Skocz do zawartości

Dopuszczenia jednostkowe


blakop

Rekomendowane odpowiedzi

że załatwia sobie to w Holandii, a nie w Polszy

 

i to jest właściwy kierunek, załatwić wszędzie byle nie w Polsce, bo tu już się chyba wszyscy pogubili w przepisach i ich stosowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zjc, to nie tak. Jako naród mamy tendencje do kombinowania. Niemiec, holender czy francuz jak ma przejść takie procedury to nie szuka kraju, gdzie będzie mu łatwiej tylko robi wszystko zgodnie z wytycznymi. Vide Irene i ich nieszczęsne kombinacje z UDT-em. Przecież skoro TDT dopuszcza zbiorniki na gaz do pojazdów samochodowych to nie należało kombinować. A później lament, że firma podupada, bo urząd załatwił przedsiębiorcę. Po prostu niektórym się wydaje, że jak sobie wykombinują to zarobią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Częściowo się z Tobą zgadzam, to nawet jest historycznie powiązane, bo zawsze musieliśmy kombinować.

Ale z drugiej strony myślę, że tak zagmatwanych przepisów, ich interpretacji, wykładni opinii itd itp to nie ma nigdzie. A my diagności wiemy to najlepiej, bo odczuwamy na własnej skórze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako naród mamy tendencje do kombinowania.

Też racja - ale nie w tym przypadku. Chodzi zwyczajnie o czas i pieniądze. Procedura homologacyjna w ITS może teraz trwać nawet 2 lata - bo oni nie wiedzą teraz tak naprawdę co zrobić - część homologacji idzie teraz via ITS na Łotwę!! Nasze opłaty są też jednymi z wyższych!!

Trudno więc obarczać wnioskodawcę jarzmem "kombinatorstwa", że zwraca się do organu innego Państwa UE, który robi to szybciej i taniej - a przede wszystkim w sposób bardziej czytelny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 weeks later...

Przez Łotwę idą homologacje według 2007/46 bo Polska jako ostatnie Państwo w Europie nie dostosowało swojego prawodawstwa. Dodatkowo polskie instytucje dzięki "leśnym dziadkom" siedzących tam nieraz od poprzedniego ustroju nie zauważyły wejścia do Unii oraz faktu, że homologacje wydawane przez nich będą ważne w całej Unii. I robili sobie homologacje tak jakby nadal były tylko używane do homologacji krajowych. Bez dokumentacji, z raportami potwierdzającymi niejednokrotnie nieznajomości dyrektyw i regulaminów...

Ale nie ma problemu, by zrobić w Polsce taką homologację. Więcej nie napiszę, bo to będzie kryptoreklama. Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie ma problemu, by zrobić w Polsce taką homologację.

 

Pozostaje kwestia ceny 8)

 

Mnie bardziej interesuje, czy w Poznaniu będzie jednostka odpowiedzialna za dopuszczenia jednostkowe od czerwca...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nie ma problemu, by zrobić w Polsce taką homologację.

 

Pozostaje kwestia ceny 8)

 

Mnie bardziej interesuje, czy w Poznaniu będzie jednostka odpowiedzialna za dopuszczenia jednostkowe od czerwca...

 

No i co mam napisać? Że moja firma właśnie w Poznaniu bada możliwość otwarcia takiej jednostki :D:D. Ewentualnie podjęcia współpracy z jakąś dobrą jednostką? Z tym, że tak naprawdę nie ma jeszcze wyznaczonych kryteriów by starać się o akredytacje... Prace w toku, podobno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i co mam napisać? Że moja firma właśnie w Poznaniu bada możliwość otwarcia takiej jednostki :D :D. Ewentualnie podjęcia współpracy z jakąś dobrą jednostką?

 

Tak - dokładnie tak :D

Jestem zainteresowany jako potencjalny klient. Szczegóły oczywiście poproszę na PW.

 

nie ma jeszcze wyznaczonych kryteriów

No projekt jest... Pewnie za wiele się tam nie zmieni w ostatecznym kształcie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nietety słyszałem dzisiaj, co zresztą niespodzianką nie jest, że projekt stosownego rozporzadzenia ma tak być skonstruowany, aby w Polsce akredytacje mógł przyznawać tylko PIMot, ITS, i coś tam jeszcze. Tylko do tej pory kłócą się o podział wpływów. Podobno mają wybranym stacjom przyznawać stosowny certyfikat umozliwiajacy przeprowadzanie takich badań za stosowną, "małą" miesięczną daninę.

 

Ciekawe, czy to tylko plotka..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

projekt stosownego rozporzadzenia ma tak być skonstruowany, aby w Polsce akredytacje mógł przyznawać tylko PIMot, ITS, i coś tam jeszcze. Tylko do tej pory kłócą się o podział wpływów. Podobno mają wybranym stacjom przyznawać stosowny certyfikat umozliwiajacy przeprowadzanie takich badań za stosowną, "małą" miesięczną daninę.

 

Kolego - stosowny projekt jest już od listopada opublikowany. Tu bardziej chodzi o to, że wymagania formalne stawiane takim jednostkom raczej z góry skazują SKP na porażkę. Diagności ani nie mają takiej wiedzy, ani doświadczenia, aby takie badania na nowych zasadach prowadzić, a i koszty uruchomienia niemałe... Ja nie sądzę, aby tymi rzeczami zajmowały się podmioty inne, niż te które aktualnie zajmują się homologacjami...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego - stosowny projekt jest już od listopada opublikowany. Tu bardziej chodzi o to, że wymagania formalne stawiane takim jednostkom raczej z góry skazują SKP na porażkę. Diagności ani nie mają takiej wiedzy, ani doświadczenia, aby takie badania na nowych zasadach prowadzić, a i koszty uruchomienia niemałe... Ja nie sądzę, aby tymi rzeczami zajmowały się podmioty inne, niż te które aktualnie zajmują się homologacjami...

 

Z ciekawości zapytam -gdzie znajdę to rozporządzenie? Z góry dziękuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 months later...
  • 6 months later...
Panowie wiadomo coś więcej na temat powstających nowo jednostek upoważnionych do badań jednostkowych?
A coś więcej, bo o ile dobrze pamiętam póki co tylko trzy są upoważnione.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi słuchy naszły że w następnym roku ma być co najmniej 1 w województwie, czy to prawda?

Pimot krzyknął 15kzł za usługę dopuszczenia jednostkowego... czyli teraz trzeba dołożyć drugie tyle co się zbudowało kitkara ;/

Miejmy nadzieje że w 2014 coś się unormuje, bo jakby nie patrzyć producenci mają taniej uzyskać homologacje, a przysłowiowy Kowalski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.