Psuj Napisano 16 Listopad 2012 Share Napisano 16 Listopad 2012 szarpak Takiego określenia na nasz fach jeszcze nie słyszałem . Mi się tam podoba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 16 Listopad 2012 Share Napisano 16 Listopad 2012 blakop napisał TAK - TERAZ JEST TAK, ŻE WYJEŻDŻASZ Z SKP Z WYNIKIEM POZYTYWNYM, A ZA ROGIEM I TAK MOŻESZ STRACIĆ DOWÓD W WYNIKU KONTROLI POLICJIdlatego ja dając UD,informuje klienta,ze trzeba zrobic to lub tamto jak najszybciej,poniewaz policaje moga zabrac DR,a i wtedy na dodatkowym BT to coś ma musi być juz sprawne Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 16 Listopad 2012 Share Napisano 16 Listopad 2012 jak najszybciej Jak najszybciej to znaczy kiedy? Bo tak naprawdę jadąc nawet od Ciebie prosto do warsztatu (czyli układ idealny wręcz) dowód i tak straci w razie kontroli Prawda jest taka, że powinieneś informować w przypadku usterki drobnej, że nie tylko, że należy ją usunąć, ale do tego czasu auto nie powinno się poruszać Jeszcze raz przedstawiam film instruktażowy co do sposobu przeprowadzania badania pojazdu z lat 90-tych - dwa końcowe dialogi dokładnie oddają tą sytuację: KLIENT - Ale mogę jechać? SZARPAK - Nie radzę, bo tu patrol niedaleko stoi http://www.youtube.com/watch?v=rYA0zgLsRmM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 16 Listopad 2012 Share Napisano 16 Listopad 2012 Jak najszybciej to znaczy kiedy?natychmiast,niezwłocznie,zaraz uwazam,ze,gdy mowie,ze moga za to zabrac,to jedzie na swoją odpowiedzialność,zresztą tak samo jak przyjechał do mnie.wiesz gdzie jest problem?jaest w braku świadomości społeczeństwa,a raczej w chronicznym braku gotówki społeczeństwa,która w dużej mierze wpływa na świadomość ludzi:)pzdr [ Dodano: 16-11-2012, 09:40 ] a i oczywiście brak kasy nikogo nie usprawiedliwia,żeby była jasność Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 16 Listopad 2012 Share Napisano 16 Listopad 2012 Jak najszybciej to znaczy kiedy niezwłocznie Odpowiedź posła PIS na pytanie dziennikarki :"niezwłocznie to znaczy kiedy"? odp:-"bez nieuzasadnionej zwłoki" Chodziło o Soleńsk,zamach ,materialy wybuchowe ......i że opinia publiczna o tych faktach zostanie powiadomiona niezwłcznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
crackers Napisano 16 Listopad 2012 Share Napisano 16 Listopad 2012 a jak "zwłoki" są uzasadnione Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolf Napisano 16 Listopad 2012 Share Napisano 16 Listopad 2012 Inne prawa obowiązują diagnostę, inne Policjanta, a jeszcze inne posiadacza pojazdu. Jeśli brak adnotacji np. GAZ Policjant uznałby jak my jako UD, to kto w ostateczności zmusi posiadacza do zrobienia tej adnotacji? Może u nas dojdzie do tego, co robią z naszymi pojazdami na zachodzie Europy i gdyby kierowca miał zapłacić 30 euro za wymianę, żarówki do tego mandat, to bynajmniej zdecydowana większość niedbaluchów sprawdzałaby pojazd jak należy, a tak przyjeżdża na OBT ze spalonymi żarówkami itd itp... i to nie wiele ma wspólnego z zasobnością kieszeni społeczeństwa - zwykłe niedbalstwo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 16 Listopad 2012 Share Napisano 16 Listopad 2012 Odpowiedź posła PIS na pytanie dziennikarki :"niezwłocznie to znaczy kiedy"? odp:-"bez nieuzasadnionej zwłoki" http://legalista.home.pl/blog/wordpress/?p=101 Było już na forum. Proponuję wydrukować i zachować na sposobność nadgorliwego kontrolującego twierdzącego, że "niezwłocznie" po sprawdzeniu numerów należy auto wpisać do rejestru a potem dokończyć badanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eborg Napisano 16 Listopad 2012 Share Napisano 16 Listopad 2012 ....bynajmniej...(?!?!?!?!) Sorry za uszczypliwość . