c64club Napisano 7 Marzec 2012 Share Napisano 7 Marzec 2012 Heyah Na wiosnę szykuje się projekt, o ile jest możliwy do legalnego zrealizowania. Właściciel nie posiada samochodu i ma rację, że nieekonomiczne, nierozsądne "i w ogóle na nie" byłoby kupowanie "na zimę" samochodu tylko po to, żeby nakręcić 2-3 tysiące kilometrów przez 2-3 miesiące w roku. Pojazdem bazowym jest "ciężki motorower" - jeden z tych nowych wynalazków, w których do motocykla 125-200cc producent wstawia jednostkę 50cc i wypuszcza to jako motorower. Homologacja i silnik motoroweru, rama, hamulce i cała reszta jak w motocyklu. Dokładnie coś takiego: Kingway Naked, tylko w praktyce moc 2.75 KW i takaż wpisana w DR. "Doczepką" byłby wózek boczny, ale nieprzeznaczony do przewozu osób, typowo towarowy. I tu są 2 opcje: -oryginalny lekki wózek typu Velorex 562, bez siedzenia w gondoli -wózek własnej konstrukcji, coś na modłę wózków "dualsport", tylko ze skrzynią ładunkową Zmiany samej konstrukcji polegają na dołączeniu belki poprzecznej z zaczepem kulowym pomiędzy dwie dolne rury ramy oraz odpowiednich, również klasycznych zaczepów stosowanych w wózkach bocznych. Wszystko na klamrach i innych wynalazkach również stosowanych przy tworzeniu "zboczonych" motocykli. Jak taki wynalazek od strony papierowej wygląda? BT jest możliwe czy od razu DR na makulaturę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 8 Marzec 2012 Share Napisano 8 Marzec 2012 "Doczepką" byłby wózek boczny, ale nieprzeznaczony do przewozu osób, typowo towarowy. I tu są 2 opcje:-oryginalny lekki wózek typu Velorex 562, bez siedzenia w gondoli -wózek własnej konstrukcji, coś na modłę wózków "dualsport", tylko ze skrzynią ładunkową Przyczepka nie była by tańszym i mniej kłopotliwym rozwiązaniem? A poza tym co chcesz w dokumentach zmieniać? Śmiało przerabiaj i na drogę. Daj znać co na to policja bo jak mniemam 45 km/h nie będziesz się wlókł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
c64club Napisano 9 Marzec 2012 Autor Share Napisano 9 Marzec 2012 Przyczepka już istnieje i jest używana przez większość roku do wożenia paszy, zakupów (większy sklep w najbliższym miasteczku). Wyposażona oczywiście w światełka pozycja/stop, kierunki, trójkątne odblaski, chlapacze i linkę zabezpieczającą. Ale zimą to już nie zda egzaminu. Sam przejeździłem ten sezon zimowy motocyklem z wózkiem bocznym i stąd pomysł, aby tamtemu motorowerowi doczepić. To nie ja się będę "wlókł" 40-45 km/h tym sprzętem. Chociaż to nie jest zła prędkość dla motoroweru, z resztą po śniegu to i samochody rzadko szybciej jeżdżą. Tyle mniej więcej wyciągam motocyklem, kiedy na drodze zalegają 3 cm ubitego śniegu. Problem mam raczej z przepisami. Już sytuacja wózka do motocykla jest lekko niejasna. Nigdzie nie jest natomiast wspomniane o wózku bocznym motoroweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 9 Marzec 2012 Share Napisano 9 Marzec 2012 Są dwie szkoły. 1. Wózek boczny do motocykla/motoroweru jest normalnym wyposażeniem tego pojazdu i jego montaż to taka sama czynność jak założenie np. bagażnika dachowego w aucie, złożenie tylnych siedzeń dla powiększenia bagażnika itd. 2. Montaż wózka bocznego to zmiana konstrukcyjna pojazdu. Do jego zamontowania należy użyć narzędzi, jego montaż zmienia charakter konstrukcji pojazdu, zwiększa liczbę kół, zasadniczo wpływa na masę własną itd. Dlatego jego montaż to każdorazowo wizyta w SKP - badanie z opisem zmian + wizyta w WK po nowy dowód rejestracyjny. Natomiast kwintesencją tych wózków jest to, co sam już wiesz: Już sytuacja wózka do motocykla jest lekko niejasna. Nigdzie nie jest natomiast wspomniane o wózku bocznym motoroweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.