Skocz do zawartości

OBT przed pierwszą rejestracją w kraju, a geometria zawiesza


skpauto

Rekomendowane odpowiedzi

koledzy zdający egzamin. Kilka razy na forum rozważano kwestię geometrii zawieszenia przy OBT przed pierwszą rejestracją w kraju. DU 155 poz.1232 w zał 1 dział I w pkt 6.5.4 obliguje do wykonania pełnego zakresu geometrii:

 

"6.5.4. Dodatkowa kontrola układu

jezdnego (dotyczy badania, o którym

mowa w art. 81 ust. 3 ustawy)

6.5.4.1 pomiar geometrii ustawienia kół

przednich, tylnych oraz osi."

 

Jednak art.81 ust. 4 mówi jakich pojazdów nie dotyczy ust. 3:

 

4. Badaniu, o którym mowa w ust. 3, nie

podlega:

1) nowy pojazd, na którego typ zostało

wydane świadectwo homologacji, o

którym mowa w art. 68 ust. 1, lub zostało

wydane zwolnienie z obowiązku

homologacji, o którym mowa w art. 70,

2) nowy pojazd sprowadzony z zagranicy, na

którego typ zostało wydane świadectwo

homologacji zgodnie ze wspólnotową

procedurą homologacji przez właściwy

organ państwa członkowskiego Unii

Europejskiej, Konfederację Szwajcarską

lub państwo członkowskie Europejskiego

Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) -

strony umowy o Europejskim Obszarze

Gospodarczym,

3) zarejestrowany pojazd sprowadzony z

państwa członkowskiego Unii Europejskiej,

Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa

członkowskiego Europejskiego

Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) -

strony umowy o Europejskim Obszarze

Gospodarczym:

a) na którego typ zostało wydane

świadectwo homologacji zgodnie ze

wspólnotową procedurą homologacji

przez właściwy organ państwa

członkowskiego Unii Europejskiej,

 

Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa

członkowskiego Europejskiego

Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)

- strony umowy o Europejskim

Obszarze Gospodarczym w okresie od

dnia pierwszej rejestracji za granicą do

dnia terminu okresowego badania

technicznego określonego w ust. 5, lub

b) w którego dowodzie rejestracyjnym lub

innym dokumencie wydanym przez

właściwy organ państwa

członkowskiego Unii Europejskiej,

Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa

członkowskiego Europejskiego

Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA)

- strony umowy o Europejskim

Obszarze Gospodarczym

przedstawionym do rejestracji, zawarta

jest informacja o wykonanym badaniu

technicznym i jego terminie ważności

- z wyjątkiem taksówki osobowej, pojazdu

uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio

przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z

przepisami o przewozie drogowym towarów

niebezpiecznych, pojazdu z zamontowanym

urządzeniem technicznym podlegającym

dozorowi technicznemu oraz pojazdu

przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu

lewostronnego.

 

Dlatego warto na egzaminie spytać z jakiego kraju pochodzi pojazd zanim zajmiemy się sprawdzaniem pełnej geometrii.

Dla pojazdów wymienionych powyżej kontrola zbieżności z pkt 6.5.3 zupełnie wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Psuj

    10

  • ketiw38

    10

  • JANUSZ60

    7

  • Marek1

    7

Dlatego warto na egzaminie spytać z jakiego kraju pochodzi pojazd zanim zajmiemy się sprawdzaniem pełnej geometrii.

Dla pojazdów wymienionych powyżej kontrola zbieżności z pkt 6.5.3 zupełnie wystarcza.

 

Lepiej doczytaj ten artykuł jeszcze raz, bo pitolisz...

 

Tam są opisane przypadki kiedy nie robisz obt przed rejestracją w kraju (wystarczy ustalenie danych) a nie kiedy nie sprawdzasz geometrii. Przy obt przed rejestracją geometrię robisz zawsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wczytam się jeszcze raz, ale nie jestem pewien.

Właściciel SKP żeby o tym nie wiedział :shock:

i to świeżo po kursie i egzaminie.... :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat padł na spotkaniu diagnostów, było nas 11. Dlatego wrzuciłem na forum.

Macie racje. Art 81 ust. 4 traktuje o pojazdach w których nie wykonujemy OBT, które powinny być zarejestrowane na podstawie dokumentacji z zagranicy. Chyba, że przyślą na dodatkowe, w celu ustalenia brakujących danych.

Na trzeźwo przeczytałem i mam nadzieję, że zrozumiałem.

 

[ Dodano: 22-03-2012, 17:12 ]

Szkoda tylko, że nie chcą za to płacić. :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I za ustalanie brakujących danych też nie chcą. A czasem przy jakimś Belgu trzeba się pogimnastykować.

