Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

Marek1

Naczepa jako pojazd pomocy drogowej

Polecane posty

Marek1

Klient chce dokonać zmiany rodzaju pojazdu naczepy niskopodwoziowej, na pojazd specjalny pomoc drogowa.

Montaż wciągarki i pozostałego wyposażenia dokonana w firmie zajmującej się zabudowami lawet i pomocy drogowej.

 

Natomiast przy tej zmianie klient, chce również zmienić rodzaj pojazdu ciągnika który ciągnie tę naczepę także na specjalny pomoc drogowa.

Oczywiście jest także oznakowany i wyposażony jak pomoc drogowa.

Jednak ta zmiana budzi jakieś obawy bo w końcu to tylko pojazd który ciągnie naczepę pomocy drogowej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Nie przypominam sobie aby istniał taki pojazd jak ciągnik specjalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Nie przypominam sobie aby istniał taki pojazd jak ciągnik specjalny.

Samochód specjalny ma kod 07 w klasyfikacji i jest to grupa pojazdów bez podziału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Jednak ta zmiana budzi jakieś obawy bo w końcu to tylko pojazd który ciągnie naczepę pomocy drogowej.

Niby co w tym ciągniku specialnego? W dakszym ciągu pozostanie on ciagnikiem samochodowym.

Proponuje się też zastanowic na ile naczepa może być pojazdem pomocy drogowej:

Dz u 32 § 38.2

2. Pojazd pomocy drogowej powinien posiadać:

1) kabinę kierowcy lub nadwozie barwy Ŝółtej lub oznaczone pasem wyróŜniającym barwy Ŝółtej

spełniającym warunki, o których mowa w § 36;

2) nadwozie konstrukcyjnie przeznaczone do przewozu uszkodzonych pojazdów....

Jakoś cienko to widzę zwłaszcza jesli chodzi o kabinę w naczepie :D

Trzeba tez zauwazyć, że wrozporządzeniu jest mowa o pojeździe a nie o zespole pojazdów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek.m

Ja też pogoniłem kiedyś takiego klienta. Założył koguty, nakleił napis "POMOC DROGOWA" i chciał żebym mu zrobił zmiany na specjalny :evil:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop

Ok Marek - oznakowanie pomocy ma - ale czy sam w sobie ten ciągnik posiada jakieś przystosowanie nadwozia do wykonywania specjalnej funkcji? Może sam z siebie ciągnąć pojazdy?

Zestaw to zestaw - nie określamy rodzaju pojazdu dla całości zestawu, tylko dla pojazdów wchodzących w skład tego zestawu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek.m

A jak zapnie naczepe chłodnie to dalej będzie pomocą drogową?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
Zestaw to zestaw - nie określamy rodzaju pojazdu dla całości zestawu, tylko dla pojazdów wchodzących w skład tego zestawu.

W przypadku innych pojazdów specialnych ma to zastosowanie ale pojazd pomocy drogowej jakoś mi tu nie pasuje. Działenie klienta zdaje się ma doprowadzić do zmniejszenia opłat za podatek drogowy a gdy już się uda to taką pomocą drogową będzie woził samochody na handel lub maszyny budowlane. Nie mamy sie co oszukiwać, że zestaw pojazdów jako pojazd pomocy drogowej jest mało przydatny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Nie mamy sie co oszukiwać, że zestaw pojazdów jako pojazd pomocy drogowej jest mało przydatny.

To fakt.

Jednak tak sobie to klient umyślił i upiera się przy swoim.

 

[ Dodano: 25-10-2012, 16:08 ]

Jakoś cienko to widzę zwłaszcza jesli chodzi o kabinę w naczepie

W przepisie jest tez mowa o nadwoziu, cokolwiek to znaczy.

 

[ Dodano: 25-10-2012, 16:09 ]

Może sam z siebie ciągnąć pojazdy?

Może, hak ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek
Samochód specjalny ma kod 07 w klasyfikacji i jest to grupa pojazdów bez podziału.

Niech napisze do właściwego urzędu podanie o zwolnienie z podatku od środków transportu. Ty powinieneś mu przeczytać definicję specjalnego a nie zastanawiać się jak mu pomóc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Ty powinieneś mu przeczytać definicję specjalnego

Byłoby to proste gdyby tam jednoznacznie było napisane, że pojazdem pomocy drogowej nie może być zestaw pojazdów składający się z ciągnika i naczepy.

Tymczasem wprost nie jest to tam napisane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
pojazdem pomocy drogowej nie może być zestaw pojazdów składający się z ciągnika i naczepy.

 

Zespół to nie pojazd tylko 2 pojazdy. Musisz zatem każdy potraktować oddzielnie i każdy z nich zupełnie oddzielnie skonfrontować z definicją pojazdu specjalnego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Zespół to nie pojazd tylko 2 pojazdy. Musisz zatem każdy potraktować oddzielnie i każdy z nich zupełnie oddzielnie skonfrontować z definicją pojazdu specjalnego.

Jasne i każdy z nich jakoś mieści się w tej definicji, bo nie jest ona zbyt szczegółowa.

Oczywiście nie jako zestaw.

Jednak i tak zostaną złączone w taki zestaw i tak będą eksploatowane.

