Nikita_Bennet Napisano 19 Marzec 2013 Share Napisano 19 Marzec 2013 ale co może się popsuć od nieużywania? Łożyskowanie? Napewno nie. Pneumatyka? 1raz na kwartał ruszona działa bezproblemu inaczej mogą być cuda. Elektryka? Każdy sprawdza przed wyjazdem bo najłatwiejszy cel do upolowania to przyczepa bez świateł lub z tzw "choinką". No i prędkość - mało który ciągnik leci ponad 40km/h Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 19 Marzec 2013 Share Napisano 19 Marzec 2013 W kwicie ze zmian nie będzie opisu tego co zmieniono "Podmiot mający takie a takie uprawnienia blelble dokonał zmian skutkujących zmianą bleblelbe i finito". Diagnosta potwierdza czy pojazd spełnia warunki czy nie a nie ocenia co zostało zmienione i jak Co? Diagnosta, w trybie przeglądu po zmianach konstrukcyjnych musi zrobić opis dokonanych zmian i oceni czy zmiany są zgodne z obowiązującymi przepisami i warunkami technicznymi dot. pojazdów Taka jest procedura i nie ma znaczenia tu znaczenia czy prawo jest kulawe czy nie, czy rządzący mają nas w d.upie czy my ich. Nie ma też znaczenia czy rolnicy lubią diagnostów a diagności rolników, lub nie lubią. Jak sam napisałeś, niech każdy robi swoją robotę. Ta nasza jest taka jaka jest czy to się komuś podoba czy nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 19 Marzec 2013 Share Napisano 19 Marzec 2013 ale co może się popsuć od nieużywania?Łożyskowanie? Napewno nie. Pneumatyka? 1raz na kwartał ruszona działa bezproblemu inaczej mogą być cuda. Elektryka? Każdy sprawdza przed wyjazdem bo najłatwiejszy cel do upolowania to przyczepa bez świateł lub z tzw "choinką". No i prędkość - mało który ciągnik leci ponad 40km/h 1) hamulce - wystarczy małe pęknięcie na mieszku siłownika pneumatycznego, żeby doprowadzic do wewnętrznej korozji i w konsekwencji nieszczelności, względnie do uszkodzenia membrany; oprócz tego przyrdzewiałe do bębnów okładziny lub korozja będbnów przez zbierającą się wodę - w regularnym użytkowaniu odparuje od ciepła podczas hamowania, jak przyczepa stoi, to nic nie odparuje. 2) łożyska - owszem, jeśli będzie np. nieszczelny dekielek piasty; osobny temat to łożyskowanie obrotnicy 3) ogumienie - opona stojąca w jednej pozycji kilka miesięcy, często ze zbyt niskim ciśnieniem, może się deformować 4) korozja - przyczepy na wsi często stoją pod chmurką, co powoduje przyspieszoną korozje; ponadto przewóz materiałów typu nawozy lub obornik (i niedokładne usunięcie resztek ładunku) również może powodować szybsze korodowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 19 Marzec 2013 Share Napisano 19 Marzec 2013 Diagnosta, w trybie przeglądu po zmianach konstrukcyjnych musi zrobić opis dokonanych zmian i oceni czy zmiany są zgodne z obowiązującymi przepisami i warunkami technicznymi dot. pojazdów ... Opis zmian? Jakie zmiany masz w takim przypadku? Mówię o konstrukcyjnych a nie wyposażenia?Wykonano zmiany które sprawiają że spełnia warunki rolniczej i tyle. Ocena z ob.przepisami i war technicznymi jak najbardziej. Pytanie po co zmiany w pojeździe który spełnia warunki rolniczej? Bo ustawodawca był głupi? Widzę jednak że boli jak się idzie do konkurencji @timo 1. to akurat widać z daleka a i trzeba więcej niż jednego roku aby spowodowało to niezadziałanie hamulca. Rozkręcałem teraz siłownik z lat 70tych - zero korozji a mieszka dawno nie było. Założyłem nowy siłownik i trochę żałuję bo wytrzyma krócej niż stary gdybym go wyremontował. Korozja bębna nie jest możliwa jak raz na kwartał pojeździ się przyczepką (podpięte hamulce). 2. zakładasz nieszczelność - rozkręcałem osie z lat 70tych i smar szczelnie ochroniony od wody. Obrotnica - ja na jesieni smaruję wszystkie kalamitki po umyciu więc i obrotnicę też. Nie każda obrotnica była smarowana. 3. widać z zewnątrz, wystarczy 4 tygodnie i nowe ogumienie w nowym ciągniku się odkształci - 4-5 km przejechać się i po kłopocie. 