Skocz do zawartości

Microcar M.Go


jasiu78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przyjechało mi dzisiaj takie cudo na pierwszy w kraju przegląd(sprowadzone z Francji) i w dow. rej. było:

J-L7E

F1-690kg

G-434kg G1-390kg

P-505ccm

P1-14,5kW

wyglądało to tak samo jak:

http://otomoto.pl/microcar-m-go-mc2-aixam-ligier-piekny-C28821239.html

 

(Dz. U. z dnia 25 sierpnia 2005 r.)

pojazdy czterokołowe, inne niż lekkie, o których mowa w pkt 1 lit. a, których masa bez obciążenia nie przekracza 400 kg (kategoria L7e) (550 kg dla pojazdów przeznaczonych do przewożenia towarów), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, i których maksymalna moc użyteczna silnika nie przekracza 15 kW

 

Klient się upiera że G1 ma 390kg i że spełnia warunek masy własnej. Moim zdaniem zapis G-434kg to masa własna i jest problem, bo przed zakupem w/w pojazdu był z kserem dow. rej. w wydz. kom. i wbili nr homologacji i powiedzieli mu że jest wszystko OK i najważniejsze po zarejestrowaniu tego cacka chce wbić przystosowanie do nauki jazdy kat. B1

Mam rację odmawiając badania? Proszę o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

G.1 to masa bez kierującego -czyli tak jak w polskich przepisach

53) masa własna — masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego -czyli racja klienta

G. masa pojazdu z kierującym

 

Tylko dlaczego różnica wychodzi 44 kg a nie 75

 

I wyraźnie spełnia warunki na B1 - masa bez obciążenia nie przekracza 550 kg, a maksymalna moc użyteczna silnika to 15 kW (20,4 KM)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomijając masę własną,,,

10. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekraczać w przypadku:

 

4) pojazdu czterokołowego innego niż lekki:

a) do przewozu rzeczy - 1.000 kg;

b) do przewozu osób - 200 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rację odmawiając badania? Proszę o pomoc

 

Zamiast odmówić mogłeś wysłać do rzeczoznawcy w celu ustalenia masy własnej.

 

Ponadto, jak słusznie zauważył Janusz, jeśli pojazd jest do przewozu osób to ma za dużą ładowność, czyli za duże DMC. Może trzeba by je administracyjnie ograniczyć? Widziałem już taki przypadek (przykładowo MMC 690 kg, a DMC 390+200=590 kg).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.