Skocz do zawartości

Grupa robocza MTBiGM


blakop

Rekomendowane odpowiedzi

Wiesz - chyba masz rację - to o czym my rozmawiamy

Z tego co czytam to mam wrażenie że OSDS jest jakimś związkiem zawodowym walczącym o prawa uciśnionych diagnostów i zamiast skupić sie na poprawie sytuacji prawnej, formułuje populistyczne tezy nie możliwe do zaakceptowania.

A na jakiej podstawie takie wnioski :?:

Gdzie to wyczytałeś :?:

 

Z tego co mi wiadomo to OSDS nie jest związkiem zawodowym, a jest stowarzyszeniem.

Na pewno OSDS zawarł cele działalności i sposoby realizacji w statucie wystarczy poczytać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • blakop

    14

  • ketiw38

    14

  • skpauto

    9

  • kowal

    3

Top Posters In This Topic

Wiesz - chyba masz rację - to o czym my rozmawiamy

Z tego co czytam to mam wrażenie że OSDS jest jakimś związkiem zawodowym walczącym o prawa uciśnionych diagnostów i zamiast skupić sie na poprawie sytuacji prawnej, formułuje populistyczne tezy nie możliwe do zaakceptowania. Równie dobrze Ogólnopolski Związek Emerytów mógłby wystąpić do ministerstwa o podwyżkę emerytur dla wszystkich o 1000zł

Formułować tezy to może sobie każdy żulik pod monopolowym ,a od OSDS oczekuje konkretnych rozwiązań systemowych ze wskazaniem ich źródła finansowania i efektów popartych badaniami, bilansu zysków i strat, ogólnie mówiąc konkretnego projektu ze wszystkimi ZA i PRZECIW.

CIACH Nic nie przepytałeś na temat OSDS-u, ale się wypowiadasz. Kolego, weś się za Siebie i podejdź do tematu z zastanowieniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda uważam, że skpauto przesadził z odpowiedzią, pewnie naczytał się o populiźmie:

 

1. Termin "populizm" funkcjonuje jako epitet: w najlepszym razie oznacza koniunkturalizm cynicznie żerujący na ciemnocie i nędzy mas, w najgorszym - przedsionek faszyzmu.

http://lbc_1917_3.w.interia.pl/348tezy.htm

Jednak dalej można poczytać:

W rzeczywistości populizm to żywiołowy "drobnomieszczański" (a raczej: międzyklasowy) ruch protestu zwrócony przeciw elitom.

 

Cieszę się, że są tacy co chcą bronić idei OSDS-u i chcą się z nim utożsamiać :ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co mi wiadomo to OSDS nie jest związkiem zawodowym, a jest stowarzyszeniem.

Na pewno OSDS zawarł cele działalności i sposoby realizacji w statucie wystarczy poczytać.

Wiem co jest w statucie

Cieszę się że powstał OSDS. Cieszę się że są ludzie którzy chcą działać i coś zmienić. Szczytne i ambitne cele to jedno ,a wykonanie i realia to zupełnie coś innego. Jeśli OSDS chce być skuteczne to musi przedstawiać kompletne plany systemowe i to takie na których skorzysta państwo,EU, obywatel itd a przy okazji diagnosta. Sama walka o poprawę życia diagnosty i jego warunków pracy wygląda jak związek zawodowy.

Smutna prawda jest taka że to diagnosta jest najsłabszym ogniwem BT, to jego pieczątka jest w DR i to on decyduje o wyniku. Nie szef diagnosty, nie ilość SKP w okolicy, nie cennik,nie gratisy, nie Dz.U. nie wyposażenie a DIAGNOSTA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, weś się za Siebie i podejdź do tematu z zastanowien

 

Spokojnie, przesadziłeś troszku.

 

Trzeba zrozumieć, że jeszcze sporo osób wiąże OSDS z chorymi ambicjami pewnego osobnika. A i sporo teraz myśli, że największym kumplem i doradcą zarządu jest pewien Pan z Łodzi. A to powoduje, że wiele osób odwraca się plecami.

A co do tego pana to jest to jego kolejny sposób na wybicie się na plecach innych, żeby potem powiedzieć - "to ja zrobiłem". Jak zwykle zresztą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie zastanawia, jedna sprawa , wielką konferencja dotyczącą badań technicznych odbywa się w tym samym czasie gdy my biedacy spotkamy się naszej mini konferencji forum Norcomu i będziemy się bawić aby odpocząć od problemów dnia codziennego.Spotkamy się za własne pieniążki w takich warunkach na jakie nas stać , bo nie mamy aż tyle żeby jechać tam, gdzie chyba nas nie chcą , jak stawiają tak zaporowe ceny .W tym wszystkim, jest jedną osoba która przyjeżdża na nasze spotkanie, czyli się bawić.Ale jako prezes nowo powstającej organizacji powinien być tam.Dziwne , chyba że się mylę, ale czas pokaże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jako prezes nowo powstającej organizacji powinien być tam.Dziwne , chyba że się mylę, ale czas pokaże

