michal_wroclaw Napisano 15 Luty 2012 Share Napisano 15 Luty 2012 Witam, proszę o pomoc wyborze literatury/źródeł informacji technicznych wymaganych podczas odbioru nowej stacji. Co dokładnie jest wymagane i które pozycje polecacie. z góry dziękuję za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 15 Luty 2012 Share Napisano 15 Luty 2012 DzU nr 40 z 10 lutego 2006 poz 275 - tuta jest wszystko na temat SKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 15 Luty 2012 Share Napisano 15 Luty 2012 Ja polecam z projektem udać się do TDT które będzie odbierało stację - to co na papierze wygląda super w rzeczywistości mija się z przepisami Projektant nie zawsze jest na bieżąco z przepisami. Po co się później kopać z koniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbych1916 Napisano 15 Luty 2012 Share Napisano 15 Luty 2012 Może nie tyle co na bieżąco ale po prostu TDT czasem ma dziwną interpretację przepisów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 16 Luty 2012 Share Napisano 16 Luty 2012 Projektant nie zawsze jest na bieżąco z przepisami u nas projektant zapomniał o tym że dojdzie ocieplenie i bramy były przekłuwane podobnie było z kanałem tydzień przed odbiorem skracany był stopień bo brakło 2 cm (i tak dobrze że coś mnie skusiło żeby przemierzyć wszystko jeszcze raz) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_wroclaw Napisano 16 Luty 2012 Autor Share Napisano 16 Luty 2012 Panowie, wymagania obiektowe i sprzętowe mam już spełnione chodzi mi o pomoc dla diagnostów - dane techniczne pojazdów, ADR itd wiem, że podczas odbioru/kontroli wymagane są książki lub CD z takimi danymi? moje pytanie - co polecacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 16 Luty 2012 Share Napisano 16 Luty 2012 I. Wydawnictwa AUTODATA 1 Benzyna 2. Diesel 3. Geometria 4. Motocykle II Katalogi Marek i Typów ITS ( zgodnie z zakresem stacji) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 16 Luty 2012 Share Napisano 16 Luty 2012 to też jest pomocne Samochody osobowe. Opisy techniczne i dane regulacyjne. Edycja 2007. Płyta CD-ROM Krzysztof Wiśniewski przykład ... FIAT 126 el (1994-1996) SILNIK / o zapłonie iskrowym, czterosuwowy, dwucylindrowy, rzędowy, pionowy, chłodzony powietrzem, z wałkiem rozrządu w kadłubie, umieszczony podłużnie z tyłu, napędzający koła tylne Typ silnika 126 A1.076/9 Średnica cylindra 77 mm Skok tłoka 70 mm Pojemność skokowa 652 cm3 Stopień sprężania 8,0 Ciśnienie sprężania 0,8 ± 0,05 MPa Moc maksymalna 18 kW (24 KM) Prędkość obrotowa mocy maksymalnej 4500 obr/min Moment maksymalny 41 N×m Prędkość obrotowa momentu maksymalnego 3000 obr/min Układ rozrządu / wałek rozrządu w kadłubie, podparty na dwóch łożyskach, napędzany łańcuchem jednorzędowym Luz zaworów do kontroli faz rozrządu 0,625 mm Fazy rozrządu - otwarcie zaworu ssącego 18°30¢ przed ZZ - zamknięcie zaworu ssącego 53°30¢ po ZW - otwarcie zaworu wydechowego 72° przed ZW - zamknięcie zaworu wydechowego 24° po ZZ Luz roboczy zaworów (na zimno) - zawór ssący 0,20 mm - zawór wydechowy 0,25 mm Układ chłodzenia / powietrzem, o obiegu wymuszonym przez dmuchawę, intensywność chłodzenia regulowana za pomocą przepustnicy powietrza sterowanej termostatem Termostat - temperatura początku otwarcia przepustnicy 68...73°C - temperatura pełnego otwarcia przepustnicy 87...93°C - skok termostatu (po obciążeniu siłą 27 ± 2 N) 13 ± 0,5 mm - skok przepustnicy 41...44 