Skocz do zawartości

Przyczepa IFA HL 8011 rok prod. 1979


jurek014

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 78
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Nikita_Bennet

    14

  • Marek1

    14

  • timo

    9

  • Olga

    9

A ktoś zrobiłby inaczej niż Marek1? Pytam poważnie

Ja po konsultacjach z WK i przy braku sprzeciwu ze strony WK bez problemu sklasyfikował bym ja jako przyczepa rolnicza.

Tylko czy można zmieniać takie zapisy w dowodzie rejestracyjnym bez zmian konstrukcyjnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy można zmieniać takie zapisy w dowodzie rejestracyjnym bez zmian konstrukcyjnych?

Jeśli w DR była sklasyfikowana jako specializowana lub uniwersalna to to trzaba teraż okresloć czy jest teraz ciężarowa czy rolnicza a skoro w katalogu żródłowym przyczepa wystepuje w obu wariantach to należy wybrac ten odpowiadający stanowi faktycznemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w DR była sklasyfikowana jako specializowana lub uniwersalna to to trzaba teraż okresloć czy jest teraz ciężarowa czy rolnicza a skoro w katalogu żródłowym przyczepa wystepuje w obu wariantach to należy wybrac ten odpowiadający stanowi faktycznemu.

No to jest to możliwe w tych przypadkach kiedy można doprecyzować że to np. "rolnicza"

W przypadku kiedy jest w DR ciężarowa ten sposób nie ma zastosowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku kiedy jest w DR ciężarowa ten sposób nie ma zastosowania.

W tym wypadku niestety nie a o zmianach konstrukcyjnych też należało by zapomnieć i mamy sytuację patową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym wypadku niestety nie a o zmianach konstrukcyjnych też należało by zapomnieć i mamy sytuację patową.

Dla czego ?

Wystarczy, że warsztat napisze oświadczenie o zmianach. Ty robisz okresowe + zmiany sprawdzając czy to co warsztat napisał faktycznie jest w przyczepie. Swoją drogą uważam, że te stacje, które nie mają wagi powinny korzystać z opinii rzeczoznawcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą uważam, że te stacje, które nie mają wagi powinny korzystać z opinii rzeczoznawcy.

Jeżeli uprawniony warsztat, w opisie zmian podaje jaka jest waga pojazdu zważonego po zmianach to nie ma żadnej potrzeby korzystać z rzeczoznawcy.

Poza tym, która stacja ma legalizowaną wagę? :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla czego ?

Wystarczy, że warsztat napisze oświadczenie o zmianach.

Ja stoję na stanowisku, że jak nie ma zmian to i nie ma badania! Montaż dodatkowego zaczepu, czy złącza elektrycznego lub pneumatycznego to dla mnie żadna zmiana a wymiana opon na rolnicze to też nie jest zmiana, tylko co najwyżej są zamontowane nieodpowiednie opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana opon na rolnicze to też nie jest zmiana

A jednak tu bym polemizował...

Bo jeśli ktoś chce wjeżdżać na pole, to opony rolnicze dają inny rozkład nacisku na grunt i inaczej zachowują się w jeździe po nieutwardzonym terenie czyli w warunkach w jakich eksploatowane są przyczepy rolnicze.

Dlatego użycie takich opon jest dostosowaniem przyczepy do specyfiki rolniczej a ich użycie musi skutkować zmianą rodzaju tej przyczepy na rolniczą ze względu na indeks prędkości tych opon dostosowany do prędkości ciągnika rolniczego a nie do prędkości ciężarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą uważam, że te stacje, które nie mają wagi powinny korzystać z opinii rzeczoznawcy.

Nawet jeśli z góry wiedzą, że wpisana przez niego masa własna nie będzie zgodna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montaż dodatkowego zaczepu, czy złącza elektrycznego lub pneumatycznego to dla mnie żadna zmiana a wymiana opon na rolnicze to też nie jest zmiana,
No to co zrobić jeśli w niektórych przypadkach są to jedyne różnice pomiędzy przyczepą ciężarową o rolniczą (ciągnikową) jakie stosował producent. Czy zamontowanie kratki w samochodzie osobowym jest powazniejszą zmianą niż zamontowanie tylnego zaczepu i wyprowadzenie złącz do drugiej przyczepy a zdemontowenie pasa bezpieczeństwa ważniejsze niż zmiana ogumienia?

