeba by zadać pytanie dlaczego dmc zostało ograniczone do 11990 skoro był homologowany na 12t. Ostatnio był u nas klient z pytaniem o zmiany i powiedział że WK zażyczył sobie takiego oświadczenia gdzie uległaby zmianie tylko masa własna . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
domin_g Napisano 21 Styczeń 2012 Share Napisano 21 Styczeń 2012 Na Twoim miejscu bym to przemyślał . Dla 10kg pakować się w dodatkowe koszty . Mylisz się Dario - właśnie teraz opłaca się mieć okrągłe 12 ton. A w niektórych przypadkach wkrótce będzie to niezbędne (np na "L") Czy będzie 11990kg czy 12000kg dla L to bez znaczenia. Jeżeli auto jest sprawne i ma odpowiednie wyposażenie do nauki jazdy diagnosta nie ma podstaw przez DMC 11990kg dać N. Sztuczka polega na tym, że w dowodzie nie ma rozróżnienia L-ki do nauki na C lub C1. Jedyną wpadkę może zaliczyć szkolący podczas kontroli L-ki na drodze z kursantem robiącym kategorię C co w praktyce nie często się zdarza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artursxp Napisano 21 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 21 Styczeń 2012 w celu sprostowania to tak: mam oświadczenie producenta że pojazd jest homologowany na 12 ton. Stacja kontroli odmawia mi przeglądu twierdząc że w Polsce nie można zmienić dmc. Wyciągu homologacji nie mogę dostać od producenta ponieważ auto kupione jest z Niemiec a w takim przypadku producent nie może wystawić mi świadectwa homologacji jeśli to świadectwo zostało wystawione za granica. producent wystawił mi oświadczenie że mój pojazd o nr VIN posiada homologacje na 12 ton. Czyli wg w/w paragrafu spełniam wszystkie warunki. A potrzebuje dokonać zmiany dmc ponieważ własnie mam naukę jazdy i od września 2013r w chodzą przepisy mówiące że na kat c musi być pojazd z dmc co najmniej 12ton. Niestety nie wiedziałem tego przed zakupem samochodu. Jeśli WK mi odmówi planuje iść z tym do prawnika a nawet do sadu. Nie mam wyjścia niestety:((((( [ Dodano: 22-01-2012, 11:33 ] już chyba wszystko wiem Byłem u diagnosty wczeraj i chciałem zrobic przegląd mojego mana z 11990kg na 12ton. Diagnosta powołałsie na przepis DZ.U. z 2009r Nr 155 poz 1232 rozp ws zakresu i sposobu wykonywania BTP. i ok tylko że ten zapis mówi: W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia, pojazdu marki typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona wcześniej dmc nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości. To gdzie tu jest napisane że nie mogę zmienić dmc z 11990kg na 12ton przecież nie nastąpiła żadna zmiana konstrukcji. WK również powołuje się na ten zapis tylko że tu sa jeszcze większe jaja hehe. W/w dotyczy btp a nie zmian w dowodzie rejestracyjnym. Wygląda na to że jeśli WK odmówi mi zmiany dmc pomimo że mam oświadczenie od producenta łamie prawo. Wiec jeśli tak sie stanie najmuje prawnika i idę do sądu. Pozdrawiam Ps poinformuje was co jutro załatwie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 22 Styczeń 2012 Share Napisano 22 Styczeń 2012 Kolego ARTURSXP prowadzisz NAUKĘ JAZDY i nie wiedziałeś jakiego auta szukać,czy raczej trafiłeś okazje i się nie zastanowiłeś? Ten wymóg jest zapisany już dosyć dawno tylko że był kilka razy przesuwany i ma obowiązywać od przyszłego roku od września. Podejrzewam że czeka nas więcej takich historii w przyszłym roku. Do mnie na stację już tez dzwonił ktoś z OSK z IVECO kupionym w Polsce i też z dmc 11990, auto roczne i 3 tabliczka znamionowa w nim (oryginał teraz juz na 12000 )- ciągle coś nie pasuje, jak się okazuje wszystko można zrobić, czytaj duży wszystko może zrobić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 23 Styczeń 2012 Share Napisano 23 Styczeń 2012 Słabo się znam na ciężarówkach, przez lata obsługuję osobówki, ale w DR MMC zgodine z tabliczką 12200. DMC 1990 to gdzie tkwi problem. żeby diagnosta stwierdził, że w tym