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 16 Listopad 2012 Share Napisano 16 Listopad 2012 http://www.forum.norcom.pl/viewtopic.php?p=155138&sid=6ab6af4eafbff4d4c0a877909f7f3c5a#155138 JAKIE WYKREŚLENIE???? Dowód zatrzymany przez policję za brak wpisu w dowodzie GAZ Słuszny tok postępowania Wg mnie bad. dodatkowe 20 zł. wpis w uwagach zdemontowano instalację i do WK po DR. Badanie dodatkowe po zatrzymaniu DR przez organ kontroli, rzecz jasna... Panowie diagności proponuje zmianę mentalności i zapoznanie się w szczegółowy sposób z obowiązującym rozporządzeniem. Szkoda, że tych spraw nie poruszano na żadnym szkoleniu. Do tej pory diagnosta miał obowiązek sprawdzić z Roz. 155. 1. IDENTYFIKACJA POJAZDU1.1. Sprawdzenie cech identyfikacyjnych i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie Aktualne wymogi zawarte w rozporządzeniu są związane z przepisami unijnymi i identyfikacje pojazdu przeprowadzamy na tych zasadach. 0. IDENTYFIKACJA POJAZDU 0.1. Tablice rejestracyjne 0.2. Numer identyfikacyjny pojazdu (VIN)/numer nadwozia/podwozia/ramy 2. Porównanie zapisów w dowodzie rejestracyjnym (pozwoleniu czasowym) ze stanem faktycznym lub ustalenie faktycznych danych pojazdu na podstawie oględzin i badań. Może ktoś ma inne zdanie i inaczej to rozumie, ale porównanie zapisów z dokumentów dotyczy wyłącznie, numeru identyfikacyjnego, numeru nadwozia. Nie dotyczy to wyraźnie innych zapisów. (GAZ, TAXI itd.) Co wcale nie oznacza że diagnosta nie sprawdza warunków technicznych przypisanych i ujętych w zakresie badania okresowego. Jak łatwo zauważyć zapisy te czy są czy też nie w DR, nie podlegają żadnej ocenie a tym bardziej ocenie negatywnej? Nie wyobrażam sobie, aby diagnosta miał dokonać badania dodatkowego wynikającego ze skierowania z policji z powodu braku tych zapisów. Tym bardziej, że DR jest w wydziale komunikacji i co, z czym by diagnosta miał sprawdzać. A ponadto żaden przepis w zakresie czynności takiego sprawdzenia nie wymaga. Panowie skoro policjant role diagnosty widzi, jako „szarpaka„ to nie jest już dobrze. Każdy diagnosta będzie i tak postępował jak uważa za słuszne i to jest jego indywidualna sprawa czy rozważy to co tutaj napisałem. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 16 Listopad 2012 Share Napisano 16 Listopad 2012 Nie wyobrażam sobie, aby diagnosta miał dokonać badania dodatkowego wynikającego ze skierowania z policji z powodu braku tych zapisów. Nie obraź się, ale to zdanie brzmi jak większość naszych przepisów,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 16 Listopad 2012 Share Napisano 16 Listopad 2012 Nie wyobrażam sobie, aby diagnosta miał dokonać badania dodatkowego wynikającego ze skierowania z policji z powodu braku tych zapisów. Jeśli DR został zatrzymany za brak wpisu GAZ (bo tylko to Policja może stwierdzić podczas kontroli na drodze) to najlepiej byłoby gdyby właściciel pojazdu przedstawił w wydziale komunikacji fakturę za montaż instalacji i homologację, otrzymał wpis i odebrał dowód. Ale jeśli instalacja była "lewa" to dokumentów takich nie przedstawi i w tym układzie to już dowód nie jest zatrzymany za brak wpisu, ale za niedozwoloną przeróbkę w pojeździe. Diagnosta wykonuje więc badanie stwierdzające przywrócenie stanu auta do takiego w którym przestał zagrażać brd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
malutki Napisano 16 Listopad 2012 Autor Share Napisano 16 Listopad 2012 panowie dzięki za podpowiedzi, ja zrobiłem w ten sposób że dodatkowe 20 i 63 za stwierdzenie że instalacja zdemontowana i teraz się zastanawiam czy dobrze zrobiłem bo rozmowa z klijentem czy instalascja była legalna nic mi nie dała, twierdzi żę samochód kupywał na szybko. w programie przed zmianami był w wykazie badań gaz, teraz go wykreślono Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 16 Listopad 2012 Share Napisano 16 Listopad 2012 w programie przed zmianami był w wykazie badań gaz, teraz go wykreślono ??? co masz na myśli ,,, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 17 Listopad 2012 Share Napisano 17 Listopad 2012 Nie wyobrażam sobie, aby diagnosta miał dokonać badania dodatkowego wynikającego ze skierowania z policji z powodu braku tych zapisów. Jeśli DR został zatrzymany za brak wpisu GAZ (bo tylko to Policja może stwierdzić podczas kontroli na drodze) to najlepiej byłoby gdyby właściciel pojazdu przedstawił w