Qnick Napisano 21 Grudzień 2013 Share Napisano 21 Grudzień 2013 w 9 części adr ? sprawdzę po świętach TO mi teraz gwoździa zabiłeś też sobie poszukam po weekendzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 21 Grudzień 2013 Share Napisano 21 Grudzień 2013 też sobie poszukam po weekendzie. Ja też, ale po łykedndzie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doli Napisano 22 Grudzień 2013 Share Napisano 22 Grudzień 2013 powinien być N jak nie ma instalacji tak ? Jeśli dotyczy EXIII to tak. Instalacja elektryczna dotyczy EX III. Dotyczy przewodów, głównego wyłącznika akumulatora (oprócz pkt. 9.2.2.3.3 a to jest o włączniku akumulatora który powinien być umieszczony w obudowie o stopniu ochrony IP 65), akumulatora obwodów stałych i inst. elektr. za tylną ściana kabiny kierowcy. Natomiast jeśli chodzi o EXII to tylko pkt.9.2.2.4 - zaciski akumulatora powinny być izolowane elektrycznie lub zabezpieczone izolujacą pokrywą obudowy. Jeśli akumulatory nie znajdują się pod pokrywą przedziału silnikowego, to powinny być umieszczone w wentylowanej obudowie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 22 Grudzień 2013 Share Napisano 22 Grudzień 2013 Instalacja elektryczna dotyczy EX III Akumulatory i wyłącznik prądu IP65 wiadomo ale chodzi o kable i lampki w przestrzeni ładunkowej których czasem po prostu ludzie nie zakładają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mecher Napisano 22 Grudzień 2013 Share Napisano 22 Grudzień 2013 9.3.7.2 Oświetlenie w przedziale ładunkowym pojazdów EX/II powinno być zainstalowane na suficie i być zakryte tj. bez wystających przewodów lub żarówek. W przypadku grupy zgodności J, instalacja elektryczna powinna mieć stopień ochrony, co najmniej IP65 (tj. ognioodporność Eex d). Wszystkie instalacje elektryczne wewnątrz przedziału ładunkowego powinny być wystarczająco chronione przed mechanicznymi uderzeniami z wewnątrz. 9.3.7.3 Instalacja elektryczna pojazdów EX/III powinna spełniać odpowiednie wymagania podane pod 9.2.2.2; 9.2.2.3; 9.2.2.4; 9.2.2.5.2 oraz 9.2.2.6. Instalacja elektryczna wewnątrz przedziału ładunkowego powinna być pyłoszczelna (stopień ochrony co najmniej IP54, lub równoważny), a w przypadku grupy zgodności J, co najmniej IP65 (np. ognioodporność Eex d). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 22 Grudzień 2013 Share Napisano 22 Grudzień 2013 Nie ma obowiązku posiadania instalacji elektrycznej w przedziale ładunkowym EX/II oraz EX/III, konsultowane z kilkoma ważnymi osobami zajmującymi się ADR w Polsce i nie tylko... Jeśli w/w pojazdy nie posiadają instalacji w przedziale ładunkowym, mogą przewozić materiały niebezpieczne klasy zgodności grupy J (brak zagrożenia) w uwagach warto napisać "brak instalacji elektrycznej w przedziale ładunkowym" ponieważ na zaświadczeniu zaznaczamy że instalacja odpowiada warunkom w rzeczywistości jej nie ma ps. oczywiście jeśli taki pojazd ma instalację a nie chce przewozić klasy J, wtedy ma spełniać warunki ADR 9 stosownie dla pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 22 Grudzień 2013 Share Napisano 22 Grudzień 2013 Nie ma obowiązku posiadania instalacji elektrycznej w przedziale ładunkowym EX/II oraz EX/III Dokładnie o to mi chodzi a nie o przepisy bo przepisy wiadomo jakie są. Jeśli w/w pojazdy nie posiadają instalacji w przedziale ładunkowym, mogą przewozić materiały niebezpieczne klasy zgodności grupy J (brak zagrożenia) w uwagach warto napisać "brak instalacji elektrycznej w przedziale ładunkowym" ponieważ na zaświadczeniu zaznaczamy że instalacja odpowiada warunkom w rzeczywistości jej nie ma Podejrzewam ten sam TDT w Katowicach udzielił Ci takiej szkoły podobnie jak mi Wpisać że instalacja odpowiada bo jej nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 22 Grudzień 2013 Share Napisano 22 Grudzień 2013 Nie ma obowiązku posiadania instalacji elektrycznej w przedziale ładunkowym EX/II oraz EX/III Dokładnie o to mi chodzi a nie o przepisy bo przepisy wiadomo jakie są. Jeśli w/w pojazdy nie posiadają