Galaxy_13 Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 Jakie badanie trzeba przeprowadzić w 2-letnim pojeździe osobowym sprowadzonym, zarejestrowanym w kraju Unii? Pojazd ma ważne badanie techniczne. Pojazd posiada tablice rejestracyjne danego kraju i dowód rejestracyjny. Jaki rodzaj badania i jakie dokumenty wystawia diagnosta? Jaka opłata? Myślę, że jest to tylko ustalenie danych czyli DIP nie robimy OBT bo pojazd z kraju Unii z ważnym badaniem do 3 lat. Ale może się mylę. Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 Najlepiej dowiedz się w swoim WK który będzie auto rejestrował. Cytuj
Marek1 Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 Jeżeli jest to ważność badań w pierwszym trzyletnim okresie od pierwszej rejestracji pojazdu lub w następnym dwuletnim okresie to ważność tych badań powinna zostać uznana przez WK. Jednak na pewno konieczne będzie badanie dodatkowe tj. ustalenie danych w zakresie roku produkcji pojazdu. Cytuj
michal_k Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 Warunkiem uznania tego BT jest posiadanie przez ten pojazd homologacji typu WE oraz brak wyłączeń typu gaz czy taxi. Wtedy wystarczy ustalenie danych (literalnie nie wystawia się DIP-u, ale nic nie stoi też na przeszkodzie żeby go jednak wystawić, co przez niektórych diagnostów jest praktykowane). Cytuj
Qnick Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 Ale może się mylę. Nie mylisz się. Robisz ustalenie danych tych które chce klient i wpisujesz je do zaświadczenia albo wystawisz DIP i tam bedą wszystkie dane, niektórzy twierdzą że nie powinno się wystawiać DIP'u do tego ustalenia danych ale zakazu nie ma. Opłata 60 Pln. i już. Cytuj
Regan55 Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 tj. ustalenie danych w zakresie roku produkcji pojazdu. +określenie-przeliczenie nacisków przedniej i tylnej osi.DIP-u oczywiscie nie robisz.... Cytuj
Marek1 Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 tj. ustalenie danych w zakresie roku produkcji pojazdu. +określenie-przeliczenie nacisków przedniej i tylnej osi.DIP-u oczywiscie nie robisz.... Bez DiPu oczywiście bo ustalam nie wszystkie dane tylko te, które są do ustalenia. Te pozostałe są przecież w dokumentach pojazdu. Fakt, że przeliczenie nacisków z kg na kN również trzeba zrobić bo w WK tego nie potrafią. Cytuj
Qnick Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 Bez DiPu oczywiście Czy tak oczywiście to pewien nie jestem ja tam wolę DIP wypisać, zwłaszcza jak klient nie wie konkretnie co chce Cytuj
Regan55 Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 zwłaszcza jak klient nie wie konkretnie co chce Klient nie musi nic wiedzieć.Co masz zrobić to masz napisane w PC..... Cytuj
michal_k Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 Klient nie musi nic wiedzieć.Co masz zrobić to masz napisane w PC..... W tym konkretnym przypadku nie ma PC tylko DR i tablice zagraniczne. Cytuj
Marek1 Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 W tym konkretnym przypadku nie ma PC tylko DR i tablice zagraniczne. Co wcale nie oznacza, że należy przepisać do DiPu, wszystkie dane znane z jego zagranicznych dokumentów rejestracyjnych... Cytuj
michal_k Napisano 8 Styczeń 2013 Napisano 8 Styczeń 2013 Co wcale nie oznacza, że należy przepisać do DiPu, wszystkie dane znane z jego zagranicznych dokumentów rejestracyjnych... Skoro DIP - to kompletny, a bez DIP-u to oczywiście wystarczą dane brakujące. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 Wtedy wystarczy ustalenie danych (literalnie nie wystawia się DIP-u, ale nic nie stoi też na przeszkodzie żeby go jednak wystawić, co przez niektórych diagnostów jest praktykowane). Wystawienie Dip w takim przypadku jest niezgodne z przepisami, a niektóre WK wręcz nalegają by diagności wystawiali ,,, Cytuj
danielg539 Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 Wystawienie Dip w takim przypadku jest niezgodne z przepisami, a niektóre WK wręcz nalegają by diagności wystawiali ,,, Może nie do końca jest nioezgodne z przepisami, ale WK w przypadku ustalenia danych ma obowiązek przyjąć od własciciela pojazdu zaświadczenie z ustalonymi danymi - nie ma obowiązku przyjęcia a tym bardziej nie może wymagać dostarczenia DIP-u w takiej sytuacji. Ja na miejscu pracownika WK przyjmował bym tylko zaswiadczenie a gdyby w uwagach zaswiadczenia potrzebne mi dane nie były wpisane to good bye. Cytuj
