Skocz do zawartości

Badanie powypadkowe w rocznym samochodzie


Galaxy_13

Rekomendowane odpowiedzi

Czy z całego tego zakresu może czegoś nie spełniać ?

Uważasz że zakres od 1-10 to jest cały zakres okresowego?

Tak jest napisane w nagłówku nad tabelą załącznik 1 Dz. U 996

WYMAGANIA DOTYCZĄCE KONTROLI ORAZ WYTYCZNE DOTYCZĄCE OCENY USTEREK

PODCZAS PRZEPROWADZANIA OKRESOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO POJAZDU

Tabela zaczyna się od 0 kończy na 10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 248
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Marek1

    42

  • JANUSZ60

    25

  • skpauto

    23

  • markes30

    22

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tabela zaczyna się od 0 kończy na 10

 

A za tabelą pisze "Wykaz ... nie wyczerpuje wszystkich możliwych usterek" czy jakoś tak...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tabela zaczyna się od 0 kończy na 10

 

A za tabelą pisze "Wykaz ... nie wyczerpuje wszystkich możliwych usterek" czy jakoś tak...

Zacytujmy:

"2. Wykaz czynności oraz metody i kryteria oceny stanu technicznego pojazdów nie wyczerpują wszystkich możliwych przypadków niesprawności."

 

To znaczy, że możesz sobie np. dodatkowo sprawdzić testerem płynu hamulcowego jakość tego płynu - jak masz wątpliwości. Nijak ma się to do badania powypadkowego.

 

[ Dodano: 06-02-2013, 17:10 ]

Maćku, Marku tak z ręka na sercu: Czy jesteście na 100% pewni, że badanie dodatkowe po wypadku nie zawiera zakresu badania okresowego???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jesteście na 100% pewni, że badanie dodatkowe po wypadku nie zawiera zakresu badania okresowego???

Nie ważne jest czy zawiera. Ważne, że z powodu innego nazwania w rozporządzeniu wystąpiły sprzeczne interpretacje ,,,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zakresie badania okresowego mamy:

4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych.
Załóżmy, że na badanie powypadkowe przyjedzie samochód ciężarowy, skrzyniowy przystosowany do przewozu osób. Są ławki, jest oznakowanie ale nie ma plandeki. Na badaniu okresowym dostałby z tego powodu wynik negatywny bo oprócz "tabelki" sprawdzam:
Warunki dodatkowe dla samochodu ciężarowego przystosowanego do przewozu osób

§ 40. 1. Samochód ciężarowy przewożący osoby poza kabiną kierowcy i pomieszczenie przystosowane do przewozu osób odpowiadają następującym warunkom:

1) nadwozie powinno być rodzaju furgon albo skrzyniowe kryte opończą;

Na badaniu powypadkowym nie mam podstaw aby się na ten temat wypowiadać bo sprawdzenie warunków dodatkowych nie wchodzi w zakres badania powypadkowego. Więc nie wykonałem zakresu badania okresowego. Takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy z całego tego zakresu może czegoś nie spełniać ?

Uważasz że zakres od 1-10 to jest cały zakres okresowego?

Tak jest napisane w nagłówku nad tabelą załącznik 1 Dz. U 996

WYMAGANIA DOTYCZĄCE KONTROLI ORAZ WYTYCZNE DOTYCZĄCE OCENY USTEREK

PODCZAS PRZEPROWADZANIA OKRESOWEGO BADANIA TECHNICZNEGO POJAZDU

Tabela zaczyna się od 0 kończy na 10

To są tylko czynności, które w OBT muszą się znaleźć. Zakres określa § 2. 1. poz. 996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jesteście na 100% pewni, że badanie dodatkowe po wypadku nie zawiera zakresu badania okresowego???

Ja jestem pewien.

Zakres 0-10 tabeli to nie jest pełny zakres badania okresowego.

 

Przykład?

Pojazd przechodzi badanie dodatkowe powypadkowe ale ma np. jedną z takich nieprawidłowości dot. zbiornika pojazdu:

-ma wlew paliwa w kabinie kierowcy,

-jest umieszczony w pomieszczeniu przeznaczonym do przewozu osób, w komorze silnikowej lub w bagażniku;

- wlew paliwa umieszczony jest z boku pojazdu, a korek wlewu paliwa w położeniu zamkniętym wystaje poza obrys nadwozia

 

Z tego powodu nie może przejść badania okresowego, jednak żaden z tych przypadków nie jest uwzględniony w punktach 0-10 tabeli.

