Skocz do zawartości

Przyczepa IFA HL 8011 rok prod. 1979


jurek014

Rekomendowane odpowiedzi

ale co może się popsuć od nieużywania?

Łożyskowanie? Napewno nie.

Pneumatyka? 1raz na kwartał ruszona działa bezproblemu inaczej mogą być cuda.

Elektryka? Każdy sprawdza przed wyjazdem bo najłatwiejszy cel do upolowania to przyczepa bez świateł lub z tzw "choinką".

No i prędkość - mało który ciągnik leci ponad 40km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 78
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Nikita_Bennet

    14

  • Marek1

    14

  • timo

    9

  • Olga

    9

W kwicie ze zmian nie będzie opisu tego co zmieniono ;)

"Podmiot mający takie a takie uprawnienia blelble dokonał zmian skutkujących zmianą bleblelbe i finito".

 

Diagnosta potwierdza czy pojazd spełnia warunki czy nie a nie ocenia co zostało zmienione i jak

Co? :shock::shock::shock:

 

Diagnosta, w trybie przeglądu po zmianach konstrukcyjnych musi zrobić opis dokonanych zmian i oceni czy zmiany są zgodne z obowiązującymi przepisami i warunkami technicznymi dot. pojazdów :evil:

 

Taka jest procedura i nie ma znaczenia tu znaczenia czy prawo jest kulawe czy nie, czy rządzący mają nas w d.upie czy my ich.

Nie ma też znaczenia czy rolnicy lubią diagnostów a diagności rolników, lub nie lubią.

 

Jak sam napisałeś, niech każdy robi swoją robotę.

Ta nasza jest taka jaka jest czy to się komuś podoba czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale co może się popsuć od nieużywania?

Łożyskowanie? Napewno nie.

Pneumatyka? 1raz na kwartał ruszona działa bezproblemu inaczej mogą być cuda.

Elektryka? Każdy sprawdza przed wyjazdem bo najłatwiejszy cel do upolowania to przyczepa bez świateł lub z tzw "choinką".

No i prędkość - mało który ciągnik leci ponad 40km/h

 

1) hamulce - wystarczy małe pęknięcie na mieszku siłownika pneumatycznego, żeby doprowadzic do wewnętrznej korozji i w konsekwencji nieszczelności, względnie do uszkodzenia membrany; oprócz tego przyrdzewiałe do bębnów okładziny lub korozja będbnów przez zbierającą się wodę - w regularnym użytkowaniu odparuje od ciepła podczas hamowania, jak przyczepa stoi, to nic nie odparuje.

2) łożyska - owszem, jeśli będzie np. nieszczelny dekielek piasty; osobny temat to łożyskowanie obrotnicy

3) ogumienie - opona stojąca w jednej pozycji kilka miesięcy, często ze zbyt niskim ciśnieniem, może się deformować

4) korozja - przyczepy na wsi często stoją pod chmurką, co powoduje przyspieszoną korozje; ponadto przewóz materiałów typu nawozy lub obornik (i niedokładne usunięcie resztek ładunku) również może powodować szybsze korodowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta, w trybie przeglądu po zmianach konstrukcyjnych musi zrobić opis dokonanych zmian i oceni czy zmiany są zgodne z obowiązującymi przepisami i warunkami technicznymi dot. pojazdów :evil:

...

Opis zmian? Jakie zmiany masz w takim przypadku? Mówię o konstrukcyjnych a nie wyposażenia?

Wykonano zmiany które sprawiają że spełnia warunki rolniczej i tyle. Ocena z ob.przepisami i war technicznymi jak najbardziej.

Pytanie po co zmiany w pojeździe który spełnia warunki rolniczej?

Bo ustawodawca był głupi?

 

Widzę jednak że boli jak się idzie do konkurencji

 

@timo

1. to akurat widać z daleka a i trzeba więcej niż jednego roku aby spowodowało to niezadziałanie hamulca. Rozkręcałem teraz siłownik z lat 70tych - zero korozji a mieszka dawno nie było. Założyłem nowy siłownik i trochę żałuję bo wytrzyma krócej niż stary gdybym go wyremontował.

Korozja bębna nie jest możliwa jak raz na kwartał pojeździ się przyczepką (podpięte hamulce).

