darkdog Napisano 17 Luty 2012 Share Napisano 17 Luty 2012 PKD 45,20 Z http://www.pkd.com.pl/wyszukiwarka/pkd/45.20.Z.html;jsessionid=50ADB27C145FE25548518E2315064213 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Luty 2012 Share Napisano 17 Luty 2012 w łodzi jest "zakaz" ruszania DMC Hehe - a kto go niby wydał? Ten sam pajac co zakazał sprawdzania stanu pojazdów na SKP? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 17 Luty 2012 Share Napisano 17 Luty 2012 PKD 45,20 Z ok. tyle że przyczepa to nie jest pojazd samochodowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 17 Luty 2012 Share Napisano 17 Luty 2012 ale rodzaj przyczepy się niezmienia więc oświadczenie niejest potrzebne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 17 Luty 2012 Share Napisano 17 Luty 2012 no właśnie się zmienia, teraz jest lekka a będzie ciężarowa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 17 Luty 2012 Share Napisano 17 Luty 2012 no właśnie się zmienia, teraz jest lekka a będzie ciężarowa czyli DMC w górę niestety - niemożliwe Dziennik Ustaw 2009 Nr 155 poz 1232Załącznik nr 4 Dział II § 3. 1. 2. W przypadku dokonania zmian konstrukcyjnych, przeznaczenia pojazdu marki, typu i modelu produkowanego fabrycznie, ustalona dopuszczalna masa całkowita nie może przekraczać jej pierwotnej wielkości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 17 Luty 2012 Share Napisano 17 Luty 2012 Ale produkowanego fabrycznie a to jest SAM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 17 Luty 2012 Share Napisano 17 Luty 2012 Ale produkowanego fabrycznie a to jest SAM. Wg mnie nigdy DMC w gorę,ktoś kiedyś to określił w tym sam-ie i wg mnie nie do ruszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Luty 2012 Share Napisano 17 Luty 2012 Wg mnie nigdy DMC w gorę,ktoś kiedyś to określił w tym sam-ie i wg mnie nie do ruszenia. Podasz podstawę prawną na to stwierdzenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Luty 2012 Share Napisano 17 Luty 2012 Podasz podstawę prawną na to stwierdzenie? Wszyscy powołują się na ten fragment ze 155 - o ustalaniu nowych danych pojazdu - "...DMC nie może przekroczyć jej pierwotnej wartości". Hmmm - no trudno z tym polemizować. Chyba, że mówimy o zwiększaniu DMC do wartości pierwotnej, uprzednio umniejszonej (czyli ktoś miał auto 5 ton, potem sobie zmniejszył na 3,5, a teraz znów wraca na 5 - niby idzie w górę, ale jednak ciągle w granicach pierwotnej). Ale co ze zmianami DMC wynikającymi ze zmian przepisów, a nie faktycznych, fizycznych zmian w pojeździe? Tu na wniosek właściciela zawsze można podnieść DMC. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 17 Luty 2012 Share Napisano 17 Luty 2012 Ale co ze zmianami DMC wynikającymi ze zmian przepisów, a nie faktycznych, fizycznych zmian w pojeździe? Tu na wniosek właściciela zawsze można podnieść DMC. Kiedy się ostatnio zmieniły przepisy dotyczące DMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 17 Luty 2012 Share Napisano 17 Luty 2012 Oj kiedy kiedy... Ale może nie wszyscy jeszcze przyszli? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 18 Luty 2012 Share Napisano 18 Luty 2012 Ale może nie wszyscy jeszcze przyszli? Osobiście nie znam żadnego właściciela któremu by się chciało chodzić za zmianą z 16t na 18t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 20 Luty 2012 Share Napisano 20 Luty 2012 jeszcze raz, czy ktoś robił takie zmiany i jakiego PKD żądaliście z góry dziękuję Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 20 Luty 2012 Share Napisano 20 Luty 2012 Nadal uważam że 45,20 Z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 20 Luty 2012 Share Napisano 20 Luty 2012 a ja nadal mam wątpliwości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 20 Luty 2012 Share Napisano 20 Luty 2012 Ale innego do zmian niema Pkd Ja ostatnio robiłem przyczepe sam rolniczą i klient miał oświadczenie od serwisu własnie z takim Pkd 4,20z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 20 Luty 2012 Share Napisano 20 Luty 2012 wysłałem klienta do WK niech się dowie na wszelki wypadek co chcą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 20 Luty 2012 Share Napisano 20 Luty 2012 czy ktoś robił takie zmiany ja nie jakiego PKD żądaliście Jeśli nie zmienia się rodzaj pojazdu to żadnego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 Osobiście nie znam żadnego właściciela któremu by się chciało chodzić za zmianą z 16t na 18t. Ja znam kilku. Wyobraź sobie, że masz ciężarówkę o MMC określonej przed producenta na 18t i maksymalnych naciskach osi przód i tył odpowiednio 6500 i 11500. W dowodzie rejestracyjnym masz DMC 16000 i dopuszczalny nacisk osi 80kN. masa własna 8500, ładowność 7500. Zeby nie przekroczyć maksymalnego nacisku osi przedniej i dopuszczalnego nacisku osi tylnej to pojazd może mieć maksymalnie 14500 rzeczywistej masy całkowitej. Przy masie własnej 8500 daje ci to 6000 ładunku. Jeśli uaktualnisz parametry do 18t DMC i 11,5t nacisku na oś tylną to możesz zabierać 9500kg, czyli o 3500kg więcej. Myślę, że warto się przejść do WK i SKP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 Myślę, że warto się przejść do WK i SKP. Im się po prostu nie chciało i nie trafiali na kontrole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 Im się po prostu nie chciało i nie trafiali na kontrole.Najwidoczniej. Albo wozili tylko lekkie ładunki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Luty 2012 Share Napisano 23 Luty 2012 Może inaczej: nie trafiali na kontrole i dlatego Im się po prostu nie chciało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzes522 Napisano 10 Marzec 2012 Share Napisano 10 Marzec 2012 Może trochę za późno ale przy homologowaniu na DMC 11990 chodziło o to że takiego samochodu nie łapały zakazy jazdy w upał w wekend a 12000 już tak jak mówił jeden kabaret " chłit martetindowy " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.