blakop Napisano 14 Listopad 2012 Share Napisano 14 Listopad 2012 No tak - tylko co to są ślady uszkodzeń?? Przepis wyraźnie stworzono pod kątem uszkodzeń stricte fizycznych powstających wskutek działania zewnętrznych czynników mechanicznych - wypadek innymi słowy. Czyli pęknięcie, wgniecenie i cała gama innych historii. Co jednak z uszkodzeniami czy niesprawnościami wynikającymi z eksploatacji? Czyli zwykłe awarie?? Instalacja gazowa może nie nosić żadnych uszkodzeń - ale być nieszczelna. Hak może wyglądać OK, ale instalacja elektryczna do niego może mieć zwarcia i nie działać, taksometr może nie mieć zwyczajnie legalizacji itd... Ale żeby to wszystko stwierdzić to należy te dodatkowe warunki zbadać, sprawdzić... Pomimo, że śladów nie widać!! Czyli ten przepis nie może mieć tu zastosowanie. Oczywiście gdyby chodziło o widoczne uszkodzenia - hak wiszący na urwanych śrubach itd. to co innego, ale takich wypadków raczej nie będzie, a większość niesprawności w autach wynika z wyeksploatowania właśnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skowerek Napisano 14 Listopad 2012 Share Napisano 14 Listopad 2012 Ale żeby to wszystko stwierdzić to należy te dodatkowe warunki zbadać, sprawdzić... Pomimo, że śladów nie widać!! Czyli ten przepis nie może mieć tu zastosowanie. Chyba to mieli na myśli koledzy pisząc o nadgorliwości. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 14 Listopad 2012 Share Napisano 14 Listopad 2012 Chyba to mieli na myśli koledzy pisząc o nadgorliwości. A dziwisz się? Mają to robić, ale nie mają kasować?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Listopad 2012 Share Napisano 30 Listopad 2012 "Czy któryś z Was widzi tutaj TAXI, L-ki, HAKI itp , to po co wypisujecie taki bzdety". --------------------------------------------------------------------------------------------------------- Nie zaszkodzi wklikusiać, bo co to kosztuje , a nie klapki na oczy i tylko wyszczególnione. Opony z tyłu OK, to co mnie reszta... co nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 30 Listopad 2012 Share Napisano 30 Listopad 2012 "Czy któryś z Was widzi tutaj TAXI, L-ki, HAKI itp , to po co wypisujecie taki bzdety".--------------------------------------------------------------------------------------------------------- Nie zaszkodzi wklikusiać, bo co to kosztuje , a nie klapki na oczy i tylko wyszczególnione. Opony z tyłu OK, to co mnie reszta... co nie. Nie wiem co "wklikusiać", bo na tym zdjęciu i tak nic nie widać. To dokładnie jak z tym badaniem, na wszelki wypadek wysłać pacjenta na rentgen bo jest przeziębiony i ma katar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 30 Listopad 2012 Share Napisano 30 Listopad 2012 Wiesz skpauto... ja nie umiem tu cytować ani kopiować. Młody żem i dopiero się uczę, a idzie mi to dłuuugo i z truuudem, ale w cudzysłów ubrałem to co nie ja napisałem. "Czy któryś z Was widzi tutaj TAXI, L-ki, HAKI itp , to po co wypisujecie taki bzdety." <-- nie moje. Klikusiają tutaj, czy na dodatkowym za usterki - gaz, hak, taxi, itp... w rejestrze odklikusiać tym samym na zaświadczeniu zapodać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 30 Listopad 2012 Share Napisano 30 Listopad 2012 Wiesz skpauto... ja nie umiem tu cytować ani kopiować. Młody żem i dopiero się uczę, a idzie mi to dłuuugo i z truuudem, ale w cudzysłów ubrałem to co nie ja napisałem. "Czy któryś z Was widzi tutaj TAXI, L-ki, HAKI itp , to po co wypisujecie taki bzdety." <-- nie moje. Klikusiają tutaj, czy na dodatkowym za usterki - gaz, hak, taxi, itp... w rejestrze odklikusiać tym samym na zaświadczeniu zapodać. Ja też nie umiałem i nadal nie wszystko potrafię, ale jak mam problemik jakiś, to pytam kolegów. Ponabijają się trochę, ale zawsze pomagają A "cytuj" masz przy każdym poście u góry po prawej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 1 Grudzień 2012 Share Napisano 1 Grudzień 2012 ja nie umiem tu cytować ani kopiować. Ja też nie umiałem Służę pomocą... http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9450 http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=1609 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Koledzy, a czy w badaniu dodatkowym pojazdu z gazem np. skierowanego przez OKRD za pękniętą szybę sprawdzacie ważność protokołu i decyzji na zbiornik? I czy wpisujecie numery w uwagach? Bo w PoRD pisze: Art.81 ust.12 Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego. A jak wiadomo badanie dodatkowe też jest badaniem technicznym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 A jak wiadomo badanie dodatkowe też jest badaniem technicznym. Sam sobie odpowiedziałeś - do każdego badania potrzebne są dokumenty z dozoru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Sam sobie odpowiedziałeś - do każdego badania potrzebne są dokumenty z dozoru. Po prostu pytam bo pracuję od niedawna i mój zmiennik nie sprawdza, a ja miałem pierwszy raz takie badanie auta z gazem i sprawdzałem protokół i decyzję i wpisałem to w uwagach. On twierdził że źle zrobiłem. A ja uważam że zrobiłem prawidłowo. Chciałem się dowiedzieć jak robi większość więc proszę o wypowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Literalnie, to