Skocz do zawartości

OBT przed pierwszą rejestracją w kraju, a geometria zawiesza


skpauto

Rekomendowane odpowiedzi

auto jest z 2005 r ma ważne badanie do 2012.05.20 (BT wykonane w 2010.05.20)

 

Więc zgodnie z naszymi przepisami btp jest już nie ważne

 

14. Termin ważności badania technicznego pojazdu, o którym mowa w ust. 4 pkt 3 lit. b, uznaje się,

o ile nie jest dłuższy niż termin ważności badania technicznego ustalany na podstawie ust. 5-10.

 

i należy się okresowe przed rejestracja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 66
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Psuj

    10

  • ketiw38

    10

  • JANUSZ60

    7

  • Marek1

    7

To dodajmy warunków

Bawisz się, czy nas sprawdzasz ???

Niemieckie dwuletnie badanie okresowe możesz u nas uznać najwyżej w trzyletnim aucie, w starszym możesz je uznać tylko w pierwszym roku, skracając je do roku właśnie ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie mamy dyskusję i coraz więcej odważnych.

Dodajmy jeszcze warunków i trochę je zmienimy.

Pojazd wyprodukowany w 2005 r badanie wykonane (przypomnijmy w Niemczech) w 2011.04-15 ważne do 2013-04,15

Klient chce okresowe. czy podlega pod pkt 81.3 :?: Czy robimy mu zbieżność :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient chce okresowe. czy podlega pod pkt 81.3

A o to Ci chodzi ? czyli się nie bawisz ,,,

Faktycznie, pod okresowe nie podlega, gdyż do 15.04.2012 ma ważne, jednak skoro klient chce okresowe to będzie to okresowe przed pierwszą rejestracją niestety,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu podałeś nietypową sytuację. Klient ma ważne badanie zza granicy, ale ze względów ekonomicznych chce wykonać okresowe przed pierwszą rejestracją.

 

W tym momencie obowiązuje nas zakres okresowego przed i robimy również geometrię i wystawiamy też DIP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krótko, nie musisz robić OBT, możesz uzupełnić dane do rejestracji za 60 zł i klient rejestruje na tej podstawie pojazd.

Jeżeli robisz OBT to odpowiedź otrzymałeś ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie musisz robić OBT, możesz uzupełnić dane do rejestracji za 60 zł i klient rejestruje na tej podstawie pojazd

Cęsto nie jest to takie proste, bo dla niektórych WK znaczenie kluczowe ma fakt czy pojazd został wyrejestrowany za granica czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to sytuacja bardzo typowa :evil:

Ale jak wiadomo okresowe okresowemu nie równe :evil:

A tak mogło być prosto, że okresowe to okresowe - a DIP to nie załącznik tylko ustalenie danych :x

Ale czy jesteś Psujku pewny twojego twierdzenia, czy po prostu tak uważasz :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cęsto nie jest to takie proste, bo dla niektórych WK znaczenie kluczowe ma fakt czy pojazd został wyrejestrowany za granica czy nie.

Na to lekarstwem jest, a przynajmniej tematem do dyskusji odpowiedź MI na jedno z pytań ,,,

 

[ Dodano: 23-03-2012, 13:00 ]

W tym momencie obowiązuje nas zakres okresowego przed i robimy również geometrię i wystawiamy też DIP.

Ja twierdzę, ze zgodnie z PORD nie musisz wykonać OBT, gdy ma ważne do kwietnia ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to lekarstwem jest, a przynajmniej tematem do dyskusji odpowiedź MI na jedno z pytań

Faks z MI to tylko zalecenie i nie ma mocy sprawczej a zatem wszystko zalezy od tego jak poszczególne WK interpretuja przepisy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faks z MI to tylko zalecenie

Niestety tu masz rację, gdyż PORD mówi "pojazd zarejestrowany w kraju członkowskim",,,

wiec " róbta co chceta"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy jesteś Psujku pewny twojego twierdzenia, czy po prostu tak uważasz :?:

 

Wiesz... tak naprawdę to pewne są tylko śmierć i podatki... :foch:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego warto na egzaminie spytać z jakiego kraju pochodzi pojazd zanim zajmiemy się sprawdzaniem pełnej geometrii.

Dla pojazdów wymienionych powyżej kontrola zbieżności z pkt 6.5.3 zupełnie wystarcza.

 

Lepiej doczytaj ten artykuł jeszcze raz, bo pitolisz...

 

Tam są opisane przypadki kiedy nie robisz obt przed rejestracją w kraju (wystarczy ustalenie danych) a nie kiedy nie sprawdzasz geometrii. Przy obt przed rejestracją geometrię robisz zawsze.

Czyli nie do końca pitolenie. Powiem więcej to ja zasiałem te wątpliwości i widzę, że teraz też dużo osób je ma :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cęsto nie jest to takie proste, bo dla niektórych WK znaczenie kluczowe ma fakt czy pojazd został wyrejestrowany za granica czy nie.

Dokładnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam żadnych. Obt przed rejestracja jest ze sprawdzeniem geometrii i dipem

Może to mało dokładna wiadomość,nie poparta zapisem w D.U ,ale mi na szkoleniu które niedawno odbyłem mówiono że w ustawodawca wyszedł z założenia iż do Polski trafiają przeważnie auta po dzwonie i dlatego wprowadził zapis o wykonaniu pełnej geometrii przy badaniu przed pierwszą rejestracją .Jeszcze nie praktykuje :) ,ale jak do tego dojdzie na pewno w tym przypadku będę robił geometrię pojazdu.

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to mało dokładna wiadomość,nie poparta zapisem w D.U ,ale mi na szkoleniu które niedawno odbyłem mówiono że w ustawodawca wyszedł z założenia iż do Polski trafiają przeważnie auta po dzwonie i dlatego wprowadził zapis o wykonaniu pełnej geometrii przy badaniu przed pierwszą rejestracją .Jeszcze nie praktykuje :) ,ale jak do tego dojdzie na pewno w tym przypadku będę robił geometrię pojazdu.

Pozdrawiam :)

 

Kirko nie będziesz jej robił, bo masz ją tylko sprawdzić. :evil:

 

[ Dodano: 27-03-2012, 20:58 ]

Czyli nie do końca pitolenie. Powiem więcej to ja zasiałem te wątpliwości i widzę, że teraz też dużo osób je ma :ok

 

Ketiw tu nie ma wątpliwości.

 

 

3. Okresowe badanie techniczne po raz

pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą

rejestracją pojazdu na terytorium

Rzeczypospolitej Polskiej.

 

Jeżeli klient, nawet mając ważne badanie z zagranicy, uprze się na okresowe, to ono podlega dokładnie pod zapis Atr. 81 ust. 3. Bo jest okresowe i jest przed pierwszą rejestracją w kraju i nie podlega to dyskusji.

 

Wszystko doczytałem i dziękuję koledzy za dyskusję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to mało dokładna wiadomość,nie poparta zapisem w D.U ,ale mi na szkoleniu które niedawno odbyłem mówiono że w ustawodawca wyszedł z założenia iż do Polski trafiają przeważnie auta po dzwonie i dlatego wprowadził zapis o wykonaniu pełnej geometrii przy badaniu przed pierwszą rejestracją .Jeszcze nie praktykuje :) ,ale jak do tego dojdzie na pewno w tym przypadku będę robił geometrię pojazdu.

Pozdrawiam :)

 

Kirko nie będziesz jej robił, bo masz ją tylko sprawdzić

 

No jeżeli pewne parametry leżą poza zakresem który jest do pomiaru to należy je doprowadzić do zakresu pomiarowego więc jednak trochę "robić geometrię"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc jednak trochę "robić geometrię"

To zalezy jakie wyniki masz po pomiarze...Moze jednak tylko zbieznośc a moze geometria...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jeżeli pewne parametry leżą poza zakresem który jest do pomiaru to należy ...

... wpisać na zaświadczeniu z OBT z wynikiem N np.

"wartość pochylenia koła lewego tylnego nie spełnia wartości zalecanych przez producenta "

a

doprowadzić do zakresu pomiarowego
klient może w dowolnym warsztacie oferującym usługi w zakresie ustawiania geometrii zawieszenia , a nigdy na SKP :evil:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc jednak trochę "robić geometrię"

To zalezy jakie wyniki masz po pomiarze...Moze jednak tylko zbieznośc a moze geometria...

Np. w Golfie II i III jeżeli kąty pochylenia kół też są poza zakresem to nie wiesz czy to z powodu przestawionej zbieżności... :cool:

 

[ Dodano: 27-03-2012, 22:24 ]

... wpisać na zaświadczeniu z OBT z wynikiem N np.

"wartość pochylenia koła lewego tylnego nie spełnia wartości zalecanych przez producenta "

Po ustawieniu prawidłowej wartości tego kąta okazuje się, że inny parametr jest poza zakresem i nie jest on regulowany...

Bo pomiar wstępny był dokonywany na wartościach parametrów leżących poza zakresem do pomiaru

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a nigdy na SKP

Jacdiag, -a powiedz mi niby dlaczego nie na SKP.... :?:

 

[ Dodano: 27-03-2012, 22:32 ]

Ps.Ja mam stanowisko do regulacji zbiezności i geometrii w innym pomiszczeniu.Mogę to robić czy nie... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po ustawieniu prawidłowej wartości tego kąta okazuje się, że inny parametr jest poza zakresem i nie jest on regulowany...

to w dalszym ciągu zmartwienie klienta i mechanika

 

niby dlaczego nie na SKP.... :?:

bo jak sama nazwa określa "stacja KONTROLI pojazdów"

a z życia to np.

osiągniesz maksymalne skrajne położenie elementu regulacyjnego, a do szczęścia brakuje jeszcze przesunięcia o np 2mm i zonk :evil:

 

palnik acetylenowy i młotek w dłoń ...

nie taka droga

:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.