Skocz do zawartości

Zbieznosc GTO QUATRO


carllos

Rekomendowane odpowiedzi

Witam; mam prośbę, czy ktoś robił i potrafi dobrze ustawić zbiezność na GTO quatro :?: to jeszcze te stare lampowe z płytkami przesuwnymi

ja muszę na tym robić, ale nie kapuje jak to jest z przesuwaniem tych płytek, wiem że kiedyś był do tego film instrukażowy

 

CZY KTOS MOZE MI JAKOS POMODZ

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A na stronie producenta PRECYZJA Bydgoszcz nic nie ma?

 

a nie ma nic a moga tylko przyjechac z jednej czesci polski na droga i zrobic szkolenie

 

:razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

darkdog,

 

Hey mam taki problem ze jak zkalibruje poustawiam maszyny i i potem trzeba ustawic ekrany zbieznosci i zaczynaja mi sie schody

A jak zablokuje kierownice i robie zbieznosc i skoncze to potem jak wyjade i tak mam kierownice krzywo a raczej nie powinno tak byc

 

A biorac pod uwage te auta co musze robic to sa { SKLADAKI } :P

 

a chał bym to robi dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zablokuje kierownice i robie zbieznosc i skoncze to potem jak wyjade i tak mam kierownice krzywo a raczej nie powinno tak byc

po ustawieniu zbiezności naciśnij pare razy przodem poj.i zobacz czy wartości zbieżnosci się zmienią,jeżeli tak to zrób korekte ,najważniejsze aby kierownica była prosto to równe wartości połówkowe zbieżnosci czyli,0,5' dla lewego koła i 0,5' dla prawego :-D i będzie wszystko :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli mogę podpowiedzieć, jeśli zbieżność przednich kół jest robiona na dwie głowice pomiarowe to trudno ustawić żeby kierownica była prosto. Ja robię na Autoboss i też jak robiłem jak wyżej opisałem było na ogół źle, a przy zastosowaniu czterech głowic jest za każdym razem ok. Dlatego myślę, że na zmianę położenia kierownicy po wyjechaniu ma geometria tylnych kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a przy zastosowaniu czterech głowic jest za każdym razem ok.
:ok:ok:ok
Dlatego myślę' date=' że na zmianę położenia kierownicy po wyjechaniu ma geometria tylnych kół.[/quote'] Bardzo dobrze kumasz.... :!:
a jak tylnia oś jest nie regulowana to co wtedy
Nie ma zadnego znaczenia ze tylna os jest nieregulowana.Komp sam przelicza parametry tylnej osi i kiera musi być prosto...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak zablokuje kierownice i robie zbieznosc i skoncze to potem jak wyjade i tak mam kierownice krzywo a raczej nie powinno tak byc

a chał bym to robi dobrze

 

Generalnie jeśli chcesz to dobrze ustawiać to korzystaj przy ustawianiu tylko z dwóch przednich głowic a na tył używaj chorągiewek albo głowic tylnych, które będą pełniły tylko taką rolę jak chorągiewki.

/ ew. można je wykorzystac do ustawienia pochylenia kół tylnych ale nie do regulacji ich zbieżności /

Do tego lepiej użyć przednich głowic założonych na koła tylne a na przednie kołach zakładamy wtedy chorągiewki.

Jest to układ odwrócony jak przy pomiarze osi przedniej przu użyciu tylko dwóch głowic.

Oczywiście trzeba wiedzieć, że przy takim założeniu głowic przednich na koła tylne zmieniają się znaki tzn. mierzony + jest w rzeczywistości minusem a minus jest plusem.

Sposób sprawdzony praktycznie.

Po takiej regulacji pomiar na czterogłowicowych urządzeniach elektronicznych nie wykazuje żadnych wiekszych odchyleń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma zadnego znaczenia ze tylna os jest nieregulowana.Komp sam przelicza parametry tylnej osi i kiera musi być prosto...

