IVVO Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Może wystrzelić ci w twarz - nie znasz przyczyny niesprawności - już lepiej by jej nie było Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Może wystrzelić ci w twarz Nie znam takiego przypadku aby po roku 2000 tak sie stało. W wyniku niesprawności poduszka może co najwyżej nie zadziałać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Akcja servisowa Forda chyba 2-lata temu-samoczynnie startujące poduszki [ Dodano: 05-06-2012, 12:13 ] Zrzucili na polaków gdyż był robione w TRW Polska Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Możesz wytłumaczyć w jaki sposób nie działanie poduszki powietrznej zagraża osobom jadącym pojazdem??? Powiem jeszcze, że ten temat poduszek był już tu na forum poruszany. I wtedy jeden z kolegów dał przykład "ze swojego podwórka". Podczas przejeżdżania przez rolki (mocniejszy wstrząs) odpaliły poduszki a aucie. Kontrolka wcześniej sygnalizowała awarię. Czy potrafisz sobie wyobrazić co dzieje się z kierowcą w czasie jazdy w momencie odpalenia poduch, a w zasadzie po odpaleniu? Huk, pył w aucie, totalne ogłuszenie np przy ... 90 km na godzinę. Jaki będzie ciąg dalszy? nie znasz przyczyny niesprawności Dokładnie - kontrolka nie sygnalizuje ni działanie tylko niesprawność - nie wiemy z jakiej przyczyny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Przepraszam, to nie było podczas przejazdu przez rolki: panowie a co powiecie na takie zagadnienia:po przejechaniu całego BT diagnosta poprosił klienta o to aby zaparkował auto i wrócił do biura po odbiór DR. Klient ruszył pojazdem i po 7 metrach BOOOM wywaliło całą pościel w pojeździe. Wywaliło samoczynnie bowiem pojazd nie miał styczności ani z przeszkodami ruchomymi ani też nie jechał po nierównościach... Tak żeby dodać pikanterii całej sprawie: diagnosta przystępując do BT zwrócił właścicielowi uwagę, że na desce świeci się AIR BAG, i że niesprawność ta zagraża bezpieczeństwu. Właściciel oczywiście obśmiał badającego twierdząc że przecież "erbagiem się nie hamuje" oraz "nie wygłupiaj się pan"... No i teraz zagadnienie nr 2: Od tamtego czasu wiem, że zarówno na wyżej opisywanej SKP oraz na kilku sąsiednich każdy przypadek świecącej żarówki od A/B jak i przypadki w których żaróweczki te przepalone/wykrecone nie swiecą, nagradzany jest wynikiem N. Co sądzicie o takim podejściu do sprawy? http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=4596&postdays=0&postorder=asc&highlight=kontrolka+poduszki&start=30 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Instrukcja pojazdu - świecenie kontroli świadczy o niesprawności układu - proszę skontaktować się z serwisem Tak - dokładnie takie coś świeci się gdy nie mam płynu w spryskiwaczu. Gratuluję Blakop wyjątkowo na temat. Więc chyba jednak na temat. Jak pali się w twoim C kontrolka od poduszek to wszystko jest w porządku Nie mam pojęcia. Tak samo jak nie mam pojęcia, czy kontrolka w spryskiwaczu oznacza tylko brak płynu (w końcowym stadium), czy awarię samego spryskiwacza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Nie mam pojęcia. Tak samo jak nie mam pojęcia, czy kontrolka w spryskiwaczu oznacza tylko brak płynu (w końcowym stadium), czy awarię samego spryskiwacza. Lepiej nie próbuj tego sprawdzać sam w domu!!! To może być niebezpieczne!!! Zostaw to fachowcom od diagnostyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Jednak to prawda że tylko męszczyźni są daltonistami Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jackow Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Nie mam pojęcia. Tak samo jak nie mam pojęcia, czy kontrolka w spryskiwaczu oznacza tylko brak płynu (w końcowym stadium), czy awarię samego spryskiwacza. Lepiej nie próbuj tego sprawdzać sam w domu!!! To może być niebezpieczne!!! Zostaw to fachowcom od diagnostyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Nawet bym nie śmiał sam tego tykać, skoro kontrolka jasno pokazuje "SERVICE" ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bertone122 Napisano 5 Czerwiec 2012 Share Napisano 5 Czerwiec 2012 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Janusz S Napisano 6 Czerwiec 2012 Share Napisano 6 Czerwiec 2012 Witam Mam pytanie policja zabiera DR za brak działanie poduszek ( widoczna świecąca się kontrolka ) powołując się na dyrektywy unijne oraz rozporządzenia ministerstwa spraw wewnętrznych jak do tego podejść dać N czy P i na jakiej podstawie Jesli pojazd jest wyposażony w airbag to powinien być on sprawny,a swiecąca lampka świadczy o jegop awarii(drobnej czy powaznej-nie ma tu znaczenia), a więc wynik N,dotyczy to również pozostałych układów pojazdu Co do pozostałych świecących kontrolek uważam,że kolor czerwony lampki to N, a pomarańczowy-niekoniecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Czerwiec 2012 Share Napisano 6 Czerwiec 2012 Zgodnie z R.Min Infr z 18.09.2009 DzU 155 z 2009r § 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego obejmuje: 3) sprawdzenie i ocenę prawidłowości działania poszczególnych zespołów i układów pojazdu, w szczególności pod względem bezpieczeństwa jazdy i ochrony środowiska, w