 

[ Dodano: 18-03-2013, 15:06 ]

wpisana przez niego masa własna nie będzie zgodna ?
Akurat w przypadku przyczep to takie niezgodności nie są normą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla czego ?

Wystarczy, że warsztat napisze oświadczenie o zmianach.

Ja stoję na stanowisku, że jak nie ma zmian to i nie ma badania! Montaż dodatkowego zaczepu, czy złącza elektrycznego lub pneumatycznego to dla mnie żadna zmiana a wymiana opon na rolnicze to też nie jest zmiana, tylko co najwyżej są zamontowane nieodpowiednie opony.

Ale ty stwierdzasz co zmieniono w pojeździe czy to czy pojazd z kwitem ze zmian k. spełnia wymagania przyczepy ciężarowej-rolniczej.

 

Wg mnie robisz to drugie a jeżeli chcesz robić to pierwsze to naciągasz mocno prawo i wchodzisz w kompetencje innych organów (przez takie coś płaciłem sporo za przyczepę użytkowaną w gospodarstwie, zmieniłem diagnostę i płacę mniej a przyczepa jak była użytkowana tak i jest). Niech każdy pilnuje swojej roboty a nie wchodzi w kompetencje innych służb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ty stwierdzasz co zmieniono w pojeździe czy to czy pojazd z kwitem ze zmian k. spełnia wymagania przyczepy ciężarowej-rolniczej.
Rzeczoznawca potwierdza jedno i drugie. A konieczność zasięgania opinii rzeczoznawcy to nie widzimisię rzeczoznawcy tylko przekonanie diagnosty (do którego ma prawo). Nikt nie wchodzi w niczyje kompetencje :)

 

[ Dodano: 18-03-2013, 15:19 ]

naciągasz mocno prawo
Jeśli rzeczoznawca jest świadkiem tych zmian to dlaczego nie może o nich napisać w opinii?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ty stwierdzasz co zmieniono w pojeździe czy to czy pojazd z kwitem ze zmian k. spełnia wymagania przyczepy ciężarowej-rolniczej.

Ciekaw jestem to w tym kwicie będzie napisane :?:

Wg mnie robisz to drugie a jeżeli chcesz robić to pierwsze to naciągasz mocno prawo i wchodzisz w kompetencje innych organów

Nawet wówczas gdybym miał poswiadczyc nieprawdę?

(przez takie coś płaciłem sporo za przyczepę użytkowaną w gospodarstwie, zmieniłem diagnostę i płacę mniej a przyczepa jak była użytkowana tak i jest).

Nie uważasz, że podszedłeś do zagadnienia od niewłaściwej strony? To nie diagnosta był winien a kulawe prawo :(

Niech każdy pilnuje swojej roboty a nie wchodzi w kompetencje innych służb.

Bardzo dobrze napisane, tylko spróbój mi merytorycznie wyjaśnić dlaczego rządzący maja to w d...e?

 

Tak na marginesie to ja nie jestem przeciwnikiem zmian rodzaju pojazdu z przyczepy ciężarowej na rolniczą, ale takie zmiany to powinny być dokonywane przez WK na oświadczenie klienta, bo wiadomo, że każda przyczepa ciężarowe spełnia wyższe kryteria niz przyczepa rolnicza a więc po co BT? Niestety prawo na to nie pozwala a Ty cała winę zwalasz na diagnostę :razz: . Niby po co to badanie gdzie diagnosta ma potwierdzić oczywista oczywistość i w dodatku Ty masz mu za to kasę zapłacić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do swojego WK. Wystarczy zaświadczenie o dokonaniu zmian z uprawnionego warsztatu.

