skpauto Napisano 21 Marzec 2012 Share Napisano 21 Marzec 2012 koledzy zdający egzamin. Kilka razy na forum rozważano kwestię geometrii zawieszenia przy OBT przed pierwszą rejestracją w kraju. DU 155 poz.1232 w zał 1 dział I w pkt 6.5.4 obliguje do wykonania pełnego zakresu geometrii: "6.5.4. Dodatkowa kontrola układu jezdnego (dotyczy badania, o którym mowa w art. 81 ust. 3 ustawy) 6.5.4.1 pomiar geometrii ustawienia kół przednich, tylnych oraz osi." Jednak art.81 ust. 4 mówi jakich pojazdów nie dotyczy ust. 3: 4. Badaniu, o którym mowa w ust. 3, nie podlega: 1) nowy pojazd, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji, o którym mowa w art. 68 ust. 1, lub zostało wydane zwolnienie z obowiązku homologacji, o którym mowa w art. 70, 2) nowy pojazd sprowadzony z zagranicy, na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską lub państwo członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, 3) zarejestrowany pojazd sprowadzony z państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym: a) na którego typ zostało wydane świadectwo homologacji zgodnie ze wspólnotową procedurą homologacji przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym w okresie od dnia pierwszej rejestracji za granicą do dnia terminu okresowego badania technicznego określonego w ust. 5, lub b) w którego dowodzie rejestracyjnym lub innym dokumencie wydanym przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym przedstawionym do rejestracji, zawarta jest informacja o wykonanym badaniu technicznym i jego terminie ważności - z wyjątkiem taksówki osobowej, pojazdu uprzywilejowanego lub pojazdu odpowiednio przystosowanego lub wyposażonego zgodnie z przepisami o przewozie drogowym towarów niebezpiecznych, pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu oraz pojazdu przystosowanego konstrukcyjnie do ruchu lewostronnego. Dlatego warto na egzaminie spytać z jakiego kraju pochodzi pojazd zanim zajmiemy się sprawdzaniem pełnej geometrii. Dla pojazdów wymienionych powyżej kontrola zbieżności z pkt 6.5.3 zupełnie wystarcza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Dlatego warto na egzaminie spytać z jakiego kraju pochodzi pojazd zanim zajmiemy się sprawdzaniem pełnej geometrii.Dla pojazdów wymienionych powyżej kontrola zbieżności z pkt 6.5.3 zupełnie wystarcza. Lepiej doczytaj ten artykuł jeszcze raz, bo pitolisz... Tam są opisane przypadki kiedy nie robisz obt przed rejestracją w kraju (wystarczy ustalenie danych) a nie kiedy nie sprawdzasz geometrii. Przy obt przed rejestracją geometrię robisz zawsze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 22 Marzec 2012 Autor Share Napisano 22 Marzec 2012 Dobra wczytam się jeszcze raz, ale nie jestem pewien. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Dobra wczytam się jeszcze raz, ale nie jestem pewien. Właściciel SKP żeby o tym nie wiedział Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Dobra wczytam się jeszcze raz, ale nie jestem pewien. Właściciel SKP żeby o tym nie wiedział i to świeżo po kursie i egzaminie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Dajcie luz, nie ma ludzi nieomylnych i każdy może popełnić błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 22 Marzec 2012 Autor Share Napisano 22 Marzec 2012 Temat padł na spotkaniu diagnostów, było nas 11. Dlatego wrzuciłem na forum. Macie racje. Art 81 ust. 4 traktuje o pojazdach w których nie wykonujemy OBT, które powinny być zarejestrowane na podstawie dokumentacji z zagranicy. Chyba, że przyślą na dodatkowe, w celu ustalenia brakujących danych. Na trzeźwo przeczytałem i mam nadzieję, że zrozumiałem. [ Dodano: 22-03-2012, 17:12 ] Szkoda tylko, że nie chcą za to płacić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Szkoda tylko, że nie chcą za to płacić. Za co,bo nie rozumiem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Za co,bo nie rozumiem? Za geometrię przy badaniu okresowym z zagranicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 22 Marzec 2012 Autor Share Napisano 22 Marzec 2012 I za ustalanie brakujących danych też nie chcą. A czasem przy jakimś Belgu trzeba się pogimnastykować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 I za ustalanie brakujących danych też nie chcą. A czasem przy jakimś Belgu trzeba się pogimnastykować. Wykonując OBT musisz wystawić DIP, który mieści się w zakresie badania okresowego. Dlaczego więc ktoś miałby płacić