4. w mieście używane auta też stoją pod chmurką. Mycie po saletrze - nie korodują tak jak piszesz, znikome ogniska i trzeba lat żeby miało to na cos wpływ a i jak dobrze pomalowane to rdza bierze tam gdzie paletą z nawozami zedrze się farbę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 19 Marzec 2013 Share Napisano 19 Marzec 2013 Diagnosta, w trybie przeglądu po zmianach konstrukcyjnych musi zrobić opis dokonanych zmian i oceni czy zmiany są zgodne z obowiązującymi przepisami i warunkami technicznymi dot. pojazdów Nie tylko opisać te zmiany, ale jeszcze zdjęcia tych zmian zrobić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 19 Marzec 2013 Share Napisano 19 Marzec 2013 żeby w razie 'W' było 'RWD' PS: dobrze że papier wszystko zniesie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olga Napisano 19 Marzec 2013 Share Napisano 19 Marzec 2013 Nie wiem, może niedokładnie czytam, ale w PoRD jest, że zabrania się tylko zmian konstrukcyjnych, które powodują zmianę rodzaju pojazdu (poza dwoma wyjątkami). Nie ma, że zabrania się zmiany rodzaju pojazdu p.s. Nikita, masz tam jeszcze jakąś przyczepę ciężarową, która bez żadnych zmian spełnia warunki dla przyczepy rolniczej? Może "przećwiczysz" temat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielg539 Napisano 20 Marzec 2013 Share Napisano 20 Marzec 2013 Diagnosta potwierdza czy pojazd spełnia warunki czy nie a nie ocenia co zostało zmienione i jak (owszem może zażądać opinii rzeczoznawcy ale w przypadku zmiany z p-py ciężarowej na ciężarową-rolniczą jest to śmieszne i każdemu doradzę zmianę OSKP). Myslę, że z poprzednich postów się już dokształciłęś co nieco i już wiesz, że nie masz racji . Radźmy sobie jak możemy ale unikajmy naciągaczy w postaci SKP/OSKP które robią problem bo widzą zysk (163PLN/rok) zamiast, o ile rolnik chce, pomocy i wiedzy (i wtedy chyba 63zł/2 lata) Radżmy sobie jak możemy ale w granicach obowiązującego prawa! Jeżeli chodzi o pomoc to udzielamja chętnie i bezinteresownie i nikogo na nic nie staram sie naciągać, ale też nie ulegam namowom na przymykanie oczu podczas wykonywania BT. Widzę jednak że boli jak się idzie do konkurencji Tak boli zwłaszcza jak konkurencja jest poczta i przez jej działalność dochodzi do upadku tych SKP, które strały się respektować prawo - niestetyy takie rzeczy moją się dziać tylko w naszym chorym kraju . Nie wiem, może niedokładnie czytam, ale w PoRD jest, że zabrania się tylko zmian konstrukcyjnych, które powodują zmianę rodzaju pojazdu (poza dwoma wyjątkami). Nie ma, że zabrania się zmiany rodzaju pojazdu To bardzo ciekawe spostrzeżenie . Zakładając, że jest słuszne to oznaczało by, że do zmiany rodzaju pojazdu nie ma obowiązku wykonywania BT, oczywiście tylko wówczas gdy nie są wykonywane żadne zmiany w pojeździe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 20 Marzec 2013 Share Napisano 20 Marzec 2013 Nie wiem, może niedokładnie czytam, ale w PoRD jest, że zabrania się tylko zmian konstrukcyjnych, które powodują zmianę rodzaju pojazdu (poza dwoma wyjątkami). Nie ma, że zabrania się zmiany rodzaju pojazdu To bardzo ciekawe spostrzeżenie . Zakładając, że jest słuszne to oznaczało by, że do zmiany rodzaju pojazdu nie ma obowiązku wykonywania BT, oczywiście tylko wówczas gdy nie są wykonywane żadne zmiany w pojeździe. A to z kolei oznaczałoby, że taka zmiana w dokumentach powinna być przeprowadzona przez WK na oświadczenie klienta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rurek777 Napisano 20 Marzec 2013 Share Napisano 20 Marzec 2013 boli zwłaszcza jak konkurencja jest poczta i przez jej działalność dochodzi do upadku tych SKP, które strały się respektować prawo - niestetyy takie rzeczy moją się dziać tylko w naszym chorym kraju . nie bój żaby grupa robocza zrobi z tym porządek . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marek1 Napisano 20 Marzec 2013 Share Napisano 20 Marzec 2013 A to z kolei oznaczałoby, że taka zmiana w dokumentach powinna być przeprowadzona przez WK na oświadczenie klienta. Ciekawe, czy tak samo także w drugą stronę, z rolniczej na ciężarową. VAT na rolnicze jest chyba mniejszy...a już na pewno można ją kupić np. za dotację na rolnictwo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 20 Marzec 2013 Share Napisano 20 Marzec 2013 A to z kolei oznaczałoby, że taka zmiana w dokumentach powinna być przeprowadzona przez WK na oświadczenie klienta. Ciekawe, czy tak samo także w drugą stronę, z rolniczej na ciężarową. VAT na rolnicze jest chyba mniejszy...a już na pewno można ją kupić np. za dotację na rolnictwo Jak kupi za dotację, to nie może sprzedać przez określony czas ani nie może jej użyczyć/wynająć firmie, która wystawi fakturę za usługę wykonaną taką przyczepą. Oczywiście, że jakieś lewizny można zrobić, ale to raczej nie będzie duża skala - za dużo kombinowania i za duże ryzyko w stosunku do korzyści. Co do zmiany z rolniczej na ciężarową, to raczej nie sądzę - może nie być homologowana do wyższych prędkości, niż "rolnicze" (inne osie itp.), a to raczej jest nie do ruszenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 21 Marzec 2013 Share Napisano 21 Marzec 2013 @Olga - szukam czegoś na resorze a nie poduszce i ciężko coś znaleźć co nie jest zdezelowane ale oczywiście kupię ciężarową dwuosiową o ład 10-14ton, kwitologia na rolniczą i rejestracja na mnie. Fajnie że pamiętasz @SKP jako poczta. Niestety wszędzie tak jest. U mnie tez myślą że stawiam pieczątki w pracy a nie weryfikuję dokumenty i kilka innych rzeczy. Ja się rozstałem z jedna stacją niby przez te zmiany ale potem doszły kolejne różnice zdań (zaproponowałem to co podało mi to forum). @zmiana przez WK. Szkoda że żadna grupa robocza opracowująca teksty przepisów na to nie wpadła ale pewnie o nich nie wie bo nikt nigdzie tego nie zgłasza a skoro nie zgłasza to po co zmieniać prawo. @zakup i VAT Każdy sprzęt kupiony do gospodarstwa obłożony jest 23%VATem (było 22%). W przypadku MGR nie świadczy się usług, w przypadku mikroprzedsiębiorstw jak najbardziej. Ewentualna sprzedaż jest trudniejsza bo 5 lat nie można opylić a potem inny rolnik nie może tego kupić pod dofinansowanie (zresztą używki powyżej 5 lat nie przechodzą). @zmiana z rolniczej na ciężarową. Nie wiem czy ktokolwiek by się tego podjął, inne osie, nie wiem czy nie inne bębny, ogumienie, felgi, układ pneumatyczny, nie wiem jak z resorowaniem. Chociaż za odpowiednie pieniądze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 21 Marzec 2013 Share Napisano 21 Marzec 2013 @zmiana z rolniczej na ciężarową.Nie wiem czy ktokolwiek by się tego podjął, inne osie, nie wiem czy nie inne bębny, ogumienie, felgi, układ pneumatyczny, nie wiem jak z resorowaniem. Chociaż za odpowiednie pieniądze.... A co wg Ciebie różni układy pneumatyczne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 21 Marzec 2013 Share Napisano 21 Marzec 2013 no takiego z D-47 lub innego wynalazka z lat 70tych może nie dać się zapiąć pod nowe autka z dwuobwodoówką. Poza tym te stare pracowały AFAIR na ciśnieniu 4-5atm (mi starzy mechanicy mówili abym nie przekraczał 6atm na zegarze ciągnika jak ustawiam bezpiecznik). W samochodach jest chyba 8 lub więcej. Choć z drugiej strony najnowszy ciągnik który mam bije ciśnienie do 8atm i stare przyczepy śmigają i nic nie rozerwało. @zmiana z rolniczej na ciężarową.Nie wiem czy ktokolwiek by się tego podjął, inne osie, nie wiem czy nie inne bębny, ogumienie, felgi, układ pneumatyczny, nie wiem jak z resorowaniem. Chociaż za odpowiednie pieniądze.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 21 Marzec 2013 Share Napisano 21 Marzec 2013 Ale układ hamulcowy jedno- lub dwuprzewodowy nie różnicuje rodzaju przyczepy (rolnicza a ciężarowa) - zarówno jedne jak i drugie mogą mieć oba rodzaje instalacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 21 Marzec 2013 Share Napisano 21 Marzec 2013 mogą tylko nie wiem jak ten jednoobwodowy z rolniczej ma się do jednoobwodowego w ciężarówce, aż tylu sprzętów nie testowałem a ciężarówki obecnie mają raczej dwuobwodowy (diagnostą nie jestem więc mało widziałem). Poza tym zobacz co ja wytłuściłem (nie wiem dotyczy ogumienia, felg i ukł pneumatycznego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Marzec 2013 Share Napisano 21 Marzec 2013 jak ten jednoobwodowy z rolniczej ma się do jednoobwodowego w ciężarówce http://krumar.truck.pl/pl/article/391/pneumatyczne-hamulce-technika,kl_024 http://www.malewicz.po.opole.pl/instrukcja_ps_ham_pn.pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