 

Chodzi Ci o konferencje PISKP w Zakopcu?? No to popatrz dobrze na daty, bo ja kolizji w terminach nie widzę, choć pewnego samozaparcia w kwestiach logistyczno-transportowych nie można ketiwowi tu odmówić, za co akurat mu chwała :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Damy radę Koledzy i będziemy na nadętej imprezie w Zakopanym i zdążymy na sympatyczną w Lesznie. Trzeba być tam gdzie trzeba i tam gdzie się chce. Choć fakt faktem morze kilometrów do przejechania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jako prezes nowo powstającej organizacji powinien być tam.Dziwne , chyba że się mylę, ale czas pokaże

 

Jacku, chyba za dużo pewien blog czytasz... Już tam pewien wielki sympatyk PISKP twierdzi, że nasze spotkanie jest nie fair, bo PISKP było pierwsze (czyżby?)...

 

Ale terminy naprawdę nie kolidują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Wpis niesmaczny trochę wyszedł u dP i nie wiem czemu Jacku, ale mam dziwne przeczucie, że z Twojego powodu (lub Twojego najbliższego otoczenia). ;)

Może przypomnę Jacku - spotkanie w Lesznie jest KOLEŻEŃSKIM SPOTKANIEM KOLEGÓW z forum. Tylko i wyłącznie. Nie należy mu nawet przypisywać jakiegoś branżowego charakteru myślę.

Odbywa się ono w dniach 19-21 kwietnia. 19 wieczorem, lub 21 rozpoczęcie - bo tej spotkanie kolegów "przy ognisku" - bez sztywnego programu i ram. Spotkanie na własny koszt, bez żadnego innego celu niż tylko zabawa i miłe spędzenie czasu.

Trudno w jakikolwiek sposób stawiać to na równi z innymi imprezami robionymi w zorganizowanej i oficjalnej formie - takimi jak Konferencja PISKP. Dlatego wyjaśniam już u autora strony, co miał na myśli pisząc "konkurencyjne" spotkanie.

 

Co najważniejsze - spotkanie w Zakopcu kończy się 19-go w okolicach południa.

Spotkanie w Lesznie wieczorem się zaczyna, lub na następny dzień. Kto jak chce.

Ketiw i SKPauto są jedynymi osobami mającymi jechać i tu i tu i to ich własny wybór, że postanowili po Zakopanym przyjechać do Leszna, w którym będą w piątek wieczorem. Ostatecznie gdyby zrezygnowali, to nie przyjadą i tyle. Pozostałe 20 osób na spotkanie w Lesznie i tak nie wybiera się do Zakopca. Więc gdzie tu kolizja??Gdzie tu problem, że razem z kolegą dP kij w mrowisko koniecznie chcecie włożyć? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spotkanie w Lesznie jest KOLEŻEŃSKIM SPOTKANIEM KOLEGÓW z forum.

 

Czyli nic o diagnostyce i pracy -tylko relaks i wypoczynek

 

chyba że się mylę, ale czas pokaże
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli nic o diagnostyce i pracy -tylko relaks i wypoczynek

 

Może jedynie luzna wymiana poglądów ale nic wiecej,żadnej reklamy czy nagabywania bo się nie będzie miło :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku - tak czy inaczej terminy nie kolidowały i nie kolidują, więc czas nie ma co pokazywać, a Ty troszkę niepotrzebnie namieszałeś - nie tylko sobie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 weeks later...

Coś cisza w temacie... Czyżbym wykrakał?

 

ketiw38 napisał/a:

Wiem, że środowisko czeka na komunikat

 

 

Nie jestem pewien czy środowiska czeka.

 

Cytując klasyka - ja chyba jasnowidz jestem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykują się duże zmiany na SKP - zobacz 22 propozycje zmian

Z inicjatywy Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej powołana została grupa robocza, której zadaniem było sformułowanie propozycji zmian w systemie badań technicznych pojazdów. Po raz pierwszy zapraszamy do zapoznania się ze wszystkimi 22 tezami wypracowanymi przez grupę.

 

Grupa robocza złożona z ekspertów, została powołana w grudniu 2012 r. z inicjatywy Ministerstwa Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej. Jej zadaniem było sformułowanie propozycji rozwiązań strategicznych systemu badań technicznych pojazdów.

 

Jest to pierwszy tego typu zespół w historii. Jego zadaniem było wskazanie obszarów zmian w prawie, które sprawią, że system kontroli pojazdów w Polsce zacznie w końcu realnie funkcjonować. Grupa sformułowała 22 tezy dotyczące postulowanych zmian w przepisach o SKP, które przedstawiamy poniżej:

 

1. Wprowadzenie ujednoliconych programów funkcjonujących na SKP (rejestr badań technicznych SKP). Określenie minimalnych standardów systemów teleinformatycznych do obsługi SKP

1a. Stworzenie centralnego rejestru badań technicznych pojazdów oraz ich wyników dostępnych

online.