 

[ Dodano: 06-02-2013, 19:14 ]

To są tylko czynności, które w OBT muszą się znaleźć. Zakres określa § 2. 1. poz. 996

Dokładnie! :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-jest umieszczony w komorze silnikowej ; = Trabant

 

To jakaś próba sił?

Przytoczony przykład dotyczy niespełniania przez pojazd warunków rozporządzenia o warunkach technicznych DzU 32.

§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby:

pkt 7 lit. c

" nie miał wlewu paliwa w kabinie kierowcy, w pomieszczeniu przeznaczonym do przewozu osób, w komorze silnikowej lub w bagażniku; przy czym jeżeli wlew paliwa umieszczony jest z boku pojazdu, to korek wlewu paliwa w położeniu zamkniętym nie może wystawać poza obrys nadwozia;

przepis stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r.;

Przyjmijmy, że przykładowy pojazd jest pojazdem rejestrowanym po 31.12.1984r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy winnym naszego podejścia do badania po kolizji (czy samo badanie dodatkowe bez wyznaczania terminu,czy dodatkowe+okresowe z określeniem wyniku i terminu) jest Ministerstwo.Nieoficjalnie mogę powiedzieć że Dz U poz 996 jest błąd do którego przyznał się Pan Król na konferencji w Katowicach w listopadzie 2012r.

Błąd polega na braku części zdania.

§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:

1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia, odpowiednio do stwierdzonych usterek;

I tu jest dobrze

Ale tu

2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia

 

Brakuje .....w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu,......

Czyli powinno być tak jak było w Dz.U.155

I widać że to ma wtedy sens,bo jakie zespoły i układy mamy sprawdzać.

Ci co byli słyszeli od Pana Króla że przy tym badaniu wykonujemy samo dodatkowe i pobieramy opłatę 94zł.

Zdaję sobie sprawę że to tylko słowa ale może kiedyś poprawią :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu nastepne pytanie, czy tamto BT zachowuje ważność?

A co niby miałoby je unieważnić ???

Może źle pytam. A co z Cepikeim przy kontroli drogowej? Jak Policjant sprawdzi CEPa, a tu daty inne niż stara pieczątka?

Do cepiku idą tylko te badania, które są wstemplowane w DR (pobrana opłata CEPiK).

 

Nie tylko te.Wszystkie okresowe gdzie wystawiono zaświadczenie ze względu na brak miejsca w DR ,dodatkowe+okresowe po zmianach konstrukcyjnych ,gdzie wystawiasz zaświadczenie w tych przypadkach nie pobierasz CEPa,a do systemu idzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

obejmuje spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów, w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia

Brakuje .....w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu,......

Czyli powinno być tak jak było w Dz.U.155

I widać że to ma wtedy sens,bo jakie zespoły i układy mamy sprawdzać.

Pewnie byłoby

 

Gdyby było napisane jak w DzU 155 pewnie byłoby bardziej precyzjnie.

Jednak i bez tego zapis: sprawdzenie i ocenę w sposób określony w pkt 0–10 nie obejmuje całego zakresu badania okresowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje .....w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu,......

 

Ręce opadają.To już w ministerstwie nie potrafią ułożyć porządnie zdania?Zapominają w rozporządzeniu o czymś?I to mówi przedstawiciel ministerstwa?Coś kolego chyba źle zrozumiałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ręce opadają.To już w ministerstwie nie potrafią ułożyć porządnie zdania?Zapominają w rozporządzeniu o czymś?I to mówi przedstawiciel ministerstwa?Coś kolego chyba źle zrozumiałeś.

Jeśli by nawet tak było, to taki zapis jaki pozostał w rozporządzeniu996 nie uprawnia do uznania wykonania nawet całego zakresu 0-10 tabeli za zakres pełny badania okresowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje .....w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu,......

 

Ręce opadają.To już w ministerstwie nie potrafią ułożyć porządnie zdania?Zapominają w rozporządzeniu o czymś?I to mówi przedstawiciel ministerstwa?Coś kolego chyba źle zrozumiałeś.

