Skocz do zawartości

Motorower a motocykl


motonita

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Panowie jestem nowy na tym forum i trafiłem tutaj z powodu moich motorowerów.

 

Mam potrzebe taką zeby moj komarek, jawa mustang czy simson SR1 były zgodnie z przepisami motocyklami.... ale od poczatku...

 

USTAWA

z dnia 20 czerwca 1997 r.

Prawo o ruchu drogowym

Dział I

Przepisy ogólne

 

Art. 2.

 

46) motorower – pojazd jednośladowy lub dwuśladowy zaopatrzony w silnik

spalinowy o pojemności skokowej nie przekraczającej 50 cm3, którego konstrukcja

ogranicza prędkość jazdy do 45 km/h

 

 

kazdy z moich motorowerów jezdzi wiecej niż 45 km/h mimo żadnych ale to żadnych zmian konstrukcyjnych, są to orginalne, nie tiuningowane niekondlone niebajerzone pojazdy, poprostu czysta seria fabryka dobrze ustawiona.

 

chce je zarejestrowac jako:

MOTOCYKL o pojemnosci 50ccm (a nie motorower)

i teraz moje pytanie, jak zrobic to zgodnie z przepisami, zeby Wydział Komunikacji przestał traktowac pojazd jak motorower a zacza traktowac jak MOTOCYKL, warunkiem jest całkowity brak ingerencji w konstrukcje (zadne zmiany rozwiercania itp niewchodza w gre)

 

pozdrawiam

jezeli napisałem w złym dziale grzecznie prosze o przesuniecie na odpowiednie miejsce...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co niektórzy to dali by sobie małego palca uciąć aby z motocykla zrobić motorower :lol: a tu na odwrót. Jeśli pojazd był homologawany w danym rodzaju to trzeba zacząć od tego że motocykl musi mieć;

- światło stop,

- w sygnał dźwiękowy o ciągłym i nieprzeraźliwym tonie, o poziomie dźwięku mierzonym podczas postoju

pojazdu z odległości 3 m, nie mniejszym niż:

a) 87 dB (A) - w odniesieniu do motocykla,

- potrzebna będzie też opinia rzeczoznawcy że pojazd przekracza 45km/h,

- DzU155 § 3.1,.5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym.

Ale to moja skromna opinia, może napiszą coś barziej doświadczeni koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze... to teraz pojdę dalej i bede robił troszeczke problemow mianowicie,

 

pojazd jest wpisany do ewidencji pojazdow zabytkowych wiec niemoge domontowac swiatła stop.... a za sygnał dzwiekowy robi dzwonek motocyklowy lub sygnał...

 

bo jak by biepatrzec jadac 50 na ograniczeniu do 20 i drogowka moze wlepic mi mandat i.... i mogą byc podejrzenia ze jest cos nie tak... wiec chciał bym to od razu rozwiazac....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pojazd jest wpisany do ewidencji pojazdow zabytkowych wiec niemoge domontowac swiatła stop.... a za sygnał dzwiekowy robi dzwonek motocyklowy lub sygnał...

 

Pojazd zabytkowy nie musi spełniać warunków technicznych określonych w rozporządzeniu, więc problem światła stopu i sygnału masz z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok, tylko jak zrobic by pojazd stal sie motocyklem?

 

cel tego jest taki ze ustawodawca nie przewidział zółtej tablicy motorowerowej, a mi na niej zalezy z pewnego wzgledu (moze niebede pisał jakiego) zeby była zolta moze byc moocyklowa....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, ale ty źle podbijasz bo powinieneś zacząć od Wojewódzkiego konserwatora zabytków. To od niego zależy co napisze o tym motorowerze. A diagnosta ma tylko porównać to co jest zapisane w białej karcie z warunkami technicznymi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

biała karte wykonuje własciciel pojazdu nie konserwator...

 

i w zadnym wypadku to nie zalezy od niego:)

 

wszystko co znajduje sie w białej karcie zalezy ode mnie... a on to albo akceptuje albo nie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 month later...

mam podobny problem,

klient chce przerobić motorower kymco super 9 na motor głównie chodzi o to zęby go odblokować. to jest wizja klienta

oczywiście na początek rozmowa w wydziale komunikacji miał się zorientować jak oni to widza,

a czy może już ktoś to przerabiał??

dopowiem, że klient chce zrobić aby prędkość max wynosiła ok 100km/h wiec praktycznie dwukrotnie szybciej wiec będzie na pewno problem z parametrami technicznymi t.j. hamulce, opony, wytrzymałość materiału konstrukcji.

jakieś pomysły jak to załatwić zęby było jak należy ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najszybciej, najbezpieczniej i pewnie najekonomiczniej (ze względu na chęć rozkręcenia tego do 100km/h) to tak:

 

1. sprzedać motorower

 

2. kupić motocykl

 

Voilà ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na pewno rzeczoznawca z listy MI...
Ja jeszcze wymagałbym od rzeczoznawcy by załączył do opinii potwierdzenie od producenta bądź importera, że przedmiotowy typ/model był homologowany również jako motocykl i jakie wówczas miał parametry.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezu... czy wy zaduzo nie wymagacie?

 

Nie - no jasne. Takie rzeczy (wytrzymałość konstrukcji) można sobie wyliczyć sobie samemu. takich rzeczy uczą już w podstawówce. Przecież logiczne, że jak coś zaprojektowano do jazdy 45 km/h max, to tak naprawdę i bez problemu 100km/h poleci. I 150 też. Nie wiem po co w ogóle to badać... :?

 

Ja jeszcze wymagałbym od rzeczoznawcy by załączył do opinii potwierdzenie od producenta bądź importera, że przedmiotowy typ/model był homologowany również jako motocykl i jakie wówczas miał parametry.

