Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Zaloguj się, aby obserwować  
pietrek_k

Motor czy motorower

Polecane posty

pietrek_k

Witam koledzy. Klient kupił motocykl/motorower z Niemiec Suzuki AP50. Pojazd nie posiada briefu ani niemieckiego DR ponieważ ponoć nie podlegał rejestracji, ma tylko kartę z VIN i danymi technicznymi jak motorowery z Niemiec. W tłumaczeniu tego dokumenty pierwsze zdanie brzmi. "Homologowany SUZUKI AP50, motocykl, skuter 50...." "Prędkość max: 50km/h...","Poj.siln.-50ccm". Jak go sklasyfikować? Czy jest to motocykl bo w tłumaczeniu tak jest no i ta prędkość max. Czy jest to motorower bo znalazłem takiego samego w katalogu ITS gdzie zgadzały się dane techniczne G,F, moc i poj.siln. Klient ma się pojawić na bad. w piątek i nie wiem co mam robić. :-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

Zgodnie z prawem powinieneś zażądać opinii rzeczoznawcy, gdyż decydująca dla określenia rodzaju pojazdu będzie jego prędkość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pietrek_k

Tylko czy ważniejszy rzeczoznawca czy producent? Bo przecież producent określił max.prędkość pojazdu. A rzeczoznawca to wpisze z wiatrem czy pod, z górki czy pod???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k

A skąd wiesz jakie po drodze mogły być dokonane zmiany? Każdemu pojazdowi można zmniejszyć prędkość - np. w Simsonie S51 robiło się to przez przedłużenie kolanka wydechu i chyba zmianę zębatki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pietrek_k

Tak tylko dokonać tego może producent lub jego przedstawiciel a w dokumentach nie było takiej wzmianki. W Polsce też nikt go nie blokował. Więc stąd moja obawa przed wpadką bo motocykl na rok a motorower na dwa latka a uprawnienia zabierają na pięć :) Nie wspomnę o różnicy w cenie badania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Tak tylko dokonać tego może producent lub jego przedstawiciel a w dokumentach nie było takiej wzmianki.

 

Niby dlaczego? Kto mi zabroni dokonać takiej zmiany w swoim garażu?

 

Dlatego uważam, że decydująca powinna być opinia rzeczoznawcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Niby dlaczego? Kto mi zabroni dokonać takiej zmiany w swoim garażu?

Ograniczasz prędkość żeby mógł być motorowerem bo z tymi 50 km/h max to jest motocykl.

Takie zmiany prowadzą do zmiany rodzaju pojazdu więc zgodnie z PoRD może ich dokonać "uprawniony przedsiębiorca" a nie "złota rączka" w garażu.

 

Dlatego uważam, że decydująca powinna być opinia rzeczoznawcy.

Jak najbardziej, w celu potwierdzenia, prawidłowości dokonanych zmian i parametrów pojazdu + oczywiście opis zmian od przedsiębiorcy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Takie zmiany prowadzą do zmiany rodzaju pojazdu więc zgodnie z PoRD może ich dokonać "uprawniony przedsiębiorca" a nie "złota rączka" w garażu.

 

To zależy jak na to patrzeć. Albo będzie to zmiana rodzaju (z motocykla na motorower), albo zmiana mająca na celu utrzymanie poprzedniego rodzaju (motorower 50 km/h na motorower 45 km/h) albo produkcja nowego pojazdu (1 szt. rocznie).

 

[ Dodano: 01-05-2012, 10:04 ]

+ oczywiście opis zmian od przedsiębiorcy.

 

Przedsiębiorca nie musi opisywać zmian. Wystarczy, że oświadczy, że dokonał zmian w pojeździe bez ich wyszczególniania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
motorower 50 km/h

U nas czegoś takiego nie ma. Jeśli ma 50km/h to motocykl.

Jeśli motorower to 45km/h ale jak jest te 50km/h dopuszczalne w innych krajach unii to ciekawe co na to prawo wspólnotowe.

 

albo produkcja nowego pojazdu (1 szt. rocznie).

a jakby to niby miało wyglądać, produkcja przez kogo i z czego, z jakich elementów. :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
U nas czegoś takiego nie ma. Jeśli ma 50km/h to motocykl.

 

Ale było ;)

 

a jakby to niby miało wyglądać, produkcja przez kogo i z czego, z jakich elementów. :?:

 

De facto każda zmiana przed I rejestracją jest produkcją nowego typu pojazdu - analogicznie do zabudowy pojazdów niekompletnych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
U nas czegoś takiego nie ma. Jeśli ma 50km/h to motocykl.

Ale było ;)

No i ciekawe że do tych zarejestrowanych wcześniej na 50km/h nie założono żadnych ograniczników.

 

zmiana przed I rejestracją jest produkcją nowego typu pojazdu

No fakt, że w tym wypadku trudno zdefiniować tę rejestrację ale jednak na pewno był już dopuszczony do ruchu i używany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
No i ciekawe że do tych zarejestrowanych wcześniej na 50km/h nie założono żadnych ograniczników.

 

Większe jaja będą po wejściu w życie ustawy o kierujących. Motocykl będzie musiał mieć powyżej 50 cm3 pojemności, a motorower do 50 cm3 i 45 km/h max. Jak wtedy sklasyfikować pojazdy o pojemności do 50 cm3, ale prędkości powyżej 45 km/h :?:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

Większe jaja będą po wejściu w życie ustawy o kierujących. Motocykl będzie musiał mieć powyżej 50 cm3 pojemności, a motorower do 50 cm3 i 45 km/h max. Jak wtedy sklasyfikować pojazdy o pojemności do 50 cm3, ale prędkości powyżej 45 km/h :?:

 

Michał, przecież zgodnie z PoRD motorower już jest tak własnie zdefiniowany od dawna:

46) motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o

pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza

prędkość jazdy do 45 km/h;

 

Te "jaja" czyli zmiana z 50 na 45 km/h już zostały wprowadzone w Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym. i obowiązują od 01.01.1998

 

Nie wiem po co powtarzanie w ustawie o kierujących tej już dawno obowiązującej definicji motoroweru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Te "jaja" czyli zmiana z 50 na 45 km/h już zostały wprowadzone w Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym. i obowiązują od 01.01.1998

 

Nie wiem po co powtarzanie w ustawie o kierujących tej już dawno obowiązującej definicji motoroweru.

 

Zgadza się. Natomiast ustawa o kierujących wprowadzi motocykle i motorowery trójkołowe (obecnie definicje z PORD nie odpowiadają definicjom z rozp. w sprawie homologacji). Natomiast motocykle będą musiały mieć ponad 50 cm3.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Jak wtedy sklasyfikować pojazdy o pojemności do 50 cm3, ale prędkości powyżej 45 km/h

Natomiast motocykle będą musiały mieć ponad 50 cm3.

 

No faktycznie że tworzy to jakąś dziwną lukę.

Jednak już i poprzednim razem nasz ustawodawca się też nie przejmował co pojazdami zarejestrowanymi już jako motorower n 50 km/h...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Darek :-)

Jeżeli w karcie motorowerowej niemieckiej pisze 50 km/h to motocykl i nic mnie więcej nie interesuje. Problem się zaczyna jak gówniarz się wysypie i zabije, a wtedy znikąd pomocy. :nook

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pietrek_k

Wszystko jasne w temacie. Dzięki.

Klient się nie pojawił na badaniu. Może ogranicza prędkość albo rezygnuje z zakupu pojazdu. :-)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.