 

Myślę,że zrozumiałem dobrze ale może ktoś z Kolegów co był na tej konferencji się wypowie.Tylko czy to coś zmieni?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę,że zrozumiałem dobrze

Dobrze zrozumiałeś. Ja też to słyszałem, tylko że to niewiele zmienia bo większość skierowań i tak zawiera sformułowania typu "pojazd uszkodzony w kolizji".

 

[ Dodano: 07-02-2013, 09:18 ]

Aby pojazd mógł być dopuszczony do ruchu musi spełnić określone warunki techniczne i formalne. Moim zdaniem pozostawienie w zakresie badania powypadkowego tylko jednego z czterech punktów jakie znajdują się w zakresie badania okresowego wskazuje, że badanie powypadkowe powinno obejmować stronę stricte techniczną. Sprawdzamy te elementy, które mają wpływ na właściwości trakcyjne pojazdu i bezpośrednio na BRD. Układ hamulcowy, zawieszenie, geometrię, układ kierowniczy, układ jezdny, oświetlenie, układy bezpieczeństwa. Nie zajmujemy się warunkami formalnymi, wyposażeniem dodatkowym czy warunkami dodatkowymi dla danego typu pojazdu. IMHO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brakuje .....w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu,......

 

Ręce opadają.To już w ministerstwie nie potrafią ułożyć porządnie zdania?Zapominają w rozporządzeniu o czymś?I to mówi przedstawiciel ministerstwa?Coś kolego chyba źle zrozumiałeś.

Dobrze zrozumiał. Tak samo pan Król mówił na szkoleniu w Trąbkach sam słyszałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy winnym naszego podejścia do badania po kolizji (czy samo badanie dodatkowe bez wyznaczania terminu,czy dodatkowe+okresowe z określeniem wyniku i terminu) jest Ministerstwo.Nieoficjalnie mogę powiedzieć że Dz U poz 996 jest błąd do którego przyznał się Pan Król na konferencji w Katowicach w listopadzie 2012r.

Błąd polega na braku części zdania.

§ 3. 1. Zakres dodatkowego badania technicznego pojazdu, o którym mowa w art. 81 ust. 11 ustawy:

 

2) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego, który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 4, lub noszącego ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego – obejmuje sprawdzenie i ocenę spełnienia warunków technicznych dotyczących zespołów i układów,(w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu,.... )w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia

 

Brakuje .....w których stwierdzono usterki wymienione w skierowaniu,......

Czyli powinno być tak jak było w Dz.U.155

I widać że to ma wtedy sens,bo jakie zespoły i układy mamy sprawdzać.

Ci co byli słyszeli od Pana Króla że przy tym badaniu wykonujemy samo dodatkowe i pobieramy opłatę 94zł.

Zdaję sobie sprawę że to tylko słowa ale może kiedyś poprawią :?

 

niewiele zmienia bo większość skierowań i tak zawiera sformułowania typu "pojazd uszkodzony w kolizji

 

Przy jakim zapisie na pokwitowaniu moglibyśmy tą "poprawkę "zastosować?

 

Np do zapisu: pękniety klosz,uszkodzony zderzak .itp.....można zastosować pkt:

1) skierowanego przez organ kontroli ruchu drogowego w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zakresie badania okresowego mamy:
4) sprawdzenie warunków dodatkowych dla pojazdów, określonych w § 17–22, § 38–42 i § 52 rozporządzenia o warunkach technicznych.
Załóżmy, że na badanie powypadkowe przyjedzie samochód ciężarowy, skrzyniowy przystosowany do przewozu osób. Są ławki, jest oznakowanie ale nie ma plandeki. Na badaniu okresowym dostałby z tego powodu wynik negatywny bo oprócz "tabelki" sprawdzam:
Warunki dodatkowe dla samochodu ciężarowego przystosowanego do przewozu osób

§ 40. 1. Samochód ciężarowy przewożący osoby poza kabiną kierowcy i pomieszczenie przystosowane do przewozu osób odpowiadają następującym warunkom:

1) nadwozie powinno być rodzaju furgon albo skrzyniowe kryte opończą;

Na badaniu powypadkowym nie mam podstaw aby się na ten temat wypowiadać bo sprawdzenie warunków dodatkowych nie wchodzi w zakres badania powypadkowego. Więc nie wykonałem zakresu badania okresowego. Takie jest moje zdanie.