Ale dzięki za radę! :ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Marek, jeśli ten klient chce mieć specjalny za wszelką cenę zaproponuj mu aby przebudował go na "zimowego utrzymania dróg" 502, kupuje czołownicę zakładaną solarkę odstawną i śmiga cały rok pod naczepą :D, jednym takim zestawem "przebuduje " sobie cały tabor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
jednym takim zestawem "przebuduje " sobie cały tabor

Tylko jak to się wyda po kilku latach (można sprawdzić czy pojazd jeździł latem analizując faktury za paliwo lub zapisy z tachografu) to taki klient pójdzie z torbami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO

Nie wiem jak to wygląda w rozliczeni firmy ale nie długo zaczną się sępy zjeżdżać takimi wynalazkami. W ciągu trzech dni 11 ciągników z tym samym zestawem "zimowym"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marek1
Tylko jak to się wyda po kilku latach (można sprawdzić czy pojazd jeździł latem analizując faktury za paliwo lub zapisy z tachografu) to taki klient pójdzie z torbami.

Ciekawe jak potraktują ciągnik siodłowy specjalny pomocy drogowej pod naczepą wywrotką... :cool:

 

[ Dodano: 26-10-2012, 10:17 ]

Nie wiem jak to wygląda w rozliczeni firmy ale nie długo zaczną się sępy zjeżdżać takimi wynalazkami. W ciągu trzech dni 11 ciągników z tym samym zestawem "zimowym"

Czyli tacho i ogranicznik prędkości przestaje go nagle obowiązywać...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Marek, jeśli ten klient chce mieć specjalny za wszelką cenę zaproponuj mu aby przebudował go na "zimowego utrzymania dróg" 502, kupuje czołownicę zakładaną solarkę odstawną i śmiga cały rok pod naczepą :D, jednym takim zestawem "przebuduje " sobie cały tabor

Do pierwszej kontroli ITD !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojteczek

Dla mnie ciągnik siodłowy przestanie być ciągnikiem jak klient zwali siodło i na ramę zamontuje coś innego. Jest to pojazd z który ma ciągać naczepy i założenie pługa nie zmienia jego przeznaczenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
blakop
Dla mnie ciągnik siodłowy przestanie być ciągnikiem jak klient zwali siodło i na ramę zamontuje coś innego. Jest to pojazd z który ma ciągać naczepy i założenie pługa nie zmienia jego przeznaczenia.

 

No nie do końca... Ma pług? Ma. Służy do utrzymania zimowego w tym momencie? Służy. A czy oprócz tego ma siodło, czy ma skrzynię... Hmmm - no tu już kwestia dyskusyjna.

Klasyczny STAR skrzyniowy - podstawa naszej krajowej floty pługowej (no ok - teraz odmładzają tabor, ale zasada ta sama) - z przodu uchwyt pod pług i jazda. A na pakę może, ale nie musi włożyć piaskarkę... Ale generalnie to ciągle zwykła ciężarówka...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
azot14
A na pakę może, ale nie musi włożyć piaskarkę... Ale generalnie to ciągle zwykła ciężarówka...

Jeśli na skrzynię ładunkową założy piaskarkę, to ta piaskarka może być dla tego pojazdu zwykłym ładunkiem , ale w momencie kiedy zrzuci siodło i postawi piaskarkę ciągnik samochodowy traci już pierwotną funkcję.

W mojej poprzedniej firmie była kiedyś Scania wykorzystywana właśnie w taki sposób zimą, a latem śmigała jako ciągnik z naczepą .

Pytanie jak traktować taką można powiedzieć "chwilową " zmianę przeznaczenia bo zrzucenie piaskarki z ramą i montaż siodła można zrobić w ciągu jednego dnia.

Czy taka nietrwała zmiana jest zmianą rodzaju pojazdu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
elliot

pojazd specjalny – pojazd samochodowy lub przyczepę przeznaczone do wykonywania specjalnej funkcji, która powoduje konieczność dostosowania nadwozia lub posiadania specjalnego wyposażenia; w pojeździe tym mogą być przewożone osoby i rzeczy związane z wykonywaniem tej funkcji;

 

Jaką specjalną funkcję wykonuje taki ciągnik?

 

Marek, jeśli ten klient chce mieć specjalny za wszelką cenę zaproponuj mu aby przebudował go na "zimowego utrzymania dróg" 502, kupuje czołownicę zakładaną solarkę odstawną i śmiga cały rok pod naczepą :D, jednym takim zestawem "przebuduje " sobie cały tabor

 

No i przy pierwszej kontroli ITD, jak będzie ciągnął Lorę takim ciągnikiem z takim wpisem przeznaczenia w DR, (zacytuję Osiołka ze Shreka) "skończy się rumakowanie" :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
IVVO
Dla mnie ciągnik siodłowy przestanie być ciągnikiem jak klient zwali siodło i na ramę zamontuje coś innego

On nie montuje nic innego ani nie zwala siodła, solarka jest montowana na bazie siodła, a co do kontroli ITD to sobie tak popatrzcie na drogę ile pojazdów cały rok jeżdzi z czołownicą /ciągników siodłowych/ i ciągnie naczepę, trudno sobie wyobrazić aby przedsiębiorca utrzymywał sprzęt który będzie używany przez 3-4 miesiące charytatywnie, a cwaniactwo to inna sprawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
danielg539
trudno sobie wyobrazić aby przedsiębiorca utrzymywał sprzęt który będzie używany przez 3-4 miesiące charytatywnie

I dlatego taki sprzeęt nie powinien być kwalifikowany jako pojazd specialny, bo tę funkcje pełni tylko doraźnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
I dlatego taki sprzeęt nie powinien być kwalifikowany jako pojazd specialny, bo tę funkcje pełni tylko doraźnie.

 

A moim zdaniem nie ma to znaczenia. Na SKP liczy się stan faktyczny. Jeśli pojazd jest odpowiednio wyposażony to będzie specjalnym, a do czego wykorzysta go właściciel to już nie jest sprawa dla diagnosty. Choćby i za bramą zdemontował cały osprzęt - to wyłącznie sprawa właściciela.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.