2. zakładasz nieszczelność - rozkręcałem osie z lat 70tych i smar szczelnie ochroniony od wody. Obrotnica - ja na jesieni smaruję wszystkie kalamitki po umyciu więc i obrotnicę też.

Nie każda obrotnica była smarowana.

3. widać z zewnątrz, wystarczy 4 tygodnie i nowe ogumienie w nowym ciągniku się odkształci - 4-5 km przejechać się i po kłopocie.

4. w mieście używane auta też stoją pod chmurką. Mycie po saletrze - nie korodują tak jak piszesz, znikome ogniska i trzeba lat żeby miało to na cos wpływ a i jak dobrze pomalowane to rdza bierze tam gdzie paletą z nawozami zedrze się farbę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta, w trybie przeglądu po zmianach konstrukcyjnych musi zrobić opis dokonanych zmian i oceni czy zmiany są zgodne z obowiązującymi przepisami i warunkami technicznymi dot. pojazdów

Nie tylko opisać te zmiany, ale jeszcze zdjęcia tych zmian zrobić :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, może niedokładnie czytam, ale w PoRD jest, że zabrania się tylko zmian konstrukcyjnych, które powodują zmianę rodzaju pojazdu (poza dwoma wyjątkami).

Nie ma, że zabrania się zmiany rodzaju pojazdu :D

 

p.s. Nikita, masz tam jeszcze jakąś przyczepę ciężarową, która bez żadnych zmian spełnia warunki dla przyczepy rolniczej? :-P Może "przećwiczysz" temat? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta potwierdza czy pojazd spełnia warunki czy nie a nie ocenia co zostało zmienione i jak (owszem może zażądać opinii rzeczoznawcy ale w przypadku zmiany z p-py ciężarowej na ciężarową-rolniczą jest to śmieszne i każdemu doradzę zmianę OSKP).

Myslę, że z poprzednich postów się już dokształciłęś co nieco i już wiesz, że nie masz racji :razz: .

Radźmy sobie jak możemy ale unikajmy naciągaczy w postaci SKP/OSKP które robią problem bo widzą zysk (163PLN/rok) zamiast, o ile rolnik chce, pomocy i wiedzy (i wtedy chyba 63zł/2 lata)

Radżmy sobie jak możemy ale w granicach obowiązującego prawa! Jeżeli chodzi o pomoc to udzielamja chętnie i bezinteresownie i nikogo na nic nie staram sie naciągać, ale też nie ulegam namowom na przymykanie oczu podczas wykonywania BT.

Widzę jednak że boli jak się idzie do konkurencji

Tak boli :( zwłaszcza jak konkurencja jest poczta i przez jej działalność dochodzi do upadku tych SKP, które strały się respektować prawo - niestetyy takie rzeczy moją się dziać tylko w naszym chorym kraju :( .

Nie wiem, może niedokładnie czytam, ale w PoRD jest, że zabrania się tylko zmian konstrukcyjnych, które powodują zmianę rodzaju pojazdu (poza dwoma wyjątkami).

Nie ma, że zabrania się zmiany rodzaju pojazdu

To bardzo ciekawe spostrzeżenie :) . Zakładając, że jest słuszne to oznaczało by, że do zmiany rodzaju pojazdu nie ma obowiązku wykonywania BT, oczywiście tylko wówczas gdy nie są wykonywane żadne zmiany w pojeździe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, może niedokładnie czytam, ale w PoRD jest, że zabrania się tylko zmian konstrukcyjnych, które powodują zmianę rodzaju pojazdu (poza dwoma wyjątkami).

Nie ma, że zabrania się zmiany rodzaju pojazdu

To bardzo ciekawe spostrzeżenie :) . Zakładając, że jest słuszne to oznaczało by, że do zmiany rodzaju pojazdu nie ma obowiązku wykonywania BT, oczywiście tylko wówczas gdy nie są wykonywane żadne zmiany w pojeździe.

 

A to z kolei oznaczałoby, że taka zmiana w dokumentach powinna być przeprowadzona przez WK na oświadczenie klienta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

boli :( zwłaszcza jak konkurencja jest poczta i przez jej działalność dochodzi do upadku tych SKP, które strały się respektować prawo - niestetyy takie rzeczy moją się dziać tylko w naszym chorym kraju :( .

nie bój żaby :) grupa robocza zrobi z tym porządek . :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to z kolei oznaczałoby, że taka zmiana w dokumentach powinna być przeprowadzona przez WK na oświadczenie klienta.