mm Pasek klinowy / napędu dmuchawy i alternatora - rozmiar 8 ´ 10 ´ 803 mm - ugięcie / wynosi 10 mm pod naciskiem 100 N przyłożonym w połowie odległości między kołami pasowymi alternatora i wału korbowego - regulacja naciągu / za pomocą podkładek redukcyjnych umieszczonych między częścią zewnętrzną i wewnętrzną koła pasowego alternatora Układ smarowania / pod ciśnieniem Pompa oleju / zębata, o zazębieniu zewnętrznym, napędzana bezpośrednio od wałka rozrządu Ciśnienie oleju / w temperaturze 100°C wynosi 0,25...0,30 MPa Filtr oleju / odśrodkowy, pełnego przepływu, umieszczony na osi wału korbowego Układ zasilania / gaźnikowy Pompa paliwa / przeponowa, napędzana mechanicznie od wałka rozrządu, FOS 2152, Weber lub Savara 25 Ciśnienie zasilania / przy 4000 obr/min silnika wynosi 0,015...0,020 MPa Filtr powietrza / suchy, z wymiennym wkładem papierowym Gaźnik / opadowy, jednoprzelotowy, urządzenie rozruchowe sterowane ręcznie, z zaworem elektromagnetycznym odcinającym dopływ paliwa po wyłączeniu zapłonu Typ / FOS 28 S1A1 Gaźnik FOS 28 S1A1 Średnica gardzieli 23 mm Dysze - główna paliwa 1,15 mm - główna powietrza 1,90 mm - paliwa biegu jałowego 0,50 mm - powietrza biegu jałowego 1,60 mm - mieszanki biegu jałowego 0,85 mm - paliwa rozruchowa F5/90 - powietrza studzienki rozruchowej 3,75 mm Rurka emulsyjna F101 Masa pływaka 9 ± 1 g Średnica gniazda zaworu iglicowego 1,25 mm Poziom paliwa 7 ± 0,25 mm (odległość górnej krawędzi pływaka od płaszczyzny pokrywy z uszczelką w pozycji pionowej) Prędkość obrotowa biegu jałowego 850 ± 50 obr/min Zawartość CO 2,0...2,5% Układ zapłonowy / akumulatorowy, elektroniczny bezstykowy mikroprocesorowy (tzw. statyczny) Magneti Marelli Nanoplex, zawierający: - czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego, - czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym, - moduł zapłonu (mikroprocesorowy), - cewkę zapłonową dwubiegunową, - przewody zapłonowe, - świece zapłonowe. Kolejność zapłonu (cylinder nr 1 od strony napędu rozrządu) 1-2 Początkowy kąt wyprzedzenia zapłonu (przy 850 obr/min) - silniki do 13 IV 1995 (do numeru nadwozia 37077822) 4° ± 1° przed ZZ - silniki od 13 IV 1995 (od numeru nadwozia 37077823) 10° ± 1°przed ZZ Moduł zapłonu / Magneti Marelli Nanoplex - silniki do 13 IV 1995 (do numeru nadwozia 37077822) / MED 210A lub MED 211A - silniki od 13 IV 1995 (od numeru nadwozia 37077823) / MED 213A, z zakodowanym ogranicznikiem prędkości obrotowej silnika wyłączającym zapłon przy prędkości 6000 obr/min Czujnik położenia i prędkości obrotowej wału korbowego / Magneti Marelli SEN 8D - rezystancja uzwojenia czujnika 578...782 W - odstęp czoła czujnika od górnej powierzchni występu koła pasowego (regulowany) 0,4...1,0 mm Cewka zapłonowa / dwubiegunowa, Biazet 303 Rezystancja uzwojenia pierwotnego 0,495...0,605 W Świece zapłonowe / Iskra F 95 PS, Bosch W 7 BC, Magneti Marelli F 7 NC lub Champion L 82 YC Odstęp elektrod 0,7 mm PODWOZIE Sprzęgło / cierne, jednotarczowe, suche, ze sprężyną centralną, sterowane mechanicznie Średnica okładzin - zewnętrzna 155 mm - wewnętrzna 114 mm Grubość okładziny 3,2 mm Skok jałowy pedału 25...28 mm Skrzynka przekładniowa / mechaniczna, czterobiegowa plus bieg wsteczny, biegi II, II i IV synchronizowane Przełożenia - I bieg 3,25 - II bieg 2,07 - III bieg 1,30 - IV bieg 0,87 - bieg wsteczny 4,02 - przekładnia główna 4,88 (39/8) Przeniesienie napędu / półosie