Skocz do zawartości

Diagnosta przed sądem ...


Arton

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, danielg539 napisał:

sprowadzone z Niemiec praktycznie nigdy nie budzi moich zastrzeżeń podczas OBT przed pierwszą rejestracją.

Chyba sobie żarty stroisz. Niejednokrotnie jeszcze sławetny TUV w DR nie wysechł a pojazd nadaje się najpierw do majstra na wstępne ogarnięcie, potem na SKP po sagana i dopieszczenie u mechanika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 505
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • kowal

    46

  • danielg539

    37

  • biker100

    30

  • JANUSZ60

    28

18 godzin temu, Mecher napisał:

ale chyba tak samo się prowadzi,

Nie prowadzi się tak samo.  W moim samochodzie pękły tuleje gumowo-olejowe i wylał sie z nich olej. Samochód zaczął sie gorzej prowadzić i zaczął  mocniej reagować na podmuchy wiatru i częściej trzeba było korygować tor jazdy, a nawet inaczej reagował na zmianę przyczepności kół  podczas hamowania, o ściąganiu pojazdu już nie wspominam.

Jeśli tuleje są zużyte  to w połączeniu ze starymi oponami i prędkością nieodpowiednią do warunków drogowych mamy idealny przepis na wypadek. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, adam1501 napisał:

Niejednokrotnie jeszcze sławetny TUV w DR nie wysechł a pojazd nadaje się najpierw do majstra na wstępne ogarnięcie, potem na SKP

Ja takich sytuacji prawie nie miałem, choć wiem, że na niemieckiej SKP prowadzonej przez Turka (nie mylić z prezesem pewnej organizacji) załatwić można wszystko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, dominik_z napisał:

tuleje gumowo-olejowe

Jeśli to tak nagminny problem, w pojazdach w nie wyposażonych, to producent odwalił fuszerkę, która powinna podchodzić pod "akcje naprawcze"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Mecher napisał:

chyba tak samo się prowadzi,

A to różnica, zwłaszcza że odpowiedz była na 

Cytat

pojazd z nieprawidłową geometrią nie prowadzi się tak dobrze jak ze zużytymi tulejami i nieprawidłową geometrią 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Mecher napisał:

Jeśli to tak nagminny problem

No nie wiem czy pekniecie tulei  gumowo olejowych przy przebiegu 300tys km i uzytkowanie pojazdu na 18 calowych kołach to nagminny problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu i omawianego powyżej przypadku , niech ten wątek będzie przestrogą  , i skłoni do refleksji diagnostów którzy lekceważąco podchodzą do swoich obowiązków. Gdyby nie było się do czego przyczepić to by się nikt nie przyczepił do stanu pojazdu .Tyle się o tym mówi,a każdy po swojemu.  Prawdą jest , że w tej sprawie chodzi o kasę z odszkodowania ( jak zawsze).Wiek kierowcy 19 l., mokra nawierzchnia, tylny napęd - można by gdybać w jakim stopniu nadmierna prędkość , a w jakim stan techniczny pojazdu miały wpływ na fakt iż pojazd pokonujący zakręt - prawym bokiem uderza w ciężarówkę. Tragedia się stała i ktoś musi zostać obwiniony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, danielg539 napisał:

Tylko jakimś dziwnym trafem stan techniczny pojazdów sprowadzone z Niemiec praktycznie nigdy nie budzi moich zastrzeżeń podczas OBT przed pierwszą rejestracją.

Szczerze mówiąc patrząc na auta, które poruszają się po drogach na zachodzie to jakoś nie wydaje mi się, że zachodnie pochodzenie jest symbolem dobrego stanu technicznego. Pamiętam, jak w niemczech na stacji benzynowej widziałem BMW E36 na niemieckich blachach gdzie stan tego auta był naprawdę tragiczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, sad_madman napisał:

Pamiętam, jak w niemczech na stacji benzynowej widziałem BMW E36 na niemieckich blachach gdzie stan tego auta był naprawdę tragiczny

Pytanie tylko kto tym autem jeździ. Tam jest pełno imigrantów i innych obcokrajowców na dorobku, którzy od jakiegoś auta muszą zacząć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, danielg539 napisał:

którzy od jakiegoś auta muszą zacząć

Czyli jednak da się październikiem i po Niemczech jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 19.01.2022 o 09:39, danielg539 napisał:

Pytanie tylko kto tym autem jeździ. Tam jest pełno imigrantów i innych obcokrajowców na dorobku, którzy od jakiegoś auta muszą zacząć.

To wypisz wymaluj jak u nas 50 % społeczeństwa. Z tego też względu diagnosta jeszcze długo nie będzie pracownikiem ITD /TDT.

 

Z postu powyżej jest też pozytywna informacja.

Ostatecznie trzem diagnostom ze stacji kontroli pojazdów w podbiałostockiej Niewodnicy Koryckiej prokuratura zarzuciła 482 przestępstwa dotyczące poświadczania nieprawdy w dokumentacji co do faktu przeprowadzenia badań technicznych pojazdów i ich pozytywnego wyniku, a nadto - w kilku przypadkach - przyjmowania w związku z tym korzyści majątkowych.

Czytaj więcej na https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-jest-wyrok-dla-diagnostow-podbijajacych-lewe-przeglady,nId,5789636#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=firefox

Edytowane przez markes30
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

że znaczną dolegliwością będą grzywny i środek karny, czyli 3 i 6-letni zakaz pracy na stanowisku diagnosty w stacji kontroli pojazdów.

Skoro sąd zasądził 3 letni zakaz pracy w zawodzie, to czy starosta może drugi raz, za to samo, ukarać i dać do 5 lat jak stoi w przepisach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie nie może, ale w kartonowym państwie wszystko jest możliwe,tu się nikt przepisami nie przejmuje, najważniejsze jest wprowadzenie strachu i terroru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teoretycznie może, daje mu "piątkę" administracyjną a resztę dokłada sędzia w sprawie karnej. Jednak istnieje możliwość, że jak dostali "piątkę" jak sprawa wyszła na jaw, to już odbyli karę od Starosty (2013-2014 rok czyn zabroniony, dajmy na to 2015-2016 mleko się rozlało, to już i po karze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebranie uprawnień nie jest karą w sensie prawnym, tylko niespełnieniem wymagań do ich uzyskania, więc się je odbiera. Dlatego też, oprócz odebrania uprawnień czeka ich odpowiedzialność z tytułu kodeksu karnego. Przykład  z życia:

 - tracisz uprawnienia do prowadzenia pojazdów i karę za spowodowanie wypadku.

Całkowicie odrębne tematu, zresztą już tłumaczone w sentencjach wyroków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezgodne z prawem jest odbieranie papierów po wyroku sądowym,urząd nie ma ku temu podstaw prawnych,ale często tak się dzieje.Mecenas Szcze...by to ładnie wam wytłumaczył,a oprócz tego niezgodne to jest z konstytucją bo nie wolno karać dwa razy za to samo.Żeby nie było-chwasty trzeba tępić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.