 

Ciekawe, czy tak samo także w drugą stronę, z rolniczej na ciężarową.

VAT na rolnicze jest chyba mniejszy...a już na pewno można ją kupić np. za dotację na rolnictwo :x

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A to z kolei oznaczałoby, że taka zmiana w dokumentach powinna być przeprowadzona przez WK na oświadczenie klienta.

 

Ciekawe, czy tak samo także w drugą stronę, z rolniczej na ciężarową.

VAT na rolnicze jest chyba mniejszy...a już na pewno można ją kupić np. za dotację na rolnictwo :x

 

Jak kupi za dotację, to nie może sprzedać przez określony czas ani nie może jej użyczyć/wynająć firmie, która wystawi fakturę za usługę wykonaną taką przyczepą. Oczywiście, że jakieś lewizny można zrobić, ale to raczej nie będzie duża skala - za dużo kombinowania i za duże ryzyko w stosunku do korzyści.

 

Co do zmiany z rolniczej na ciężarową, to raczej nie sądzę - może nie być homologowana do wyższych prędkości, niż "rolnicze" (inne osie itp.), a to raczej jest nie do ruszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Olga - szukam czegoś na resorze a nie poduszce i ciężko coś znaleźć co nie jest zdezelowane ale oczywiście kupię ciężarową dwuosiową o ład 10-14ton, kwitologia na rolniczą i rejestracja na mnie. Fajnie że pamiętasz ;)

 

@SKP jako poczta.

Niestety wszędzie tak jest. U mnie tez myślą że stawiam pieczątki w pracy a nie weryfikuję dokumenty i kilka innych rzeczy.

Ja się rozstałem z jedna stacją niby przez te zmiany ale potem doszły kolejne różnice zdań (zaproponowałem to co podało mi to forum).

 

@zmiana przez WK.

Szkoda że żadna grupa robocza opracowująca teksty przepisów na to nie wpadła ale pewnie o nich nie wie bo nikt nigdzie tego nie zgłasza a skoro nie zgłasza to po co zmieniać prawo.

 

@zakup i VAT

Każdy sprzęt kupiony do gospodarstwa obłożony jest 23%VATem (było 22%).

W przypadku MGR nie świadczy się usług, w przypadku mikroprzedsiębiorstw jak najbardziej. Ewentualna sprzedaż jest trudniejsza bo 5 lat nie można opylić a potem inny rolnik nie może tego kupić pod dofinansowanie (zresztą używki powyżej 5 lat nie przechodzą).

 

@zmiana z rolniczej na ciężarową.

Nie wiem czy ktokolwiek by się tego podjął, inne osie, nie wiem czy nie inne bębny, ogumienie, felgi, układ pneumatyczny, nie wiem jak z resorowaniem. Chociaż za odpowiednie pieniądze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@zmiana z rolniczej na ciężarową.

Nie wiem czy ktokolwiek by się tego podjął, inne osie, nie wiem czy nie inne bębny, ogumienie, felgi, układ pneumatyczny, nie wiem jak z resorowaniem. Chociaż za odpowiednie pieniądze....

 

A co wg Ciebie różni układy pneumatyczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no takiego z D-47 lub innego wynalazka z lat 70tych może nie dać się zapiąć pod nowe autka z dwuobwodoówką.

Poza tym te stare pracowały AFAIR na ciśnieniu 4-5atm (mi starzy mechanicy mówili abym nie przekraczał 6atm na zegarze ciągnika jak ustawiam bezpiecznik). W samochodach jest chyba 8 lub więcej. Choć z drugiej strony najnowszy ciągnik który mam bije ciśnienie do 8atm i stare przyczepy śmigają i nic nie rozerwało.

 

@zmiana z rolniczej na ciężarową.

