Psuj Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 auto jest z 2005 r ma ważne badanie do 2012.05.20 (BT wykonane w 2010.05.20) Więc zgodnie z naszymi przepisami btp jest już nie ważne 14. Termin ważności badania technicznego pojazdu, o którym mowa w ust. 4 pkt 3 lit. b, uznaje się,o ile nie jest dłuższy niż termin ważności badania technicznego ustalany na podstawie ust. 5-10. i należy się okresowe przed rejestracja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 To dodajmy warunków Bawisz się, czy nas sprawdzasz ??? Niemieckie dwuletnie badanie okresowe możesz u nas uznać najwyżej w trzyletnim aucie, w starszym możesz je uznać tylko w pierwszym roku, skracając je do roku właśnie ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 Wreszcie mamy dyskusję i coraz więcej odważnych. Dodajmy jeszcze warunków i trochę je zmienimy. Pojazd wyprodukowany w 2005 r badanie wykonane (przypomnijmy w Niemczech) w 2011.04-15 ważne do 2013-04,15 Klient chce okresowe. czy podlega pod pkt 81.3 Czy robimy mu zbieżność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 Klient chce okresowe. czy podlega pod pkt 81.3 A o to Ci chodzi ? czyli się nie bawisz ,,, Faktycznie, pod okresowe nie podlega, gdyż do 15.04.2012 ma ważne, jednak skoro klient chce okresowe to będzie to okresowe przed pierwszą rejestracją niestety,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 Pokrętna odpowiedź, pyt 1. czy podlega pod 81.3 Pyt 2 czy robisz mu geometrię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 tu podałeś nietypową sytuację. Klient ma ważne badanie zza granicy, ale ze względów ekonomicznych chce wykonać okresowe przed pierwszą rejestracją. W tym momencie obowiązuje nas zakres okresowego przed i robimy również geometrię i wystawiamy też DIP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 Krótko, nie musisz robić OBT, możesz uzupełnić dane do rejestracji za 60 zł i klient rejestruje na tej podstawie pojazd. Jeżeli robisz OBT to odpowiedź otrzymałeś ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 nie musisz robić OBT, możesz uzupełnić dane do rejestracji za 60 zł i klient rejestruje na tej podstawie pojazd Cęsto nie jest to takie proste, bo dla niektórych WK znaczenie kluczowe ma fakt czy pojazd został wyrejestrowany za granica czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 U mnie jest to sytuacja bardzo typowa Ale jak wiadomo okresowe okresowemu nie równe A tak mogło być prosto, że okresowe to okresowe - a DIP to nie załącznik tylko ustalenie danych Ale czy jesteś Psujku pewny twojego twierdzenia, czy po prostu tak uważasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 Cęsto nie jest to takie proste, bo dla niektórych WK znaczenie kluczowe ma fakt czy pojazd został wyrejestrowany za granica czy nie. Na to lekarstwem jest, a przynajmniej tematem do dyskusji odpowiedź MI na jedno z pytań ,,, [ Dodano: 23-03-2012, 13:00 ] W tym momencie obowiązuje nas zakres okresowego przed i robimy również geometrię i wystawiamy też DIP. Ja twierdzę, ze zgodnie z PORD nie musisz wykonać OBT, gdy ma ważne do kwietnia ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 Na to lekarstwem jest, a przynajmniej tematem do dyskusji odpowiedź MI na jedno z pytań Faks z MI to tylko zalecenie i nie ma mocy sprawczej a zatem wszystko zalezy od tego jak poszczególne WK interpretuja przepisy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 Faks z MI to tylko zalecenie Niestety tu masz rację, gdyż PORD mówi "pojazd zarejestrowany w kraju członkowskim",,, wiec " róbta co chceta" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 Ale czy jesteś Psujku pewny twojego twierdzenia, czy po prostu tak uważasz Wiesz... tak naprawdę to pewne są tylko śmierć i podatki... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 Dlatego warto na egzaminie spytać z jakiego kraju pochodzi pojazd zanim zajmiemy się sprawdzaniem pełnej geometrii.Dla pojazdów wymienionych powyżej kontrola zbieżności z pkt 6.5.3 zupełnie wystarcza. Lepiej doczytaj ten artykuł jeszcze raz, bo pitolisz... Tam są opisane przypadki kiedy nie robisz obt przed rejestracją w kraju (wystarczy ustalenie danych) a nie kiedy nie sprawdzasz geometrii. Przy obt przed rejestracją geometrię robisz zawsze. Czyli nie do końca pitolenie. Powiem więcej to ja zasiałem te wątpliwości i widzę, że teraz też dużo osób je ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 Ja nie mam żadnych. Obt przed rejestracja jest ze sprawdzeniem geometrii i dipem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 Cęsto nie jest to takie proste, bo dla niektórych WK znaczenie kluczowe ma fakt czy pojazd został wyrejestrowany za granica czy nie. Dokładnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 Obt przed rejestracja jest ze sprawdzeniem geometrii i dipem i robimy również geometrię Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kirko Napisano 23 Marzec 2012 Share Napisano 23 Marzec 2012 Ja nie mam żadnych. Obt przed rejestracja jest ze sprawdzeniem geometrii i dipem Może to mało dokładna wiadomość,nie poparta zapisem w D.U ,ale mi na szkoleniu które niedawno odbyłem mówiono że w ustawodawca wyszedł z założenia iż do Polski trafiają przeważnie auta po dzwonie i dlatego wprowadził zapis o wykonaniu pełnej geometrii przy badaniu przed pierwszą rejestracją .Jeszcze nie praktykuje ,ale jak do tego dojdzie na pewno w tym przypadku będę robił geometrię pojazdu. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 27 Marzec 2012 Autor Share Napisano 27 Marzec 2012 Może to mało dokładna wiadomość,nie poparta zapisem w D.U ,ale mi na szkoleniu które niedawno odbyłem mówiono że w ustawodawca wyszedł z założenia iż do Polski trafiają przeważnie auta po dzwonie i dlatego wprowadził zapis o wykonaniu pełnej geometrii przy badaniu przed pierwszą rejestracją .Jeszcze nie praktykuje ,ale jak do tego dojdzie na pewno w tym przypadku będę robił geometrię pojazdu. Pozdrawiam Kirko nie będziesz jej robił, bo masz ją tylko sprawdzić. [ Dodano: 27-03-2012, 20:58 ] Czyli nie do końca pitolenie. Powiem więcej to ja zasiałem te wątpliwości i widzę, że teraz też dużo osób je ma Ketiw tu nie ma wątpliwości. 3. Okresowe badanie techniczne po raz pierwszy jest przeprowadzane przed pierwszą rejestracją pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Jeżeli klient, nawet mając ważne badanie z zagranicy, uprze się na okresowe, to ono podlega dokładnie pod zapis Atr. 81 ust. 3. Bo jest okresowe i jest przed pierwszą rejestracją w kraju i nie podlega to dyskusji. Wszystko doczytałem i dziękuję koledzy za dyskusję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 Może to mało dokładna wiadomość,nie poparta zapisem w D.U ,ale mi na szkoleniu które niedawno odbyłem mówiono że w ustawodawca wyszedł z założenia iż do Polski trafiają przeważnie auta po dzwonie i dlatego wprowadził zapis o wykonaniu pełnej geometrii przy badaniu przed pierwszą rejestracją .Jeszcze nie praktykuje ,ale jak do tego dojdzie na pewno w tym przypadku będę robił geometrię pojazdu. Pozdrawiam Kirko nie będziesz jej robił, bo masz ją tylko sprawdzić No jeżeli pewne parametry leżą poza zakresem który jest do pomiaru to należy je doprowadzić do zakresu pomiarowego więc jednak trochę "robić geometrię" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 więc jednak trochę "robić geometrię" To zalezy jakie wyniki masz po pomiarze...Moze jednak tylko zbieznośc a moze geometria... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 No jeżeli pewne parametry leżą poza zakresem który jest do pomiaru to należy ... ... wpisać na zaświadczeniu z OBT z wynikiem N np. "wartość pochylenia koła lewego tylnego nie spełnia wartości zalecanych przez producenta " a doprowadzić do zakresu pomiarowego klient może w dowolnym warsztacie oferującym usługi w zakresie ustawiania geometrii zawieszenia , a nigdy na SKP Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 więc jednak trochę "robić geometrię" To zalezy jakie wyniki masz po pomiarze...Moze jednak tylko zbieznośc a moze geometria... Np. w Golfie II i III jeżeli kąty pochylenia kół też są poza zakresem to nie wiesz czy to z powodu przestawionej zbieżności... [ Dodano: 27-03-2012, 22:24 ] ... wpisać na zaświadczeniu z OBT z wynikiem N np. "wartość pochylenia koła lewego tylnego nie spełnia wartości zalecanych przez producenta " Po ustawieniu prawidłowej wartości tego kąta okazuje się, że inny parametr jest poza zakresem i nie jest on regulowany... Bo pomiar wstępny był dokonywany na wartościach parametrów leżących poza zakresem do pomiaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Regan55 Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 a nigdy na SKP Jacdiag, -a powiedz mi niby dlaczego nie na SKP.... [ Dodano: 27-03-2012, 22:32 ] Ps.Ja mam stanowisko do regulacji zbiezności i geometrii w innym pomiszczeniu.Mogę to robić czy nie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 27 Marzec 2012 Share Napisano 27 Marzec 2012 Po ustawieniu prawidłowej wartości tego kąta okazuje się, że inny parametr jest poza zakresem i nie jest on regulowany... to w dalszym ciągu zmartwienie klienta i mechanika niby dlaczego nie na SKP.... bo jak sama nazwa określa "stacja KONTROLI pojazdów" a z życia to np. osiągniesz maksymalne skrajne położenie elementu regulacyjnego, a do szczęścia brakuje jeszcze przesunięcia o np 2mm i zonk palnik acetylenowy i młotek w dłoń ... nie taka droga Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.