wydziale komunikacji fakturę za montaż instalacji i homologację, otrzymał wpis i odebrał dowód. Tutaj całkowicie się zgadzam. Ale jeśli instalacja była "lewa" to dokumentów takich nie przedstawi i w tym układzie to już dowód nie jest zatrzymany za brak wpisu, ale za niedozwoloną przeróbkę w pojeździe. Na całe szczęście właściciel nie ma obowiązku wozić dokumentów od instalacji gazowej a policjant sprawdzać innych niż wymagane. Diagnosta wykonuje więc badanie stwierdzające przywrócenie stanu auta do takiego w którym przestał zagrażać brd. Nie ma badań domniemanych czy pojazd miał jakieś wyposażenie a teraz go niema, to nie jest sprawa diagnosty. Od dochodzenia czy pojazd miał cos zamontowane a nie powinien mieć to są stosowne organa i odpowiednio specjaliści w tym rzeczoznawcy samochodowi. Diagnosta odnosi się do stanu faktycznego w dniu badania. Zakres sprawdzenia jest ujęty w "załączniku nr 1", jest katalogiem zamkniętym. Przeniesienie w sposób automatyczny zapisu w uwagach z poprzedniego rozporządzenia nigdy nie powinno mieć miejsca. UWAGI: 2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności. To jest ewidentna bzdura, która by oznaczała, że diagnosta może ustalać według własnego uznania katalog usterek i sposób ich oceny. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abcs Napisano 17 Listopad 2012 Share Napisano 17 Listopad 2012 Na całe szczęście właściciel nie ma obowiązku wozić dokumentów od instalacji gazowej a policjant sprawdzać innych niż wymagane. Oczywiście! Dlatego na pokwitowaniu policjant napisze "brak wpisu LPG w dowodzie" zamiast "niedozwolona przeróbka pojazdu".Nie ma badań domniemanych czy pojazd miał jakieś wyposażenie a teraz go niema' date=' to nie jest sprawa diagnosty. ...... Diagnosta odnosi się do stanu faktycznego w dniu badania. [/quote'] Masz rację! Jeśli pojazd przyjeżdża na badanie a na pokwitowaniu jest napisane "niezgodne z warunkami technicznymi oświetlenie zewnętrzne - wyładowcze źrodła światła w reflektorach" a diagnosta nie widzi "pseudo xenonów" to nie domniemywa, że ich tam nie było tylko opiera się na tym co jest napisane na skierowaniu. Skoro właściciel pojazdu oddał policjantowi dowód na podstawie takich zastrzeżeń to widocznie się z nimi zgadzał w momencie kontroli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 18 Listopad 2012 Share Napisano 18 Listopad 2012 ...... Diagnosta odnosi się do stanu faktycznego w dniu badania. Masz rację! .....tak jako odskocznia po mojej walce z WK.Przyjeżdza Zetor 10145 z dwoma przyczepami, pierwsza D-633 a druga D 46. Rozumiem że traktujecie te przyczepy jako ciężarowe-rolnicze i BT na dwa latka A to że jedna ma wpis ciężarowa a nie rolnicza nie ma znaczenia bo przecież oceniacie co przyjechało na BT (czyli ciągnik z przystosowanymi do niego przyczepami rolniczymi). Sorry za OT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qnick Napisano 18 Listopad 2012 Share Napisano 18 Listopad 2012 Rozumiem że traktujecie te przyczepy jako ciężarowe-rolnicze i BT na dwa latka Ja traktuję je tak jak są zapisane w DR, jak jest wpis rolnicza to rolnicza pomimo tego że wygląda na ciężarową a jak jest "z widoku" rolnicza a w DR ma ciężarowa no cóż u mnie na rok. Wychodzę z założenia że policjant będzie czytał w DR jaki jest rodzaj pojazdu i jak jest w DR ciężarowa a BT ma na 2 lata to chyba zatrzyma taki DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 18 Listopad 2012 Share Napisano 18 Listopad 2012 jest katalogiem zamkniętym. Jak sam stwierdziłeś nie jest zamkniętym, bo Przeniesienie w sposób automatyczny zapisu w uwagach z poprzedniego rozporządzenia nigdy nie powinno mieć miejsca.Cytat: UWAGI: 2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności. To jest ewidentna bzdura, która by oznaczała, że diagnosta może ustalać według własnego uznania katalog usterek i sposób ich oceny. Oczywiście, że powinien to ustalać, z tego względu, że niektóre tematy nawet nie śniły się ustawodawcom (chociażby wspominana tu na forum instalacja wodorowa), gdyby diagnosta nie miał w