Nie wiem czy ktokolwiek by się tego podjął, inne osie, nie wiem czy nie inne bębny, ogumienie, felgi, układ pneumatyczny, nie wiem jak z resorowaniem. Chociaż za odpowiednie pieniądze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale układ hamulcowy jedno- lub dwuprzewodowy nie różnicuje rodzaju przyczepy (rolnicza a ciężarowa) - zarówno jedne jak i drugie mogą mieć oba rodzaje instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogą tylko nie wiem jak ten jednoobwodowy z rolniczej ma się do jednoobwodowego w ciężarówce, aż tylu sprzętów nie testowałem a ciężarówki obecnie mają raczej dwuobwodowy (diagnostą nie jestem więc mało widziałem).

 

Poza tym zobacz co ja wytłuściłem (nie wiem dotyczy ogumienia, felg i ukł pneumatycznego)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogą tylko nie wiem jak ten jednoobwodowy z rolniczej ma się do jednoobwodowego w ciężarówce

 

Niczym sie nie różnią. Może kiedyś był jakiś inny (zachodni) standard jednoprzewodowy, który się różnił, ale nic mi o takim nie wiadomo. W Polsce (i "bloku wschodnim") układy jednoprzewodowe były takie same w ciągnikach, jak w ciężarówkach - przyczepy typu D50, D83 możesz zapiąć do Stara/Jelcza/Ify, jak i do ciągnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 years later...

szybkie pytanie.

w HL80.11 na historiapojazdu.gov.pl jest wpis:

Zakończenie rejestracji czasowej na wniosek

 

z czymś to się wiąże? Jakieś problemy mogą się pojawić przy ewentualnym zakupie takiej przyczepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie z niczym. Pozwolenie Czasowe wygasło i koniec.

Rejestracja czasowa była na wniosek klienta z tego wynika i po jakimś urzędowym czasie się skończyła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciekawi mnie czy przyczepa była zarejestrowana za granicą i po kiego grzyba ta rejestracja na wniosek. Pierwszy raz to widzę a troszkę już z historiapojazdu.gov.pl korzystałem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby była tam za granicą rejestrowana to w historii powinna być wskazana ta data.

Tyle wiem o czasowej rejestracji co w ustawie napisane:

Art. 74. 1. Czasowej rejestracji pojazdu dokonuje, w przypadkach określonych w ust. 2, starosta właściwy ze względu na miejsce zamieszkania (siedzibę) właściciela pojazdu, wydając pozwolenie czasowe i zalegalizowane tablice (tablicę) rejestracyjne.

 

2. Czasowej rejestracji dokonuje się:

 

1) z urzędu – po złożeniu wniosku o rejestrację pojazdu;

2) na wniosek właściciela pojazdu – w celu umożliwienia:

a) wywozu pojazdu za granicę,

b) przejazdu pojazdu z miejsca jego zakupu lub odbioru na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

c) przejazdu pojazdu związanego z koniecznością dokonania jego badania technicznego lub naprawy;

3) na wniosek jednostki uprawnionej lub jednostki badawczej producenta pojazdu, przedmiotu wyposażenia lub części – w celu umożliwienia odpowiednich badań;

 

2a. Czasowej rejestracji, o której mowa w ust. 2 pkt 1, można dokonać pomimo braku dołączonych do wniosku o rejestrację dokumentów, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 6 i 6a. Dokumenty te powinny zostać złożone przed wydaniem dowodu rejestracyjnego.

 

2b. Czasowej rejestracji pojazdu dokonuje się warunkowo, jeżeli właściciel pojazdu złoży oświadczenie, że w okresie od tej rejestracji do wydania dowodu rejestracyjnego nie nastąpi zmiana w zakresie własności pojazdu.

 

3. Czasowej rejestracji dokonuje się na okres nieprzekraczający 30 dni, z zastrzeżeniem ust. 4. Termin ten może być jednorazowo przedłużony o 14 dni w celu wyjaśnienia spraw związanych z rejestracją pojazdu.

 

4. W przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 3, rejestracji dokonuje się na okres wynikający z wniosku, nie dłuższy jednak niż 6 miesięcy.

 

5. Po upływie terminu czasowej rejestracji pozwolenie czasowe i tablice rejestracyjne zwraca się do organu, który je wydał, z wyjątkiem przypadku, o którym mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RP 1989

Pierwszy właściciel w Polsce: 03.12.2016

Pierwsza rejestracja w Polsce 24.03.2017

Zakończenie rejestracji czasowej na wniosek 24.03.2017

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.