jasiu78 Napisano 27 Maj 2013 Share Napisano 27 Maj 2013 Witam, przyjechało mi dzisiaj takie cudo na pierwszy w kraju przegląd(sprowadzone z Francji) i w dow. rej. było: J-L7E F1-690kg G-434kg G1-390kg P-505ccm P1-14,5kW wyglądało to tak samo jak: http://otomoto.pl/microcar-m-go-mc2-aixam-ligier-piekny-C28821239.html (Dz. U. z dnia 25 sierpnia 2005 r.) pojazdy czterokołowe, inne niż lekkie, o których mowa w pkt 1 lit. a, których masa bez obciążenia nie przekracza 400 kg (kategoria L7e) (550 kg dla pojazdów przeznaczonych do przewożenia towarów), nie wliczając w to masy akumulatorów w przypadku pojazdów elektrycznych, i których maksymalna moc użyteczna silnika nie przekracza 15 kW Klient się upiera że G1 ma 390kg i że spełnia warunek masy własnej. Moim zdaniem zapis G-434kg to masa własna i jest problem, bo przed zakupem w/w pojazdu był z kserem dow. rej. w wydz. kom. i wbili nr homologacji i powiedzieli mu że jest wszystko OK i najważniejsze po zarejestrowaniu tego cacka chce wbić przystosowanie do nauki jazdy kat. B1 Mam rację odmawiając badania? Proszę o pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kowal Napisano 27 Maj 2013 Share Napisano 27 Maj 2013 G.1 to masa bez kierującego -czyli tak jak w polskich przepisach 53) masa własna — masę pojazdu z jego normalnym wyposażeniem, paliwem, olejami, smarami i cieczami w ilościach nominalnych, bez kierującego -czyli racja klienta G. masa pojazdu z kierującym Tylko dlaczego różnica wychodzi 44 kg a nie 75 I wyraźnie spełnia warunki na B1 - masa bez obciążenia nie przekracza 550 kg, a maksymalna moc użyteczna silnika to 15 kW (20,4 KM) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JANUSZ60 Napisano 27 Maj 2013 Share Napisano 27 Maj 2013 Pomijając masę własną,,, 10. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekraczać w przypadku: 4) pojazdu czterokołowego innego niż lekki: a) do przewozu rzeczy - 1.000 kg; b) do przewozu osób - 200 kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 27 Maj 2013 Share Napisano 27 Maj 2013 Mam rację odmawiając badania? Proszę o pomoc Zamiast odmówić mogłeś wysłać do rzeczoznawcy w celu ustalenia masy własnej. Ponadto, jak słusznie zauważył Janusz, jeśli pojazd jest do przewozu osób to ma za dużą ładowność, czyli za duże DMC. Może trzeba by je administracyjnie ograniczyć? Widziałem już taki przypadek (przykładowo MMC 690 kg, a DMC 390+200=590 kg). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.