pietrek_k Napisano 30 Kwiecień 2012 Napisano 30 Kwiecień 2012 Witam koledzy. Klient kupił motocykl/motorower z Niemiec Suzuki AP50. Pojazd nie posiada briefu ani niemieckiego DR ponieważ ponoć nie podlegał rejestracji, ma tylko kartę z VIN i danymi technicznymi jak motorowery z Niemiec. W tłumaczeniu tego dokumenty pierwsze zdanie brzmi. "Homologowany SUZUKI AP50, motocykl, skuter 50...." "Prędkość max: 50km/h...","Poj.siln.-50ccm". Jak go sklasyfikować? Czy jest to motocykl bo w tłumaczeniu tak jest no i ta prędkość max. Czy jest to motorower bo znalazłem takiego samego w katalogu ITS gdzie zgadzały się dane techniczne G,F, moc i poj.siln. Klient ma się pojawić na bad. w piątek i nie wiem co mam robić. Cytuj
michal_k Napisano 30 Kwiecień 2012 Napisano 30 Kwiecień 2012 Zgodnie z prawem powinieneś zażądać opinii rzeczoznawcy, gdyż decydująca dla określenia rodzaju pojazdu będzie jego prędkość. Cytuj
pietrek_k Napisano 30 Kwiecień 2012 Autor Napisano 30 Kwiecień 2012 Tylko czy ważniejszy rzeczoznawca czy producent? Bo przecież producent określił max.prędkość pojazdu. A rzeczoznawca to wpisze z wiatrem czy pod, z górki czy pod??? Cytuj
michal_k Napisano 30 Kwiecień 2012 Napisano 30 Kwiecień 2012 A skąd wiesz jakie po drodze mogły być dokonane zmiany? Każdemu pojazdowi można zmniejszyć prędkość - np. w Simsonie S51 robiło się to przez przedłużenie kolanka wydechu i chyba zmianę zębatki. Cytuj
pietrek_k Napisano 30 Kwiecień 2012 Autor Napisano 30 Kwiecień 2012 Tak tylko dokonać tego może producent lub jego przedstawiciel a w dokumentach nie było takiej wzmianki. W Polsce też nikt go nie blokował. Więc stąd moja obawa przed wpadką bo motocykl na rok a motorower na dwa latka a uprawnienia zabierają na pięć Nie wspomnę o różnicy w cenie badania. Cytuj
michal_k Napisano 30 Kwiecień 2012 Napisano 30 Kwiecień 2012 Tak tylko dokonać tego może producent lub jego przedstawiciel a w dokumentach nie było takiej wzmianki. Niby dlaczego? Kto mi zabroni dokonać takiej zmiany w swoim garażu? Dlatego uważam, że decydująca powinna być opinia rzeczoznawcy. Cytuj
Marek1 Napisano 30 Kwiecień 2012 Napisano 30 Kwiecień 2012 Niby dlaczego? Kto mi zabroni dokonać takiej zmiany w swoim garażu? Ograniczasz prędkość żeby mógł być motorowerem bo z tymi 50 km/h max to jest motocykl. Takie zmiany prowadzą do zmiany rodzaju pojazdu więc zgodnie z PoRD może ich dokonać "uprawniony przedsiębiorca" a nie "złota rączka" w garażu. Dlatego uważam, że decydująca powinna być opinia rzeczoznawcy. Jak najbardziej, w celu potwierdzenia, prawidłowości dokonanych zmian i parametrów pojazdu + oczywiście opis zmian od przedsiębiorcy. Cytuj
michal_k Napisano 1 Maj 2012 Napisano 1 Maj 2012 Takie zmiany prowadzą do zmiany rodzaju pojazdu więc zgodnie z PoRD może ich dokonać "uprawniony przedsiębiorca" a nie "złota rączka" w garażu. To zależy jak na to patrzeć. Albo będzie to zmiana rodzaju (z motocykla na motorower), albo zmiana mająca na celu utrzymanie poprzedniego rodzaju (motorower 50 km/h na motorower 45 km/h) albo produkcja nowego pojazdu (1 szt. rocznie). [ Dodano: 01-05-2012, 10:04 ] + oczywiście opis zmian od przedsiębiorcy. Przedsiębiorca nie musi opisywać zmian. Wystarczy, że oświadczy, że dokonał zmian w pojeździe bez ich wyszczególniania. Cytuj
Marek1 Napisano 1 Maj 2012 Napisano 1 Maj 2012 motorower 50 km/h U nas czegoś takiego nie ma. Jeśli ma 50km/h to motocykl. Jeśli motorower to 45km/h ale jak jest te 50km/h dopuszczalne w innych krajach unii to ciekawe co na to prawo wspólnotowe. albo produkcja nowego pojazdu (1 szt. rocznie). a jakby to niby miało wyglądać, produkcja przez kogo i z czego, z jakich elementów. Cytuj