tym sprawdzenie i ocenę: g) stanu technicznego nadwozia, podwozia i ich osprzętu oraz przedmiotów wyposażenia, Nie ma żadnych podstaw do tego żeby uważać, że airbag nie jest wyposażeniem pojazdu, nie ma wpływu na bezpieczeństwo osób jadących w pojeździe i nie podlega ocenie na BT. Świecenie się kontrolki sygnalizuje niesprawność układu, jak niesprawny to N. Co do innych układów to nie sugerowałbym się kolorem kontrolki bo np. MIL czy ABS są żółte i też nie mogą sygnalizować awarii w układzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ketiw38 Napisano 6 Czerwiec 2012 Share Napisano 6 Czerwiec 2012 I kontrolka od spryskiwaczy - brak płynu w spryskiwaczach - więc jak sprawdzić spryskiwacze - negatyw Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Czerwiec 2012 Share Napisano 6 Czerwiec 2012 I kontrolka od spryskiwaczy - brak płynu w spryskiwaczach - więc jak sprawdzić spryskiwacze - negatyw Przy obecnych przepisach, literalnie, nie inaczej... W niektórych rejonach kraju, zimą DR zatrzymany za niesprawny-niedziałający/zamarznięty/ spryskiwacz to norma. Natomiast w nowych przepisach będzie to usterka mniejszej wagi, nie powodująca N na BT. Ciekawe jak wtedy bedzie z zatrzymywaniem DR za takie drobne usterki usterki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Czerwiec 2012 Share Napisano 6 Czerwiec 2012 Jest taka stara zasada -czerwone- usterka, pomarańczowe - informujące iż jest coś nie tak. I teraz jest problem -w zależności od producenta i rocznika pojazdu. Np. w starych VW ABS jest czerwony a w nowych pomarańczowy tak jak ten sławny spryskiwacz- co trakrtwać jako usterkę a co jako informacje. W jednych problem w drugich informacja - jeden N a drugi P. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Czerwiec 2012 Share Napisano 6 Czerwiec 2012 W jednych problem w drugich informacja - jeden N a drugi P. W tabeli z kryteriami oceny uzywa się okreslenia: 1. System sygnalizacji wskazuje uszkodzenie. Niczego nie ma o kolorze kontrolki, więc nie ma znaczenia jakim to kolorem sygnalizuje. Dodatkowo kontrolka MIL układu OBD jest zawsze żółta, więc jak świeci to P ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Czerwiec 2012 Share Napisano 6 Czerwiec 2012 Chodzi mi o to iż na tym samym poziomie traktowany jest MIL jak i płyn w spryskiwaczu a instrukcja VW mówi wyrażnie -czerwony -STOP-żółty - Coś się dzieje ale jechać możesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 6 Czerwiec 2012 Share Napisano 6 Czerwiec 2012 A popularny "check engine"? jednym aucie mam żółty, ale w drugim już czerwony... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Czerwiec 2012 Share Napisano 6 Czerwiec 2012 A popularny "check engine"? jednym aucie mam żółty, ale w drugim już czerwony... Jednak jego świecenie się oznacza dokładnie to samo. Dopiero w układzie OBDII/EOBD ujednolicono żółty kolor kontrolki MIL, następcy poprzedniej Check Engine z układu OBD I-generacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 6 Czerwiec 2012 Share Napisano 6 Czerwiec 2012 Czyli właściciele francuzów mają problem - bo tam zawsze coś świeci Jeden na 20 ma "czystą deskę" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 6 Czerwiec 2012 Share Napisano 6 Czerwiec 2012 Jeden na 20 ma "czystą deskę" Nie przesadzaj, bo mam 2 francuzy i w żadnym nic nie świeci . Nawet dzis robiłem OBT w renault Kangoo i tam też nic nie świeciło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Czerwiec 2012 Share Napisano 6 Czerwiec 2012 Czyli właściciele francuzów mają problem - bo tam zawsze coś świeci Jeden na 20 ma "czystą deskę" To tzw "dyskoteka" , nie tylko we "fracuzach" Należy jednak pamiętać o tym, że moment zaświecanie się kontrolki AirBag jest już w nowszych sterownikach rejestrowany, również okres tego świecenia. Tak samo jak z kontrolką MIL w układzie OBDII/EOBD. Kasowalem już takie, które świeciły od ponad 30.000 km. a tu świeże OBT w DR Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbych1916 Napisano 6 Czerwiec 2012 Share Napisano 6 Czerwiec 2012 Wracając do tematu poduszek,to co robicie jak zobaczycie naklejkę producenta informującą że poduszki są "ważne" 10 lat a okres ten upłynął ? Pytam ponieważ punktem podparcia do N przy zapalonej kontrolce AirBag jest paragraf z PoRD o utrzymaniu i bezpieczeństwie auta oraz w DZ.U 155 dopisek przy usterkach że nie wykluczają innych niesprawności Czytając poprzednie wpisy to za poduszki po terminie ważności też powinno być N Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 6 Czerwiec 2012 Share Napisano 6 Czerwiec 2012 Za to że nie wymienił płynu hamulcowego po 3-latach, lub za kilkunastoletnie opony też N nie dostanie. Gdyby fakt nie wymienienia poduszek po określonym czasie był sygnalizowany zaświecaniem się kontrolki to byłaby podstawa do N ze względu na sygnalizowana niesprawność tego układu. Jeżeli pojazd jest wyposażony w dodatkowe układy to powinny być one sprawne. Natomiast nikt nie zna wymogów serwisowych dla wszystkich pojazdów więc możemy się opierać tylko na wskazaniach kontrolek i oglądzie dostępnych elementów tych układów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.