Rzeczoznawcę klient wezwał na własne życzenie, ja go do tego nie namawiałem. Widocznie miał wcześniej jakieś przykre doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zaświadczenie o dokonaniu zmian z uprawnionego warsztatu
Ale do czego wystarczy? Bo jeżeli do przeprowadzenia badania technicznego to WK może tak mówić a diagnosta sobie zażyczy opinii i nikt mu nic nie może zarzucić bo ma do tego prawo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy można zmieniać takie zapisy w dowodzie rejestracyjnym bez zmian konstrukcyjnych?

Jeśli w DR była sklasyfikowana jako specializowana lub uniwersalna to to trzaba teraż okresloć czy jest teraz ciężarowa czy rolnicza a skoro w katalogu żródłowym przyczepa wystepuje w obu wariantach to należy wybrac ten odpowiadający stanowi faktycznemu.

Uważam, że podczas "przejścia" ze starej klasyfikacji na nową, to raczej nie ma zmiany rodzaju, tylko dokonuje się odpowiedniej klasyfikacji, oczywiście zgodnej ze stanem faktycznym - i to rola diagnosty :)

 

Natomiast jeśli chodzi już o zmianę rodzaju, to niestety w wielu przypadkach "robi się" papiery po to, aby takiej zmiany dokonać, bo żadne zmiany konstrukcyjne nie są dokonywane.

 

Jakiś czas temu trochę zgłębiłam temat, ale jasnego rozwiązania niestety nie znalazłam :-P

W zasadzie ustawa zabrania dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, dopuszcza tylko dwie sytuacje kiedy tych zmian można dokonać.

Ale co w przypadku właśnie takich przyczep, kiedy można zmienić bez problemu ich rodzaj bez konieczności dokonania jakiejkolwiek zmiany?

 

Szukałam orzecznictwa w tym temacie. Znalazłam tylko taki wyrok NSA I OSK 1223/08. Nie rozstrzyga w sumie sprawy.

Jednak ten fragment zwrócił moją uwagę :)

Wypada też zauważyć, na co nie zwróciły uwagi organy administracji, że w sprawie nie zostało wyjaśnione, czy możliwe jest i dopuszczalne, na podstawie przepisów dotyczących warunków technicznych pojazdów, aby przyczepa specjalizowana samowyładowcza ( przyczepa ciężarowa) odpowiadała, w aspekcie wskazanych przepisów, wymogom takim samym, jak przyczepa rolnicza. Innymi słowy, jakie są pod względem technicznym różnice pomiędzy przyczepą ciężarową a przyczepą rolniczą, czy są to jak twierdzi właściciel pojazdu różnice dotyczące wyłącznie ładowności i dopuszczalnej prędkości, czy też dotyczące mas i nacisków osi lub innych parametrów. Dopiero powyższe ustalenie pozwoli na zastosowanie odpowiednich przepisów prawa materialnego. Wskazane w skardze kasacyjnej orzecznictwo Naczelnego Sądu Administracyjnego dotyczy sytuacji, gdy następowały zmiany w typie lub rodzaju pojazdu będące następstwem różnego rodzaju przeróbek i zmian technicznych, zaś w niniejszej sprawie nie zostało przez organy administracji wykazane, aby jakichkolwiek przeróbek i zmian konstrukcyjnych dokonał właściciel przyczepy, albo że takie zmiany konstrukcyjne są niezbędne, w świetle przepisów dotyczących warunków technicznych pojazdów, aby uznać przyczepę samowyładowczą ciężarową jako przyczepę rolniczą a to mając na względzie przede wszystkim zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym.

 

http://orzeczenia.nsa.gov.pl/doc/8200E19167

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie ustawa zabrania dokonywania zmian konstrukcyjnych zmieniających rodzaj pojazdu, dopuszcza tylko dwie sytuacje kiedy tych zmian można dokonać.

Czyli, w zasadzie ustawa dopuszcza takie zmiany... :)

aby jakichkolwiek przeróbek i zmian konstrukcyjnych dokonał właściciel przyczepy

Zgodnie z ustawą, zmiany rodzaju pojazdu może dokonać uprawniony przedsiębiorca a nie właściciel pojazdu, chyba że jest on i jednym i drugim.

