Skocz do zawartości

Volvo S80 - Pomocy!!!


gastovski

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie,

 

Sytuacja jest taka:

Volvo S80 2,9 benz automat z 2000 r.

Zamontowano hak o max obciązeniu 2000 kg

Wszystkie papiery na montaż haka ok, montaż prawidłowy

Podczas odczytu z tabliczki znamionowej pojazdu diagnosta stwierdza że DMC przyczepy z hamulcami 1800kg, bez hamulca 750 kg i tak jest wpisane w Zaświadzenie po badaniu.

Po badaniu pouczenie do użytkownika aby pamiętał o zmianie w DR w polach O1 i O2.

Przed założeniem haka w O1 wpis 500 kg zaś w O2 ---kg

W WK panie po sprawdzeniu papierów wpisały Hak w Książkę Pojazdu i DR.

Uzasadnienie odmowy zmiany pół O1 i O2? Bo w KP jest wpis że DMC to 500kg, i nie mogą w DR mieć większej wartości niż w KP bo KP jest wypełniana w oparciu o Swiadectwo Homologacji.

Wpis diagnosty w oparciu o tabliczkę pojazdu nic nie dał.

 

Ale! Ale!

Sprawa trafiła do Głównego Specjalisty w WK.

Pani bardzo miła - zaczęła się dlużej zastanawiać.... Jak to możliwe że takie auto z taką masą własną i takim silnikiem ma tak małą DMC w KP. Padło podejrzenie, że ktoś dał ciała przy robieniu KP i tam jest byk, albo, że Homologacja jest rzeczywiście taka i że 500 kg i to z hamulcem to max.

 

Nie jestem diagnostą - tylko tym nieszczęśnikiem, który ma teraz zaiwestowane pieniądze w hak i może sobie co najwyżej ciągnąć sznurek za autem... Bo jak się orientuję (ale może źle), że nie ma na rynku standardowo przyczep z 500kg i hamulcami... Ale najgorsze jest to, że takim czołgiem, nie mogę teraz ciągnąć przyczepki bez hamulców.

 

Panowie! Pomocy!

- Co teraz robić, jak z tego wybrnąć? Kto ma rację?Diagnosta i tabliczka, czy wpis w KP?

- Jak doprowadzić do zmian w polach O1 i O2 Dowodu?

- Czy to możliwe aby S80 miał w homologacji takie zapisy? A może Panie w WK coś pozmyślały?

- Kto dał ciała o ile ktokolwiek tutaj dał ciała?

- Czy można zmienić wpisy w KP i jak?

- Jak zdobyć kopię ŚwiadectwaHomologacji lub wyciąg z tej części?

 

Ratunku, bo szłu dostanę po dzisiejszych przejściach z serią pań w WK...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprawdopodobniejsza wersja bywa taka, że Wydział Komunikacji wpisuje w Adnotacjach Urzędowych Dowodu Rejestracyjnego "HAK" bez ruszania rubryk [O.1] i [O.2] dotyczących maksymalnych, a nie dopuszczalnych mas przyczep.

Ale jak już sprawa do Głównego Specjalisty poszła...

A skąd to auto się wzięło, że nie ma homologacji???

Może Volvo archiwizuje wyciągi ze świadectw, może odpis, duplikat zrobi.

Napisz jak możesz co na tabliczce znamionowej pojazdu podane masz, co w karcie pojazdu, co w dowodzie, no i co w zaświadczeniu wystawionym przez diagnostę.

Wiesz... mi po chłopsku tak trza, po dwa razy najmniej :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O1 i O2 nie mogą być mniejsze od DMC zestawów, a tu tak wynika. Spróbować wykonać ustalenie danych na SKP, powinno przynieść ukojenie tych nerwów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Jak zdobyć kopię ŚwiadectwaHomologacji lub wyciąg z tej części?

 

No a w tymże WK nie mieli tej kopii?

 

Nie mieli. Jestem 3-cim właścicielem i auto zmieniało też Wydziały Komunikacji.

Panie próbowały uzyskać kopię od pierwszego w historii Wydziału. Ale nie dostały kopii Świadectwa Homologacji, bo w KP ktoś tak nieczytelnie wpisał pierwszy nr rej że nie można ustalić, czy ostatnia litera znaku to U, R, H, N... ? i nie dostały kopii. Wyłaly tam ksero KP prośbą o odfaksowanie, ale tamten WK nas olał i nic nie odfaxował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbować wykonać ustalenie danych na SKP, powinno przynieść ukojenie tych nerwów.

 

No przecież pisze gość, że

Podczas odczytu z tabliczki znamionowej pojazdu diagnosta stwierdza że DMC przyczepy z hamulcami 1800kg, bez hamulca 750 kg i tak jest wpisane w Zaświadzenie po badaniu.

To co jeszcze próbować ustalać? Już mu nic innego nie ustalą - tylko homologacja zostaje. A w katalogu ITS kto ma dostęp może sprawdzi jak kolega poda dane W Volvo wariant i wersja są w nr VIN przeważnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skowerek,

No gastovski, był już na stacji i właśnie ma dane = kłopot.

 

[ Dodano: 28-11-2012, 22:42 ]

To co jeszcze próbować ustalać? Już mu nic innego nie ustalą - tylko homologacja zostaje. A w katalogu ITS kto ma dostęp może sprawdzi jak kolega poda dane W Volvo wariant i wersja są w nr VIN przeważnie...

 

Zawsze można poprawić :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A skąd to auto się wzięło, że nie ma homologacji???

 

Ma homologację. Tzn ma w KP wpisane świadectwo homologacji

 

Nr Świadectwa Homologacji w KP: 2179-18

Volvo TS94K5 (S80 2.9 aut.).

VIN: YV1TS94K5Y1133525

Data wyst KP: 05-04-2000

Data pierwszej rejestracji: 07-04-2000

 

 

Ale nie mieliśmy w teczce pojazdu w WK kopii ani wyciągu tego świadectwa (zostało po pierwszej rejestracji w pierwszym urzędzie, daleko od obecnego WK). Więc Panie miały do dyspozycji tylko wpis w KP, który ma swoje odzwierciedlenie w DR jako O1 500kg.

Dalej odmówiły jakichkolwiek zmian.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież pisze gość, że

Podczas odczytu z tabliczki znamionowej pojazdu diagnosta stwierdza że DMC przyczepy z hamulcami 1800kg, bez hamulca 750 kg i tak jest wpisane w Zaświadzenie po badaniu.

To co jeszcze próbować ustalać? Już mu nic innego nie ustalą - tylko homologacja zostaje.

Stwiedza,ale może tego nie wpisał w zaświdczeniu. Poza tym kto ustala takie dane; diagnosta czy WK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gastovski,

a że tak dopytam, to co nie pasuje w tych parametrach Tobie, jako użytkownikowi?

Czy 1800kg za mało, czy 750kg za dużo???

No do 12-letniego auta nasz Wydział bez problemow wpisy robi, chyba że rzeczywiście podpada zawyżenie parametru [O.2], to prostować trza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No przecież pisze gość, że

Podczas odczytu z tabliczki znamionowej pojazdu diagnosta stwierdza że DMC przyczepy z hamulcami 1800kg, bez hamulca 750 kg i tak jest wpisane w Zaświadzenie po badaniu.

To co jeszcze próbować ustalać? Już mu nic innego nie ustalą - tylko homologacja zostaje.

Stwiedza,ale może tego nie wpisał w zaświdczeniu. Poza tym kto ustala takie dane; diagnosta czy WK?

 

Napisałem przecież, że diagnosta wpisał w zaświadczenie, że stwierdził w oparciu o tabliczkę iż to jest 1800 z hamulcem i 750 kg bez hamulca.

Panie w Wk - olały moje cytaty tego zapisu w zaświadczeniu z OSKP...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gastovski,

a że tak dopytam, to co nie pasuje w tych parametrach Tobie, jako użytkownikowi?\

Czy 1800kg za mało, czy 750kg za dużo???

 

 

Panowie, nalejcie sobie browar, głęboki oddech, relaks ... i przeczytajcie mój pierwszy wpis... ale na spokojnie i ze zrozumieniem...

 

 

Ja się strasznie cieszę, że diagnosta w tabliczce znalazł dla mnie kojące serce info że to 1800 i 750 kg. Ufam mu - to fachowiec - dobrze odczytał.

 

Pytanie jakim cudem w KP znalazł się zapis 500kg? Tym zapisem zasłania się WK i odmawia zmiany O1 i O2.

A na chłopski rozum to wygląda na bląd przy pierwszej rejestracji bo NIE WIERZĘ, że Volvo S80 maSw. Homologacji wpis tylko 500kg. Ale nie mam skąd wziąć kopii świadectwa.... I jestem bezbronny przed paniami z WK.

 

Ja płaczę o panie w WK zignorowały pismo Diagnosty i pozostawiły mi wpis 500 kg z hamulcem i 0kg bez hamuca...!!!

Św. Homologacji 12 lat temu wylądowało podczas pierwszej rejestracji w pierwszym WK, ale nie mogą go odszukać...

 

Pat! Pat jak w szchach...

 

Co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie:

Stwiedza,ale może tego nie wpisał w zaświdczeniu. Poza tym kto ustala takie dane; diagnosta czy WK?

 

Czy 1800kg za mało, czy 750kg za dużo???

 

- ja też lubię browara do snu walnąć, ale skupcie się trochę przez chwilę jeszcze :)

:evil:

 

Kolega pisze jak wół, że wpisano mu w zaświadczenie 1800/750 (co mu pasuje), ale Panie w WK nie uznały tego, wobec jasnych zapisów w KP (w oparciu o homologację), że to auto może ciągnąć tylko 500 (co koledze nie pasuje - bo nie po to ma volvice, żeby targać przyczepkę jak bez mała maluch może).

 

Paniali? :lol:

 

Kolego - czekaj do jutra - na pewno ktoś będzie tak uprzejmy i sprawdzi Ci w katalogu ITS (o ile ten pojazd tam będzie) ile to de facto ma na haku.

 

Spójrz tez do KP na pieczątkę w którym WK była pierwsza rejestracja - tam być może będą mieli ksero homo (ale mało prawdopodobne) - ale zadzwonić sobie też tam jutro możesz.

 

Na razie tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

blakop!

 

Bardzo Ci dziękuję za wszystkie wpisy! dodajesz mi wiary, że są jeszcze rozsądni ludzie na świecie. :-)

 

W takim razie czekam, na kogoś pomocnego, kto to sprawdzi w ITS-ie i podrzuci nam.

Dzwoniłem do pierwszego WK, i panie z mojego WK też... ale kopii nie dostaliśmy... nie mogą odszukać...

 

 

Mam do Ciebie pytanie: a jeżeli w ITS potwierdzą te 1800 i 750, lub Volvo Auto Polska wyda mi kopię Świadectwa Homologacji (o ile to jest praktykowane), to co wtedy dalej z tym dobrym newsem zrobić? Korygowanie wpisu w KP? Jak rowiązać ten gordyjski węzeł wtedy?

 

Miłego wieczoru i jeszcze raz dziękuję za wsparcie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No poniał, poniał :D

Przez 12 lat 500kg było święte, aż nagle zrobiło się więcej.

Jak się chłop po dilerach w poszukiwaniu homologacji nałazi, archiwa trzech wydziałów przekopie to może znajdzie zasadność 750kg dla przyczepki niehamowanej.

