duchu Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 takie pytanie :jaki może być max zwis tylny skrzyni ładunkowej w samochodzie ciężarowym? Pytanie w związku z wymianą zabudowy. Cytuj
Grzegorz Łódź Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 Tu był poruszany temat http://forum.norcom.pl/viewtopic.php?t=11808&highlight=zwis+tylny&sid=43640f2026d037a8ce68296b134e9d4e [ Dodano: 05-03-2013, 09:15 ] Do poczytania na ten temat znalazłem coś takiego http://www.manted.de/manted/aufbaurichtlinien/_pdf/tgs_tgx_pl.pdf Może będzie pomocne w tym temacie Cytuj
Qnick Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 jaki może być max zwis tylny skrzyni ładunkowej w samochodzie ciężarowym? Pytanie w związku z wymianą zabudowy. Zależy od producenta pojazdu zazwyczaj jest to max. 60-65 % rozstawu osi. Cytuj
Arton Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 czytałem gdzieś ze nie powinien przekraczać 2/3 rozstawu osi a środek ciężkosci zabudowy powinien znajdowac się w zakresie rozstawu osi Cytuj
blakop Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 Przy 60% środek zabudowy najczęściej jest dokładnie na osi tylnej. 65% to środek już za tylną osią. Cytuj
Mildura Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 Przy 60% środek zabudowy najczęściej jest dokładnie na osi tylnej. 65% to środek już za tylną osią. Niekoniecznie tak jest, wystarczy ciężkie ustrojstwo na przodzie, typu zestaw pomp i zaworów w cysternie specjalistycznej.. Z punktu widzenia homologacji tylko i wyłącznie wspomniane zachodzenie przy promieniu 12,5 metra i zdolność poruszania się w okręgach r=5,3m i 12,5... Cytuj
Qnick Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 65% to środek już za tylną osią. Nie pamiętam dokładnie, ale któryś producent dopuszczał 65 % kiedyś to ćwiczyłem jak miałem robić zmiany konstrukcyjne z ciągnika siodłowego na wywrotkę ale nie wyszło bo zwis tylny był większy no ale jak nie jak to ktoś inny i jeździ to ustrojstwo bo widziałem Cytuj
biker100 Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1230/2012 z dnia 12 grudnia 2012 r. w sprawie wykonania rozporządzenia (WE) nr 661/2009 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do wymagań w zakresie homologacji typu dotyczących mas i wymiarów pojazdów silnikowych oraz zmieniające dyrektywę 2007/46/WE Parlamentu Europejskiego i Rady Tekst mający znaczenie dla EOG; Daty dokumentu: 12/12/2012, wejścia w życie: 01/11/2012; Wdrożenie Patrz Art. wejścia w życie: 10/01/2013; Wejście w życie Data publikacji + 20 Patrz Art. 9 ZAŁĄCZNIK I, WYMAGANIA TECHNICZNE CZĘŚĆ A, Pojazdy kategorii M1 i N1: 3.3. Producent musi określić w instrukcji obsługi technicznie dopuszczalną maksymalną masę w punkcie sprzęgu, miejsca mocowania sprzęgu na pojeździe ciągnącym oraz maksymalny dopuszczalny zwis tylny punktu sprzęgu. [ Dodano: 05-03-2013, 21:54 ] O kurczaki chyba coś mi się zwisy pomyliły. Cytuj
blakop Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 Niekoniecznie tak jest, wystarczy ciężkie ustrojstwo na przodzie, typu zestaw pomp i zaworów w cysternie specjalistycznej. No tak - wtedy tak. Ale mówię powiedzmy o zwykłym kontenerze czy skrzyni... Cytuj
Jacdiag Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 takie pytanie :jaki może być max zwis tylny skrzyni ładunkowej w samochodzie ciężarowym? Pytanie w związku z wymianą zabudowy. zadanie do obliczenia dla rzeczoznawcy : wypadkowa położenia środka ciężkości pojazdu pustego oraz obciążonego max ładunkiem , naciski osi itp ... np http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=34059#34059 Cytuj Wszystkie drogi prowadzą do . . . ... trumny
jarek1 Napisano 13 Luty Napisano 13 Luty W dniu 5.03.2013 o 11:06, blakop napisał: 60% to max zdrowego rozsądku. Odświeżę temat ,ten rozstaw mierzycie do osi napędowej czy do ostatniej osi? pojazd 3 osiowy ,zmierzyłem do osi napędowej 4,80 m ,a zwis miał tylny 3,40 trochę mi to za dużo się wydaje, jest na to jakiś przepis? Cytuj
smaug Napisano 14 Luty Napisano 14 Luty definicja z PN Zwis tylny- odległość pomiędzy dwiema równoległymi płaszczyznami pionowymi, z których jedna przechodzi przez środki kół jezdnych ostatniej osi, a druga jest styczną do skrajnego tylnego punktu pojazdu . W warunkach tech. masz odniesienie w § 5a.39) Wymagania w zakresie zwrotności pojazdów i zespołów pojazdów są określone w pkt 7 sekcji C, pkt 6 sekcji D, pkt 3 sekcji E oraz w sekcji H części 2 załącznika XIII do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 2021/535 z dnia 31 marca 2021 r. ustanawiającego zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/2144 w odniesieniu do jednolitych procedur i specyfikacji technicznych w zakresie homologacji typu pojazdów oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, w odniesieniu do ich ogólnych cech konstrukcyjnych i bezpieczeństwa. Dla kategorii N z niekierowanymi osiami nie może przekraczać 60% rozstawu osi Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.