Psuj Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 Czyli przyjeżdża klient roczną osobówką zrobić taxi - robisz dodatkowe taxi i wyznaczasz nowy termin btp na rok to nie są zmiany konstrukcyjne. Jeśli ma ważne okresowe to skracamy i dajemy na rok (bo to już TAXI) i kasujemy 98 + 42 zł. Ale jest to badanie zmieniające przeznaczenie pojazdu. Kasujemy 42 zł i jeśli tnb gryzie się z ustawą (auto roczne) to wyznaczamy nowy tnb W ZAKRESIE BADANIA DODATKOWEGO i w tej opłacie. W tym wypadku wyznaczenie tnb nie ma nic wspólnego z badaniem okresowym i opłatą za to badanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 U mnie powypadek 94 Tylko pytam - po co ryzykować ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 Tylko pytam - po co ryzykować ? Zapis dla mniej jest jasny. Zakres okresowego zniknął z powypadku wraz ze zniknięciem Dz.U 227. Niczym nie ryzykuję. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 W tym wypadku wyznaczenie tnb nie ma nic wspólnego z badaniem okresowym i opłatą za to badanie. Oczywiście, że nie ma , bo prowadzi to do skrócenia terminu OBT, który uprzednio został wyznaczony i jest to czynność typowo formalna niemajaca nic wspólnego z OBT a zatem brak podstawy w takim przypadku do pobrania opłaty za OBT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 Zapis dla mniej jest jasny. Zakres okresowego zniknął z powypadku wraz ze zniknięciem Dz.U 227. Niczym nie ryzykuję. Dokładnie, a teraz próbuje się naciągać interpretacje zamiast stworzyć konkretny zapis ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 Zapis dla mniej jest jasny. Zakres okresowego zniknął z powypadku wraz ze zniknięciem Dz.U 227. Niczym nie ryzykuję. Obecnie został zastąpiony: 2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 Obecnie został zastąpiony: Zgadza się, a to, że to oznacza okresowe to jest już nadinterpretacją, bo okresowe występuje w zmianach i jest to wyraźnie napisane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirek.g Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 Wg mnie również pobieramy z okresowe,bardzo lubicie komplikować sobie życie.Jedyna zmiana to wypadło kontrowersyjne badanie powypadkowe przy zmianach konstrukcyjnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 Obecnie został zastąpiony: Zgadza się, a to, że to oznacza okresowe to jest już nadinterpretacją, bo okresowe występuje w zmianach i jest to wyraźnie napisane. Sęk w tym, że po raz kolejny nie wyraźnie napisali: 5) w którym dokonano zmian konstrukcyjnych lub wymiany elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym, z zastrzeżeniem art. 66 ust. 4 pkt 5 i 6 ustawy, z wyłączeniem montażu instalacji do zasilania gazem – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych, w sposób określony dla okresowego badania technicznego pojazdu, oraz zakres czynności określonych w pkt 1–2 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, a także ustalenie nieznanych lub nowych danych technicznych pojazdu, podczas przeprowadzania badania technicznego pojazdu w sposób określony w dziale II załącznika nr 2 do rozporządzenia, oraz sporządzenie opisu zmian dokonanych w pojeździe, zgodnie z załącznikiem nr 5 do rozporządzenia; nie wymaga się wykonania czynności określonych w pkt 1 działu I załącznika nr 2 do rozporządzenia, jeżeli zmiany konstrukcyjne lub wymiana elementów powodujących zmianę danych w dowodzie rejestracyjnym nie mają wpływu na działanie układu kierowniczego, skuteczność tłumienia zawieszenia oraz ustawienie kół jezdnych; W związku z tymi niewyraźnymi zapisami naprawdę proponuje rozwiązanie odporne na wszelkiego typu interpretacje czyli: okresowe + dodatkowe. O wykonanie badania okresowego zawsze "może wnioskować właściciel". Takie postępowanie najbardziej zabezpiecza diagnostę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 W związku z tymi niewyraźnymi zapisami naprawdę proponuje rozwiązanie odporne na wszelkiego typu interpretacje czyli: okresowe + dodatkowe. Z tego okresowego+dodatkowego tłumaczyłem się inspektorowi tdt na kontroli. Obowiązywała 155 i wyraźnie usłyszałem, że mamy robić dodatkowe i za nie brać opłatę, a zakres jest w zmianach i tam można pobrać opłatę za zakres okresowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 Z tego okresowego+dodatkowego tłumaczyłem się inspektorowi tdt na kontroli. Obowiązywała 155 i wyraźnie usłyszałem, że mamy robić dodatkowe i za nie brać opłatę, a zakres jest w zmianach i tam można pobrać opłatę za zakres okresowego. Sam powiedz - Czy klient może robić badanie okresowe kiedy chce i ile razy sobie życzy? Wiec zawsze możesz powiedzieć na kontroli, że było to okresowe na wniosek klienta! -najbezpieczniejsze rozwiązanie dla diagnosty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 Sam powiedz - Czy klient może robić badanie okresowe kiedy chce i ile razy sobie życzy? Wiec zawsze możesz powiedzieć na kontroli, że było to okresowe na wniosek klienta! -najbezpieczniejsze rozwiązanie dla diagnosty. Teoretycznie masz rację ale ja widzę jeden problem - u nad do okresowego potrzeba PC lub DR a co najmniej potwierdzenie, że pojazd jest zarejestrowany z WK (takie z danymi pojazdu). Chodzi oczywiście o porównanie danych i warunki dodatkowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 Teoretycznie masz rację ale ja widzę jeden problem - u nad do okresowego potrzeba PC lub DR a co najmniej potwierdzenie, że pojazd jest zarejestrowany z WK (takie z danymi pojazdu).Chodzi oczywiście o porównanie danych i warunki dodatkowe Do zmian DR masz a powypadkowe z pokwitowaniem + KP lub potwierdzeniem zarejestrowania. Nasz WK tak zezwala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pentagram Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym panem z MTBiGM na temat nowego rozporządzenia i usłyszałem: 1. TNBT równo 1 rok, 2 lata lub dopełnienie do 5-ciu bez względu na to jaki wypada dzień tygodnia. 