Jeszcze jest opcja, że pierwszy właściciel ma homologację w szufladzie :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korygowanie wpisu w KP?

jak dokładniej popatrzysz na KP to zobaczysz ile jest pustych rubryk z opisem

"zmiany parametrów technicznych pojazdu"

i jak myślisz :?:

po co ich 17 :?:

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korygowanie wpisu w KP?

jak dokładniej popatrzysz na KP to zobaczysz ile jest pustych rubryk z opisem

"zmiany parametrów technicznych pojazdu"

i jak myślisz :?:

po co ich 17 :?:

:D

 

Racja :) masz rację :)

Jestem już zmęczony po całym dniu.

 

A jako zielony w te klocki i będąc w opałach - zadam Ci pytanie:

 

- Jeżeli już jakimś cudem dokopię się w centrali Volvo do tego Świadectwa i okaże się, że w Świadectwie jest te 1800 i 750 kg (czyli ktoś skopał KP przy pierwszej rejestracji) - to jak wygląda procedura, proces "zmiany parametrów technicznych pojazdu"?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety w katalogu Auto Vin ten model ma zarówno 500 jak i 750 masę przyczepy bez hamulca, możliwe więc, że w homo tego egzemplarza jest 500 i będzie musiało tak pozostać,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety w katalogu Auto Vin ten model ma zarówno 500 jak i 750 masę przyczepy bez hamulca

 

Kolega mówi, że to 500 kg jest w karcie pojazdu, a w karcie pojazdu podaje się przyczepę HAMOWANĄ! No chyba, że tu faktycznie zaszła pomyłka jakaś w druku samej karty...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega mówi, że to 500 kg jest w karcie pojazdu, a w karcie pojazdu podaje się przyczepę HAMOWANĄ!

Dzięki blacop, to faktycznie musi być błąd, gdyż hamowaną wszędzie widzę 1800 dla tych modeli ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety w katalogu Auto Vin ten model ma zarówno 500 jak i 750 masę przyczepy bez hamulca

 

Kolega mówi, że to 500 kg jest w karcie pojazdu, a w karcie pojazdu podaje się przyczepę HAMOWANĄ! No chyba, że tu faktycznie zaszła pomyłka jakaś w druku samej karty...

 

Tak, hamowaną. Niestety hamowaną. A ja jeszcze nie widziałem przyczepy 500 kg na hamulcu.

 

Jak zdobyć kopię/wypis świadectwa homologacji? Volvo ma obowiżek wydać mi ją?

 

[ Dodano: 29-11-2012, 08:34 ]

Kolega mówi, że to 500 kg jest w karcie pojazdu, a w karcie pojazdu podaje się przyczepę HAMOWANĄ!

Dzięki blacop, to faktycznie musi być błąd, gdyż hamowaną wszędzie widzę 1800 dla tych modeli ,,,

 

Przepraszam za dziecinne pytanie.... "Wszedzie widzisz" aleco masz na myśli? System ITS? Wyciągi z homologacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdobyć kopię/wypis świadectwa homologacji? Volvo ma obowiżek wydać mi ją?

 

VOLVO ma obowiązek sprzedać Ci samochód :) Dalej ich obowiązki się kończą :)

Możesz próbować o jakieś zaświadczenie (bo czy mają homologacje - kopie - sprzed 12 lat?? Nie sądzę... ale może może...).

Poczekajmy aż ktoś do katalogu ITS zajrzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszedzie widzisz" aleco masz na myśli

Niestety to co ja widzę nie jest dla Ciebie wiarygodne, (są to wpisy robocze w patronacie oraz w katalogu auto vin) i pomimo, że one się raczej wzięły ze źródeł wiarygodnych to w tym przypadku powinieneś jednak mieć wgląd do Św.homologacji,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem taki temat z 850 sprowadzoną dawno temu a hak ktoś zamontował teraz i dopiero pismo z volvo przekonało WK ze może ciągnąć tyle ile ustaliłem czyli 1600.

Dla S80 2,9 w katalogu widzę 1800.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.