Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

radek.m

ciągnik rolniczy RP 1986 niezarejestrowany

Polecane posty

radek.m

Witam. Klient ma ciągnik rolniczy RP 1986 niezarejestrowany, ma fakturę zakupu i chciałby zrobić przegląd i go zarejestrować, jak do tego podejść?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Witam. Klient ma ciągnik rolniczy RP 1986 niezarejestrowany, ma fakturę zakupu i chciałby zrobić przegląd i go zarejestrować, jak do tego podejść?

 

Warunki techniczne obowiązują takie jak w dniu I rej.

W tym przypadku są to te które obowiązują na dzień dzisiejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Czyli legalna rejestracja nie jest możliwa 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Czyli legalna rejestracja nie jest możliwa 8)

To, to wiedzą tylko w WK... :cool:

my tylko możemy zrobić mu OBT :-P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Tyż prawda 8)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Czyli legalna rejestracja nie jest możliwa 8)

 

A niby dlaczego? Zdarzają się jeszcze nierejestrowane Ursusy C330 i OBT przed pierwszą rejestracją przechodzą pozytywnie. Widocznie spełniają wszystkie obecne warunki techniczne :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
nierejestrowane Ursusy C330 i OBT przed pierwszą rejestracją przechodzą pozytywnie. Widocznie spełniają wszystkie obecne warunki techniczne :cool:

To ciekawe jak przechodzą np. dzisiejsze wymagania dot. tabliczki znamionowej dla ciągników rolniczych?

TZ zastępcza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
To ciekawe jak przechodzą np. dzisiejsze wymagania dot. tabliczki znamionowej dla ciągników rolniczych?

TZ zastępcza?

 

Ja jej nie widzę ;) A poza tabliczką taki ciągnik jakich warunków jeszcze nie będzie spełniał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Ja jej nie widzę ;) A poza tabliczką taki ciągnik jakich warunków jeszcze nie będzie spełniał?

Tego to niech już szukają ci co mają taki pojazd na BT :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Tego to niech już szukają ci co mają taki pojazd na BT :cool:

 

Widocznie nie znaleźli :cool: A co powinni znaleźć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
A co powinni znaleźć?

najlepiej rozsądek i trzeźwość osądu sytuacji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Nie - no tak poważnie. Jakich - tak przynajmniej teoretycznie - warunków nie spełnia taki traktorek??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
przynajmniej teoretycznie - warunków nie spełnia taki traktorek

Może nie mieć świateł awaryjnych. Dla przykładu C330M były w nie wyposażane dopiero od 1989 lub 1990r.

Problem może być też z lusterkami, T25 fabrycznie był wyposażany tylko w lewe lusterko.

Inny problem może dotyczyć braku kabiny lub ramy ochronnej. Ursusy C330 i C360 nie posiadały kabin, a te dołożone przez właścicieli często nie spełniaja norm bezpieczeństwa, bo były zwane "osłonami daszkowymi" i zbezpieczały nieco operatora przed wpływami atmosferycznymi nie chroniąc go przed skutkami wywrotki ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

A tak na poważnie, to WK nie zażąda homologacji tego pojazdu?

Przecież to pierwsza rejestracja tego pojazdu.

Wystarczy im faktura i OBT z Dip-em :shock:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
A tak na poważnie, to WK nie zażąda homologacji tego pojazdu?

 

Marek, 99% to import jednostkowy zwolniony z homologacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Marek, 99% to import jednostkowy zwolniony z homologacji.

A dlaczego Michale zakładasz że to import?

Co jeśli to jest nierejestrowany, krajowy Ursus... :cool:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
A dlaczego Michale zakładasz że to import?

Co jeśli to jest nierejestrowany, krajowy Ursus... :cool:

 

Nie zakładam tylko wiem. Krajowe Ursusy ludzie sprowadzają jako nierejestrowane z zagranicy i mają homologację w głębokim poważaniu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1

Nie zakładam tylko wiem. Krajowe Ursusy ludzie sprowadzają jako nierejestrowane z zagranicy i mają homologację w głębokim poważaniu ;)

No a odprawa celna, akcyza na ciągniki nie obowiązują?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
No a odprawa celna, akcyza na ciągniki nie obowiązują?

 

Z krajów UE nie ma odprawy ani akcyzy na ciągniki. Dochodzi tylko VAT25 (160 zł).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Z krajów UE nie ma odprawy ani akcyzy na ciągniki. Dochodzi tylko VAT25 (160 zł).

To ciągnik który zginą na Ślasku zostanie łatwo zarejestrowany w Małopolsce i na odwrót... :x

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
To ciągnik który zginą na Ślasku zostanie łatwo zarejestrowany w Małopolsce i na odwrót... :x

 

Teoretycznie tak, ale powinno to być momentalnie wychwycone przez Policję w CEP.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arton

Mam właśnie sprowadzony z Holandii ciągnik rolniczy prod. 1984r. Z dokumentów tylko faktura i na niej zapis o braku obowiązku rejestracji w Holandii. Nie ma daty pierwszej rejestracji więc jak to ugryźć? :roll:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirek.g

W takim przypadku WK wpisze 1 stycznia roku produkcji,czyli 01.01.1984r

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkdog
01.01.1984r

:ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Arton

teraz dopiero doczytałem w warunkach technicznych o tym. Zbił mnie z tropu post na forum, ze ta zasada dotyczy tylko pojazdów uprzednio zarejestrowanych za granicą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.