Skocz do zawartości

zaświadczenie adr


dyrooo

Rekomendowane odpowiedzi

powinien być N jak nie ma instalacji tak ? :)

Jeśli dotyczy EXIII to tak.

Instalacja elektryczna dotyczy EX III. Dotyczy przewodów, głównego wyłącznika akumulatora (oprócz pkt. 9.2.2.3.3 a to jest o włączniku akumulatora który powinien być umieszczony w obudowie o stopniu ochrony IP 65), akumulatora obwodów stałych i inst. elektr. za tylną ściana kabiny kierowcy.

Natomiast jeśli chodzi o EXII to tylko pkt.9.2.2.4 - zaciski akumulatora powinny być izolowane elektrycznie lub zabezpieczone izolujacą pokrywą obudowy. Jeśli akumulatory nie znajdują się pod pokrywą przedziału silnikowego, to powinny być umieszczone w wentylowanej obudowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja elektryczna dotyczy EX III

 

Akumulatory i wyłącznik prądu IP65 wiadomo ale chodzi o kable i lampki w przestrzeni ładunkowej których czasem po prostu ludzie nie zakładają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9.3.7.2 Oświetlenie w przedziale ładunkowym pojazdów EX/II powinno być zainstalowane na suficie i być zakryte tj. bez wystających przewodów lub żarówek.

 

W przypadku grupy zgodności J, instalacja elektryczna powinna mieć stopień ochrony, co najmniej IP65 (tj. ognioodporność Eex d). Wszystkie instalacje elektryczne wewnątrz przedziału ładunkowego powinny być wystarczająco chronione przed mechanicznymi uderzeniami z wewnątrz.

 

9.3.7.3 Instalacja elektryczna pojazdów EX/III powinna spełniać odpowiednie wymagania podane pod 9.2.2.2; 9.2.2.3; 9.2.2.4; 9.2.2.5.2 oraz 9.2.2.6.

 

Instalacja elektryczna wewnątrz przedziału ładunkowego powinna być pyłoszczelna (stopień ochrony co najmniej IP54, lub równoważny), a w przypadku grupy zgodności J, co najmniej IP65 (np. ognioodporność Eex d).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma obowiązku posiadania instalacji elektrycznej w przedziale ładunkowym EX/II oraz EX/III, konsultowane z kilkoma ważnymi osobami zajmującymi się ADR w Polsce i nie tylko...

 

Jeśli w/w pojazdy nie posiadają instalacji w przedziale ładunkowym, mogą przewozić materiały niebezpieczne klasy zgodności grupy J (brak zagrożenia) w uwagach warto napisać "brak instalacji elektrycznej w przedziale ładunkowym" ponieważ na zaświadczeniu zaznaczamy że instalacja odpowiada warunkom w rzeczywistości jej nie ma :)

 

ps. oczywiście jeśli taki pojazd ma instalację a nie chce przewozić klasy J, wtedy ma spełniać warunki ADR 9 stosownie dla pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma obowiązku posiadania instalacji elektrycznej w przedziale ładunkowym EX/II oraz EX/III

 

Dokładnie o to mi chodzi a nie o przepisy bo przepisy wiadomo jakie są.

 

Jeśli w/w pojazdy nie posiadają instalacji w przedziale ładunkowym, mogą przewozić materiały niebezpieczne klasy zgodności grupy J (brak zagrożenia) w uwagach warto napisać "brak instalacji elektrycznej w przedziale ładunkowym" ponieważ na zaświadczeniu zaznaczamy że instalacja odpowiada warunkom w rzeczywistości jej nie ma

 

Podejrzewam ten sam TDT w Katowicach udzielił Ci takiej szkoły podobnie jak mi :) Wpisać że instalacja odpowiada bo jej nie ma :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma obowiązku posiadania instalacji elektrycznej w przedziale ładunkowym EX/II oraz EX/III

 

Dokładnie o to mi chodzi a nie o przepisy bo przepisy wiadomo jakie są.