za badanie dodatkowe? Co innego gdybyś musiał ustalić coś ponad to co zawiera DIP - np. DMC zespołu - wtedy jak najbardziej BT dodatkowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Co innego gdybyś musiał ustalić coś ponad to co zawiera DIP - np. DMC zespołu - wtedy jak najbardziej BT dodatkowe. To akurat jest na TZ,nie ma z tym problemu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Co innego gdybyś musiał ustalić coś ponad to co zawiera DIP - np. DMC zespołu - wtedy jak najbardziej BT dodatkowe. To akurat jest na TZ,nie ma z tym problemu. Zawiera, ale skasować można Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Poddajecie się tak łatwo a dla mnie nie jest to zrozumiałe. Chce sobie popitolić Jakie badanie wykonać pojazdowi, który ma ważne badanie niemieckie (spełnia 81.4.3.b) Okresowe, czy nie okresowe A może okresowe po raz pierwszy nie trzeba wykonywać. Gdzie tkwi haczyk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Co innego gdybyś musiał ustalić coś ponad to co zawiera DIP - np. DMC zespołu - wtedy jak najbardziej BT dodatkowe Tylko i wyłącznie przy ustalaniu nieznanego parametru... To akurat jest na TZ, Jestes pewny ze zawsze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Wykonując OBT musisz wystawić DIP, który mieści się w zakresie badania okresowego. Dlaczego więc ktoś miałby płacić za badanie dodatkowe? Co innego gdybyś musiał ustalić coś ponad to co zawiera DIP - np. DMC zespołu - wtedy jak najbardziej BT dodatkowe. Ustalam wszystko to czego nie ma w dokumentach pojazdu i to jest właśnie ustalenie danych za które trzeba zapłacić. Nawet jeżeli sa wszystkie dane np. pojazd z Austrii z wyciągiem z homo to i tak trzeba ustalić rok produkcji którego praktycznie nie ma w żadnych dokumentach pojazdów z unii. Więc to też ustalenie danych, chyba że sam dostarczy taki dokument z RP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Jestes pewny ze zawsze.... Nie napisałem,że zawsze,a jeśli nie ma to nie wpisuję i tyle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Ustalam wszystko to czego nie ma w dokumentach pojazdu i to jest właśnie ustalenie danych za które trzeba zapłacić. Ja bym Ci nie zapłacił, bo chcę tylko okresowe, a Ty musisz dołożyć do tego DIP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Ustalam wszystko to czego nie ma w dokumentach pojazdu i to jest właśnie ustalenie danych za które trzeba zapłacić. Ja bym Ci nie zapłacił, bo chcę tylko okresowe, a Ty musisz dołożyć do tego DIP Dostaniesz DIP bez danych których nie ma w dokumentach pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Dostaniesz DIP bez danych których nie ma w dokumentach pojazdu. To pójdę do starosty dowiedzieć się dlaczego nie wypełniłeś DIPu w całości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Dobra wczytam się jeszcze raz, ale nie jestem pewien. Właściciel SKP żeby o tym nie wiedział i to świeżo po kursie i egzaminie.... Obydwa takie mądre a popitolić nie chcą ze mną, choć to wszystko jest oczywiste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 22 Marzec 2012 Share Napisano 22 Marzec 2012 Obydwa takie mądre a popitolić nie chcą ze mną, choć to wszystko jest oczywiste. ketiw38, -jezeli tak to proste i oczywiste to o czym tu pitolic... Rękawki wyzej lokcia i do dziela... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 No skoro jeden tak napisał "popitolić" to zadałem pytanie na które nikt nie chce odpowiedzieć - coś w tym chyba jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 Jakie badanie wykonać pojazdowi, który ma ważne badanie niemieckie (spełnia 81.4.3.b)Gdzie tkwi haczyk Nie ma żadnego haczyka, robisz dodatkowe na skierowanie WK lub wniosek właściciela za 60 zł Poz. cennika 6.9,,, [ Dodano: 23-03-2012, 11:12 ] Ustalam wszystko to czego nie ma w dokumentach pojazdu i to jest właśnie ustalenie danych za które trzeba zapłacić. A to dla mnie coś nowego, przy OBT masz wystawić DIP gratis, wypełniony według przepisów. Wrocław jednak jest inny ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 Jakie badanie wykonać pojazdowi, który ma ważne badanie niemieckie (spełnia 81.4.3.b)Gdzie tkwi haczyk Nie ma żadnego haczyka, robisz dodatkowe na skierowanie WK lub wniosek właściciela za 60 zł Poz. cennika 6.9,,, To dodajmy warunków - auto jest z 2005 r ma ważne badanie do 2012.05.20 (BT wykonane w 2010.05.20) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.