DamianS Napisano 13 Styczeń 2013 Napisano 13 Styczeń 2013 Witam! Chciałbym się dowiedzieć jak się ma sprawa z wymianą silnika w motorze o masie własnej ok. 70kg i pojemności 123cm³ na silnik 49cm³ tak aby po ponownej rejestracji stał się motorowerem? 1.Czy istnieje możliwość zmiany rodzaju pojazdu z motoru na motorower? 2.Jaki zakład może wykonać taką przeróbkę? 3.Jakie dokumenty są do tego potrzebne i jakie jest postępowanie w przypadku gdyby istniała taka możliwość? Z góry dziękuję! Cytuj
Qnick Napisano 13 Styczeń 2013 Napisano 13 Styczeń 2013 1.Czy istnieje możliwość zmiany rodzaju pojazdu z motoru na motorower? Istnieje, zmieniasz silnik i robisz badanie po zmianach konstrukcyjnych. 2.Jaki zakład może wykonać taką przeróbkę? Zakład który ma odpowiedni wpis PKD w praktyce każdy zakład który zajmuje się naprawą pojazdów. 3.Jakie dokumenty są do tego potrzebne i jakie jest postępowanie w przypadku gdyby istniała taka możliwość? Zaświadczenie z zakładu który dokonał przebudowy, faktura za tą przebudowę. Dokonujesz zmiany konstrukcyjnej w zakładzie dostajesz na tą zmianę zaświadczenie z zakładu oraz fakturę, jedziesz na OSKP i robisz badanie po zmianie konstrukcji pojazdu (badanie okresowe+badanie po zmianie konstr.) i tyle potem jedziesz do wydziału komunikacji z zaświadczeniem z badania wraz z opisem zmian, zaświadczeniem i fakturą z zakładu przebudowującego gdzie wydział zmienia rodzaj pojazdu z motocykla na motorower poprzez wymianę dowodu rejestracyjnego pojazdu. Jest jeszcze jedna rzecz której diagnosta może zażądać do badania a mianowicie opinia rzeczoznawcy samochodowego i ja bym takiej opinii napewno sobie zażyczył . Cytuj
Psuj Napisano 13 Styczeń 2013 Napisano 13 Styczeń 2013 Chciałbym się dowiedzieć jak się ma sprawa z wymianą silnika w motorze Trzeba tylko wziąć poprawkę na to, że wielu diagnostów nie podpisze się pod tym, jeśli taki silnik nie był fabrycznie stosowany w takiej ramie. Ale co do teorii to tak jak opisał to Qnick, Cytuj "Społeczeństwo postanowiło kiedyś mieć Policję, aby pilnowała przestrzegania prawa, ustanowionego umysłami przedstawicieli tego społeczeństwa. Postanowiło mieć także diagnostów, którzy będą kontrolować pojazdy poruszające się po drogach, aby społeczeństwu było bezpiecznie. Teraz społeczeństwo ma problem kiedy Policjant karze mandatem za łamanie prawa, albo diagnosta nie chce dopuścić niesprawnego pojazdu. Bo prawa powinni przestrzegać inni a w stosunku do MNIE powinno wystarczyć jedynie moje ustne zapewnienie, że jestem wzorowym przedstawicielem tego społeczeństwa. Ci, którzy chcą wykonywać swe obowiązki tak jak NAKAZUJE prawo nie mają lekkiego życia....." - by abcs
Qnick Napisano 13 Styczeń 2013 Napisano 13 Styczeń 2013 jeśli taki silnik nie był fabrycznie stosowany w takiej ramie Przy zmianie na mniejszą pojemność i moc to raczej bym się podpisał pod warunkiem że nic nie było spawane na ramie mam na myśli mocowania silnika. Zmiana na większą moc i pojemność tu już inna para kaloszy tu już nie tak łatwo. Cytuj
DamianS Napisano 13 Styczeń 2013 Autor Napisano 13 Styczeń 2013 Dodatkowo dodam, że miało by to być zrobione w motocyklu w stylu SHL M04 tzn. zamiast silnika istniejącego chciałbym włożyć silnik z popularnego Komara, może się to wydawać śmieszne ale myślę że jest to tańsze rozwiązanie od robienia prawa jazdy. Wpadłem na pomysł żeby go zamocować za pomocą czegoś w rodzaju łącznika pomiędzy oryginalnym mocowaniem w ramie motoru a mocowaniem w silniku S-38 tak aby nie ingerować w konstrukcję ramy, jak oceniacie szanse wykonania czegoś takiego? Cytuj
michal_k Napisano 13 Styczeń 2013 Napisano 13 Styczeń 2013 Dodatkowo dodam, że miało by to być zrobione w motocyklu w stylu SHL M04 tzn. zamiast silnika istniejącego chciałbym włożyć silnik z popularnego Komara Zamiast "psuć" taką SHL-kę proponuję odrestaurować ładnego Komara np. MR230 albo Żaka lub Rysia. Cytuj
rurek777 Napisano 13 Styczeń 2013 Napisano 13 Styczeń 2013 śmiesznie to będzie jak się ten bicykiel nie uciągnie Cytuj
DamianS Napisano 13 Styczeń 2013 Autor Napisano 13 Styczeń 2013 A no właśnie w tym jest problem że chciałbym mieć taki motocykl dlatego zwracam się z takimi pytaniami do was. Rozważałem opcję motoroweru typu SAM, mam nawet narysowane do niego plany ALE po wizycie w SKP pan diagnosta mnie bardzo zniechęcił ilością zadań do wykonania aby móc taki pojazd zarejestrować Chyba, że macie jakieś inne fajne pomysły? Cytuj
rurek777 Napisano 13 Styczeń 2013 Napisano 13 Styczeń 2013 jeżdzij Komarem albo zrób prawo jazdy na motór Cytuj
DamianS Napisano 13 Styczeń 2013 Autor Napisano 13 Styczeń 2013 Prawko na motor jak na razie odpada, komarem się już trochę najeździłem poza tym posiadam Charta 210 i chciałbym coś dorzucić do kolekcji [ Dodano: 14-01-2013, 15:16 ] Co myślicie o tym żeby zbudować SAM-a w takim stylu? czy tak realnie miałbym w ogóle jakieś szanse na rejestrację czegoś takiego? Cytuj
markes30 Napisano 14 Styczeń 2013 Napisano 14 Styczeń 2013 Dodatkowo dodam, że miało by to być zrobione w motocyklu w stylu SHL M04 tzn. zamiast silnika istniejącego chciałbym włożyć silnik z popularnego Komara, może się to wydawać śmieszne ale myślę że jest to tańsze rozwiązanie od robienia prawa jazdy. Wpadłem na pomysł żeby go zamocować za pomocą czegoś w rodzaju łącznika pomiędzy oryginalnym mocowaniem w ramie motoru a mocowaniem w silniku S-38 tak aby nie ingerować w konstrukcję ramy, jak oceniacie szanse wykonania czegoś takiego? Chętnie zamienię się z tobą. Dam ci ładnego komara i ty mi SHLkę i po problemie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.