instalacji w przedziale ładunkowym, mogą przewozić materiały niebezpieczne klasy zgodności grupy J (brak zagrożenia) w uwagach warto napisać "brak instalacji elektrycznej w przedziale ładunkowym" ponieważ na zaświadczeniu zaznaczamy że instalacja odpowiada warunkom w rzeczywistości jej nie ma Podejrzewam ten sam TDT w Katowicach udzielił Ci takiej szkoły podobnie jak mi Wpisać że instalacja odpowiada bo jej nie ma Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 23 Grudzień 2013 Share Napisano 23 Grudzień 2013 No i musiałem zrobic korektę Czyli nie tak:"Mamy termin badania okersowego np. 04.2017r i termin badania posredniego np. 04.2014r. Tzn. ze po numerze protokolu wpisujemy datę waznosci protokolu TDT czyli 04.2017r, a termin najblizszego badania to tam wpisujemy date badania posredniego czyli 04.2014r." Data waznosci i termin najblizszego badania to wpisujemy z protokołu Termin badania pośredniego Mamy sie nie sugerować terminem badania okresowego (podobno jest to tylko informacja dla TDT) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 23 Grudzień 2013 Share Napisano 23 Grudzień 2013 wpisujemy z protokołu Termin badania pośredniego Zawsze tak było, że wpisywało się termin najbliższego badania niezależnie czy było to badanie okresowe czy pośrednie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamos Napisano 23 Grudzień 2013 Share Napisano 23 Grudzień 2013 wpisujemy z protokołu Termin badania pośredniego Zawsze tak było, że wpisywało się termin najbliższego badania niezależnie czy było to badanie okresowe czy pośrednie. Potwierdzam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 8 Styczeń 2014 Share Napisano 8 Styczeń 2014 Jak informuje Ministerswo Infrastruktury i Rozwoju - w związku z pojawiającymi się w mediach nieprawdziwymi informacjami dotyczącymi możliwości nie uznawania za granicą zaświadczeń ADR wydanych w Polsce po dniu 1 stycznia 2014 r. – resort dementuje przedmiotowe informacje. Jednocześnie informuje, że zaświadczenia ADR wydawane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, są zgodne ze wzorem zawartym w 8.2.2.8.5 Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), sporządzonej w Genewie 30 września 1957 r. (2013.815), której Polska jest stroną od 6 maja 1975 roku.Link do źródła: Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju – Komunikat w sprawie zaświadczeń ADR http://news.prawodrogowe.pl/i494#news23680 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Styczeń 2014 Share Napisano 8 Styczeń 2014 Mogli by jeszcze skrobnąć coś o nie uznawaniu "setek" przez niemców... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zjc Napisano 8 Styczeń 2014 Share Napisano 8 Styczeń 2014 No to wyskrobali coś takiego.: http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20140000026 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Styczeń 2014 Share Napisano 8 Styczeń 2014 Mogli by jeszcze skrobnąć coś o nie uznawaniu "setek" przez niemców... A w Polsce trzeba mieć ze sobą zaświadczenie 100? Podstawę prawną poproszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 8 Styczeń 2014 Share Napisano 8 Styczeń 2014 A w Polsce trzeba mieć ze sobą zaświadczenie 100? Nie trzeba ale to zaświadczenie pomaga ponoć podczas kontroli I jak masz zaświadczenie z badania na setkę to Pan władza łagodniej patrzy (zasłyszane od kierowców) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luk Napisano 8 Styczeń 2014 Share Napisano 8 Styczeń 2014 A może to : Rozdział 6. Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h § 23. [Dodatkowe warunki] 1. Stosunek mocy maksymalnej silnika autobusu do dopuszczalnej masy całkowitej powinien wynosić co najmniej 11 kW/t. 2. Autobus powinien być typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie co najmniej z 06 serią poprawek. 