michal_k Napisano 12 Październik 2014 Share Napisano 12 Październik 2014 Ciekawe czym się kierowali że "pojazd z kratką" nie może mieć kierownicy po prawej stronie W uzasadnieniu napisali, że wyrok dotyczył tylko samochodów osobowych, a zmiana przepisów wymuszona jest wyrokiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 12 Październik 2014 Share Napisano 12 Październik 2014 W uzasadnieniu napisali, że wyrok dotyczył tylko samochodów osobowych, a zmiana przepisów wymuszona jest wyrokiem. Krótko mówiąc- bałaganu ciąg dalszy [ Dodano: 12-10-2014, 13:36 ] W tabelce jest napisane,że procedura badania minimalnego pola widzenia nie dotyczy lusterek homologowanych zgodnie z regulaminem 46 EKG ONZ a w załączniku do tego rozporządzenia (nr 10-szczegółowy sposób...............) 1.2-Procedura dotyczy lusterka zewnętrznego oznakowanego znakiem homologacji zgodnym z regulaminem nr.46 EKG ONZ..... I o co w tym wszystkim chodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 12 Październik 2014 Share Napisano 12 Październik 2014 W uzasadnieniu napisali, że wyrok dotyczył tylko samochodów osobowych, a zmiana przepisów wymuszona jest wyrokiem. Krótko mówiąc- bałaganu ciąg dalszy [ Dodano: 12-10-2014, 13:36 ] W tabelce jest napisane,że procedura badania minimalnego pola widzenia nie dotyczy lusterek homologowanych zgodnie z regulaminem 46 EKG ONZ a w załączniku do tego rozporządzenia (nr 10-szczegółowy sposób...............) 1.2-Procedura dotyczy lusterka zewnętrznego oznakowanego znakiem homologacji zgodnym z regulaminem nr.46 EKG ONZ..... I o co w tym wszystkim chodzi O serie poprawek w pierwszym seria poprawek 02 lub wyżej, w drugim 00 i 01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 12 Październik 2014 Share Napisano 12 Październik 2014 O serie poprawek w pierwszym seria poprawek 02 lub wyżej, w drugim 00 i 01 No fakt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 15 Październik 2014 Share Napisano 15 Październik 2014 Skoro już się odnalazłem to zapytam się co z miejscem wyznaczonym do sprawdzania pola widzenia- czy potrzebny będzie odbiór TDT? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 15 Październik 2014 Share Napisano 15 Październik 2014 czy potrzebny będzie odbiór TDT? a nie spytasz o stanowisko kontrolne? o, którym ustawodawca zapomniał oraz, że nie ma wzmianki nic do rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 15 Październik 2014 Share Napisano 15 Październik 2014 czy potrzebny będzie odbiór TDT? a nie spytasz o stanowisko kontrolne? o, którym ustawodawca zapomniał oraz, że nie ma wzmianki nic do rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów?????Jest kilka innych pytań m.in. co ze stacjami, które wymogu posiadania takiegoż stanowiska nie spełnią? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 15 Październik 2014 Share Napisano 15 Październik 2014 Jest kilka innych pytań m.in. co ze stacjami, które wymogu posiadania takiegoż stanowiska nie spełnią? Jędruś jak mają spełniać jak nie wiadomo co? tak na poważnie to nie wiadomo bo nie ma słowa o wyłączeniach, a może ustawodawca przyjął a priori, że wszystkie spełniają warunki albo , że tylko OSKP będą tylko badały - chociaż tez to nie wynika z projektu, a może TDT tylko - ta opcja odpowiadałaby mi najbardziej. Podsumowując, o spełnienie warunków niech się martwi właściciel SKP. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 15 Październik 2014 Share Napisano 15 Październik 2014 Jędruś jak mają spełniać jak nie wiadomo co?Piękny rysunek, nawet z wymiarami i opisem jest w projekcie może ustawodawca przyjął a priori' date=' że wszystkie spełniają warunki [/quote']I tu może być problem. Bo na tej, na której pracuje wykonanie takiego stanowiska wiązałoby się z koniecznością dokupienia terenu, co w krakowskich warunkach (nawet na moim zadupiu) rodzi spore wydatki. Nie wspominam o małych SKP blisko centrum, gdzie niektórzy mocno się gimnastykowali, żeby wydzielić stanowisko badania hałasu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marbie Napisano 15 Październik 2014 Share Napisano 15 Październik 2014 Jakim prawem wymagają od nas badania pola widzenia w lusterkach, niech właściciel dyla do dealera po dokument lub wymianę lusterek. Najprościej jest teraz problem anglików zrzucić na diagnostów, niech oni nadstawiają du...y Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 15 Październik 2014 Share Napisano 15 Październik 2014 w projekcie rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 15 Październik 2014 Share Napisano 15 Październik 2014 rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów? Spoko ukaże się 31.12.tego roku Chyba juz to nawet przerabialiśmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