 

Natomiast jeśli chodzi już o zmianę rodzaju, to niestety w wielu przypadkach "robi się" papiery po to, aby takiej zmiany dokonać, bo żadne zmiany konstrukcyjne nie są dokonywane.

Ale co w przypadku właśnie takich przyczep, kiedy można zmienić bez problemu ich rodzaj bez konieczności dokonania jakiejkolwiek zmiany?

No jak widać z orzeczenia, jednak bez zmian konstrukcyjnych jednak nie można zmienić rodzaju pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy według Was przeróbka polegająca na demontażu burt i kłonic (słupków) oraz zamontowaniu takich barier do przewozu bel (słomy, siana) jak na poniższym zdjęciu (wzorowane po przyczepach fabrycznych) będzie wystarczającą zmianą, żeby przyczepa stała się rolniczą?

 

foto_20090717083117.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie zrobiłem coś takiego też do przewożenia słomy i czy da się to teraz zarejestrować jako przyczepa rolnicza ? mimo że powstała na podwoziu przyczepy ciężarowej . 6a83404eb3d30087m.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie zrobiłem coś takiego też do przewożenia słomy i czy da się to teraz zarejestrować jako przyczepa rolnicza ? mimo że powstała na podwoziu przyczepy ciężarowej . Obrazek

 

Mam prośbę, podrzuć mi na maila (soofler@wp.pl) więcej zdjęć tej zabudowy, jeśli możesz. Też biorę pod uwage wykonanie czegoś takiego, więc chętnie popatrzę na Twoje rozwiązanie. Szczególnie interesują mnie detale oraz jakie profile zastosowałeś i jak w praktyce jest ze sztywnością. Od czego masz siłowniki?

 

A pytanie do ogółu: jeśli zrobię taką zabudowę jak kolega koseś, która będzie wymagała np. 2 sekcji hydruliki dwustronnego działania (lewa i prawa strona) - czyli razem 4 gniazd - to też będzie argument przemawiający za tym, że przyczepa jest rolnicza? Samochody ciężarowe zwykle mają tylko jedno wyjście (1 sekcja jednostronnego działania), więc taka przyczepa z racji zapotrzebowania na hydrualikę będzie przeznaczona do sprzęgania z ciągnikami rolniczymi.

 

Ewentualnie czy wymiana oka zaczepu w przyczepie (oczywiście zakładając, że nie jest przyspawane, tylko mocowane na śruby) ze standardowego na tzw. Piton-Fix (stosowany TYLKO w ciągnikach) będzie wystarczające do zmiany rodzaju w związku z przeznaczeniem przyczepy do sprzęgania tylko z ciągnikami rolniczymi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ty stwierdzasz co zmieniono w pojeździe czy to czy pojazd z kwitem ze zmian k. spełnia wymagania przyczepy ciężarowej-rolniczej.

Ciekaw jestem to w tym kwicie będzie napisane :?:

Wg mnie robisz to drugie a jeżeli chcesz robić to pierwsze to naciągasz mocno prawo i wchodzisz w kompetencje innych organów

Nawet wówczas gdybym miał poswiadczyc nieprawdę?

(przez takie coś płaciłem sporo za przyczepę użytkowaną w gospodarstwie, zmieniłem diagnostę i płacę mniej a przyczepa jak była użytkowana tak i jest).

Nie uważasz, że podszedłeś do zagadnienia od niewłaściwej strony? To nie diagnosta był winien a kulawe prawo :(

Niech każdy pilnuje swojej roboty a nie wchodzi w kompetencje innych służb.

Bardzo dobrze napisane, tylko spróbój mi merytorycznie wyjaśnić dlaczego rządzący maja to w d...e?