 

Jeśli w/w pojazdy nie posiadają instalacji w przedziale ładunkowym, mogą przewozić materiały niebezpieczne klasy zgodności grupy J (brak zagrożenia) w uwagach warto napisać "brak instalacji elektrycznej w przedziale ładunkowym" ponieważ na zaświadczeniu zaznaczamy że instalacja odpowiada warunkom w rzeczywistości jej nie ma

 

Podejrzewam ten sam TDT w Katowicach udzielił Ci takiej szkoły podobnie jak mi :) Wpisać że instalacja odpowiada bo jej nie ma :lol:

 

;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i musiałem zrobic korektę :(

Czyli nie tak:"Mamy termin badania okersowego np. 04.2017r i termin badania posredniego np. 04.2014r.

Tzn. ze po numerze protokolu wpisujemy datę waznosci protokolu TDT czyli 04.2017r, a termin najblizszego badania to tam wpisujemy date badania posredniego czyli 04.2014r."

 

Data waznosci i termin najblizszego badania to wpisujemy z protokołu Termin badania pośredniego

Mamy sie nie sugerować terminem badania okresowego (podobno jest to tylko informacja dla TDT)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpisujemy z protokołu Termin badania pośredniego

Zawsze tak było, że wpisywało się termin najbliższego badania niezależnie czy było to badanie okresowe czy pośrednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wpisujemy z protokołu Termin badania pośredniego

Zawsze tak było, że wpisywało się termin najbliższego badania niezależnie czy było to badanie okresowe czy pośrednie.

 

Potwierdzam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 weeks later...
Jak informuje Ministerswo Infrastruktury i Rozwoju - w związku z pojawiającymi się w mediach nieprawdziwymi informacjami dotyczącymi możliwości nie uznawania za granicą zaświadczeń ADR wydanych w Polsce po dniu 1 stycznia 2014 r. – resort dementuje przedmiotowe informacje. Jednocześnie informuje, że zaświadczenia ADR wydawane na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, są zgodne ze wzorem zawartym w 8.2.2.8.5 Umowy europejskiej dotyczącej międzynarodowego przewozu drogowego towarów niebezpiecznych (ADR), sporządzonej w Genewie 30 września 1957 r. (2013.815), której Polska jest stroną od 6 maja 1975 roku.

Link do źródła:

Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju – Komunikat w sprawie zaświadczeń ADR

http://news.prawodrogowe.pl/i494#news23680

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogli by jeszcze skrobnąć coś o nie uznawaniu "setek" przez niemców...

 

A w Polsce trzeba mieć ze sobą zaświadczenie 100? Podstawę prawną poproszę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w Polsce trzeba mieć ze sobą zaświadczenie 100?

 

Nie trzeba ale to zaświadczenie pomaga ponoć podczas kontroli :lol: I jak masz zaświadczenie z badania na setkę to Pan władza łagodniej patrzy (zasłyszane od kierowców)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może to : :x

 

Rozdział 6. Warunki dodatkowe dla autobusu o dopuszczalnej prędkości do 100 km/h

§ 23. [Dodatkowe warunki] 1. Stosunek mocy maksymalnej silnika autobusu do dopuszczalnej masy całkowitej

powinien wynosić co najmniej 11 kW/t.

2. Autobus powinien być typu homologowanego w zakresie hamowania według Regulaminu nr 13 EKG ONZ zgodnie

co najmniej z 06 serią poprawek.

3. Autobus powinien być przebadany przez producenta z wynikiem pozytywnym w zakresie stateczności ruchu po

rozerwaniu jednej z opon kół osi przedniej.