max72 Napisano 15 Październik 2014 Share Napisano 15 Październik 2014 Piękny rysunek, nawet z wymiarami i opisem jest w projekcie to jeszcze powiedz mi jakie długie ma być to stanowisko(chodzi oczywiście o część stanowiska zakreskowaną) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 O ile w badaniu dźwięku musi być pełnowymiarowe stanowisko, to jeśli idzie o pole widzenia, to wystarcza przenośna tablica ustawiona odpowiednio za samochodem. I to wcale nie w odległości 10 mb. Wszystko się rozchodzi o odpowiednią zmianę skali i ustawienie tablicy. Ogólnie pikuś, ale jak widać nie dla wszystkich... to jeszcze powiedz mi jakie długie ma być to stanowisko(chodzi oczywiście o część stanowiska zakreskowaną) Część zakreskowane nie będzie na ziemi !! (w/g mnie) - tam będzie stał odpowiedni sprawdzian, np w formie tablicy i na nim będzie wyznaczone takie "wirtualne" pole widzenia. Kwestia odpowiedniego ustawienia tablicy. Tylko po co aż 10 mb?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 Wszystko się rozchodzi o odpowiednią zmianę skali i ustawienie tablicy. Ogólnie pikuś, ale jak widać nie dla wszystkich... zwłaszcza dla ustawodawcy Część zakreskowane nie będzie na ziemi !! (w/g mnie) - tam będzie stał odpowiedni sprawdzian, np w formie tablicy i na nim będzie wyznaczone takie "wirtualne" pole widzenia. Kwestia odpowiedniego ustawienia tablicy. Tylko po co aż 10 mb?! Tego nie dowiemy się dopóki nie ukażą się wymagania tegoż stanowiska w rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań w stosunku do stacji przeprowadzających badania techniczne pojazdów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 Część zakreskowane nie będzie na ziemi !! (w/g mnie) - tam będzie stał odpowiedni sprawdzian, np w formie tablicy i na nim będzie wyznaczone takie "wirtualne" pole widzenia. Kwestia odpowiedniego ustawienia tablicy. Tylko po co aż 10 mb?! http://legislacja.rcl.gov.pl/docs//520/248682/248684/248685/dokument130603.pdf Strona 5 - jest opisany proces pomiaru: ...- sprawdzian o wysokości h (h=50mm + odległośc oczu uprawnionego diagnosty od nawierzchni podłoża Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 Część zakreskowane nie będzie na ziemi !! (w/g mnie) ale będzie musiała być linia (5) - zewnętrzna linia pola widzenia, która będzie granicą ruchomą w zależności od szerokości pojazdu. Umieszczana równolegle do podłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu (2) tak aby odległość od lewego boku pojazdu ustawionego wzdłuż tej płaszczyzny (2) była nie mniejsza niż 2,5m, której początkiem jest (homologowany ) sprawdzian umieszczony w odległości 10m od osi odniesienia (1). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 Tak na marginesie to zastanawiam się czym kierowali się ustawodawcy opisując metodę tego pomiaru.Dlaczego tak a nie inaczej i że to jest dobre.No i czy takie ważne :?Czy ma to znaczenie i jakie przy wyprzedzaniu Co z widocznością z przodu pojazdu Czy jest to wzięte z jakiejś dyrektywy,czy jakieś wyliczenia ekspertów,naukowców,.....Coś na zasadzie ekspertów wyjaśniających katastrofę smoleńską Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 Dlaczego tak a nie inaczej i że to jest dobre. nic prostszego Grześ, jak zapytać autora owej propozycji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 zapytać autora owej propozycji Masz na myśli Pana Zbigniewa Rynasiewicza?Jeśli tak to jesteś pewny,że on jest autorem tego projektu-czy to praca zbiorowa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 Co z widocznością z przodu pojazdu widoczność z przodu pojazdu masz zapewnioną przez szybę przednią oraz przednie oboczne, które będą musiały spełnić warunek z poz. 951:5. Szyby pojazdu: 1) nie powinny dawać ostrych odprysków w razie rozbicia; przednia szyba powinna zapewnić kierowcy pełną i wyraźną widoczność bez zniekształcenia obrazu, a w razie rozbicia – zapewniać jeszcze dostateczną widoczność drogi; 2) powinny być umocowane w taki sposób lub sporządzone z takiego tworzywa, aby w razie konieczności istniała możliwość wyjścia na zewnątrz pojazdu co najmniej przez jeden otwór okienny z każdej strony pojazdu; 3) powinny być ocechowane w miejscu widocznym z zewnątrz pojazdu; przepis stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1968 r.; 4)32) przednie i przednie boczne powinny mieć współczynnik przepuszczania światła nie mniejszy niż 70%; 5) nie powinny odbijać światła w sposób powodujący oślepianie innych uczestników ruchu drogowego. [ Dodano: 16-10-2014, 11:40 ] praca zbiorowa? no i tu mam dylemat może być praca zbiorowa lub rozprawa doktorska Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 Tak na marginesie to zastanawiam się czym kierowali się ustawodawcy opisując metodę tego pomiaru Ten pas o szerokości 2,5m to zapewne imitacja pasa ruchu. Co z widocznością z przodu pojazdu Przyznam, że brak wzmianki na ten temat jest dla mnie zaskoczeniem, ale dla ustawodawcy jak widać to nie problem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 Chodzi mi o widoczność z przodu przy wyprzedzaniu.(traktuję temat poważnie) I co ten Pan którego podałem jest autorem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
biker100 Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 rzyznam, że brak wzmianki na ten temat jest dla mnie zaskoczeniem, ale dla ustawodawcy jak widać to nie problem ale widoczność z przodu pojazdu rozwiązuje poz. 951 zacytowana powyżej, a, że kierujący będzie widział poprzedzający go pojazd, a drogę przed nim tylko na łuku w prawo to już nikogo nie interesuje, chyba, że będzie obowiązek jazdy z pasażerem posiadającym prawo jazdy na miejscu pasażera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 16 Październik 2014 Share Napisano 16 Październik 2014 Ten pas o szerokości 2,5m to zapewne imitacja pasa ruchu. Też tak się domyślam,tylko czemu to jest aż takie ważne.(przecież jest jeszcze lusterko wsteczne w pojeździe) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi