Skocz do zawartości

Volvo S80 - Pomocy!!!


gastovski

Rekomendowane odpowiedzi

VOLVO ma obowiązek sprzedać Ci samochód :) Dalej ich obowiązki się kończą :)

Możesz próbować o jakieś zaświadczenie (bo czy mają homologacje - kopie - sprzed 12 lat?? Nie sądzę... ale może może...).

Poczekajmy aż ktoś do katalogu ITS zajrzy.

 

OK - czekamy więc na kogoś kto sprawdzi ten model w ITS.

Dla przypomnienia, jest to:

 

Samochód: Volvo TS94K5 S80 2,9 aut.

VIN: YV1TS94K5Y1133525

Nr Świadectwa Homologacji w KP: 2179-18

Data wyst KP: 05-04-2000

Data pierwszej rejestracji: 07-04-2000

 

Jakie DMC przyczep dla tego modelu widzicie w ITS?

Ja mam prawdopodobnie skopaną KP i widzę w niej 500kg dla hamowanej (coś dziwnie mało) jak na takiego osiłka jak Volvo S80

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja jeszcze nie widziałem przyczepy 500 kg na hamulcu.

 

Oj tam... mało widziałeś :)

 

W załączeniu masz skan strony z katalogu ITS (wersja papierowa). Wydrukuj i idź z tym do WK. Jeśli nie pomoże, to pisz maila do Volvo Polska niech zajmą stanowisko. Jeśli dadzą Ci na piśmie (w mailu), że przypepy są takie jak w katalogu to masz podstawy aby zmienić wpisy w DR. Licz się tylko z koniecznością wymiany dowodu, ale myślę, że warto.

 

Od lewej rubryki: D1-Marka, D3-Model, P1-Pojemność, P2-Moc, P3-Paliwo, P4-Moc przy obrotach, P5-Kod silnika, E-Struktura vinu, - -podrodzaj, G-masa własna, F2-dmc pojazdu, F3-dmc zespołu, O1-mmc przyczepy z ham, O2-mmc przyczepy bez ham, M-rozstaw osi, - -nacisk osi przód, - -nacisk osi tył, S1-liczba miejsc siedz, - -położenie vin, - -położenie tabl znam, wymiary, prędkość, ID

 

W większej rozdzielczości mogę przesłać na maila.

volvo1.thumb.jpg.c6aec7e8af75be361d491b8c2ea60db8.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Psuj

DZIĘKUJĘ!!!

Gdybyś był dziewczyną dałbym Ci buzi! :) A tak mogę jedynie postawić browar :D !

 

Fantastycznie, że ITS pokazuje te parametry jako 1800 i 750.

 

Czy mogę być bezczelny :D i mieć do Ciebie jeszcze jedną małą prośbę?

 

Wysłałem Ci na pw mój adres e-mail, czy mozesz wysłać mi scan ale tak aby zawierał nagłówki kolumn. Ciężko będzie rozmawiało się z Paniami w WK bez tego.

 

Do wszystkich:

 

No i pytanie gwóźdź nr 1:

 

"Czy w Waszej wieloletnie praktyce - trafiła się taka sytuacja, że w ITS wpis mówił prawdę dla ogółu samochodów/modelu ale akurat na warsztacie mieliście ten model który miał zupełnie inne dane w Świadectwie Homologacji?" .... Taka czarna owca, odstępstwo od ITS... Pytam bo już dmucham na zimne, na wszelki wypadek...

 

 

 

No i pytanie gwóźdź nr 2:

 

"Czy jeżeli Swiadectwo Homologacji po 12 latach już nie będzie doodzyskania - nawet w Volvo Polska, to mozliwe jest dokonanie zmian w KP na podstawie wydruku z ITS?"

 

 

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2179-18

W katalogu ITS takiego numeru nie ma ,

Fantastycznie, że ITS pokazuje te parametry jako 1800 i 750.

Pytanie dla jakiego homo , bo są też 1800/500.

 

[ Dodano: 29-11-2012, 16:08 ]

TS94K5

Dla tej wersji pod numerem homo PL*0235*00 jest 1800/500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2179-18

W katalogu ITS takiego numeru nie ma ,

Fantastycznie, że ITS pokazuje te parametry jako 1800 i 750.

Pytanie dla jakiego homo , bo są też 1800/500.

 

[ Dodano: 29-11-2012, 16:08 ]

TS94K5

Dla tej wersji pod numerem homo PL*0235*00 jest 1800/500

 

ad vocem: 2179-18, że nie ma takiego numeru homologacji w ITS - przeraziłeś mnie - wrócę do domu jeszcze raz odczytam z KP, bo może popełniłem jakąś literówkę... Ciekaw jestem jak to mozliwe, jeżeli okaże sie, że nie popełniłem literówki i w KP jakiś urzednik wpisał nieistniejące Świadectwo... zaczynam słabnąć myśląc o tym...

 

ad vocem: homo... czy widzisz w ITS dla TS94K5 jescze inne numery homo, tj inne niż PL*0235*00? Jeżeli tak, która z tych homologacji mogła obowiązywać w okresie, gdy samochód był pierwszy raz rejestrowany? tj kwiecień 2000r. ? Możesz podać wszystkie numery homologacji przypisane w katalogu do TS94K5 jeżeli jest ich więcej niz jeden numer?

 

 

Z góry przepraszam, jeżeli moje pytania są naiwne, ale ja już wcześniej pisałem, jestem zwykłym śmiertelnikiem, który pierwszy raz zderzył się z "betonem systemu" i musi zdobyć wiedzę aby przeżyc pod jego ciężarem.

 

Wrócę do domu za ok 2h to sprawdzę jeszcze raz nr tej homo w KP.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przeraziłeś mnie

Nie ma co się bać na zapas, mogli tych starszych nie wprowadzić do systemu.

czy widzisz w ITS dla TS94K5 jescze inne numery homo

Nie , poczekaj jeszcze coś sprawdzę.

 

[ Dodano: 29-11-2012, 16:43 ]

Jest tylko jeden w tej wersji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest tylko jeden w tej wersji.

 

To może być dobra wiadomość - pod warunkiem, że nr który zacytowałeś, jest czasowo zgodny z okresem pierwszej rejestracji. Czy to można jakoś sprawdzić, że PL*0235*00 obowiązywało dla okresu IV.2000?

 

Pisałeś też wcześniej, że być może mój numer jest poprawny ale nie wpisany do katalogu. Czy jest jakieś inne źródło aby ustalić, czy tamten numer był poprawny, czy też błędny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to można jakoś sprawdzić, że PL*0235*00 obowiązywało dla okresu IV.2000?

Czy jest jakieś inne źródło aby ustalić, czy tamten numer był poprawny, czy też błędny?

Ja takiej możliwości nie mam . Ministerstwo lub ITS, chyba że ma je WK który rejestrował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że w błąd w karcie pojazdu polega na tym, że zamiast 500 powinno być wpisane 500/1800 lub 1800/500. Dlatego obawiam się, że O.2 jednak wynosi 500, a nie 750.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że w błąd w karcie pojazdu polega na tym, że zamiast 500 powinno być wpisane 500/1800 lub 1800/500. Dlatego obawiam się, że O.2 jednak wynosi 500, a nie 750.

 

to bardzo prawdopodobna hipoteza, bo liczba 500 jest dziwnie przesunięta w lewo, tak, jakby brakowało tam drugiej liczby po ukośniku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

500/1800 lub 1800/500

 

Takich wpisów w KP raczej nie robiono... No rzadko znaczy... Przeważnie była jedna wartość (hamowana).

Kolego - w katalogu ITS w wersji elektronicznej, do którego ma dostęp WK, jak i niektóre SKP nie ma wszystkich pojazdów. Ten katalog jest w miarę kompletny dopiero gdzieś tak po 2004 roku - wcześniejsze pojazdy szczątkowo raczej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gastovski,

Ja się strasznie cieszę, że diagnosta w tabliczce znalazł dla mnie kojące serce info że to 1800 i 750 kg. Ufam mu - to fachowiec - dobrze odczytał.

----------------------------------------------------------------------------------

 

No, a co na to wszystko ten zaufany, nie poinformował przed, że lipka może być jak ćwierć tony dowali?

Pomijam skąd wytrzasnął.

Kończąc, powodzenia życzę w sprawie, by pański "czołg" pociągnął więcej swym hakiem. :)

 

Pozdrawiam.

 

P.S.

A taka tam drobna sugestia;

1.Stary cognac + liberalny przedstawiciel.

2."Jako autoryzowany Dealer Marki... oświadczamy na podstawie aktualnych technicznych danych,

że pojazd: marka... typ... model... o numerze VIN... posiada parametry do ciągnięcia przyczepy z hamulcem ... kg, bez hamulca ... kg."

3.Jak problem - zmień punkt 1 (w/g uznania).

 

Jak zwał, tak zwał.

Oświadczenie, poświadczenie, korekta świadectwa, potwierdzenie danych, aktualizacja danych... pełna dowolność.

O dacie nie muszę wspominać... na druku firmowym napisać + stado pieczęci nawbijać. :D

Chyba, że tego z listy ministerialnej trzeba będzie powoływać.

 

Tak se tylko gdybam, aby za tym świadectwem nie latać i po instytutach nie wydzwaniać. :x

Ale... róbta co chceta. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Każdemu z Was, kto dołożył swoje ziarenko do tego wątku - każdemu z osobna i wszystkim razem bardzo dziękuję: za Wasz czas, atencję, doświadczenie i bezcenne uwagi! Udało się!!! Sprawa znalazła swój szczęśliwy finał :)

 

Postanowiłem podzielić się tym finałem z Wami - ku potomności, aby inni, którzy napotkają podobny temat na swojej drodze zobaczyli jak działać, jak sobie poradzić.

 

1. Niniejsze forum jest nezwykle pomocne - zacznij od poszukania odpowiedzi na Twoje pytania tutaj.

 

2. Stare samochody nie zawsze występują w katalogach ITS i nie zawsze można stwierdzić z całą pewnością jaki DMC ma przyczepa ciągniona.

 

3. Kluczem do sukcesu jest teczka samochodu założona w pierwszym Wydziale Komunikacji w którym auto było rejestrowane. Tam powinna być zachowana conajmniej kopia wyciągu ze świadectwa homologacji.

 

4. Samamu ciężko walczyć o wgląd w dokumenty w odległych Wydz. Komunikacji, lepiej to zrobić za pośrednictwem Kierownika własnego Wydziału Komunikacji.

 

5. W mojej Karcie Pojazdu był błąd. Ewidentny błąd. W Polu dot masy przyczepy widniała liczba 500 kg. To liczba pokazująca jaka jest max masa przyczepy z hamulcem. Ten błąd skopiowano do Dowodu Rejestracyjnego.

 

6. Po zamontowaniu haka - jedź do Okręgowej Stacji Kontroli Pojazdów i zrób badanie. Nie zapomnij dokumentacji do haka od instalatora, wraz z gwarancją. Zadbaj aby w czasie badania z tabliczki pojazdu odczytano jakie masy przyczep możesz ciągnąć. Jeżeli odczyty pokrywają się z Dowodem Rej. (pola o1 i O2) i z Kartą Pojazdu - spoko - jesteś szczęściarzem. Jezeli nie, upewnij się/poproś - aby diagnosta w Zaświadczeniu z Badania wpisał Ci , na jakie wartości wskazuje tabliczka pojazdu i/lub zapis w katalogu ITS.

 

7. Jedź do swojego Wydziału Komunikacji po wpis do Dowodu że masz hak. Masz na to 14 dni, bo tyle ważne jest zaświadczenie z badania.

 

8. Tam poinformuj, że jest rozbieżność pomiędzy odczytem z tabliczki pojazdu a dowodem rejestracyjnym w polach O1 i/lub O2 (jeżeli oczywiście masz rozbieżność - bo ja miałem).

 

9. Po zgłoszeniu Pani/Pan sprwdzi, czy to tylko bład w DR, czy też w Karcie Pojazdu.

 

10. Jeżeli w Karcie pojazdu jest ok, a błąd jest tylko w DR - wniosek o zmianę DR i po krzyku.

 

11.Jeżeli błąd jest w KP to gorzej, bo do Dowodu Rej nie wpiszą niczego co byłoby powyżej zapisów w Karcie Pojazdu (czerwona książeczka).

 

12. Gdy błąd jest w KP, jedyne co może zmianić zapisy to kopia/wyciąg z Świadectwa Homologacji tego pojazdu.

 

13. Takie Świadectwo wydaje producent auta przy zakupie nowego auta i najczęściej jest ono przechowywane w pierwszym Wydziale Komunikacji w którym dokonano pierwszej rejestracji (mogą też mieć tylko ksero tego dokumentu), ale mają go.

 

14. Poproś pracownika swojego Wydz Kom. aby wysłał fax do tamtego wydziału z prośbą o pilne dosłanie kopii Świadectwa Homologacji Twojego auta - ale pamiętaj! Skrócisz męki, gdy podacie nr rejestracyjny z pierwszej rejestracji Auta! Obecna rejestracja niewiele im powie. Jeżeli pracownik WK ma wątpliwości, czy Twoja prośba jest zasadna - mpokaż mu notatkę diagnosty w Zaświadczeniu z BAdania i/lub ksero/wydruk z katalogu ITS. To powinno go przekonać, że jest błąd w dokumentach i trzeba to wyprostować.

 

15. Gdy pierwszy Wydz. Komunikacji odeśle kopię Świadectwa Homologacji i okaże się, że tam są inne dane dotyczące DMC Przyczepy niż w Twojej K.Pojazdu i/lub Dowodzie Rejestracyjnym - to piszesz wniosek o poprawę wpisów w Twojej KP i DR.

 

16. Beż zadnej opłaty Wydz.Komunikacji w oparciu o ten wniosek i kopię Świadectwa Homologacji - dokona odpowiednich wpisów i pieczęci w Twoich dokumentach. Tak się skończyła moja właśnie historia.

 

17. Równolegle uruchomiłem dugą ścieżkę, która też byłaby skuteczna, gdyby się skończyła - mianowicie cały opis sytuacji, z wszystkimi danymi pojazdu, kopią KP, kopią Żaświadczenia z OSKP, kopią dowodu rejestracyjnego - wysłałem jako prośbę o pomoc i wsparcie do spółki importującej tą markę do Polski. W Piśmie poprosiłem o pomoc i wysłanie kopii Świadectwa Homologacji Pojazdu i/lub Oświadczenia producenta/reprezentanta producenta o Oświadczenie, jakie masy przyczep mogą być holowane przez ten konkretny pojazd. Jeszcze większa skuteczność jest wtedy - gdy tą prośbę będzie wysyłał w Twoim imieniu lub własnym Wydział Komunikacji. W tym kraju pieczątki urzędów wciąż mają swoją magię...

 

 

 

Wszytkim w tej sytuacji życze wytrwałości i finalnego sukcesu.

Wszystkim, którzy pomagali mi - jeszcze raz bardzo dziękuję! Bez Was nie poszłoby to tak gładko i tak szybko! Wasze zaangażowanie i doświadczenie było nieocenione.

 

Mam już poprawione dokumenty. Mogę bezpiecznie i zgodnie z prawem wyjechać z przyczepką na ulicę.

Napisałem to na bazie swojego przypadku. Być może w Wqaszych przypadkch będzie inaczej, bo inni ludzie staną na Waszej drodze. Ale mam nadzieję, że moje perypetie i kolegów komentarze pomogą Wam - kolejnym ofiarom błędów w Kartach Pojazdów przejść tą drogę do skutecznego końca.

 

Dla ciekwaskich:

Dla tego auta w kopii Homologacji był wpis: 500 kg bez hamulca oraz 1800 kg z hamulcem.

 

pozdrawiam i życzę Wam Wesołych, Rodzinnych Świąt Bożego Narodzenia ad 2012

 

Gastovski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tego auta w kopii Homologacji był wpis: 500 kg bez hamulca oraz 1800 kg z hamulcem.

 

A nie mówiłem - w KP pewnie chcieli wpisać 500/1800 lub 1800/500 :cool:

 

7. Jedź do swojego Wydziału Komunikacji po wpis do Dowodu że masz hak. Masz na to 14 dni, bo tyle ważne jest zaświadczenie z badania.

 

Nie masz tutaj absolutnie racji. Zmiany należy zgłosić w ciągu 30 dni, a oczywiście do tego czasu nie można ciągnąć przyczepy. Poza tym zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu dodatkowym na haka nie ma terminu ważności w ogóle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza tym zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu dodatkowym na haka nie ma terminu ważności w ogóle.

Dziwne, że mówi to pracownik WK :x .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7. Jedź do swojego Wydziału Komunikacji po wpis do Dowodu że masz hak. Masz na to 14 dni, bo tyle ważne jest zaświadczenie z badania.

W DR pojazdu jest zapis o 30 dniach. A tak naprawdę wie ktoś ile jest ważne zaświadczenie z przeprowadzanego BT. Chyba tyle ile podaje data na zaświadczeniu.

Pzdr.

 

Ps. Mam tolerancyjny WK albo się mylę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W DR pojazdu jest zapis o 30 dniach. A tak naprawdę wie ktoś ile jest ważne zaświadczenie z przeprowadzanego BT. Chyba tyle ile podaje data na zaświadczeniu.

 

Z okresowego jest ważne tak długo aż upłynie wyznaczony termin kolejnego badania. Z dodatkowego - w ogóle nie ma terminu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z okresowego jest ważne tak długo aż upłynie wyznaczony termin kolejnego badania.

ale dokumentem dopuszczajacym do ruchu jest DR albo Pc a nie zaświadczenie o OBT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale dokumentem dopuszczajacym do ruchu jest DR albo Pc a nie zaświadczenie o OBT

 

Oczywiście. Ale nawet jeśli ktoś przyjdzie do rejestracji z zaświadczeniem z badania wystawionym rok temu (czyli ważnym jeszcze tylko dzisiaj) to będzie to stanowiło podstawę rejestracji, czyli dopuszczenia do ruchu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nawet jeśli ktoś przyjdzie do rejestracji z zaświadczeniem z badania wystawionym rok temu (czyli ważnym jeszcze tylko dzisiaj) to będzie to stanowiło podstawę rejestracji, czyli dopuszczenia do ruchu.

:ok:ok:ok + DR....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3. Kluczem do sukcesu jest teczka samochodu założona w pierwszym Wydziale Komunikacji w którym auto było rejestrowane. Tam powinna być zachowana conajmniej kopia wyciągu ze świadectwa homologacji.

 

Nie co najmniej, a co najwyżej - Wydział Komunikacji ma TYLKO kopie - oryginał jest zwracany zawsze właścicielowi. Ale jeszcze dwa ale:

1. Obowiązek przechowywania takich kopii wszedł dopiero w 2001 roku. Wcześniej WK nie musiało do teczki pojazdu dokładać kopii homologacji

2. Jeśli auto zostaje sprzedane i zostaje zarejestrowane w innym WK, wtedy ten WK, w którym była pierwsza rejestracja może wyrzucić wszystkie akta tego samochodu do pieca (po 5 latach - teraz zdaje się wydłużono ten termin). Wtedy niestety szukaj wiatru w pol :(

 

7. Jedź do swojego Wydziału Komunikacji po wpis do Dowodu że masz hak. Masz na to 14 dni, bo tyle ważne jest zaświadczenie z badania.

 

Masz 30 dni na takie zgłoszenie, przy czym przekroczenie tego terminu w zasadzie niczym nie grozi, a zaświadczenie nie ma terminu ważności w zasadzie. Ale oczywiście nie należy zwlekać, bo to niczemu nie służy.

 

13. Takie Świadectwo wydaje producent auta przy zakupie nowego auta i najczęściej jest ono przechowywane w pierwszym Wydziale Komunikacji w którym dokonano pierwszej rejestracji (mogą też mieć tylko ksero tego dokumentu), ale mają go.

 

Już pisałem wyżej - mogą mieć tylko kopię jeśli już, a i to nie zawsze

 

16. Beż zadnej opłaty Wydz.Komunikacji w oparciu o ten wniosek i kopię Świadectwa Homologacji - dokona odpowiednich wpisów i pieczęci w Twoich dokumentach. Tak się skończyła moja właśnie historia.

 

Zostałeś potraktowany grzecznościowo i fajnie, ale jak najbardziej WK może tu orzec konieczność wymiany - wystawienia nowego dowodu. Koszt raczej po stronie klienta będzie, bo ten ostatni WK nie popełnił tu żadnego błędu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.