 

Tylko, że w podanym przez Ciebie badaniu okresowym( rozmawiamy o pobieraniu opłaty przy BT) zgodnie z cennikiem pobieramy przykładowo 1.3 samochód ciężarowy i specjalny, ciągnik samochodowy siodłowy powyżej 3,5 t do 16 t d.m.c. - 153,00 oraz 7.3 czy pojazd odpowiada dodatkowym warunkom technicznym wymaganym dla pojazdów ciężarowych przystosowanych do przewozu osób 4) - 48,00

I tak wygląda opłata za badanie, zgodnie z zakresem wykonanych czynności.

1.3 w zakresie Tabela I 0-10 DU 996, oraz warunki dodatkowe § 40 DU 32.

 

To dlaczego przy badaniu powypadkowym ( w pokwitowaniu napisano tylko uszkodzenia po kolizyjne ) Wykonując znów zakres w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia, chcesz pobrać opłatę tylko za drugi zakres czynności -4.2 wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne) 94,00.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego przy badaniu powypadkowym ( w pokwitowaniu napisano tylko uszkodzenia po kolizyjne ) Wykonując znów zakres w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia, chcesz pobrać opłatę tylko za drugi zakres czynności -4.2 wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne) 94,00.

 

To dość przewrotnie postawione pytanie.

A co ma wspólnego badanie okresowe z badaniem powypadkowym 4,02 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy! Dyskusja w tym temacie została sprowadzona do zakresu czynności wykonywanych podczas badania dodatkowego po kolizji co akurat nie jest tu najważniejsze(tak myśle) bo cały czas chodzi o cenę za to badanie. A na dzień dzisiejszy BT po kolizji(wypadku) wg cennika pkt 4.2 kosztuje 94 zł i nic na to nie poradzimy,że zakres czynnosci przy tym badaniu sugerowałby pobranie wyższej opłaty,powinnismy trzymac sie cennika a nie zakresu czynności,bo pewnie w niektórych przypadkach(badaniach) zakres czynnosci nakazywałby z kolei pobranie opłaty niższej aniżeli jest to w cenniku(o tym oczywiscie nikt nie powie).Osobiście uważam,ze opłata za to BT powinna byc nieco wyzsza(może nie 192,a np.160)ale musi to być zapisane w cenniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dlaczego przy badaniu powypadkowym ( w pokwitowaniu napisano tylko uszkodzenia po kolizyjne ) Wykonując znów zakres w sposób określony w pkt 0–10 działu I załącznika nr 1 do rozporządzenia i w dziale I załącznika nr 2 do rozporządzenia, chcesz pobrać opłatę tylko za drugi zakres czynności -4.2 wypadku, kolizji drogowej (za badanie specjalistyczne) 94,00.

 

To dość przewrotnie postawione pytanie.

A co ma wspólnego badanie okresowe z badaniem powypadkowym 4,02 ?

 

Konsekwencja w sposobie pobierania opłat za BT.

Ponieważ w/g tego co proponują koledzy to za OBT omawianego pojazdu, mimo warunków dodatkowych które sprawdzają, powinni pobrać tylko 153.00 + ewentualnie 1 zł na CEPiK, a to jest już zupełnie niezgodne z obowiązującą tabelą opłat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma wspólnego badanie okresowe z badaniem powypadkowym 4,02 ?

Cały zakres czynności od 0 do 10 tabeli w załączniku 1.

 

A na dzień dzisiejszy BT po kolizji(wypadku) wg cennika pkt 4.2 kosztuje 94 zł i nic na to nie poradzimy,że zakres czynnosci przy tym badaniu sugerowałby pobranie wyższej opłaty,powinnismy trzymac sie cennika a nie zakresu czynności,bo pewnie w niektórych

Więc się trzymajmy cennika ! Par 3 punkt 2 mówi:

2. Całkowita opłata za przeprowadzone badanie techniczne pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 3, stanowi sumę opłat za przeprowadzone badania techniczne pojazdu i wykonane czynności określone w tabeli, o której mowa w ust. 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co ma wspólnego badanie okresowe z badaniem powypadkowym 4,02 ?

Cały zakres czynności od 0 do 10 tabeli w załączniku 1.

 

Czyli wracamy do punktu wyjścia chociaż już wykazałem.TUTAJ

że zakres 0 do 10 tabeli to nie jest pełny zakres badania okresowego.

Wobec tego za wykonanie czynności 0 do 10 nie można kasować kogoś jak za wykonanie OBT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.