Skocz do zawartości

skoda fabia niezgodnosc danych


cychu

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie,panowie mam taki problem

auto skoda fabia

rok prod 2001

dmc poj w dr 1580kg

nacisk osi 9,0KN

 

 

dane na tabliczce

dmc 1515kg

nacisk osi 800kg

 

akurat wypadla zmiana dr wiec wystawilem zaswiadczenie z wynikiem pozytywnym i w zaswiadczeniu podalem prawidlowe dane spisane z tabliczki znamionowej.

dzis mialem klienta spowrotem na stacji ze w wydziale dane te ktore sa w dowodzie rejestracyjnym zgadzaja sie z danymi w swiadectwie homologacji.

co zrobic w tej sytuacji...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

akurat wypadla zmiana dr wiec wystawilem zaswiadczenie z wynikiem pozytywnym i w zaswiadczeniu podalem prawidlowe dane spisane z tabliczki znamionowej.

dzis mialem klienta spowrotem na stacji ze w wydziale dane te ktore sa w dowodzie rejestracyjnym zgadzaja sie z danymi w swiadectwie homologacji.

co zrobic w tej sytuacji...?

 

W skodach z tamtych lat znane są takie przypadki. No to albo Ty odpuścisz i zostanie tak jak było albo nie odpucisz i klienta czeka wymiana tabliczki znamionowej na taką zgodną z homologacją lub .... .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochod osobowy bez zadnych przerobek,tabliczka na ucie oryginalna,slyszalem o tym ze takie przypadki sie juz zdazaly,rzekomo mozna uzyskac odpis zmian do swiadectwa homologacji.chcialbym zostac przy swoim,auto jezdzi za granice i na dodatek ciaga przyczepke a roznica jest spora bo 65kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to albo abo - nowy odpis z homo, albo wymiana tabliczki. Jest błąd, który stwierdziłeś i jasno z tego wynika, że błąd nie jest po stronie WK, ani SKP, tylko producenta, który wydał samochód z inną homo i TZ. Więc tylko producent może tu coś poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie uwazam ze jezeli odpis z homologacji bedzie zawieral dane takie jak w obecnej chwili pozostanie wymiana tabliczki znamionowej...

bardzo dziekuje wszystim za wyrazoną opinie.

zobaczymy jaki bedzie final...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To częsty przypadek w Fabiach.

W homo 1580 kg a na TZ 1515 kg.

Najprościej to tabliczka do wymiany przez producenta i na jego koszt rzecz jasna.

Czyli wizyta u dealera, najlepiej u tego który sprzedał to wadliwie oznakowane auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam serdecznie,panowie mam taki problem

auto skoda fabia

rok prod 2001

dmc poj w dr 1580kg

nacisk osi 9,0KN

 

 

dane na tabliczce

dmc 1515kg

nacisk osi 800kg

 

akurat wypadla zmiana dr wiec wystawilem zaswiadczenie z wynikiem pozytywnym i w zaswiadczeniu podalem prawidlowe dane spisane z tabliczki znamionowej.

dzis mialem klienta spowrotem na stacji ze w wydziale dane te ktore sa w dowodzie rejestracyjnym zgadzaja sie z danymi w swiadectwie homologacji.

co zrobic w tej sytuacji...?

 

A nie powinien być wynik badania N

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wedle przepisow tak,ale jak dasz N to wydzial komunikacji nic nie chce zrobic,umownie jest ze dajemy P a oni zmieniaja ale w tym przypadku auto bylo noworejestrowane w tym wydziale i maja homologacje i nie chca zmienic.

 

 

wiem ze klient udal sie do dealera i dostanie droga pocztowa odpis ze swiadectwa z tym ze nie wiadomo czy odpis bedzie zawieral dane z dr czy tabliczki znamionowej.tyle udalo mi sie dowiedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydzial komunikacji nic nie chce zrobic,umownie jest ze dajemy P a oni zmieniaja ale w tym przypadku auto bylo noworejestrowane w tym wydziale i maja homologacje i nie chca zmienic.

 

I słusznie bo to fabryka dała niewłaściwą tabliczkę.

 

 

wiem ze klient udal sie do dealera i dostanie droga pocztowa odpis ze swiadectwa z tym ze nie wiadomo czy odpis bedzie zawieral dane z dr czy tabliczki znamionowej.tyle udalo mi sie dowiedziec.

W homo ma na 99% DMC 1580.

Nie potrzebny mu odpis homo tylko wymiana tabliczki.