pewnych tematach "wolnej ręki" to w myśl zasady co nie jest zabronione jest dozwolone doprowadziłoby do paranoi... , a tak zapis ten powoduje, że wszelkie widzimisię właściciela pojazdu może zweryfikować diagnosta na podstawie własnego doświadczenia i odpowiedzialności za to co robi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 19 Listopad 2012 Share Napisano 19 Listopad 2012 Jak sam stwierdziłeś nie jest zamkniętym, bo........... Tak nigdy nie twierdziłem Oczywiście, że powinien to ustalać, z tego względu, że niektóre tematy nawet nie śniły się ustawodawcom (chociażby wspominana tu na forum instalacja wodorowa), gdyby diagnosta nie miał w pewnych tematach "wolnej ręki" to w myśl zasady co nie jest zabronione jest dozwolone doprowadziłoby do paranoi... , a tak zapis ten powoduje, że wszelkie widzimisię właściciela pojazdu może zweryfikować diagnosta na podstawie własnego doświadczenia i odpowiedzialności za to co robi. Wiedziałem ze się odezwiesz, bo zaprzeczyłem twojej teorii oceny ponad to, co jest ujęte w katalogu zamkniętym. Jest też taki diagnosta, który się domagał, aby załączniki nr 1i 2 były katalogami otwartymi i jako super diagnosta mógł dopisywać inne czynności i w dowolny sposób dokonywać ich klasyfikacji w programach do obsługi stacji kontroli pojazdów. Szanowny kolego chyba źle mnie zrozumiałeś. Diagnosta jest zobligowany tylko i wyłącznie do oceny tego, co zostało zapisane w załącznikach i to w taki sposób jak tam zostało napisane. Do badań technicznych pojazd musi być przedstawiony w taki sposób jak na to zezwalają przepisy. Pojazd zbudowany i wyposażony inaczej nie podlega ocenie przez diagnostę. Ale jak ktoś chce to może wszystko zrobić i stworzyć własny katalog niesprawności i ich oceny, ale ja się pod tym nie podpisuje. Po to jest forum, aby dokonać wymiany swoich poglądów i piwo tu nic nie zmieni. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 19 Listopad 2012 Share Napisano 19 Listopad 2012 Pojazd zbudowany i wyposażony inaczej nie podlega ocenie przez diagnostę. Twierdzisz, że nie można wykonać w pojeździe zmian konstrukcyjnych?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 19 Listopad 2012 Share Napisano 19 Listopad 2012 Pojazd zbudowany i wyposażony inaczej nie podlega ocenie przez diagnostę. Twierdzisz, że nie można wykonać w pojeździe zmian konstrukcyjnych?? Nic nie twierdze a zestawienie mojego zapisu z tym, co napisałeś jest nie na miejscu. Nie sądzę jednak abyś w tym przypadku dokonywał oceny o własne kryteria nieujęte w załącznikach nr 1i2. Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 19 Listopad 2012 Share Napisano 19 Listopad 2012 To wskaż mi kryteria do sprawdzenia wspomnianej instalacji wodorowej w pojeździe. Na podstawie jakich kryteriów mam podejść do takiego pojazdu? Może zgodnie z tym co twierdzisz mam go pogonić bo nie jest pod sztywne ramy załączników? Może muszę być ślepy i nie widzieć takiej konstrukcji w pojeździe bo nie jest pod kanwę załączników i mieć gdzieś bezpieczeństwo jej stosowania. Wybacz, ale w takich przypadkach muszę oprzeć się na własnych doświadczeniach i wiadomości z zakresu konstrukcji pojazdów, bo nie wszystkie możliwości przewidział ustawodawca a klientowi nikt nie zabroni dokonywać zmian w pojeździe - a może wymyślić co mu się rzewnie podoba i nie muszą to być konstrukcje przewidziane rozporządzeniem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
praktyk Napisano 19 Listopad 2012 Share Napisano 19 Listopad 2012 Mnie się pytasz??. Przecież to Ty chcesz badać pojazd z taką instalacją a nie ja. Co więcej chcesz ustanowić kryteria oceny takiego badania nieujęte w rozporządzeniu? Powodzenia życzę i to już wszysko w tym temacie z mojej strony Pozdrawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psuj Napisano 19 Listopad 2012 Share Napisano 19 Listopad 2012 Mnie się pytasz??. Przecież to Ty chcesz badać pojazd z taką instalacją a nie ja. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?t=9811&start=0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.