 

Tak na marginesie to ja nie jestem przeciwnikiem zmian rodzaju pojazdu z przyczepy ciężarowej na rolniczą, ale takie zmiany to powinny być dokonywane przez WK na oświadczenie klienta, bo wiadomo, że każda przyczepa ciężarowe spełnia wyższe kryteria niz przyczepa rolnicza a więc po co BT? Niestety prawo na to nie pozwala a Ty cała winę zwalasz na diagnostę :razz: . Niby po co to badanie gdzie diagnosta ma potwierdzić oczywista oczywistość i w dodatku Ty masz mu za to kasę zapłacić?

 

 

W kwicie ze zmian nie będzie opisu tego co zmieniono ;)

"Podmiot mający takie a takie uprawnienia blelble dokonał zmian skutkujących zmianą bleblelbe i finito".

 

Diagnosta potwierdza czy pojazd spełnia warunki czy nie a nie ocenia co zostało zmienione i jak (owszem może zażądać opinii rzeczoznawcy ale w przypadku zmiany z p-py ciężarowej na ciężarową-rolniczą jest to śmieszne i każdemu doradzę zmianę OSKP).

 

Czy ja podszedłem do tego źle? Gdyby każdy obywatel miał trzymać się wyłącznie litery "kulawego" prawa to groziła by zagłada naszemu krajowi.

Ja wybrałem osobę znającą możliwości prawne ot co a nie zaślepionego rozporządzeniami pracownika OSKP.

 

Rządzący mają nas w d*e, jak myślisz gdzie ja mam ich?

Radźmy sobie jak możemy ale unikajmy naciągaczy w postaci SKP/OSKP które robią problem bo widzą zysk (163PLN/rok) zamiast, o ile rolnik chce, pomocy i wiedzy (i wtedy chyba 63zł/2 lata)

 

Też jestem za tym aby użytkowanie pojazdu zależało od właściciela a to że diagnosta u którego robiłem badania dba bardziej o swój interes niż o to co dopuszcza prawo (zmiany konstr.) powoduje u mnie lekką złość. Po prostu u mnie w powiecie był z tym problem a w powiecie obok robili to od ręki. Chyba mieszkamy w kraju gdzie prawo jest takie samo i jednakowe dla wszystkich? Zastanawiam się też czy przypadkiem nie przydałyby się kontrole w niektórych Starostwach oraz OSKP w tej sprawie przez odpowiednie organa bo czasem mam wrażenie że właściciele stacji kontroli i osoby z WK mający nadzór nad nimi ..... (resztę dopowiedz sobie sam).

Idąc Twoim tokiem myślenia baardzo bym chciał aby wrócił przepis że pojazd ciężarowy jest to o DMC powyżej 3,5 tony a auta porejestrowane na dz.gospodarczą miały inny kolor tła blach. Wtedy właściciel na podstawie oświadczenia decydowałby czy autko jest na działalność czy osobę prywatną. Skończyłyby się kretyńskie badania na VAT1-4, śmiesznie byłoby pod kościołem w niedzielę widząc kto czym jeździ i takich cudów jak zmiany przyczep na rolnicze też by nie było. Oświadczenie przy rejestracji po zakupie lub wymianie DR i wy jako diagności byście spali spokojnie a nie pilnowali aby wasz szef wystarczająco dużo zarobił.

Niestety jest jak jest i czasem warto się pochylić nad petentem który chce dokonać zmian i mu pomóc zyskując klienta na następne lata tym bardziej że połowa p.rolniczych stoi od żniw do żniw i nie jest eksploatowana więc aż tak mocno nie niszczeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

połowa p.rolniczych stoi od żniw do żniw i nie jest eksploatowana więc aż tak mocno nie niszczeje.

 

Czasami nieużywanie jest gorsze od rozsądnej eksploatacji ;) A z drugiej strony przyczepy rolnicze nie poruszają się z takimi prędkościami, jak ciężarowe, więc potencjalne skutki ewentualnych niesprawności będą mniejsze, a i ryzyko ich wystąpienia ze względu na niewielkie przebiegi roczne - znacznie mniejsze. Co oczywiście nie oznacza, że mogą być niesprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.