 

No chyba brak podstaw, aby diagnosta mógł czegoś wymagać w kwestii sposobu i dokumentów, które mają być podstawą dla wykonania takiej opinii...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właściwie chce odepchnąć temat i wytłumaczyć klientowi ze nie warto:)

a jeśli się uprze to wyśle porostu do Kolegi Motonita :D

dopisałem ten wątek ponieważ sam z ciekawości chciałem się dowiedzieć co forumowicze mają na ten temat do powiedzenia :)

Prawdę mówiąc spodziewałem się bardziej konkretnych odpowiedzi ale widocznie jeszcze temat nie przerobiony :)

miałem też przypadek ze skuter złapany przez policje który przekroczył 45km/h został zabrany dowód i napisane było ażeby zmienić mu rodzaj pojazdu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdę mówiąc spodziewałem się bardziej konkretnych odpowiedzi ale widocznie jeszcze temat nie przerobiony :)

 

Tzn. jakich? Tego nie releguje żaden konkretny przepis. Od strony prawnej jest to zmiana rodzaju pojazdu. Czyli uprawniony przedsiębiorca daje oświadczenie o przeróbce , a Ty robisz badanie z opisem zmian. I to TY musisz ocenić, czy zmiany konstrukcyjne są zgodne z warunkami technicznymi i czy tak przerobiony pojazd może być dopuszczony do ruchu (a więc czy pojazd, który zaprojektowano do poruszania się 45 km/h może również jeździć ponad 2 razy szybciej). A czy czujesz się na siłach ocenić to sam, to już Twoja sprawa. Ja bym się nie czuł. I dlatego poprosiłbym o opinię rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc czy pojazd, który zaprojektowano do poruszania się 45 km/h

 

No tak nie do końca. Pojazd został prawdopodobnie zaprojektowany na większe prędkości, tylko jest "zdławiony" do 45 km/h. Ten aspekt też trzeba rozpatrzyć, tak samo jak choćby rzucić okiem na opony i indeksy prędkości.

 

I dlatego poprosiłbym o opinię rzeczoznawcy.

 

Wiadomo, że można. Ale wiadomo również, że każdy przypadek należy rozpatrywać indywidualnie i teoretycznie ciężko coś powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pojazd został prawdopodobnie zaprojektowany na większe prędkości

 

Może może... A może niekoniecznie - może akurat ten model nigdy nie był projektowany na więcej... Każdy sam ocenia, w oparciu o to co chce, umie potrafi i zna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

naturalnie że będę chciał opinii rzeczoznawcy ślepo wierzyć też nie można i dlatego zawsze staram się w miarę moich możliwości je weryfikować dlatego myślałem ze może ktoś przerobił taki temat i wie jak go rozwiązać a suche stwierdzenie ze potrzebne mi jest oświadczenie i opinia nie wiele mi daje bo to jest logiczne :)

uważam że podejście Psuja jest bardziej życiowe skuter skuterowi nie równy i producent według mnie też powinien mieć też coś tu do powiedzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustalenie wytrzymałości tej konstrukcji na ponad 200% tego, co oficjalnie daje producent w papierach (bo o taką zmianę de facto chodzi - prawda?) nie leży w realnych możliwościach oceny Stacji Kontroli Pojazdów. Jednocześnie przy tak indywidualnych zmianach przepisy dają pewną swobodę tego, czym diagnosta może się posiłkować w ustalaniu danych - nie jest to - i nie może być katalog zamknięty. Każdy diagnosta sam ocenia na podstawie czego określi ostateczny wynik badania. W tym zakresie faktycznie można powiedzieć "każdy robi co chce", ale bynajmniej nie w negatywnym znaczeniu tego określenia.

Spokojnie można tu przytoczyć analogię lekarską - jeden lekarz zleci cztery badania, zanim postawi diagnozę, inny robi to już po samodzielnych oględzinach. Trudno powiedzieć, który z nich jest lepszym lekarzem (każdy z nich bada tak, jak uważa to za słuszne). Z pewnością jednak schody się zaczną, kiedy któryś z nich postawi diagnozę błędną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem też przypadek ze skuter złapany przez policje który przekroczył 45km/h został zabrany dowód i napisane było ażeby zmienić mu rodzaj pojazdu :)

I co zrobiłeś, bo z punktu widzenia BT to wcale nie jest prosta sprawa?

 

[ Dodano: 22-08-2012, 22:55 ]

Ustalenie wytrzymałości tej konstrukcji na ponad 200%

Bardziej pomartwiłbym się o skuteczność hamowania hamulców, indeksy prędkości opon, nośność dynamiczną łożysk kół jezdnych, głośność układu wydechowego, toksyczność spalin

Jeżeli to motocykl z motoroweru to również o homologację szybkościomierza bo dla motoroweru pod tym wzgledem są inne warunki techniczne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Resztę sam już przytoczyłeś...

Jednak nie do końca.

Zasadniczy problem może powstać w zależności od rodzaju silnika tego motoroweru.

Zgodnie z par. 11 DzU 32

3. Pojazd samochodowy nie może być wyposażony w silnik dwusuwowy.

4. Przepisu ust. 3 nie stosuje się do motocykla, pojazdu czterokołowego oraz samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1989 r. i pozostałych pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem 30 kwietnia 1993 r.

 

Więc jeśli ten przerabiany motorower to dwusów i nie łapie się w w/w wymienione okresy I rej, /co nie jest niemożliwe żeby się załapał bo wtedy był motorowerem a nie motocyklem/

Nawet jesli to i tak na pewno nie może stać się motocyklem bo dziś taki już nie może być zarejestrowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.