dzielone (dwuczęściowe) połączone za pomocą przegubów sworzniowych od strony skrzynki przekładniowej i przegubów elastycznych od strony kół Układ kierowniczy / mechaniczny Przekładnia kierownicza / ślimakowa z wycinkiem zębatym lub zębatkowa Przekładnia kierownicza ślimakowa Przełożenie 13,0 Liczba obrotów koła kierownicy 2,9 Promień skrętu 4,3 m Kąt skrętu koła - zewnętrznego 25°40¢ - wewnętrznego 33° Przekładnia kierownicza zębatkowa Przełożenie 38 mm/obr Skok całkowity zębatki 128,5...131,5 mm Liczba obrotów koła kierownicy 3,4 Promień skrętu 4,3 m Kąt skrętu koła - zewnętrznego 25°40¢ - wewnętrznego 33° Zawieszenie przednie / niezależne, na resorze poprzecznym i wahaczach poprzecznych (górnych), z amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania Ustawienie kół przednich (samochód obciążony masą 4 ´ 75 kg) - zbieżność (regulowana) 0 ± 2 mm (0° ± 20¢) - pochylenie koła (regulowane) 1° ± 30¢ - wyprzedzenie sworznia zwrotnicy (regulowane) 9° ± 1° Piasta koła przedniego / na dwóch łożyskach stożkowych Zawieszenie tylne / niezależne, na pojedynczych wahaczach skośnych wleczonych, ze sprężynami śrubowymi umieszczonymi współosiowo z amortyzatorami hydraulicznymi teleskopowymi dwustronnego działania Ustawienie kół tylnych (samochód obciążony masą 4 ´ 75 kg) - zbieżność (regulowana) 5 ± 1 mm - pochylenie koła (nieregulowane) 0°52¢ ± 30¢ Piasta koła tylnego / na dwóch łożyskach stożkowych Układ hamulcowy Hamulec roboczy / hydrauliczny, dwuobwodowy (podział na przód i tył) Hamulce kół przednich / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk Średnica robocza bębna - nominalna 185,53...185,84 mm - maksymalna dopuszczalna 186,83 mm Wymiary okładzin 180 ´ 30 ´ 4,2...4,5 mm Grubość minimalna dopuszczalna okładzin 1,5 mm Średnica cylinderków 23,81 mm Hamulce kół tylnych / bębnowe, z samoczynną regulacją luzu szczęk Średnica robocza bębna - nominalna 185,53...185,84 mm - maksymalna dopuszczalna 186,83 mm Wymiary okładzin 180 ´ 30 ´ 4,2...4,5 mm Grubość minimalna dopuszczalna okładzin 1,5 mm Średnica cylinderków 19,05 mm Pompa hamulcowa / w układzie tandem Średnica tłoków 19,05 mm Hamulec awaryjny / działający mechanicznie na hamulce kół tylnych Koła i ogumienie Obręcze / 4.00 B ´ 12’’ lub 4.00 ´ 12 A-H2 Ogumienie / 135 SR 12 Ciśnienie w ogumieniu - przód 0,14 MPa - tył 0,20 MPa WYPOSAŻENIE ELEKTRYCZNE Akumulator / ES 12 V 32 A×h/150 A, minus na masie Alternator / A-115-34B-12V-34A z wbudowanym regulatorem elektronicznym 15TRa Pasek klinowy / napędu dmuchawy i alternatora - rozmiar 8 ´ 10 ´ 803 mm - ugięcie / wynosi 10 mm pod naciskiem 100 N przyłożonym w połowie odległości między kołami pasowymi alternatora i wału korbowego - regulacja naciągu / za pomocą podkładek redukcyjnych umieszczonych między częścią zewnętrzną i wewnętrzną koła pasowego alternatora Rozrusznik / R 76a (0,6 kW) z włącznikiem elektromagnetycznym Bezpieczniki / 4 ´ (12 V, 7,5 A), 6 ´ (12 V, 10 A), 1 ´ (12 V, 15 A) Żarówki - świateł mijania i drogowych H4 55/60 W - świateł pozycyjnych przednich 4 W - kierunkowskazów przednich i tylnych 21 W - kierunkowskazów bocznych 4 W - światła cofania 21 W - światła tylnego przeciwmgłowego 21 W - świateł hamowania/pozycyjnych tylnych 21/5 W - oświetlenia tablicy rejestracyjnej 5 W Momenty dokręcania - śrub głowicy - 1. etap 15...20 N×m - 2. etap 44 N×m - zespołu osi dźwigni zaworów 24 N×m - nakrętek mocowania koła pasowego do