4. Autobus powinien być wyposażony w:

1) przyrząd kontrolny - tachograf samochodowy o zakresie pomiarowym co najmniej do 125 km/h;

2) ogranicznik prędkości o nastawionej prędkości granicznej 100 km/h;

3) opony o głębokości rzeźby bieżnika co najmniej 3 mm;

4) opony homologowane według Regulaminu nr 54 EKG ONZ; nie dopuszcza się opon bieżnikowanych na

osiach z kołami pojedynczymi, o ile nie są osiami składowymi osi wielokrotnych, oraz opon o pogłębionych

(nacinanych) rowkach bieżnika;

5) siedzenia wyściełane o wysokości oparć co najmniej 650 mm, a w przypadku siedzeń w ostatnim rzędzie -

560 mm;

6) pasy bezpieczeństwa co najmniej dwupunktowo mocowane, automatycznie blokujące się, ze zwijaczami na

siedzeniach, przed którymi nie ma innych siedzeń, oraz na siedzeniu kierowcy; punkty kotwiczenia pasów

powinny spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; w pobliżu takich siedzeń powinno być

oznakowanie nakazujące zapięcie pasów;

7) siedzenia homologowane według Regulaminu nr 17 lub spełniające wymagania Regulaminu nr 80 EKG ONZ

oraz w pasy bezpieczeństwa na wszystkich siedzeniach, przy czym punkty kotwiczenia pasów powinny

spełniać wymagania Regulaminu nr 14 EKG ONZ; przepis stosuje się do zarejestrowanych po raz pierwszy:

a) autobusu nowego typu - po dniu 31 grudnia 1998 r.,

b) pozostałych autobusów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t - po dniu 30 września

1999 r.;

8 ) wyściełane podłokietniki na skraju każdego zespołu dwóch siedzeń uniemożliwiające przemieszczanie się

pasażerów na boki;

9) przegrodę zabezpieczającą kierowcę przed uderzeniem z tyłu;

10) urządzenia zabezpieczające bagaż przed przemieszczaniem się w przestrzeni pasażerskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w Polsce

 

Nie w Polsce, tylko u Niemców. Niemcy podobno (nieprawnie) nie uznają polskich badań setek, chyba, że robią je stacje dekry (polskie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w Polsce trzeba mieć ze sobą zaświadczenie 100? Podstawę prawną poproszę :)

To chyba pytanie nie w tym temacie ale:

Art 81 ust.11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3-5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd:

8) autobus, którego dopuszczalna prędkość na autostradzie i drodze ekspresowej wynosi 100 km/h, co do zgodności z dodatkowymi warunkami technicznymi;

 

Jeśli jest badanie to jest i zaświadczenie z tego badania z określonym terminem jego ważności.

Jeśli OKRD chce sprawdzić WAŻNOŚĆ tego badania, to może to zrobić tylko sprawdzając zaświadczenie z jego przeprowadzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli OKRD chce sprawdzić WAŻNOŚĆ tego badania, to może to zrobić tylko sprawdzając zaświadczenie z jego przeprowadzenia.

 

To może przypomnę tutaj art. 38 PORD:

 

Art. 38.

Kierujący pojazdem jest obowiązany mieć przy sobie i okazywać na żądanie uprawnionego organu wymagane dla danego rodzaju pojazdu lub kierującego:

1) dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem;

2) dokument stwierdzający dopuszczenie pojazdu do ruchu;

3) dokument potwierdzający zawarcie umowy obowiązkowego ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie;

4) zezwolenie, o którym mowa w art. 106 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151, z późn. zm.6));

5) inne dokumenty, jeżeli obowiązek taki wynika z odrębnej ustawy.

 

Czyli PORD odpada - bo wymaga tylko punktów 1-4. Jest w stanie ktoś podać tą inną ustawę, z której obowiązek posiadania zaświadczenia 100 by wynikał?

 

Może kolega Brodaty, jako przedstawiciel OKRD, by się wypowiedział? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli jest badanie to jest i zaświadczenie z tego badania z określonym terminem jego ważności.

Albo na podstawie zaświadczenia WK dokona wpisu do DR i zaświadczenie nie jest potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo na podstawie zaświadczenia WK dokona wpisu do DR i zaświadczenie nie jest potrzebne.

I wpis ten stał się wpisem BEZTERMINOWYM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.