timo Napisano 21 Marzec 2013 Share Napisano 21 Marzec 2013 mogą tylko nie wiem jak ten jednoobwodowy z rolniczej ma się do jednoobwodowego w ciężarówce Niczym sie nie różnią. Może kiedyś był jakiś inny (zachodni) standard jednoprzewodowy, który się różnił, ale nic mi o takim nie wiadomo. W Polsce (i "bloku wschodnim") układy jednoprzewodowe były takie same w ciągnikach, jak w ciężarówkach - przyczepy typu D50, D83 możesz zapiąć do Stara/Jelcza/Ify, jak i do ciągnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 27 Lipiec 2017 Share Napisano 27 Lipiec 2017 szybkie pytanie. w HL80.11 na historiapojazdu.gov.pl jest wpis: Zakończenie rejestracji czasowej na wniosek z czymś to się wiąże? Jakieś problemy mogą się pojawić przy ewentualnym zakupie takiej przyczepy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Lipiec 2017 Share Napisano 27 Lipiec 2017 Według mnie z niczym. Pozwolenie Czasowe wygasło i koniec. Rejestracja czasowa była na wniosek klienta z tego wynika i po jakimś urzędowym czasie się skończyła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 27 Lipiec 2017 Share Napisano 27 Lipiec 2017 ciekawi mnie czy przyczepa była zarejestrowana za granicą i po kiego grzyba ta rejestracja na wniosek. Pierwszy raz to widzę a troszkę już z historiapojazdu.gov.pl korzystałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Lipiec 2017 Share Napisano 27 Lipiec 2017 Jakby była tam za granicą rejestrowana to w historii powinna być wskazana ta data. Tyle wiem o czasowej rejestracji co w ustawie napisane: Art. 74. 1. Czasowej rejestracji pojazdu dokonuje, w przypadkach określonych w ust. 2, starosta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) właściciela pojazdu, wydając pozwolenie czasowe i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne. 2. Czasowej rejestracji dokonuje się: 1) z urzędu – po złożeniu wniosku o rejestrację pojazdu; 2) na wniosek właściciela pojazdu – w celu umożliwienia: a) wywozu pojazdu za granicę, b) przejazdu pojazdu z miejsca jego zakupu lub odbioru na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, c) przejazdu pojazdu związanego z koniecznością dokonania jego badania technicznego lub naprawy; 3) na wniosek jednostki uprawnionej lub jednostki badawczej producenta pojazdu, przedmiotu wyposażenia lub części – w celu umożliwienia odpowiednich badań; 2a. Czasowej rejestracji, o której mowa w ust. 2 pkt 1, można dokonać pomimo braku dołączonych do wniosku o rejestrację dokumentów, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 6 i 6a. Dokumenty te powinny zostać złożone przed wydaniem dowodu rejestracyjnego. 2b. Czasowej rejestracji pojazdu dokonuje się warunkowo, jeżeli właściciel pojazdu złoży oświadczenie, że w okresie od tej rejestracji do wydania dowodu rejestracyjnego nie nastąpi zmiana w zakresie własności pojazdu. 3. Czasowej rejestracji dokonuje się na okres nieprzekraczający 30 dni, z zastrzeżeniem ust. 4. Termin ten może być jednorazowo przedłużony o 14 dni w celu wyjaśnienia spraw związanych z rejestracją pojazdu. 4. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 3, rejestracji dokonuje się na okres wynikający z wniosku, nie dłuższy jednak niż 6 miesięcy. 5. Po upływie terminu czasowej rejestracji pozwolenie czasowe i tablice rejestracyjne zwraca się do organu, który je wydał, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nikita_Bennet Napisano 27 Lipiec 2017 Share Napisano 27 Lipiec 2017 RP 1989 Pierwszy właściciel w Polsce: 03.12.2016 Pierwsza rejestracja w Polsce 24.03.2017 Zakończenie rejestracji czasowej na wniosek 24.03.2017 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 27 Lipiec 2017 Share Napisano 27 Lipiec 2017 No to może za granica rejestracji nie podlegała i jest to co jest na stronkach historii pe-el. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.