alternatora 49 N×m - pokryw łożysk głównych 30 N×m - pokryw łożysk korbowych 35 N×m - świec zapłonowych 28 N×m - koła zębatego łańcuchowego wałka rozrządu 10 N×m - nakrętki koła pasowego wału korbowego 150 N×m - nakrętki mocowania wirnika wentylatora do alternatora 69 N×m - śrub mocowania alternatora do kadłuba 26 N×m - koła zamachowego 34 N×m - miski olejowej 8 N×m - pokrywy głowicy 8 N×m - śrub kół 69 N×m Masy - własna 600 kg - całkowita 920 kg - maksymalna przyczepy niehamowanej 300 kg - maksymalna przyczepy hamowanej 400 kg Pojemności - zbiornik paliwa 21 dm3 - układ smarowania 2,5 dm3 - skrzynka przekładniowa 1,1 dm3 - obudowa przekładni kierowniczej 0,12 dm3 - układ hamulcowy 0,35 dm3 Materiały eksploatacyjne Paliwo / etylina LO 94 lub benzyna bezołowiowa LO 95 Uwaga: silnik przystosowany do spalania benzyny bezołowiowej. Olej silnikowy / API SG, CCMC G4, SAE 15W 40, VS MAX, wymiana co 15 000 km lub co 1 rok Olej przekładniowy / SAE 80W/90, Tutela ZC 90, sprawdzanie poziomu co 15 000 km lub co 1 rok, wymiana co 120 000 km lub co 6 lat Płyn hamulcowy / DOT3, Tutela Plus 3, wymiana co 2 lata Olej w przekładni kierowniczej / API GL5, SAE 80W/90 EP, Tutela M90/MDA, sprawdzanie poziomu co 15 000 km Zużycie paliwa - przy 90 km/h 6,0 ± 0,3 dm3/100 km - w cyklu miejskim 6,9 ± 0,3 dm3/100 km Prędkość maksymalna 105 km/h Wymiary zewnętrzne samochodu FIAT 126 el (1994-1996) obrazek Kolejność dokręcania śrub głowicy i rozmieszczenie zaworów obrazek Charakterystyki wyprzedzenia zapłonu przy częściowym obciążeniu a - moduł zapłonu MED 210A lub MED 211A, b - moduł zapłonu MED 213A obrazek Charakterystyki wyprzedzenia zapłonu przy pełnym obciążeniu a - moduł zapłonu MED 210A lub MED 211A, obrazek b - moduł zapłonu MED 213A obrazek Schemat zmiany biegów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 16 Luty 2012 Share Napisano 16 Luty 2012 http://www.google.pl/search?q=vivid+workshop&hl=pl&rls=com.microsoft:pl&rlz=1I7ADSA_pl&prmd=imvns&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=Cds8T8aPDMbZtAbt0o30BA&ved=0CD4QsAQ&biw=1680&bih=853 Ja osobiście polecam ten programik bardzo dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Luty 2012 Share Napisano 16 Luty 2012 Ja uważam, że najlepsza jest Autodata w wersji elektronicznej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 16 Luty 2012 Share Napisano 16 Luty 2012 Ja uważam, że najlepsza jest Autodata w wersji elektronicznej Danielu zdecydowanie wole VIVIDA chociaż i mam Autodate Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurek014 Napisano 10 Listopad 2012 Share Napisano 10 Listopad 2012 Za tydzień mam odbiór stacji przez TDT. Czy na odbiór muszę mieć zainstalowany program do obsługi SKP, czy mogę to zrobić po odbiorze?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 10 Listopad 2012 Share Napisano 10 Listopad 2012 Za tydzień mam odbiór stacji przez TDT.Czy na odbiór muszę mieć zainstalowany program do obsługi SKP, czy mogę to zrobić po odbiorze?. Stacja, jej wyposażenie powinno być takie jak stacji gotowej do rozpoczęcia działania. Czyli program powinien być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Listopad 2012 Share Napisano 12 Listopad 2012 Stacja, jej wyposażenie powinno być takie jak stacji gotowej do rozpoczęcia działania. Czyli program powinien być. Ta w której pracuje odebrana była bez programu, szyldu i informacji o godzinach pracy też nie było. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosma Napisano 12 Listopad 2012 Share Napisano 12 Listopad 2012 Stacja, jej wyposażenie powinno być takie jak stacji gotowej do rozpoczęcia działania. Czyli program powinien być. Ta w której pracuje odebrana była bez programu, szyldu i informacji o godzinach pracy też nie było. A wszystko to powinno być. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurek014 Napisano 12 Listopad 2012 Share Napisano 12 Listopad 2012 Zgłosiłem problem szefowi miał dzwonić do TDT. Jutro będę miało odpowiedź to dam znać jakie jest ich stanowisko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 12 Listopad 2012 Share Napisano 12 Listopad 2012 Ta w której pracuje odebrana była bez programu, szyldu i informacji o godzinach pracy też nie było. § 5. 1. Rejestr prowadzi podmiot prowadzący stację kontroli pojazdów. Rejestr może być prowadzony z wykorzystaniem systemu informatycznego można?...można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurek014 Napisano 12 Listopad 2012 Share Napisano 12 Listopad 2012 No właśnie ,najwyżej machnę coś na szybkiego w excelu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 12 Listopad 2012 Share Napisano 12 Listopad 2012 Ta w której pracuje odebrana była bez programu, szyldu i informacji o godzinach pracy też nie było. A wszystko to powinno być. Dokładnie! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 13 Listopad 2012 Share Napisano 13 Listopad 2012 Dokładnie! Skąd ta pewność? Może i pieczatki też mają być nawet jak SKP nie ma jeszcze nadanego numeru! Nie wspominając o ty, że jej numer na szyldzie też musi się znajdować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz S Napisano 13 Listopad 2012 Share Napisano 13 Listopad 2012 Stacja, jej wyposażenie powinno być takie jak stacji gotowej do rozpoczęcia działania. Czyli program powinien być. Ta w której pracuje odebrana była bez programu, szyldu i informacji o godzinach pracy też nie było. u mnie też bez ,program instalowalismy chyba na dzien przed otwarciem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwo328 Napisano 16 Listopad 2012 Share Napisano 16 Listopad 2012 witam mam pytanko czy przy zgłaszaniu stacji do odbioru diagności też powinni już być (tzn. nazwiska i numery) czy nie jest to wymagane. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jurek014 Napisano 16 Listopad 2012 Share Napisano 16 Listopad 2012 Ja miałem wywieszone (dziś był odbiór) uwag nie było . Programu do obsługi oskp nie wymagano. Sprawdzono DZ U 32 i jego wszystkie nowelizacje. Jednym słowem obowiązujące ustawy ze wszystkimi nowelizacjami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kwo328 Napisano 16 Listopad 2012 Share Napisano 16 Listopad 2012 Tylko czy można zgłosić stację do odbioru bez diagnostów? ,czyli wybieramy(zatrudniamy) diagnostę dopiero po odbiorze stacji ,czy jest wymóg że muszą już być diagności przed odbiorem ? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz S Napisano 16 Listopad 2012 Share Napisano 16 Listopad 2012 Tylko czy można zgłosić stację do odbioru bez diagnostów? ,czyli wybieramy(zatrudniamy) diagnostę dopiero po odbiorze stacji ,czy jest wymóg że muszą już być diagności przed odbiorem ? Pozdrawiam od momentu odbioru stacji do chwili jej otwarcia może jeszcze uplynąc duzo czasu więc na dzien odbioru diagnosci nie sa potrzebni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.