 

Wykonując OBT musisz wystawić DIP, który mieści się w zakresie badania okresowego. Dlaczego więc ktoś miałby płacić za badanie dodatkowe? Co innego gdybyś musiał ustalić coś ponad to co zawiera DIP - np. DMC zespołu - wtedy jak najbardziej BT dodatkowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co innego gdybyś musiał ustalić coś ponad to co zawiera DIP - np. DMC zespołu - wtedy jak najbardziej BT dodatkowe.

 

To akurat jest na TZ,nie ma z tym problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co innego gdybyś musiał ustalić coś ponad to co zawiera DIP - np. DMC zespołu - wtedy jak najbardziej BT dodatkowe.

 

To akurat jest na TZ,nie ma z tym problemu.

 

Zawiera, ale skasować można ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poddajecie się tak łatwo a dla mnie nie jest to zrozumiałe. Chce sobie popitolić :P

Jakie badanie wykonać pojazdowi, który ma ważne badanie niemieckie (spełnia 81.4.3.b)

Okresowe, czy nie okresowe :?: A może okresowe po raz pierwszy nie trzeba wykonywać.

Gdzie tkwi haczyk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co innego gdybyś musiał ustalić coś ponad to co zawiera DIP - np. DMC zespołu - wtedy jak najbardziej BT dodatkowe

Tylko i wyłącznie przy ustalaniu nieznanego parametru...

To akurat jest na TZ,

Jestes pewny ze zawsze.... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykonując OBT musisz wystawić DIP, który mieści się w zakresie badania okresowego. Dlaczego więc ktoś miałby płacić za badanie dodatkowe? Co innego gdybyś musiał ustalić coś ponad to co zawiera DIP - np. DMC zespołu - wtedy jak najbardziej BT dodatkowe.

 

:?: Ustalam wszystko to czego nie ma w dokumentach pojazdu i to jest właśnie ustalenie danych za które trzeba zapłacić.

Nawet jeżeli sa wszystkie dane np. pojazd z Austrii z wyciągiem z homo to i tak trzeba ustalić rok produkcji którego praktycznie nie ma w żadnych dokumentach pojazdów z unii.

Więc to też ustalenie danych, chyba że sam dostarczy taki dokument z RP :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:?: Ustalam wszystko to czego nie ma w dokumentach pojazdu i to jest właśnie ustalenie danych za które trzeba zapłacić.

 

Ja bym Ci nie zapłacił, bo chcę tylko okresowe, a Ty musisz dołożyć do tego DIP ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:?: Ustalam wszystko to czego nie ma w dokumentach pojazdu i to jest właśnie ustalenie danych za które trzeba zapłacić.

 

Ja bym Ci nie zapłacił, bo chcę tylko okresowe, a Ty musisz dołożyć do tego DIP ;)

 

Dostaniesz DIP bez danych których nie ma w dokumentach pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostaniesz DIP bez danych których nie ma w dokumentach pojazdu.

 

To pójdę do starosty dowiedzieć się dlaczego nie wypełniłeś DIPu w całości ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra wczytam się jeszcze raz, ale nie jestem pewien.

Właściciel SKP żeby o tym nie wiedział :shock:

i to świeżo po kursie i egzaminie.... :evil:

Obydwa takie mądre a popitolić nie chcą ze mną, choć to wszystko jest oczywiste. :evil::evil::evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obydwa takie mądre a popitolić nie chcą ze mną, choć to wszystko jest oczywiste.

ketiw38, -jezeli tak to proste i oczywiste to o czym tu pitolic... ;) Rękawki wyzej lokcia i do dziela... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie badanie wykonać pojazdowi, który ma ważne badanie niemieckie (spełnia 81.4.3.b)Gdzie tkwi haczyk

Nie ma żadnego haczyka, robisz dodatkowe na skierowanie WK lub wniosek właściciela za 60 zł Poz. cennika 6.9,,,

 

[ Dodano: 23-03-2012, 11:12 ]

Ustalam wszystko to czego nie ma w dokumentach pojazdu i to jest właśnie ustalenie danych za które trzeba zapłacić.

A to dla mnie coś nowego, przy OBT masz wystawić DIP gratis, wypełniony według przepisów. Wrocław jednak jest inny ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie badanie wykonać pojazdowi, który ma ważne badanie niemieckie (spełnia 81.4.3.b)Gdzie tkwi haczyk

Nie ma żadnego haczyka, robisz dodatkowe na skierowanie WK lub wniosek właściciela za 60 zł Poz. cennika 6.9,,,

To dodajmy warunków - auto jest z 2005 r ma ważne badanie do 2012.05.20 (BT wykonane w 2010.05.20) :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.