1b. Wprowadzenie obowiązku archiwizacji wyników badań ze wskazanych urządzeń kontrolno – pomiarowych.

2. Stworzenie centralnego rejestru stacji kontroli pojazdów oraz uprawnionych diagnostów.

3. Wprowadzenie zapisów określających minimalne wymagania dla ośrodków szkolących diagnostów – działalność gospodarcza w zakresie prowadzonych szkoleń powinna być działalnością regulowaną.

4. Wprowadzenie obowiązkowych okresowych szkoleń dla diagnostów.

5. Wprowadzenie w przepisach jednoznacznego zapisu zobowiązującego diagnostę do tego, aby rozpoczęcie badania technicznego pojazdu poprzedzone było:

- identyfikacją i wykonaniem dokumentacji fotograficznej

- wpisaniem numeru rejestracyjnego badanego pojazdu do rejestru badań,

- pobraniem opłaty za badanie techniczne przed jego wykonaniem.

6. Stworzenie centralnego rejestru danych homologacyjnych pojazdu dającego możliwość diagnoście dostęp online

7. Stworzenie przepisu regulującego zasadę odliczania kosztu z tytułu użytkowania pojazdu przez przedsiębiorcę, jedynie w przypadku gdy pojazd posiada ważne badanie techniczne.

8. Wprowadzenie zapisów w prawie nakładających na właściciela pojazdu sankcje z tytułu użytkowania pojazdu bez ważnych badań technicznych oraz odpowiedzialności posiadacza dowodu rejestracyjnego za stan techniczny pojazdu. Wprowadzenie sankcji za niedotrzymanie terminów PRD w związku z przejściem własności.

9. Wprowadzić możliwość dokonywania czasowego wycofania z ruchu wszystkich rodzajów pojazdów.

10. Wprowadzić system określania daty następnego badania liczonej od daty pierwszej rejestracji pojazdu.

11. Dostosowanie cennika do aktualnie obowiązującego rozporządzenia dotyczącego zakresu i sposobu wykonywania badań technicznych pojazdów (ujednolicenie zapisów, przejrzysty przekaz).

12. Wprowadzenie zewnętrznego oznakowania pojazdu w formie naklejki na szybę czołową pojazdu dokumentujące pozytywny wynik badania technicznego.

13. Modyfikacja zapisów odnośnie sankcji w stosunku do diagnostów wykonujących niewłaściwie badania techniczne pojazdów – gradacja kary.

14. Wprowadzenie zasady okresowej kontroli i kalibracji urządzeń kontrolno – pomiarowych stanowiących wyposażenie stacji kontroli pojazdów zgodnie z zaleceniami producenta urządzenia, przez uprawniony do tego rodzaju działalności specjalistyczny serwis.

15. Uznanie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia badań technicznych pojazdów za działalność licencjonowaną lub wymagającą zezwolenia.

16. Zmiana kompetencji organów sprawujących nadzór nad stacjami kontroli pojazdów poprzez rozdzielenie kompetencji do kontroli w obszarze administracyjnym i kontroli obejmującej wyposażenie kontrolno – pomiarowe stacji kontroli pojazdów oraz jakość badań technicznych pojazdów.

17. Przegląd wymagań stawianych kandydatom na diagnostów.

18. Wprowadzenie stosownych zapisów w ustawie – Prawo o ruchu drogowym, uznających za przedsiębiorcę podmioty takie jak: szkoły kształcące w kierunku samochodowym, jednostki budżetowe i samorządowe, wojsko, policja.

19. Powołanie grupy roboczej do przeglądu aktów prawnych związanych z badaniami technicznymi, rejestracją pojazdów oraz warunkami technicznymi pojazdów.

20. Wprowadzenie zapisów eliminujących proceder przekazywania tzw. „gadżetów” za wykonanie badania technicznego na danej stacji kontroli pojazdów.

21. Podkreślenie w ustawie PoRD niezależności diagnosty w zakresie przeprowadzania badań technicznych pojazdów. (Propozycją OSDS było stworzenie ustawy – o zawodzie diagnosty.)

22. Rozszerzenie listy dodatkowych badań technicznych o:

- dodatkowe badanie techniczne na wniosek właściciela celem sprawdzenia stanu technicznego pojazdu;

- dodatkowe badanie na wniosek policji lub Inspekcji Transportu Drogowego celem sprawdzenia stanu technicznego pojazdu;

 

Zdaniem Premiera Janusza Piechocińskiego większość z tych propozycji jest możliwa do szybkiego wdrożenia.

 

Proces legislacyjny wymaga jednak czasu, więc jeszcze trochę minie zanim przepisy wejdą w życie w ostatecznej formie. Tymczasem jesteśmy ciekawi Państwa zdania na temat proponowanych zmian, dlatego zapraszamy do wyrażania swoich opinii w komentarzach.

 

http://motofocus.pl/publikacje/10131/szykuja-sie-duze-zmiany-na-skp-zobacz-22-propozycje-zmian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.