Skocz do zawartości

Egzamin praktyczny


galancik25

Rekomendowane odpowiedzi

No! Trzeba ogarnąć kilka definicji z ustawy, zapoznać się ze sposobem rejestracji w zakresie co gdzie i jak w dowodzie oraz z warunkami technicznymi pojazdów w temacie tabliczki znamionowej.

 

Materaiał pomocniczy:

8 ) jeżeli wartości maksymalne mas i obciążeń są większe niż dopuszczalne, to należy podawać również te wartości;

dane powinny być wówczas podane w dwóch kolumnach: dopuszczalne – po lewej i maksymalne – po prawej stronie;

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 536
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

  • Grzegorz Łódź

    92

  • slawek78

    30

  • blakop

    21

  • adam1501

    18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ok sorry. Nie przewidziałem jednego że pojazd moze miec mase większą niz DMC

Nie rozumiem jeszcze dlaczego ale widocznie tak jest i to jest ok.

 

a jak z tabliczki wywnioskować coś na temat przyczepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak z tabliczki wywnioskować coś na temat przyczepy?

 

Nie da się. MMC przyczepy określa producent i bardzo często nie da się go "wyliczyć" z różnicy DMC zespołu i DMC pojazdu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jeszcze dlaczego ale widocznie tak jest i to jest ok.

 

generalnie dlatego, że pojazd jest przygotowywany głównie pod zapotrzebowanie klientów, którzy:

- mogą go użytkować na terenach poza drogami publicznymi, gdzie ograniczenia administracyjne nie funkcjonują (budowy, kopalnie, etc.)

- będą go użytkować w różnych krajach, z różnymi ograniczeniami administracyjnymi, dlatego warto, żeby konstrukcyjnie pojazd miał "najwyższe" możliwości

- wykonują transporty ponad normatywne

 

uva...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem jeszcze dlaczego ale widocznie tak jest i to jest ok.

No to tak po chłopsku- ile BMW może wyciągnąć max km/h ? A ile może według przepisów pojechać po autostradzie ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak z tabliczki wywnioskować coś na temat przyczepy?

 

Nie da się.

Da się . Masa przyczepy i pojazdu nie może przekroczyć F3. :lol:

Jakby egzaminator takie pytanie zadał .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie. F3 to DMC zespołu pojazdów, czy ważne jest tu czy przyczepa ma hamulec czy nie?

Są jeszcze pozycje O.1 i O.2 czy one maja się jakoś do F.3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla F3 nie jest istotna jaka jest przyczepa, choć z logiki zapewne z hamulcem. Natomiast F3 do O1, O2 nijak się ma. F3 to parametr administracyjny - dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów - DMC - (ograniczony przepisami prawa), natomiast O1, O2 to parametry konstrukcyjne - maksymalna masa całkowita przyczepy - MMC - (ograniczone poprzez konstrukcję pojazdu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Da się . Masa przyczepy i pojazdu nie może przekroczyć F3

Dodaj jeszcze, że na drodze bo znów zaczną wyliczać coś czego wyliczyć się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję, wiem o co chodzi.

pytanie jeszcze o MMC i DMC. Skoro w rubryce F.1 wartość może być większa niż w F.3 dopuszczonej przepisami to jak traktować taki pojazd?

Np znajduje się na drodze publicznej i policja go waży, nie przekroczył MMC lecz DMC?

 

Chyba że ja nie wiem iż taki pojazd możne poruszać się po drodze tylko do max DMC a poza drogą publiczną stosuje MMC?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro w rubryce F.1 wartość może być większa niż w F.3 dopuszczonej przepisami to jak traktować taki pojazd?

Nie F3 tylko F2

Np.samochód ciężarowy o liczbie osi-2.W DR w poz F1 będzie miał 19000kg a w pozycji F2 będzie miał 18000kg. A wynika to z warunków technicznych

"§ 3.

1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:

6) dwuosiowego pojazdu samochodowego - 18 ton;"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO właśnie o to chodziło, DMC mniejsze.

Ja wiem że ja na to źle patrzę i dlatego nie do końca kumam, ale zapis rozporządzenia o sposobie badań

§ 2. 1. Zakres okresowego badania technicznego pojazdu obejmuje:

1) identyfikację pojazdu, w tym:

a) sprawdzenie cech identyfikacyjnych oraz ustalenie i porównanie zgodności faktycznych danych pojazdu z danymi zapisanymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie

 

Pojazd przekracza dane określone w warunkach - to z jednej strony, a z drugiej dopuścili masę większą. A skoro przekracza warunki to powinien być wynik N, a nie jest?i lepsze że jeździ legalnie po drodze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO właśnie o to chodziło, DMC mniejsze.

I dobrze.DMC nie może być większe od MMC (przeczytaj dokładnie warunki techniczne)

Pojazd przekracza dane określone w warunkach -

Gdzie???Bo na pewno nie tu gdzie dałem przykład.