michal_k Napisano 1 Maj 2012 Napisano 1 Maj 2012 U nas czegoś takiego nie ma. Jeśli ma 50km/h to motocykl. Ale było a jakby to niby miało wyglądać, produkcja przez kogo i z czego, z jakich elementów. De facto każda zmiana przed I rejestracją jest produkcją nowego typu pojazdu - analogicznie do zabudowy pojazdów niekompletnych. Cytuj
Marek1 Napisano 1 Maj 2012 Napisano 1 Maj 2012 U nas czegoś takiego nie ma. Jeśli ma 50km/h to motocykl. Ale było No i ciekawe że do tych zarejestrowanych wcześniej na 50km/h nie założono żadnych ograniczników. zmiana przed I rejestracją jest produkcją nowego typu pojazdu No fakt, że w tym wypadku trudno zdefiniować tę rejestrację ale jednak na pewno był już dopuszczony do ruchu i używany. Cytuj
michal_k Napisano 1 Maj 2012 Napisano 1 Maj 2012 No i ciekawe że do tych zarejestrowanych wcześniej na 50km/h nie założono żadnych ograniczników. Większe jaja będą po wejściu w życie ustawy o kierujących. Motocykl będzie musiał mieć powyżej 50 cm3 pojemności, a motorower do 50 cm3 i 45 km/h max. Jak wtedy sklasyfikować pojazdy o pojemności do 50 cm3, ale prędkości powyżej 45 km/h Cytuj
Marek1 Napisano 1 Maj 2012 Napisano 1 Maj 2012 Większe jaja będą po wejściu w życie ustawy o kierujących. Motocykl będzie musiał mieć powyżej 50 cm3 pojemności, a motorower do 50 cm3 i 45 km/h max. Jak wtedy sklasyfikować pojazdy o pojemności do 50 cm3, ale prędkości powyżej 45 km/h Michał, przecież zgodnie z PoRD motorower już jest tak własnie zdefiniowany od dawna: 46) motorower - pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik spalinowy o pojemności skokowej nieprzekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h; Te "jaja" czyli zmiana z 50 na 45 km/h już zostały wprowadzone w Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602 Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym. i obowiązują od 01.01.1998 Nie wiem po co powtarzanie w ustawie o kierujących tej już dawno obowiązującej definicji motoroweru. Cytuj
michal_k Napisano 1 Maj 2012 Napisano 1 Maj 2012 Te "jaja" czyli zmiana z 50 na 45 km/h już zostały wprowadzone w Dz.U. 1997 nr 98 poz. 602Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym. i obowiązują od 01.01.1998 Nie wiem po co powtarzanie w ustawie o kierujących tej już dawno obowiązującej definicji motoroweru. Zgadza się. Natomiast ustawa o kierujących wprowadzi motocykle i motorowery trójkołowe (obecnie definicje z PORD nie odpowiadają definicjom z rozp. w sprawie homologacji). Natomiast motocykle będą musiały mieć ponad 50 cm3. Cytuj
Marek1 Napisano 1 Maj 2012 Napisano 1 Maj 2012 Jak wtedy sklasyfikować pojazdy o pojemności do 50 cm3, ale prędkości powyżej 45 km/hNatomiast motocykle będą musiały mieć ponad 50 cm3. No faktycznie że tworzy to jakąś dziwną lukę. Jednak już i poprzednim razem nasz ustawodawca się też nie przejmował co pojazdami zarejestrowanymi już jako motorower n 50 km/h... Cytuj
Darek :-) Napisano 2 Maj 2012 Napisano 2 Maj 2012 Jeżeli w karcie motorowerowej niemieckiej pisze 50 km/h to motocykl i nic mnie więcej nie interesuje. Problem się zaczyna jak gówniarz się wysypie i zabije, a wtedy znikąd pomocy. Cytuj
pietrek_k Napisano 9 Maj 2012 Autor Napisano 9 Maj 2012 Wszystko jasne w temacie. Dzięki. Klient się nie pojawił na badaniu. Może ogranicza prędkość albo rezygnuje z zakupu pojazdu. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.