Oczywiś Reganku jeśli mówimy o gto quatro z kom.a ja mam taki jeszcze co wyżej jest na zdjęciu tam kom.nic nie przeliczy :P to przeżytek ale dobry sprzęt,dzisiaj elektronika zastępuje wszystko :cry: łącznie z nami Przyjacielu,taka jest prawda mam najnowszy sprzęt do geometrii ale to nie to samo :) te wrażenia,metody prób i błędów sam dobrze wiesz ::hey

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze odpalam samochód po regulacji (lub nie odpalam gdy brak wspomagania) i kierownicą daje trochę w prawo i w lewo. Ustawiam znowu na środku i sprawdzam czy są równe parametry. Im większy luz na maglownicy lub na ślimaku!! tym trudniej wypośrodkować kierownicę.

Bardzo duże znaczenie ma idealny poziom podłoża pod wszystkie koła.

Jak np będą spore różnice na pochyleniach kół to tez trudno uzyskać prosto kierownicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zawsze odpalam samochód po regulacji (lub nie odpalam gdy brak wspomagania) i kierownicą daje trochę w prawo i w lewo.

Dokładnie robię tak samo.

(Ooooooo , ktoś mi browar podprowadził).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię jak Marek1, ale bez zakładania chorągiewek na przednie koła i przednie głowice zakładam na tył tak jak na przód. Bez kombinacji ze znakami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robię jak Marek1, ale bez zakładania chorągiewek na przednie koła i przednie głowice zakładam na tył tak jak na przód. Bez kombinacji ze znakami.

 

Czyli koła tylne regulujesz do osi geometrycznej.

Potem przednie koła ustawiasz do tylnych, już z chorągiewkami...

To tez cwanie! :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im większy luz na maglownicy lub na ślimaku!! tym trudniej wypośrodkować kierownicę.

Bardzo duże znaczenie ma idealny poziom podłoża pod wszystkie koła.

Jak np będą spore różnice na pochyleniach kół to tez trudno uzyskać prosto kierownicę.

 

w pełni się z Tobą zgadzam , tak to działa.

 

Czyli koła tylne regulujesz do osi geometrycznej.

Potem przednie koła ustawiasz do tylnych

 

zawsze (jeśli tył jest regulowany ) zaczynam od tylnej osi, a potem przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawsze (jeśli tył jest regulowany ) zaczynam od tylnej osi, a potem przód.

Prawidłowo!

Bo są tacy co nawet jeśli tył jest regulowany to ustawiają tylko koła przednie... :razz:

 

to tez trudno uzyskać prosto kierownicę.

w pełni się z Tobą zgadzam , tak to działa

Z tym, to jest najtrudniej kiedy ustawiasz to w swoim samochodzie... ::D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo są tacy co nawet jeśli tył jest regulowany to ustawiają tylko koła przednie...
Jezeli tak klient sobie zyczy to czemu nie.Jednocześnie uprzedzam go ze w takim przypadku niech zapomni ze będzie miał prosto kierownicę... :razz:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś miałem klienta, który był zaskoczony tym, że w cenie zbieżnosci ustawiałem kierownicę na wprost

 

ale to się bardzo często zdarza, klient mówi że nie ważne żeby kierownica po regulacji była prosto, bo on w razie co ją sobie przestawi. ja mu tłumaczę, że po to reguluję, żeby nie trzeba było koła kierownicy przekładać.

 

Marek1 napisał/a:

Bo są tacy co nawet jeśli tył jest regulowany to ustawiają tylko koła przednie...

Jezeli tak klient sobie zyczy to czemu nie.Jednocześnie uprzedzam go ze w takim przypadku niech zapomni ze będzie miał prosto kierownicę... :razz:

 

Takie przypadki też się zdarzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.

Też używam takiego sprzętu, spisuje się rewelacyjnie.

Aby koła ustawić na wprost należy otworzyć tylne lustra i laser odbity ustawiamy na przedniej podziałce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.