blakop Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 Nie obraźcie się, ale takie niestety życie, że 90% diagnostom jak nie dasz tabelarycznego zestawienia co mają ustalić, to zawsze czegoś zapomną... Ale oczywiście wymaganie DIP przy rejestracji w opisanym przypadku to pomyłka i godzić się na to nie ma co. Osobiście nie przyszłoby mi do głowy, aby też w drugą stronę - negować przy rejestracji ustalenie danych zrobione na druku DIP... [ Dodano: 09-01-2013, 08:56 ] A co do opisanej sprawy - proszę pamiętać, że aby uznać badanie musi być spełniony warunek, że: - albo dla auta nie upłynęło jeszcze 3 lata od daty rejestracji (osobówka załóżmy) a w DR jest informacja, że pojazd ma europejską homologację - albo w DR zwyczajnie ten termin jest wpisany... ALE! Nawet wtedy nie każdy WK uzna zagraniczne badanie gdyż są WK, które nie uznają badań w przypadku kiedy pojazd jest wyrejestrowany za granicą lub np. w dokumentach pojazdu są informacje, że to pojazd powypadkowy... Cytuj
grzegorz70 Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 Nawet wtedy nie każdy WK uzna zagraniczne badanie gdyż są WK, które nie uznają badań w przypadku kiedy pojazd jest wyrejestrowany za granicą Cytuj
Qnick Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 ALE! Nawet wtedy nie każdy WK uzna zagraniczne badanie gdyż są WK, które nie uznają badań w przypadku kiedy pojazd jest wyrejestrowany za granicą lub np. w dokumentach pojazdu są informacje, że to pojazd powypadkowy... Właśnie czy jest na to jakaś podstawa w prawie że jak pojazd został wyrejestrowany za granicą to u nas musi przejść badanie przed zarejestrowaniem. Pytam bo u mnie właśnie tak jest, gdy jest adnotacja w DR o wyrejestrowaniu to gonią z WK na przegląd a tłumaczą to tym że jak pojazd jest wyrejestrowany to badanie traci ważność Powypadkowy jeszcze można zrozumieć, jak jest adnotacja że był uszkodzony to można przyjąć że został sprowadzony rozbity i po naprawie wykonać badanie pokolizyjne w celu stwierdzenia że uszkodzenia zostały usunięte. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 Właśnie czy jest na to jakaś podstawa w prawie że jak pojazd został wyrejestrowany za granicą to u nas musi przejść badanie przed zarejestrowaniem. Przepis jest jasny i wyrejestrowanie nic nie zmienia,,, 4) zaświadczenia o pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, jeżeli jest wymagane albo dowodu rejestracyjnego pojazdu lub innego dokumentu wydanego przez właściwy organ państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederację Szwajcarską lub państwo członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, potwierdzającego wykonanie oraz termin ważności badania technicznego; Cytuj
Qnick Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 Przepis jest jasny i wyrejestrowanie nic nie zmienia,,, No mi też się właśnie tak zdaje że wyrejestrowanie nic nie zmienia, ale może jest jakiś inny który wnosi coś innego do tematu Cytuj
JANUSZ60 Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 To jest czysta samowola tych WK, dziwne, że DR i pozostałe dokumenty są ważne po wyrejestrowaniu a przegląd traci ważność ,,, Cytuj
blakop Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 To jest czysta samowola tych WK, dziwne, że DR i pozostałe dokumenty są ważne po wyrejestrowaniu a przegląd traci ważność Mylisz się. Wystarczy przeczytać ustawę ze zrozumieniem. Owszem - ktoś dał ciała, bo pominął jedno słowo z dyrektywy, ale jak wiemy u nas jedno słowo w ustawie może być warte miliony (np. słowo - czy w sumie dwa "lub czasopisma") I wcale nie chodzi tutaj o fakt, czy dowód pojazdu wyrejestrowanego nadal potwierdza dane w nim zawarte, czy nie... Chodzi o status prawny samego pojazdu. Przepis brzmi - UWAGA CYTUJĘ: "Badaniu nie podlega zarejestrowany pojazd sprowadzony z państwa członkowskiego Unii Europejskiej w którym (...)" Widzimy jaki musi być pojazd?? Podpowiadam dalej - w naszych przepisach nie ma definicji rejestracji jako określonej prawnie sytuacji administracyjno-prawnej pojazdu. Ale w prawie unijnym jest. I bez zabawy w cytowania bo nie mam pod ręką stoi tam, że pojazd zarejestrowany to taki, który jest aktualnie dopuszczony do ruchu. Pojazd wyrejestrowany w kraju pochodzenia nie jest... A wystarczyło napisać ten przepis w postaci: "Badaniu nie podlega pojazd sprowadzony z państwa członkowskiego Unii Europejskiej w którym (...)" A jeszcze lepiej, gdyby użyto dosłownego zwrotu z dyrektywy, który określał pojazd jako UPRZEDNIO ZAREJESTROWANY. Nie zrobiono tego jednak, napisano przepis jak napisano, więc nie można zarzucić WK nie uznającym badań dla pojazdów wyrejestrowanych że działają niezgodnie z prawem, czy samowolnie... Absolutnie. Cytuj
JANUSZ60 Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 Po pierwsze pojazd zarejestrowany będzie zawsze pojazdem "już rejestrowanym", po drugie jakie konsekwencje poniosą te WK, które uznają ważność badania ,,, Cytuj
blakop Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 Po pierwsze pojazd zarejestrowany będzie zawsze pojazdem "już rejestrowanym" To Twoja teoria. Cytuj
blakop Napisano 9 Styczeń 2013 Napisano 9 Styczeń 2013 Natomiast jak dowiodłem nie można WK zarzucić nieprawnych działań w tym wypadku. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.