Dokładnie przeanalizuj post Kolegi Paprock,

http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/viewtopic.php?p=260978#260978

 

Coś przypuszczam ,że pomieszało Ci się wszystko z masą własną pojazdu (poz.G) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dośc że pomieszało to już nic nie wiem o co chodzi. Chyba za mały IQ mam!

 

§ 3. 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2–13, nie może przekraczać w przypadku:
i wyliczanka mas.

 

Więc czego nie widzę. Wg mnie MMC nie powinna przekraczać DMC określonych w przepisach. Tego sie też powinien trzymać producent. więc tak projektować pojazd aby nie przekroczyć wartości określonych w przepisach. A tu wychodzi że przepis swoje a producent swoje.

 

I dobrze.DMC nie może być większe od MMC

 

Właśnie nie wiem dlaczego dobrze, jaki jest z tego plus? Chyba taki że dowolnie może masę ustalić bez względu na przepis. Tym bardziej że uczono mnie że DMC to święta wartość niepodlegająca zmianie tym bardziej przekroczeniu. (przyznaję to chodziło o zmiany konstrukcyjne, ale sens DMC jest chyba aktualny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg mnie MMC nie powinna przekraczać DMC określonych w przepisach. Tego sie też powinien trzymać producent. więc tak projektować pojazd aby nie przekroczyć wartości określonych w przepisach

Myślisz ,że przepisy są we wszystkich krajach takie jak w Polsce?Producent produkując pojazd nie wie gdzie on trafi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi się że są bardziej spójne i nie sa pisane na kolanie i w przerwach na kawe

 

Dążę dalej. Mając MMC wpisana np 19t a DMC na 16t to znak stojący 'zakaz wjazdu pojazdów powyżej 16t" zabrania wjazdu temu pojazdowi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając MMC wpisana np 19t a DMC na 16t

 

Nie ma takiej opcji (a przynajmniej nie powinno być). DMC powinno wynosić wtedy 18 ton, bo tyle maksymalnie pozwala przepis, a DMC nie może przekraczać MMC oraz wartości określonej w rozporządzeniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakoś tak się dorzucę bez wiekszego związku.

Kolego slawek78:

Trzeba wrócić do wzmianki gdzie padło, że przyjmijmy klasyczne pojazdy ciężarowe poruszają się nie tylko po publicznej drodze. Część z tych pojazdów przeznaczona jest na tereny zamknięte jak budowy, kopalnie, porty gdzie za bardzo nie obowiązują przepisy w zakresie administracyjnych nacisków czy też ciężarów/mas. A nawet więcej, bo nie ma obowiązku rejestrować takich pojazdów. Poruszają się na zamkniętym terenie jak więźniowie na spacerniaku i koniec.

Producentowi pojazdu trudno przewidzieć gdzie jego wyrób trafi, a nawet jak trafi na wydzielone z przestrzeni ruchu drogowego areały, to nie ma przeciwwskazań aby po służbie przykładowo w kopalni w prywatne ręce przedsiębiorcy transportowego następnie trafił i dogorywał żywota na autostradach i szosach. Oczywiście spełniając warunki przepisów w tym administracyjne dotyczące mas, obciążeń i nacisków. To, że w kopalni mógł targać tyle ile maksymalnie określił producent nie oznacza wcale, że tyle samo weźmie na publiczną szosę gdzie obowiązują warunki techniczne czy tam przepisy drogowe.

No jakoś tak to wygląda. Konstrukcja pojazdu zezwala do takich a takich maksymalnych mas/obciążeń. Natomiast przepisy z różnych powodów kładą na to szlaban i ograniczają te wartości administracyjnymi zwanymi..

Nie pytać o powody, bo nie znam. Może chodzi, żeby na przykład pierwsza i jak na razie jedyna autostrada od granicy do granicy, w tysiąc pięćdziesiąt lat po chrzcie powstała, w nienaruszonym stanie następne tyle lat przetrwała. :x:hah:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wydaje mi się że są bardziej spójne i nie sa pisane na kolanie i w przerwach na kawe

 

Stosuj znaki interpunkcyjne, bo z wypowiedzi takich jak powyższa nie wynika NIC.

 

 

F3 w Polsce to standardowa 40 ton. A w Belgii 44. Co w tym dziwnego?

Jak chcesz być diagnostą powinieneś się trochę tym interesować.

Jak trafisz na OSKP będziesz badał i takie pojazdy - nie tylko VW GOLF'y...

W Szwecji z kolei są dopuszczone już zestawy pojazdów dłuższe i bardziej rozbudowane. Na całym zachodzie standardem są przyczepy modułowe - u nas to dopiero wejdzie. Skąd pomysł, że w całej UE są takie same przepisy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok moje wypociny poszły gdzieś do Hyde Parku. Za bardzo nie wiem co pisałem poprzednio bo nie mogę znaleźć.

Czy odpowiedz na to pytanie o przyczepę to 115?

 

A jak już jestem przy tych przyczepach, to mając taki (lub podobny) DR jak mogę określić masę przyczepy? Inaczej mówiąc, które dane z DR i jak brać pod uwagę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.