2. Badanie po kolizji, wypadku - tylko "DODATKOWE" - cena 94 PLN. 3. Badanie TAXI, L-ki itp, jeśli przyjeżdża na OBT - dwa oddzielne badania, najpierw BD następnie OBT, dwa nr. w rejestrze. Opłatę pobierać za każdym razem, także jeśli ma wpis w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 U nas zaczynają pojawiać się badania pojazdów z tablicami, a do tego oświadczenia właścicieli, że będą zwracać tablice za granicą, więc ich nam nie przedstawiają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 czyli już znaleźli furtkę ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 16 Październik 2012 Share Napisano 16 Październik 2012 Jednego nie rozumiem: 3. Wymagania dotyczące kontroli oraz wytyczne dotyczące oceny usterek dokonywanej podczas przeprowadzania okresowego badania technicznego pojazdu określa załącznik nr 1 do rozporządzenia, a wymagania dotyczące kontroli oraz wytyczne dotyczące oceny usterek podczas przeprowadzania dodatkowego badania technicznego określa załącznik nr 2 do rozporządzenia. 2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia; Czy z pogrubionych treści nie wynika, że w trakcie badania powypadkowego wykonujemy zakres OBT w większości przypadków. Dlaczego wykonując badanie powypadkowe w zakresie OBT i warunki dodatkowe dla powypadkowego mamy pobierać mniej pieniędzy niż przy samym okresowym. Trochę szacunku dla swojej pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
waldorff Napisano 17 Październik 2012 Share Napisano 17 Październik 2012 Rozmawiałem dzisiaj ze znajomym panem z MTBiGM na temat nowego rozporządzenia i usłyszałem: 1. TNBT równo 1 rok, 2 lata lub dopełnienie do 5-ciu bez względu na to jaki wypada dzień tygodnia. 2. Badanie po kolizji, wypadku - tylko "DODATKOWE" - cena 94 PLN. 3. Badanie TAXI, L-ki itp, jeśli przyjeżdża na OBT - dwa oddzielne badania, najpierw BD następnie OBT, dwa nr. w rejestrze. Opłatę pobierać za każdym razem, także jeśli ma wpis w DR. Czyli po ITS-wsku a niektórzy i tak będą robili po swojemu,prawda Psuj bo tak im nakazuje logika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
obserwator Napisano 17 Październik 2012 Share Napisano 17 Październik 2012 W piśmie z MTBiGM z dnia 16.12.2011 Dep. Transp. Drogowego pan Bogdan Oleksiak napisał że to diagnosta ocenia czy należy wykonać badania nadzwyczajnego zbiornika przez TDT.Nr pisma TD-5ms-5111-81/11 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Październik 2012 Share Napisano 17 Październik 2012 W piśmie z MTBiGM z dnia 16.12.2011 Ale zmieniły się przepisy i treść pisma straciła swą aktualność, zresztą takie pisma to tylko czyjeś interpretacje niewiele majace wspólnego ze stosowaniem prawa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 17 Październik 2012 Share Napisano 17 Październik 2012 Czyli po ITS-wsku a niektórzy i tak będą robili po swojemu,prawda Psuj bo tak im nakazuje logika. Mi logika nakazuje kasować 94 zł za powypadek, bo zakres okresowego jest tylko w zmianach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 17 Październik 2012 Share Napisano 17 Październik 2012 Ale zmieniły się przepisy i treść pisma straciła swą aktualność, zresztą takie pisma to tylko czyjeś interpretacje niewiele majace wspólnego ze stosowaniem prawa. Która zmiana przepisów nie pozwala Twoim zdaniem zastosować zaleceń tego pisma. Dodam tylko, że moim zdaniem to jedna z nielicznych, sensownych i życiowych wypowiedzi jakie wyszły z ministerstwa,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 17 Październik 2012 Share Napisano 17 Październik 2012 Która zmiana przepisów nie pozwala Twoim zdaniem zastosować zaleceń tego pisma. Dz 996, załącznik nr 2 pkt 1.4 Brak dokumentu potwierdzającego sprawność urządzenia, wydanego po terminie wydania skierowania na badanie. UI Dodam tylko, że moim zdaniem to jedna z nielicznych, sensownych i życiowych wypowiedzi jakie wyszły z ministerstwa,,, Tak ale jest niezgodna z rozporządzeniam 996. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 17 Październik 2012 Share Napisano 17 Październik 2012 Tak ale jest niezgodna z rozporządzeniam 996. Chodzi o to, że przed wejściem 996 też nie było wolno zrobić badania bez protokołu doraźnego, a pismo to wprowadziło niejako możliwość dla konkretnych przypadków (sam to raz wykorzystałem),,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 17 Październik 2012 Share Napisano 17 Październik 2012 Interpretacja ministerstwa dotyczy, z tego co pamiętam, rozporządzenia wprowadzającego "badania doraźne" zbiorników a nie zapisów naszej starej 155-ki. O ile mi wiadomo, tamto rozporządzenie się nie zmieniło, więc nie widzę powodu, żeby interpretacja przestała być aktualna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.