danielg539 Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 17 minut temu, IVVO napisał: Czyli to nie taka święta sprawa to DMC Dla producenta to żaden problem. Zauważ, że w większości to dany model samochodu osobowego ma jakąś określoną ładowność a w zależności od wersji i wyposażenia zmienia się jego DMC gdyż zmianie uległa masa własna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IVVO Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 (edytowane) Bardziej interesuje nie odpowiedz na pierwszą część postu - dlaczego klient posiadając pełną dokumentację techniczną z przebudowy wykonanej przez producenta wykonuje ZK - wiadomo paragraf 18 to wyjaśnia ale kompletnie zaciemnia właśnie te "etapy homologacyjne" ginące w pojazdach Edytowane 12 Marzec 2021 przez IVVO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 No ale to homologacyjne zaciemnienie można przyrównać do elektryków lub hybryd z których nie każda może ciągnąć przyczepę. A jak wiadomo możliwości w tym zakresie do domena producenta. To jeżeli zakres zmian sprowadzi się do wyrzucenia "elektryki", to taki pojazd odzyska możliwość jazdy z przyczepą czy nie? Wydumany deko przykład ale przykład. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 11 minut temu, Paprock napisał: To jeżeli zakres zmian sprowadzi się do wyrzucenia "elektryki", to taki pojazd odzyska możliwość jazdy z przyczepą czy nie? Bywa tak, że podłoga bagażnika w hybrydzie jest inna i nie może ciągnąc przyczepy gdyż brak punktów mocowania haka i "wyrzucenie elektryki" nic tu nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 12 Marzec 2021 Share Napisano 12 Marzec 2021 No ja to wiem. Tak tylko pociskam aby jakoś się odnieść, że nie wszystkie samochody są takie same ich możliwości są nie takie same, mimo że na pierwszy rzut oka wyglądają bliźniaczo. Ten "powrót do pierwszego etapu" traktowałbym raczej jako branżowy slang na podobieństwo "rejestracyjnego przeglądu". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sad_madman Napisano 14 Marzec 2021 Share Napisano 14 Marzec 2021 W dniu 12.03.2021 o 10:33, danielg539 napisał: I jak parametry z II etapu nie odpowiadają to pojazd można poddać III etapowi, który może go przywrócić do wartości pierwotnych (I etap), natomiast nie ma czegoś takiego jak cofnięcie etapu homologacji. Ja osobiście nie spotkałem się nigdy z taką sytuacją. Głównie wynika to z tego, że homologacja dotyczy się wyłącznie pojazdu nowego a nie zarejestrowanego. W przypadku takiego, który znajduje się już na rynku dopuszczalne są tylko ZK i nikt za żadne skarby nie może usunąć tabliczki II etapu. Jeżeli ktoś to zrobił to mamy do czynienia z UI z 0.2e. Ogólnie też nie mogę wypowiadać się na temat homologacji "PL" bo są to nie moje czasy. W każdym przypadku odnoszę się zawsze do 2007/46 (i nowszych). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.