markes30 Napisano 27 Styczeń 2012 Share Napisano 27 Styczeń 2012 Koledzy czy widzicie jakieś przeciwwskazania by zrobić zmiany konstrukcyjne tak by z MANa 8-125 ( najkrótszy 1999r ) powstał ciągnik siodłowy? Z tabliczki znamionowej wynika, że może mieć siodło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duchu Napisano 27 Styczeń 2012 Share Napisano 27 Styczeń 2012 Z ciągnika siodłowego można zrobić wywrotkę- widziałem już takie- więc dlaczego nie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 27 Styczeń 2012 Share Napisano 27 Styczeń 2012 Z ciągnika siodłowego można zrobić wywrotkę Tez widziałem Zwis tylny taki sam jak rozstaw osi i pojechał szukać szczęścia gdzieś indziej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 27 Styczeń 2012 Share Napisano 27 Styczeń 2012 Po pierwsze zobacz DMC zestawu na tabliczce bedziesz wiedział czy warto sie "brudzi". W rachubę wchodzi raczej naczepa 2-osiowa na 17.5. Przypuszczam gdyż nie mam przed sobą katalogu że między 20-24t zestaw czyli tzw. pszczoły luzem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 27 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 27 Styczeń 2012 Klient potrzebuje najmniejszy możliwy ciągnik siodłowy pod naczepę do wożenia styropianu i wełny mineralne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 27 Styczeń 2012 Share Napisano 27 Styczeń 2012 Tak jak napisałem- czy na tabliczce jest DMC w zestawie /pierwsza pozycja/ jak jest to znaleśc "przedsiębiorce" który w KRS ma naprawa i modernizacja pojazdów, przebudować, opinia biegłego rzeczoznawcy tzw. RWD /czyli ratuj własną dupę/ zwanżyć na zalegalizowanej wadze i po ptakach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 27 Styczeń 2012 Share Napisano 27 Styczeń 2012 Zwis tylny można skrócić A jak chce najmniejszą DMC, to niech kupi jakieś auto o DMC 3,5 tony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 27 Styczeń 2012 Share Napisano 27 Styczeń 2012 MANa 8-125 między 20-24t zestaw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 27 Styczeń 2012 Share Napisano 27 Styczeń 2012 Zwis tylny taki sam jak rozstaw osi i pojechał szukać szczęścia gdzieś indziej Jest tego podstawa? Tak przez ciekawość... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Styczeń 2012 Share Napisano 28 Styczeń 2012 Jest tego podstawa? Tak przez ciekawość... Tego chyba w przepisach nie znajdziesz. Natomiast jest fizyka i logika No i zalecenia producenta, który dla każdego modelu robi badania homologacyjne i określa pewne graniczne parametry. W COC jest to opisane (chociaż zdarzają się bzdury). Raczej żaden producent z tego co wiem nie przewiduje większego zwisu niż 60% rozstawu osi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Styczeń 2012 Share Napisano 28 Styczeń 2012 Zwis tylny taki sam jak rozstaw osi i pojechał szukać szczęścia gdzieś indziej Jest tego podstawa? Tak przez ciekawość... Tego chyba w przepisach nie znajdziesz. znajdę tylko jest inaczej napisane Udział obciążenia osi przedniej dla każdego stanu obciążenia ciągnika nie może być mniejszy niż 20% jego masy własnej; [ Dodano: 28-01-2012, 08:18 ] opinia biegłego rzeczoznawcy tzw. RWD /czyli ratuj własną dupę/ akurat markes30 ma takie zdolności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 28 Styczeń 2012 Share Napisano 28 Styczeń 2012 W katalogu Dmc Zestawu 11900 wiec troszkę przegiołem z tymi 20-24 ale przy masie 7940 i mocy 120 i krótkiej kabinie styropian mozna wozic. Talie małe naczepy robi Gniotpol na zamówienie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 28 Styczeń 2012 Share Napisano 28 Styczeń 2012 Zwis tylny taki sam jak rozstaw osi i pojechał szukać szczęścia gdzieś indziej Jest tego podstawa? Tak przez ciekawość... Stosuje sie do tego: DzU 32 Par. 3 pkt.4 3) suma maksymalnych nacisków osi nie może być mniejsza niż maksymalna masa całkowita pojazdu, a nacisk osi przedniej przy maksymalnym nacisku na oś tylną oraz maksymalnej masie całkowitej pojazdu nie może być mniejszy niż 30% maksymalnej masy całkowitej; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 28 Styczeń 2012 Share Napisano 28 Styczeń 2012 zabudowa man małe co