Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

c64club

Motocykl z polskiej Policji

Polecane posty

c64club

Heyah

Koleżanka nabyła Hondę CB 250 z krakowskiej Policji. Oczywiście brak karty pojazdu, dowodu, itd, więc zarejestrowali jej sprzęta na "czerwonej" tablicy, ale tylko na 3 dni (choć jak się okazuje mogli równie dobrze na 7 lub 14). Problemu by nie było, ale :!: w Polskiej Policji używano motocykli z amerykańskimi światłami. Przednia lampa jest symetryczna, pozycyjnej żarówki brak, za to przednie kierunki robią za pozycyjne. Kierunki już rozpracowałem, choć patent był dziwaczny - świecą oba, po włączeniu włącznika kierunkowskazu przedni (np. lewy) gaśnie, po czym oba lewe zaczynają migać, a prawy świeci. I tak sobie na skrzyżowaniu wyglądał, jakby stał na awaryjnych a nie skręcał.

Ale lampa jest do wymiany. Zanim dotrze do mnie wkład lampy (przyszły wtorek)minie termin ważności "czerwonej" tablicy.

 

Jest możliwość dopuszczenia go do ruchu np jeszcze na 7 dni albo uzyskania "P" z jakąś z adnotacją?

A gdybym poczekał na przesyłkę, wymienił latarnię i dopiero pojechał na SKP 4 dni po terminie - czy mogę mieć kłopot badaniem? Diagnosta może przeprowadzić badanie czy odeśle mnie do urzędu po kolejny miękki dowód?

 

Wiem, że to wredna kombinacja, ale można założyć lampę od innego sprzęta i pojechać na badanie? Pewnie by "przeszedł", ale jak dojdzie ta właściwa to po montażu trzeba ponownie odwiedzić SKP?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jacdiag
Przednia lampa jest symetryczna
dopuszczalne przy "zwykłych" żarówkach :!:
Jest możliwość dopuszczenia go do ruchu np jeszcze na 7 dni
tak - przez WK
za to przednie kierunki robią za pozycyjne
pozycja przód musi być barwy białej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bertone122

to normalne w amerykańcach że pozycje spełniają funkcję kierunkowskazów, a który to jest rocznik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Zasadniczo kartę pojazdu powinna dostać z Policji...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c64club

Rocznik 1999, więc karty pojazdu niet. Innych papiórów nie wydano. Jedynie fakturę.

To, że w amerykańcach kierunki robią za pozycje to wiem, ale w tym motocyklu tylko przednie tak miały. Z resztą napisałem, że to już rozpracowałem.

 

 

Na szczęście kolega miał wkład lampy H4 niesymetryczny z pozycyjną o identycznej średnicy, więc po szybkiej walce jeszcze przed 19 wybrałem się na SKP. I się zaczęły jaja. Diagnosta sprawdził numer ramy, przepatrzyliśmy cały pojazd ale tabliczki znamionowej niet... Rada diagnosty - jechać na OSKP, przyjąć grzecznie N i skierowanie po zastępczą tabliczkę. Średnio mi się ten pomysł podobał (ta N dla papierologii), ale w okolicy jest kilka stacji, więc ktoś mądry się na to musi znaleźć. Na drugiej stacji akurat kończyli i nie mieli czasu. Na trzeciej gość się zawziął, obstawił się księgami, spojrzał jeszcze raz na rocznik i stwierdził, że można to zrobić. Katalog ITS, spisał dane i zrobił bardzo dokładny przegląd. P, 62 złote, dziękujemy i przyczepności życzę :) Tylko nie zapytałem, co mu pozwoliło bez tabliczki zrobić przegląd, bo późno było. A szkoda, bo byłoby rozwiązanie dla innych. Ale podjadę tam.

 

Problem rozwiązano.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Tylko nie zapytałem, co mu pozwoliło bez tabliczki zrobić przegląd, bo późno było. A szkoda, bo byłoby rozwiązanie dla innych. Ale podjadę tam.

 

Koniecznie zapytaj, bo wygląda na to, że poświadczył nieprawdę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Rocznik 1999, więc karty pojazdu niet

 

No właśnie w 1999 roku karty weszły :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
c64club

Że what? Marka, model, rocznik sprzęta i napis "Made in Japan" jest na naklejce po lewej stronie główki ramy tam, gdzie się powinna znajdować tabliczka znamionowa (innych danych na naklejce nie ma). Model spisany z naklejki i od niego wzięte dane z katalogu ITS. Nie wydało mi się to podejrzane - skoro taki model jest w Polsce homologowany, to od tego są właśnie katalogi.

A Honda już z czarno-białą tablicą wyjechała w podróż pół godziny temu. Może być kłopot w razie kontroli?

Czyli to rozwiązanie z OSKP było słuszne?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Może być kłopot w razie kontroli?

 

Może być - pojazd powinien być wyposażony w tabliczkę znamionową, na której będzie znajdował się między innymi numer ramy. Zawsze możesz wyrobić sobie tabliczkę zastępczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.