 

No i niezgodność danych to jest N niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No racja tylko, wytłumacz to tym WK które przy badaniu z wynikiem N nie zrobią nic w DR :razz:

 

No raczej trudno, żeby wymieniali DR mając wynik N....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i wlasnie tu jest bledne kolo,wiem ze powinien byc N.wyczytalem ze dmc bedzie 1580kg wiec zakonczy sie to wymiana tabliczki znamionowej tylko patrzec jak mnie sie teraz czepia ze dalem P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego takich klientów kieruje się od razu do dealera.

WK nie ma tu nic do roboty.

a skad mam wiedziec,gdzie wysłac klienta,skoro nie mam wglądu do homo,moge myśleć,że niezgodność zapisu powstała gdzie indziej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No racja tylko, wytłumacz to tym WK które przy badaniu z wynikiem N nie zrobią nic w DR :razz:

 

No raczej trudno, żeby wymieniali DR mając wynik N....

 

Mój WK w przypadku niegodności pomiędzy zapisami w DR i TZ (wynik "N") "zabiera" stałe TR i wydaje TTR oraz PC z wpisanymi prawidłowymi wartościami. Klient wraca do mnie, robię poprawkowe, wynik "P" i po sprawie.

Miałem taki sam przypadek w FABII, po długo toczonych bojach WK ustąpił - sposób załatwienia sprawy j/w. O tym, że straciłem klienta na stałe już nie wspomnę, przecież tym beeeee byłem właśnie ja :? .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój WK w przypadku niegodności pomiędzy zapisami w DR i TZ (wynik "N") "zabiera" stałe TR i wydaje TTR oraz PC z wpisanymi prawidłowymi wartościami. Klient wraca do mnie, robię poprawkowe, wynik "P" i po sprawie.

 

Przepraszam - jakimi prawidłowymi?? Przecież w opisanym wypadku wyszło, że błąd jest u producenta. Po co tu jakiekolwiek blachy itd.??? Po co przepychanki i boje "kto ma ustąpić"? Tu ma interweniować producent i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam - jakimi prawidłowymi

 

Dla mnie najważniejsza jest TZ oraz wartości, które tam występują. Jeśli jest niezgodność - wynik "N", sprawę błędów powinien wyjaśnić WK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zakonczy sie to wymiana tabliczki znamionowej

Dlatego takich klientów kieruje się od razu do dealera.

WK nie ma tu nic do roboty.

Pracowałem u dealera skody na skp k/ Warszawy i miałem taki sam przypadek z dmc w octavii , skierowalem klienta do handlowca , a ten poradził mu aby pojechał sobie na inną stację bo ja się czepiam. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzimy że w opisanym przypadku WK nawet z wynikiem P nie chciał nic poprawiać.Tak że nie tylko wynik badania N ma wpływ czy WK poprawi coś czy nie.Według mnie procedura powinna wyglądać tak że wystawiamy zaświadczenie z wynikiem N i na tej podstawie klient prostuje sprawę czy to w WK czy u dilera.Jeśli będzie miał nową poprawną TZ wtedy wykonujemy badanie poprawkowe (jeśli diler zdąży ja wydać w ciągu 14 dni) i wystawiamy zaświadczenie z wynikiem P (ponieważ był brak miejsca w dowodzie na wpis) klient płaci dodatkowo 20zł i dopiero udaje się do WK.Jeśli nie zdąży to niestety ponowne OBT(98zł)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pracowałem u dealera skody na skp k/ Warszawy i miałem taki sam przypadek z dmc w octavii , skierowalem klienta do handlowca , a ten poradził mu aby pojechał sobie na inną stację bo ja się czepiam. :evil:

 

Pracowałem u dealera Opla-Chevroleta i w pojazdach z 1999 były podobne problemy, dane na TZ nie pasują do danych w homo, czyli w efekcie w DR.

Po opisaniu problemu GM Polska zawsze przesyłało TZ z prawidłowymi wartościami.

 

Natomiast najlepiej klienta odesłać do tego handlowca który mu sprzedał auto z wadami w postaci niezgodności danych.

A wcześniej zachować się proceduralnie i wystawić N za niezgodność danych.

A tak generalnie, handlowiec to jednak nie zbyt wysokie stanowisko w salonie i raczej nie załatwia on jakichś bardziej skomplikowanych procedur technicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawę błędów powinien wyjaśnić WK

 

No i wyjaśnił w tym wypadku :)

A powiadomił ministra, że producent, importer..... wprowadził produkt niezgodny z homologacją?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiadomił ministra, że producent, importer..... wprowadził produkt niezgodny z homologacją?

 

Jakiś przepis wprost nakazuje taką procedurę?? Gdzieś w homologacjach o tym jest??

Generalnie, gdyby WK chciał działać w 100% to powinno się zacząć od wszczęcia postępowania o uchylenie decyzji o rejestracji... No taka prawda. Auto na kołki, a właściciel na parę miechów zanim wyjaśni tą sprawę nie korzysta z auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.