nieco o zabudowach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 28 Styczeń 2012 Share Napisano 28 Styczeń 2012 Jest tego podstawa? Tak przez ciekawość... Podstawy może i nie ma ale znalazłem warunki zabudowy nadwozi dla danego producenta i tam był określony jaki może być max. zwis tylny pojazdu po zabudowie, było to max. 60% rozstawu osi a tu było 100 % i na tym się oparłem a klient odpuścił pojechał gdzieś indziej i zarejestrował, bo już widziałem to cudo na drodze ale ja śpię spokojnie póki co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 28 Styczeń 2012 Share Napisano 28 Styczeń 2012 No tak tylko opiera się to wszystko o nacisk na oś i w przypadku styropianu to nie koniecznie zależność wspominana wcześniej będzie miała zastosowanie, bo przy takim wyliczeniu każdy rzeczoznawca, który potrafi przeliczyć obciążenie tegoż materiału dopuści to jako spełniające warunki techniczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 28 Styczeń 2012 Share Napisano 28 Styczeń 2012 i w przypadku styropianu a masz pewność że pewnego dnia nie załaduje np. żwiru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 28 Styczeń 2012 Share Napisano 28 Styczeń 2012 a masz pewność że pewnego dnia nie załaduje np. żwiru : Dokładnie. Moim zdaniem nie ma co wybiegać przed szereg. Skoro producent widzi pewne granice techniczne w takim, a nie innym zwisie, to ja bym nie zakładał, że klient tylko styropian będzie woził... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 29 Styczeń 2012 Share Napisano 29 Styczeń 2012 No tak tylko opiera się to wszystko o nacisk na oś i w przypadku styropianu to nie koniecznie zależność wspominana wcześniej będzie miała zastosowanie, bo przy takim wyliczeniu każdy rzeczoznawca, który potrafi przeliczyć obciążenie tegoż materiału dopuści to jako spełniające warunki techniczne. Rodzaj ładunku raczej nie ma znaczenia bo cytowany przepis odnosi udział nacisku przedniej osi w % do obciążenia tylnej osi i w odniesieniu do maksymalnego nacisku na tę tylną oś przy maksymalnej masie całkowitej pojazdu. Inaczej mówiąc kilogram styropianu waży tyle samo co kilogram żwiru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 29 Styczeń 2012 Share Napisano 29 Styczeń 2012 Inaczej mówiąc kilogram styropianu waży tyle samo co kilogram żwiru ale żeby załadować tonę styropianu klasy FS12 potrzeba ~83 m3 przestrzeni ładunkowej 2,4 x 3 x 11,5 m czyli prawie wielkość naczepy a tona żwiru to ~0,65 m3 więc w takiej samej naczepie ( 2,4 x 11,5) będzie na wysokość 2,5 cm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 29 Styczeń 2012 Share Napisano 29 Styczeń 2012 ale żeby załadować tonę styropianu klasy FS12 potrzeba ~83 m3 przestrzeni ładunkowej 2,4 x 3 x 11,5 m czyli prawie wielkość naczepy a tona żwiru to ~0,65 m3 więc w takiej samej naczepie ( 2,4 x 11,5) będzie na wysokość 2,5 cm Nie chodzi o liniowe porównanie. Cyt. przepis odnosi obciążenie przedniej osi do MMC pojazdu a nie do jego pojemności przestrzennej. Więc dla potrzeb tych obliczeń będzie to ładunek który w określonej pojemności przestrzennej wykorzystuje cała ładowność pojazdu. Przecież tych pojazdów nie ma w specjalnych ani specjalizowanych jako do przewożenia ładunków lekkich i przestrzennych i nie można zakładać że poza nimi nie może załadować innego ładunku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 29 Styczeń 2012 Share Napisano 29 Styczeń 2012 A jak deszcz spadnie na ten suchy żwir? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 30 Styczeń 2012 Autor Share Napisano 30 Styczeń 2012 zabudowa man małe co nieco o zabudowach Dziękuję. Bardzo pomocny materiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 A jak deszcz spadnie Art. 61.5. Ładunek sypki może być umieszczony tylko w szczelnej skrzyni ładunkowej, zabezpieczonej dodatkowo odpowiednimi zasłonami uniemożliwiającymi wysypywanie się ładunku na drogę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Arton Napisano 30 Styczeń 2012 Share Napisano 30 Styczeń 2012 zabudowa man małe co nieco o zabudowach Dziękuję. Bardzo pomocny materiał. dzięki za piwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.