Paprock Napisano 20 Lipiec 2016 Share Napisano 20 Lipiec 2016 No! Trzeba ogarnąć kilka definicji z ustawy, zapoznać się ze sposobem rejestracji w zakresie co gdzie i jak w dowodzie oraz z warunkami technicznymi pojazdów w temacie tabliczki znamionowej. Materaiał pomocniczy: 8 ) jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości; dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne – po lewej i maksymalne – po prawej stronie; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 20 Lipiec 2016 Share Napisano 20 Lipiec 2016 Ok sorry. Nie przewidziałem jednego że pojazd moze miec mase większą niz DMC Nie rozumiem jeszcze dlaczego ale widocznie tak jest i to jest ok. a jak z tabliczki wywnioskować coś na temat przyczepy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 20 Lipiec 2016 Share Napisano 20 Lipiec 2016 a jak z tabliczki wywnioskować coś na temat przyczepy? Nie da się. MMC przyczepy określa producent i bardzo często nie da się go "wyliczyć" z różnicy DMC zespołu i DMC pojazdu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 20 Lipiec 2016 Share Napisano 20 Lipiec 2016 Nie rozumiem jeszcze dlaczego ale widocznie tak jest i to jest ok. generalnie dlatego, że pojazd jest przygotowywany głównie pod zapotrzebowanie klientów, którzy: - mogą go użytkować na terenach poza drogami publicznymi, gdzie ograniczenia administracyjne nie funkcjonują (budowy, kopalnie, etc.) - będą go użytkować w różnych krajach, z różnymi ograniczeniami administracyjnymi, dlatego warto, żeby konstrukcyjnie pojazd miał "najwyższe" możliwości - wykonują transporty ponad normatywne uva... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 20 Lipiec 2016 Share Napisano 20 Lipiec 2016 Nie rozumiem jeszcze dlaczego ale widocznie tak jest i to jest ok. No to tak po chłopsku- ile BMW może wyciągnąć max km/h ? A ile może według przepisów pojechać po autostradzie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DARIO64 Napisano 20 Lipiec 2016 Share Napisano 20 Lipiec 2016 a jak z tabliczki wywnioskować coś na temat przyczepy? Nie da się. Da się . Masa przyczepy i pojazdu nie może przekroczyć F3. Jakby egzaminator takie pytanie zadał . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 21 Lipiec 2016 Share Napisano 21 Lipiec 2016 Pytanie. F3 to DMC zespołu pojazdów, czy ważne jest tu czy przyczepa ma hamulec czy nie? Są jeszcze pozycje O.1 i O.2 czy one maja się jakoś do F.3? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 21 Lipiec 2016 Share Napisano 21 Lipiec 2016 Dla F3 nie jest istotna jaka jest przyczepa, choć z logiki zapewne z hamulcem. Natomiast F3 do O1, O2 nijak się ma. F3 to parametr administracyjny - dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów - DMC - (ograniczony przepisami prawa), natomiast O1, O2 to parametry konstrukcyjne - maksymalna masa całkowita przyczepy - MMC - (ograniczone poprzez konstrukcję pojazdu). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
markes30 Napisano 21 Lipiec 2016 Share Napisano 21 Lipiec 2016 Da się . Masa przyczepy i pojazdu nie może przekroczyć F3 Dodaj jeszcze, że na drodze bo znów zaczną wyliczać coś czego wyliczyć się nie da. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 21 Lipiec 2016 Share Napisano 21 Lipiec 2016 Dziękuję, wiem o co chodzi. pytanie jeszcze o MMC i DMC. Skoro w rubryce F.1 wartość może być większa niż w F.3 dopuszczonej przepisami to jak traktować taki pojazd? Np znajduje się na drodze publicznej i policja go waży, nie przekroczył MMC lecz DMC? Chyba że ja nie wiem iż taki pojazd możne poruszać się po drodze tylko do max DMC a poza drogą publiczną stosuje MMC? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jacdiag Napisano 21 Lipiec 2016 Share Napisano 21 Lipiec 2016 Można to porównać do znaków B5 i B18 ______ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Lipiec 2016 Share Napisano 21 Lipiec 2016 Skoro w rubryce F.1 wartość może być większa niż w F.3 dopuszczonej przepisami to jak traktować taki pojazd? Nie F3 tylko F2 Np.samochód ciężarowy o liczbie osi-2.W DR w poz F1 będzie miał 19000kg a w pozycji F2 będzie miał 18000kg. A wynika to z warunków technicznych "§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku: 6) dwuosiowego pojazdu samochodowego - 18 ton;" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 21 Lipiec 2016 Share Napisano 21 Lipiec 2016 NO właśnie o to chodziło, DMC mniejsze. Ja wiem że ja na to źle patrzę i dlatego nie do końca kumam, ale zapis rozporządzenia o sposobie badań § 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje: 1) identyfikację pojazdu, w tym: a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie Pojazd przekracza dane określone w warunkach - to z jednej strony, a z drugiej dopuścili masę większą. A skoro przekracza warunki to powinien być wynik N, a nie jest?i lepsze że jeździ legalnie po drodze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Lipiec 2016 Share Napisano 21 Lipiec 2016 NO właśnie o to chodziło, DMC mniejsze. I dobrze.DMC nie może być większe od MMC (przeczytaj dokładnie warunki techniczne) Pojazd przekracza dane określone w warunkach - Gdzie???Bo na pewno nie tu gdzie dałem przykład. Dokładnie przeanalizuj post Kolegi Paprock, http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=260978#260978 Coś przypuszczam ,że pomieszało Ci się wszystko z masą własną pojazdu (poz.G) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 21 Lipiec 2016 Share Napisano 21 Lipiec 2016 Nie dośc że pomieszało to już nic nie wiem o co chodzi. Chyba za mały IQ mam! § 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku: i wyliczanka mas. Więc czego nie widzę. Wg mnie MMC nie powinna przekraczać DMC określonych w przepisach. Tego sie też powinien trzymać producent. więc tak projektować pojazd aby nie przekroczyć wartości określonych w przepisach. A tu wychodzi że przepis swoje a producent swoje. I dobrze.DMC nie może być większe od MMC Właśnie nie wiem dlaczego dobrze, jaki jest z tego plus? Chyba taki że dowolnie może masę ustalić bez względu na przepis. Tym bardziej że uczono mnie że DMC to święta wartość niepodlegająca zmianie tym bardziej przekroczeniu. (przyznaję to chodziło o zmiany konstrukcyjne, ale sens DMC jest chyba aktualny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Lipiec 2016 Share Napisano 21 Lipiec 2016 Wg mnie MMC nie powinna przekraczać DMC określonych w przepisach. Tego sie też powinien trzymać producent. więc tak projektować pojazd aby nie przekroczyć wartości określonych w przepisach Myślisz ,że przepisy są we wszystkich krajach takie jak w Polsce?Producent produkując pojazd nie wie gdzie on trafi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 21 Lipiec 2016 Share Napisano 21 Lipiec 2016 nie wydaje mi się że są bardziej spójne i nie sa pisane na kolanie i w przerwach na kawe Dążę dalej. Mając MMC wpisana np 19t a DMC na 16t to znak stojący 'zakaz wjazdu pojazdów powyżej 16t" zabrania wjazdu temu pojazdowi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
