Skocz do zawartości

Ciągnik rolniczy -SAM


wadi

Rekomendowane odpowiedzi

rozporządzenie w sprawie homologacji ciągników rolniczych i przyczep

A gdzie przepis, że SAM podlega homologacji? Chyba nie tedy droga :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A gdzie przepis, że SAM podlega homologacji? Chyba nie tedy droga

 

Po prostu chciał pokazać że nie zarejestruje i pokazał, tylko nie tędy droga chyba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało realne aby dziś taki sprzęt przeszedł pozytywnie.

 

Jakoś przechodzi. Rejestrowałem nie tak dawno chyba ze 2 ciągniki z aktualnym, pozytywnym badaniem zgodności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OC nie tylko może ale musi posiadać każdy pojazd mechaniczny poruszający sie po drogach publicznych ,niezależnie czy jest on zarejestrowany czy nie. I tak elektryczny wózek transportowy, kilkunasto tonowa koparka kołowa czy ładowarka, kombajn zborzowy, opryskiwacz samojezdny czy cokolwiek innego musi mieć OC. Homologowany ciagnik musi być zarejestrowany ale jak ktoś coś buduje w garażu to od niego zależy co to bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klient chce jeździć na legalu ,a poza tym wątpię czy można opłacić OC bez DR i ważnego BT

 

Można. Mamy tak dwa pojazdy. Nie są w ogóle zarejestrowane, ale mają wykupione OC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mało realne aby dziś taki sprzęt przeszedł pozytywnie.

 

Jakoś przechodzi. Rejestrowałem nie tak dawno chyba ze 2 ciągniki z aktualnym, pozytywnym badaniem zgodności.

 

A jak poradziłeś sobie z pomiarem maksymalnej prędkości konstrukcyjnej ciągnika zmierzonej zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów? Zrobił to rzeczoznawca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmierzonej zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów

 

A kto lub co Ci każe tak mierzyć ::?

 

A jak poradziłeś sobie

 

Nie musiał michal_k dostaje papiery i rejestruje ot po prostu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALZAR napisał/a:

zmierzonej zgodnie z przepisami o homologacji pojazdów

 

 

A kto lub co Ci każe tak mierzyć ::?

 

Jest w rozporządzeniu o warunkach technicznych par. 45 ust.1 pkt 3. Oczywiście nie muszę mierzyć ale na podstawie czego to sprawdził? Nie widziałem takiego papieru, pewnie michał_k ma go w teczce..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) pkt 44 otrzymuje brzmienie:

„44) ciągnik rolniczy – pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości nie mniejszej niż

6 km/h, skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik

taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do prac ziemnych;”,

 

Art.68 -homologacja

17. Przepisy ust. 1–16 nie dotyczą pojazdu:

1) zabytkowego;

2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako „SAM”;

3) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej oraz Straży Pożarnej;

4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów.

18. Pojazdy, o których mowa w ust. 17 pkt 1 i 2, podlegają badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi, które przeprowadza się na koszt wnioskodawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widziałem takiego papieru, pewnie michał_k ma go w teczce..

 

Jako urzędnik wymagam do rejestracji jedynie dokumentów przewidzianych ustawą i rozporządzeniem, czyli w tym przypadku oświadczenia, badania zgodności i dokumentu identyfikacyjnego pojazdu marki SAM. Chyba nawet było w nich odniesienie do opinii rzeczoznawcy, ale opinia ta w urzędzie wymagana nie jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) pkt 44 otrzymuje brzmienie:

„44) ciągnik rolniczy – pojazd silnikowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości nie mniejszej niż

6 km/h, skonstruowany do używania łącznie ze sprzętem do prac rolnych, leśnych lub ogrodniczych; ciągnik

taki może być również przystosowany do ciągnięcia przyczep oraz do prac ziemnych;”,

 

Art.68 -homologacja

17. Przepisy ust. 1–16 nie dotyczą pojazdu:

1) zabytkowego;

2) zbudowanego przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej, którego markę określa się jako „SAM”;

3) specjalnego lub używanego do celów specjalnych Sił Zbrojnych, Policji, Straży Granicznej, kontroli skarbowej, Służby Celnej, Służby Więziennej oraz Straży Pożarnej;

4) wyprodukowanego lub importowanego w ilości jednej sztuki rocznie; nie dotyczy to tramwajów i trolejbusów.

18. Pojazdy, o których mowa w ust. 17 pkt 1 i 2, podlegają badaniu co do zgodności z warunkami technicznymi, które przeprowadza się na koszt wnioskodawcy.

 

Cała prawda. Sfuszerowałem pierwszy post, powinienem go poprawić. Korzystam z przepisów homologacyjnych (zwłaszcza z zał. nr 4) aby ustalić najważniejsze rzeczy do sprawdzenia. Wykaz dyrektyw i regulaminów EKG ONZ daje obraz całości, której moim zdaniem nie da się pominąć przy badaniu SAM ciągnika rolniczego. A dalej jak najbardziej: warunki techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.