Rafi90 Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 Jasne jasne. Mój błąd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 Nie do końca "Błąd" 2 minuty temu, Rafi90 napisał: Mój błąd W obecnej chwili jeśli pojazd wraca do "homologacji" pierwotnej po zmianach z ciężarowego na osobowy - przedstawiciel/ producent dokonujący przebudowy usuwa TZ 2-etap - pozostawiając tylko pierwotną / Toyota, Volkswagen/ bo kilka ich już miałem - nie wiem czy to reguła czy takie widzimisię 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 38 minut temu, IVVO napisał: W obecnej chwili jeśli pojazd wraca do "homologacji" pierwotnej po zmianach z ciężarowego na osobowy - przedstawiciel/ producent dokonujący przebudowy usuwa TZ 2-etap - pozostawiając tylko pierwotną / Toyota, Volkswagen/ bo kilka ich już miałem - nie wiem czy to reguła czy takie widzimisię Straszna bzdura. To nie jest żaden powrót tylko zmiany konstrukcyjne w pojeździe drugoetapowym. Ciekawe co zmienia się w konstrukcji pojazdu żeby nagle zmieniać DMC czy naciski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 A co się "zmienia" ze nagle mają MMC zestawu - a drugi etap nie miał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cezary Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 4 minuty temu, IVVO napisał: nagle mają MMC zestawu - a drugi etap nie miał Bo pewnie nie mógł ciągnąć przyczepy jako ciężarowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 10 minut temu, IVVO napisał: A co się "zmienia" ze nagle mają MMC zestawu - a drugi etap nie miał Na przykładzie Seicento VAN - nacisk na tylną oś, co powoduje brak możliwości ciągnięcia przyczepy. Ale zmiana na osobowy nie uprawnia absolutnie do zmiany DMC czy nacisków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 Michał z całym szacunkiem dla Ciebie - dostaję do przebudowy całą dokumentację od producenta/przedstawiciela i wież mi niejednokrotnie pojazdy mam po kilka razy u siebie a Norcom do każdego dokłada jakby skan DR - i dane te co były z 2-etapu nijak się mają do tego co dostaję od nich do przebudowy - wymieniona TZ z parametrami takimi jak z homo pierwotnej - i szczerze mówiąc nie interesuje mnie co było wcześniej tylko co mam przed sobą a TZ 2-etapu nigdy nie ma i nie wnikam dlaczego - robię swoje a jak urząd ma problemy to odsyłam do nich gdyż jako załączniki do ZK dopinam wszystko co mi zapodali a oryginały przy przerejestrowaniu w WK pokazują czy zostawiają bez różnicy dla mnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 WK jak zobaczą byle papier od producenta to są w stanie zrobić wszystko według widzimisię. To nie są nowe pojazdy żeby w nich zmieniać DMC. U mnie takie bzdury nie przechodzą. Podobnie jak nie przechodzi zmiana DMC, bo pojazd był homologowany w zakresie od-do (nie dotyczy przypadków zmiany warunków technicznych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 3 godziny temu, IVVO napisał: W obecnej chwili jeśli pojazd wraca do "homologacji" pierwotnej po zmianach z ciężarowego na osobowy - przedstawiciel/ producent dokonujący przebudowy usuwa TZ 2-etap - pozostawiając tylko pierwotną / Toyota, Volkswagen/ bo kilka ich już miałem - nie wiem czy to reguła czy takie widzimisię Ta! Wraca! W życiu nikt nigdy nie nakleił tabliczki z drugiego etapu! Owszem, w Toyotkach sreberka się trafiały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteczek Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 2 godziny temu, IVVO napisał: A co się "zmienia" Nas o to nie pytaj bo: 2 godziny temu, IVVO napisał: dostaję do przebudowy całą dokumentację od producenta/przedstawiciela Więc pewnie jest tam napisane. A jeżeli te papiery wystawiła Toyota Radość to podejrzewam że pojazd spełnia warunki nawet dla promu kosmicznego bo klient tak chciał. Widziałem ich papiery 2 razy po zmianie z ciężarowego na osobowy + dołożenie siedzeń. Michał ma rację. 1 minutę temu, michal_k napisał: WK jak zobaczą byle papier od producenta to są w stanie zrobić wszystko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 I teraz szczere pytanie: kto konfrontuje rubrykę [K] dowodu z samochodem? Tylko w tej smutnej sprawie statystyki badań z wynikiem [N] na 70 % powinny przechylić szalę. Ale jak jest, to doskonale wiem. "U mnie na badaniu było, a potem się odkleiło". O tabliczce [HAKA], to nawet nie będę gadał. Szacunek mniej więcej taki sam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czolgista Napisano 11 Marzec 2021 Share Napisano 11 Marzec 2021 1 godzinę temu, Paprock napisał: kto konfrontuje rubrykę [K] dowodu z samochodem? Z wypełnieniem tej rubryki spotkałem się tylko w pojazdach krajowych i to też w miarę nowych, bowiem starsze krajówki w 99% mają "---" w rubryce K. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 8 godzin temu, IVVO napisał: Nie do końca "Błąd" W obecnej chwili jeśli pojazd wraca do "homologacji" pierwotnej po zmianach z ciężarowego na osobowy - przedstawiciel/ producent dokonujący przebudowy usuwa TZ 2-etap - pozostawiając tylko pierwotną / Toyota, Volkswagen/ bo kilka ich już miałem - nie wiem czy to reguła czy takie widzimisię Że niby jak ? Jakim w ogóle prawem ktoś miałby usuwać tabliczkę znamionową pojazdu ? Skoro pojazd wszedł do obrotu zgodnie z art. 70 (już nie wnikam dokładnie którym) to jak nagle można usunąć taką informację ? Już nie wspomnę, że właśnie jest rubryka "K" gdzie jest podany numer homologacji. 