S.K.P-POZNAŃ Napisano 21 Lipiec 2016 Share Napisano 21 Lipiec 2016 zabrania wjazdu temu pojazdowi? Nie zabrania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorz Łódź Napisano 21 Lipiec 2016 Share Napisano 21 Lipiec 2016 zakaz wjazdu pojazdów powyżej 16t Ale czego????DMC czy masy rzeczywistej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal_k Napisano 21 Lipiec 2016 Share Napisano 21 Lipiec 2016 Mając MMC wpisana np 19t a DMC na 16t Nie ma takiej opcji (a przynajmniej nie powinno być). DMC powinno wynosić wtedy 18 ton, bo tyle maksymalnie pozwala przepis, a DMC nie może przekraczać MMC oraz wartości określonej w rozporządzeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Lipiec 2016 Share Napisano 21 Lipiec 2016 Jakoś tak się dorzucę bez wiekszego związku. Kolego slawek78: Trzeba wrócić do wzmianki gdzie padło, że przyjmijmy klasyczne pojazdy ciężarowe poruszają się nie tylko po publicznej drodze. Część z tych pojazdów przeznaczona jest na tereny zamknięte jak budowy, kopalnie, porty gdzie za bardzo nie obowiązują przepisy w zakresie administracyjnych nacisków czy też ciężarów/mas. A nawet więcej, bo nie ma obowiązku rejestrować takich pojazdów. Poruszają się na zamkniętym terenie jak więźniowie na spacerniaku i koniec. Producentowi pojazdu trudno przewidzieć gdzie jego wyrób trafi, a nawet jak trafi na wydzielone z przestrzeni ruchu drogowego areały, to nie ma przeciwwskazań aby po służbie przykładowo w kopalni w prywatne ręce przedsiębiorcy transportowego następnie trafił i dogorywał żywota na autostradach i szosach. Oczywiście spełniając warunki przepisów w tym administracyjne dotyczące mas, obciążeń i nacisków. To, że w kopalni mógł targać tyle ile maksymalnie określił producent nie oznacza wcale, że tyle samo weźmie na publiczną szosę gdzie obowiązują warunki techniczne czy tam przepisy drogowe. No jakoś tak to wygląda. Konstrukcja pojazdu zezwala do takich a takich maksymalnych mas/obciążeń. Natomiast przepisy z różnych powodów kładą na to szlaban i ograniczają te wartości administracyjnymi zwanymi.. Nie pytać o powody, bo nie znam. Może chodzi, żeby na przykład pierwsza i jak na razie jedyna autostrada od granicy do granicy, w tysiąc pięćdziesiąt lat po chrzcie powstała, w nienaruszonym stanie następne tyle lat przetrwała. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blakop Napisano 21 Lipiec 2016 Share Napisano 21 Lipiec 2016 nie wydaje mi się że są bardziej spójne i nie sa pisane na kolanie i w przerwach na kawe Stosuj znaki interpunkcyjne, bo z wypowiedzi takich jak powyższa nie wynika NIC. F3 w Polsce to standardowa 40 ton. A w Belgii 44. Co w tym dziwnego? Jak chcesz być diagnostą powinieneś się trochę tym interesować. Jak trafisz na OSKP będziesz badał i takie pojazdy - nie tylko VW GOLF'y... W Szwecji z kolei są dopuszczone już zestawy pojazdów dłuższe i bardziej rozbudowane. Na całym zachodzie standardem są przyczepy modułowe - u nas to dopiero wejdzie. Skąd pomysł, że w całej UE są takie same przepisy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paprock Napisano 21 Lipiec 2016 Share Napisano 21 Lipiec 2016 Poniżej ćwiczebne zapytanie przy jakim obciążeniu ten pojazd maksymalną przyczepę targnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adam1501 Napisano 22 Lipiec 2016 Share Napisano 22 Lipiec 2016 przy jakim obciążeniu ten pojazd maksymalną przyczepę targnie? Na pastwisku, przy każdym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawek78 Napisano 22 Lipiec 2016 Share Napisano 22 Lipiec 2016 Ok moje wypociny poszły gdzieś do Hyde Parku. Za bardzo nie wiem co pisałem poprzednio bo nie mogę znaleźć. Czy odpowiedz na to pytanie o przyczepę to 115? A jak już jestem przy tych przyczepach, to mając taki (lub podobny) DR jak mogę określić masę przyczepy? Inaczej mówiąc, które dane z DR i jak brać pod uwagę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.