wypadku DMC może być 1200. To wynika z tabliczki. Ograniczenie administracyjne wynika z jakichś przepisów, jeżeli właściciel chce to zmienić, narazić się na wyższy podatek, nie rozumiem skąd problem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 24 Styczeń 2012 Share Napisano 24 Styczeń 2012 problem w tym, że tabliczkę, to co roku na każdym badaniu możesz mieć inną A rola diagnosty to tez nie do końca przepisywanie tylko tego, co odczyta z TZ, ale też i analiza i porównanie tych danych... tak czy inaczej - to bardziej sprawa WK niż SKP chyba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 24 Styczeń 2012 Share Napisano 24 Styczeń 2012 Do czego tu jest właściwie badanie Jeżeli jest pismo od producenta że ten konkretny pojazd jest homologowany na 12000 kg i jest glejt na tabliczkę znamionową to raczej WK To ze WK podchodzi do tego ostrożnie nic dziwnego bo kiedyś ktoś napisał 11990 kg i skądś to wziął. Gdyby tak pisali co klient chce to połowa pojazdów zmieniałaby dmc szczególnie na niższą uciekając przed podatkiem od środków transportu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 24 Styczeń 2012 Share Napisano 24 Styczeń 2012 Jeżeli jest pismo od producenta że ten konkretny pojazd jest homologowany na 12000 kg i jest glejt na tabliczkę znamionową to raczej WK Poczytaj od początku,a jeszcze lepiej też i drugi wątek założony przez tego samego. Pismo jest od MAN polska a auto z niemcowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 24 Styczeń 2012 Share Napisano 24 Styczeń 2012 Ze od niemca to wiem ale nie napisał ze pojazd jeszcze nie zarejestrowany w pl. Czyli mamy niezgodność teraz stanu faktycznego z niemieckim dowodem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
traper Napisano 24 Styczeń 2012 Share Napisano 24 Styczeń 2012 Do czego tu jest właściwie badanie Jeżeli jest pismo od producenta że ten konkretny pojazd jest homologowany na 12000 kg i jest glejt na tabliczkę znamionową to raczej WK Też tak uważam, że tak być powinno, chociaż miałem kiedyś przypadek że policjant zabrał DR za brak Tabliczki znam. Klient udał się do WK a pani skierowała go na badanie celem potwierdzenia tegoż faktu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 24 Styczeń 2012 Share Napisano 24 Styczeń 2012 Klient udał się do WK a pani skierowała go na badanie celem potwierdzenia tegoż faktu. No i możesz uznać że to jest pojazd skierowany przez Starostwo że nie spełnia określonych warunków poz 5.1 z cennika. W tym zaś przypadku, to klient sam nachodzi stację i nawet nie wie czego ma chcieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 24 Styczeń 2012 Share Napisano 24 Styczeń 2012 skierowany przez Starostwo że nie spełnia określonych warunków poz 5.1 z cennika. Na Boga jakie to stwarza zagrożenie w ruchu drogowym lub ochronie środowiska?? W rozporządzeniu jest określone z jakimi "kwitami" ma właściciel się stawić w WK aby to sprawę załatwić więc po co mnożyć niepotrzebne byty. Też tak uważam, że tak być powinno, chociaż miałem kiedyś przypadek że policjant zabrał DR za brak Tabliczki znam. Klient udał się do WK a pani skierowała go na badanie celem potwierdzenia tegoż faktu. A w rozporządzeniu stoi jak byk, że decyzję wydaje się na wniosek właściciela. Coraz bardziej odnoszę wrażenie, że urzędnik to chyba nie musi posiadać elementarnej wiedzy w dziedzinie, którą się zajmuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 17 Luty 2012 Share Napisano 17 Luty 2012 w łodzi jest "zakaz" ruszania DMC, a swoją drogą jak się przyjrzy tabliczką z pseudo ciężarówek które były homologowane przez ITS to tam przecież w każdym jednym inne DMC na tabliczce a inne w dowodzie będę zmieniał DMC w przyczepce marki SAM, czy ktoś się orientuje jakie PKD musi mieć przedsiębiorca do dokonania takich zmian konstrukcyjnych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.