powinieneś żądać protokołu z TDT-u wystawionego po dacie zatrzymania DR. Paradoks, bo z poz. 996 par.3.1.1 sprawdza się tylko usterki, które stwierdzono i wpisane są w skierowanie. Ale jak wiadomo ustawa jest ponad rozporządzeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Demart Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Literalnie, to powinieneś żądać protokołu z TDT-u wystawionego po dacie zatrzymania DR. Paradoks, bo z poz. 996 par.3.1.1 sprawdza się tylko usterki, które stwierdzono i wpisane są w skierowanie. Ale jak wiadomo ustawa jest ponad rozporządzeniem. Tak, ale to chyba tylko jeżeli było by to skierowanie po wypadku, a nie za usterki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Ale ani ustawa, ani rozporządzenie tego nie precyzuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 nie precyzuje a jednak ... Dz.U. 2011r . 156 poz.932 http://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU20111560932 § 1.W rozporządzeniu Ministra Transportu z dnia 20 października 2006 r. w sprawie warunków technicznych dozoru technicznego w zakresie projektowania, wytwarzania, eksploatacji, naprawy i modernizacji specjalistycznych urządzeń ciśnieniowych (Dz. U. Nr 199, poz. 1469) wprowadza się następujące zmiany: 10) po § 28 dodaje się § 28a w brzmieniu: "§ 28a. 1. Maksymalny okres użytkowania zbiorników LPG, CNG, LNG i wodoru określony przez wytwarzającego, eksploatowanych w normalnych warunkach nie może wynosić więcej niż 20 lat. 2. Zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru, które podczas wypadku lub awarii zostały poddane działaniu ognia, powinny zostać wycofane z eksploatacji. 3. Zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru zamontowane w pojazdach lub statkach żeglugi śródlądowej, które uczestniczyły w wypadku lub uległy awarii, powinny być wymontowane i zgłoszone przez eksploatującego do badania doraźnego. Do dalszej eksploatacji mogą być dopuszczone zbiorniki, które nie wykazują śladów odkształceń lub innych uszkodzeń mechanicznych oraz przeszły z wynikiem pozytywnym badania przeprowadzone przez TDT."; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 3. Zbiorniki LPG, CNG, LNG i wodoru zamontowane w pojazdach lub statkach żeglugi śródlądowej, które uczestniczyły w wypadku I teraz pytanie - skąd wiadomo, że zbiornik uczestniczył? Przecież mógł być w tym czasie zdemontowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 powinny być wymontowane i zgłoszone przez eksploatującego do badania doraźnego. Yyyy - i co? Po badaniu mam taki zbiornik PONOWNIE zamontować? Przecież to zabronione!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Yyyy - i co? Po badaniu mam taki zbiornik PONOWNIE zamontować? Przecież to zabronione!! A kto zabrania? Nie można montować ponownie instalacji, a nie jej elementu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Instalacja składa się z 10 elementów. Jak rozumiem każdy z elementów z osobna mogę założyć, tylko nie wszystkie razem? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Instalacja składa się z 10 elementów. Jak rozumiem każdy z elementów z osobna mogę założyć, tylko nie wszystkie razem? Nawet całą instalację - jeśli nikt o tym nie wie A tak serio - to myślę, że każdy element jest wymienny, a chodzi o to żeby nie montować używanych instalacji z innego pojazdu i dlatego wpis instalacji do DR podlega pewnym rygorom. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aboz Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Jasny gwint, zawsze o czymś zapomnę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darkdog Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Jasny gwint, zawsze o czymś zapomnę nie Ty jeden kolego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skpauto Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Jest interpretacja Departamentu Transportu Drogowego MTBiGM z 16.12.2011 roku z której wynika, że dopiero na stanowisku diagnostycznym można stwierdzić, czy uszkodzenia powypadkowe dotyczą zbiornika lub jego mocowania i dopiero wtedy należy kierować na badanie nadzwyczajne( doraźne). Na pewno gdzieś na forum było zamieszczane. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Koledzy, a czy w badaniu dodatkowym pojazdu z gazem np. skierowanego przez OKRD za pękniętą szybę sprawdzacie ważność protokołu i decyzji na zbiornik? I czy wpisujecie numery w uwagach? Bo w PoRD pisze:Art.81 ust.12 Badanie techniczne pojazdu z zamontowanym urządzeniem technicznym podlegającym dozorowi technicznemu może być przeprowadzone po przedstawieniu dokumentu wydanego przez właściwy organ dozoru technicznego, stwierdzającego sprawność urządzenia technicznego. A jak wiadomo badanie dodatkowe też jest badaniem technicznym. Ja osobiście dla auta z gazem przy każdym rodzaju badania (nawet VAT) żądam protokołu i decyzji na zbiornik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 2 Marzec 2013 Share Napisano 2 Marzec 2013 Ja osobiście dla auta z gazem przy każdym rodzaju badania (nawet VAT) żądam protokołu i decyzji na zbiornik. Prawidłowo. Nawet dla samego ustalenia danych też musisz tego żądać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.