2 godziny temu, Czolgista napisał: Z wypełnieniem tej rubryki spotkałem się tylko w pojazdach krajowych i to też w miarę nowych, bowiem starsze krajówki w 99% mają "---" w rubryce K. Tak mnie zastanawia co oznacza wg Ciebie "w miarę nowe" bo chyba 10 czy 15 letniego auta raczej tak nazwać nie można. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leski66 Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 6 godzin temu, sad_madman napisał: (...) bo chyba 10 czy 15 letniego auta raczej tak nazwać nie można. A czemu skoro " nasza krajowa flota " to średnia wieku oscyluje w granicach jakie wskazałeś, więc można powiedzieć, że to " prawie nówki " Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 Rubryka K jest wypełniana jeśli wyszukuje się pojazd po "normalnym" katalogu ITS, czyli w praktyce oznacza to pojazdy, które były jako nowe zakupione w kraju. Rzadziej pojazdy zagraniczne (brak wszystkich danych w zagranicznym DR albo dane ustalone przez diagnostę nie odpowiadają danym katalogowym). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czolgista Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 7 godzin temu, sad_madman napisał: Tak mnie zastanawia co oznacza wg Ciebie "w miarę nowe" Oznacza to samochody do 10 lat. Starsze rzadko mają wypełnioną rubrykę K. Jak do tej pory spotkałem się tylko z 1 takim przypadkiem, gdzie samochód 20 letni samochód z polskiego salonu miał wypełnioną rubrykę K w DR. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 8 godzin temu, sad_madman napisał: Że niby jak ? Jakim w ogóle prawem ktoś miałby usuwać tabliczkę znamionową pojazdu ? Tak samo jak w cztero-ośkach z 32 na 34 ale w tym wypadku zmieniła się władność przepisów😀. Ogólnie - drugi etap to przygotowanie pojazdu pod klienta przeważnie biznesowego zakupującego flotę - a gdzie gruba kasa to i odpowiednie elastyczne podejście Więc - jeśli da się w jedną to i w drugą stronę nie ma problemu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 Zgaduję, @Czolgista zapytał o tabliczki w "kratkowanym" samochodzie ale drugich etapów jest setki, tysiące. Każdy, który opuścił bramy fabryki jako kabina z ramą jest przeznaczony do dalszych etapów. Wszystkie zabudowy na ramie to 100% drugich etapów homologacji. A sami wiecie najlepiej gdzie są tabliczki z tych etapów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 42 minuty temu, IVVO napisał: jeśli da się w jedną to i w drugą stronę nie ma problemu Jest problem - brak podstawy prawnej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 41 minut temu, IVVO napisał: Ogólnie - drugi etap to przygotowanie pojazdu pod klienta przeważnie biznesowego zakupującego flotę - a gdzie gruba kasa to i odpowiednie elastyczne podejście I jak parametry z II etapu nie odpowiadają to pojazd można poddać III etapowi, który może go przywrócić do wartości pierwotnych (I etap), natomiast nie ma czegoś takiego jak cofnięcie etapu homologacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Czolgista Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 Pojazd, o który pytałem to Toyota Corolla z 2003r. Zastanawiało mnie dlaczego po II etapie pojazd ma wyższą DMC niż pierwotna, ale może wtedy przepisy na to pozwalały, albo po prostu 13 godzin temu, wojteczek napisał: papiery wystawiła Toyota Radość to podejrzewam że pojazd spełnia warunki nawet dla promu kosmicznego bo klient tak chciał. i tak to zostało zarejestrowane. Natomiast ponieważ nie znam przeszłości tego samochodu, wiem tylko tyle, że były jakieś ZK i obecnie pojazd ten nie ma 4, a 5 miejsc i nie jest samochodem ciężarowym tylko osobowym. Dlatego bardziej skłaniałbym do twierdzenia, że jako prawidłową TZ należy traktować tą z II etapu, gdyż nikt nie wie, czy ten pojazd został w 100% przywrócony do stanu z I etapu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 (edytowane) 6 minut temu, Czolgista napisał: Zastanawiało mnie dlaczego po II etapie pojazd ma wyższą DMC Zwykle było to podyktowane potrzebą uzyskania wymaganej ładowności (kiedyś był to 500 kg a potem było określane z wzoru Lisiaka) i jeśli pozbycie się 5 miejsca nie było wystarczające i brakowało kilkanaście kg to producent zwiększał DMC. Edytowane 12 Marzec 2021 przez danielg539 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 32 minuty temu, danielg539 napisał: brakowało kilkanaście kg to producent zwiększał DMC Czasami kosztem braku możliwości ciągnięcia przyczepy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 1 godzinę temu, danielg539 napisał: jak parametry z II etapu nie odpowiadają to pojazd można poddać III etapowi Tylko jest mały problem - wykonywane jest to przez ZK a nie przez bezpośrednią wizytę w WK nowymi kwitami gdzie może jakieś etapy homologacyjne byłyby zaznaczone I wszystkie "etapy" można sobie ...... Godzinę temu, danielg539 napisał: brakowało kilkanaście kg to producent zwiększał DMC. Czyli to nie taka święta sprawa to DMC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 No u producenta akurat nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.