3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej. 4. Autobus powinien być wyposażony w: 1) przyrząd kontrolny - tachograf samochodowy o zakresie pomiarowym co najmniej do 125 km/h; 2) ogranicznik prędkości o nastawionej prędkości granicznej 100 km/h; 3) opony o głębokości rzeźby bieżnika co najmniej 3 mm; 4) opony homologowane według Regulaminu nr 54 EKG ONZ; nie dopuszcza się opon bieżnikowanych na osiach z kołami pojedynczymi, o ile nie są osiami składowymi osi wielokrotnych, oraz opon o pogłębionych (nacinanych) rowkach bieżnika; 5) siedzenia wyściełane o wysokości oparć co najmniej 650 mm, a w przypadku siedzeń w ostatnim rzędzie - 560 mm; 6) pasy bezpieczeństwa co najmniej dwupunktowo mocowane, automatycznie blokujące się, ze zwijaczami na siedzeniach, przed którymi nie ma innych siedzeń, oraz na siedzeniu kierowcy; punkty kotwiczenia pasów powinny spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; w pobliżu takich siedzeń powinno być oznakowanie nakazujące zapięcie pasów; 7) siedzenia homologowane według Regulaminu nr 17 lub spełniające wymagania Regulaminu nr 80 EKG ONZ oraz w pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, przy czym punkty kotwiczenia pasów powinny spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; przepis stosuje się do zarejestrowanych po raz pierwszy: a) autobusu nowego typu - po dniu 31 grudnia 1998 r., b) pozostałych autobusów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - po dniu 30 września 1999 r.; 8 ) wyściełane podłokietniki na skraju każdego zespołu dwóch siedzeń uniemożliwiające przemieszczanie się pasażerów na boki; 9) przegrodę zabezpieczającą kierowcę przed uderzeniem z tyłu; 10) urządzenia zabezpieczające bagaż przed przemieszczaniem się w przestrzeni pasażerskiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 8 Styczeń 2014 Share Napisano 8 Styczeń 2014 A w Polsce Nie w Polsce, tylko u Niemców. Niemcy podobno (nieprawnie) nie uznają polskich badań setek, chyba, że robią je stacje dekry (polskie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Styczeń 2014 Share Napisano 8 Styczeń 2014 A w Polsce trzeba mieć ze sobą zaświadczenie 100? Podstawę prawną poproszę To chyba pytanie nie w tym temacie ale: Art 81 ust.11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3-5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd: autobus, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, co do zgodności z dodatkowymi warunkami technicznymi; Jeśli jest badanie to jest i zaświadczenie z tego badania z określonym terminem jego ważności. Jeśli OKRD chce sprawdzić WAŻNOŚĆ tego badania, to może to zrobić tylko sprawdzając zaświadczenie z jego przeprowadzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 8 Styczeń 2014 Share Napisano 8 Styczeń 2014 Jeśli OKRD chce sprawdzić WAŻNOŚĆ tego badania, to może to zrobić tylko sprawdzając zaświadczenie z jego przeprowadzenia. To może przypomnę tutaj art. 38 PORD: Art. 38. Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na żądanie uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub kierującego: 1) dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem; 2) dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu; 3) dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie; 4) zezwolenie, o którym mowa w art. 106 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151, z późn. zm.6)); 5) inne dokumenty, jeżeli obowiązek taki wynika z odrębnej ustawy. Czyli PORD odpada - bo wymaga tylko punktów 1-4. Jest w stanie ktoś podać tą inną ustawę, z której obowiązek posiadania zaświadczenia 100 by wynikał? Może kolega Brodaty, jako przedstawiciel OKRD, by się wypowiedział? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 8 Styczeń 2014 Share Napisano 8 Styczeń 2014 Jeśli jest badanie to jest i zaświadczenie z tego badania z określonym terminem jego ważności. Albo na podstawie zaświadczenia WK dokona wpisu do DR i zaświadczenie nie jest potrzebne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 8 Styczeń 2014 Share Napisano 8 Styczeń 2014 Albo na podstawie zaświadczenia WK dokona wpisu do DR i zaświadczenie nie jest potrzebne. I wpis ten stał się wpisem BEZTERMINOWYM... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.