Skocz do zawartości

Serdecznie witamy w nowej wersji forum!

Pierwsze logowanie wcześniejszych użytkowników do nowego forum, wymaga wygenerowania nowego hasła (jest to czynność jednorazowa). W tym celu możemy skorzystać z linku Nie pamiętasz hasła? lub z tego u dołu okna logowania. Uwaga: Proszę podać e-mail taki sam, jaki jest ustawiony na wcześniejszym forum!

DamianS

Zmiana motoru na motorower

Polecane posty

DamianS

Witam!

Chciałbym się dowiedzieć jak się ma sprawa z wymianą silnika w motorze o masie własnej ok. 70kg i pojemności 123cm³ na silnik 49cm³ tak aby po ponownej rejestracji stał się motorowerem?

1.Czy istnieje możliwość zmiany rodzaju pojazdu z motoru na motorower?

2.Jaki zakład może wykonać taką przeróbkę?

3.Jakie dokumenty są do tego potrzebne i jakie jest postępowanie w przypadku gdyby istniała taka możliwość?

 

Z góry dziękuję!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
1.Czy istnieje możliwość zmiany rodzaju pojazdu z motoru na motorower?

 

Istnieje, zmieniasz silnik i robisz badanie po zmianach konstrukcyjnych.

 

2.Jaki zakład może wykonać taką przeróbkę?

 

Zakład który ma odpowiedni wpis PKD w praktyce każdy zakład który zajmuje się naprawą pojazdów.

 

3.Jakie dokumenty są do tego potrzebne i jakie jest postępowanie w przypadku gdyby istniała taka możliwość?

 

Zaświadczenie z zakładu który dokonał przebudowy, faktura za tą przebudowę.

 

Dokonujesz zmiany konstrukcyjnej w zakładzie dostajesz na tą zmianę zaświadczenie z zakładu oraz fakturę, jedziesz na OSKP i robisz badanie po zmianie konstrukcji pojazdu (badanie okresowe+badanie po zmianie konstr.) i tyle potem jedziesz do wydziału komunikacji z zaświadczeniem z badania wraz z opisem zmian, zaświadczeniem i fakturą z zakładu przebudowującego gdzie wydział zmienia rodzaj pojazdu z motocykla na motorower poprzez wymianę dowodu rejestracyjnego pojazdu.

Jest jeszcze jedna rzecz której diagnosta może zażądać do badania a mianowicie opinia rzeczoznawcy samochodowego i ja bym takiej opinii napewno sobie zażyczył .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Psuj
Chciałbym się dowiedzieć jak się ma sprawa z wymianą silnika w motorze

 

Trzeba tylko wziąć poprawkę na to, że wielu diagnostów nie podpisze się pod tym, jeśli taki silnik nie był fabrycznie stosowany w takiej ramie. Ale co do teorii to tak jak opisał to Qnick,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Qnick
jeśli taki silnik nie był fabrycznie stosowany w takiej ramie

 

Przy zmianie na mniejszą pojemność i moc to raczej bym się podpisał pod warunkiem że nic nie było spawane na ramie mam na myśli mocowania silnika. Zmiana na większą moc i pojemność tu już inna para kaloszy tu już nie tak łatwo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DamianS

Dodatkowo dodam, że miało by to być zrobione w motocyklu w stylu SHL M04 tzn. zamiast silnika istniejącego chciałbym włożyć silnik z popularnego Komara, może się to wydawać śmieszne ale myślę że jest to tańsze rozwiązanie od robienia prawa jazdy. Wpadłem na pomysł żeby go zamocować za pomocą czegoś w rodzaju łącznika pomiędzy oryginalnym mocowaniem w ramie motoru a mocowaniem w silniku S-38 tak aby nie ingerować w konstrukcję ramy, jak oceniacie szanse wykonania czegoś takiego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
michal_k
Dodatkowo dodam, że miało by to być zrobione w motocyklu w stylu SHL M04 tzn. zamiast silnika istniejącego chciałbym włożyć silnik z popularnego Komara

 

Zamiast "psuć" taką SHL-kę proponuję odrestaurować ładnego Komara np. MR230 albo Żaka lub Rysia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

śmiesznie to będzie jak się ten bicykiel nie uciągnie :):(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DamianS

A no właśnie w tym jest problem że chciałbym mieć taki motocykl dlatego zwracam się z takimi pytaniami do was. Rozważałem opcję motoroweru typu SAM, mam nawet narysowane do niego plany ALE po wizycie w SKP pan diagnosta mnie bardzo zniechęcił ilością zadań do wykonania aby móc taki pojazd zarejestrować :) Chyba, że macie jakieś inne fajne pomysły? :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rurek777

jeżdzij Komarem :-D albo zrób prawo jazdy na motór :P:-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DamianS

Prawko na motor jak na razie odpada, komarem się już trochę najeździłem poza tym posiadam Charta 210 i chciałbym coś dorzucić do kolekcji :D

 

[ Dodano: 14-01-2013, 15:16 ]

Co myślicie o tym żeby zbudować SAM-a w takim stylu? czy tak realnie miałbym w ogóle jakieś szanse na rejestrację czegoś takiego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
markes30
Dodatkowo dodam, że miało by to być zrobione w motocyklu w stylu SHL M04 tzn. zamiast silnika istniejącego chciałbym włożyć silnik z popularnego Komara, może się to wydawać śmieszne ale myślę że jest to tańsze rozwiązanie od robienia prawa jazdy. Wpadłem na pomysł żeby go zamocować za pomocą czegoś w rodzaju łącznika pomiędzy oryginalnym mocowaniem w ramie motoru a mocowaniem w silniku S-38 tak aby nie ingerować w konstrukcję ramy, jak oceniacie szanse wykonania czegoś takiego?

Chętnie zamienię się z tobą. Dam ci ładnego komara i ty mi SHLkę i po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×

Ważne informacje

Umieściliśmy pliki cookie na Twoim urządzeniu, aby pomóc Ci ulepszyć tę witrynę. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym razie zakładamy, że możesz kontynuować.